Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Nieuwe datum 4.0
Vrijdag 20 november 5%  5%  [ 1 ]
Zaterdag 21 november 38%  38%  [ 8 ]
Vrijdag 27 november 5%  5%  [ 1 ]
Vrijdag 4 december 10%  10%  [ 2 ]
Zaterdag 5 december 38%  38%  [ 8 ]
Zaterdag 12 december 5%  5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 21
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 00:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
Broken Balance schreef:
Best :)

Bij deze wordt de stream met 4 uur verlengd.


Hahaha (L)

Chroman schreef:
- Hardtraxx Top 25


He! :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 00:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HYPE.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 00:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

In enthousiasme trouwens ja gezegd, maar streamen wordt hier ook lastig :lol:.

Qua beeld sowieso. Even zien hoe het te regelen valt.

Als je het echt simpel wilt houden maak je een Twitch aan hiervoor en speel je pre-recorded setjes. Nadeel is dat het niet echt live mixen is, voordeel is dat je je niet heel druk hoeft te maken om alles aan elkaar te knopen, niet druk hoeft te maken over cameras en dat de DJs zelf mee kunnen praten over de mix eventueel.

Ligt er even aan in hoe verre het mogelijk is om al die live dingen aan elkaar te knopen en de garantie dat ieder zijn internet e.d. goed blijft werken zodat de stream(kwaliteit) constant blijft. Dan heb je ook wat natuurlijk, maar als je alle video's en connecties op een plek wil brengen heb je wel wat tech nodig denk ik.

Je moet namelijk van (voor het gemak even) 10 mensen een live stream hebben die direct de audio naar jouw stream sturen in de zelfde kwaliteit als het gedraaid wordt. Dit kan technisch gezien met Twitch als je een hoofdaccount hebt en dat de DJs elk een Twitch kanaal hebben. Dan zorg je dat je elke keer het kanaal van een DJ host (direct vanaf jouw kanaal uitzenden). Echter is daar video wel een soort van must of moet je graphics maken om het beeld wat te vullen. Daarnaast moet ieder persoon dan een recording van het setje instellen en de audio streamen (niet over speakers knallen en dan door de mic van je PC heen).

Dit is niet hoe de profs het doen natuurlijk, maar het is volgens mij wel gratis allemaal. Echter is het wel een best gedoe om dat zo goed te krijgen dat je alles ook mooi achter elkaar kan doen en dat de kwaliteit goed blijft. Ook moet iedereen dan Twitch accounts aanmaken en ik weet niet of iedereen dat wil. Bij pre-recorded heb je natuurlijk meer opties naast Twitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Liever Youtube
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 00:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Liever Youtube


YouTube kan je (naar mijn weten) geen andere streams hosten. Dus dan lukt dat sowieso niet als je iedereen laat streamen. Met pre-recorded eventueel wel omdat je het dan maar bij een stream hoeft te houden.

Als je een stream wil doen met pre-recorded plus videos is ook mogelijk. Dit zou je kunnen doen in een playlist (weet niet of VLC/Media Player dat goed kan). Maar dan zet je die videos gewoon in een playlist achter elkaar zodat je niet telkens in je files hoeft te gaan na elk filmpje en een nieuwe op te starten. Ziet er wat knullig uit :P. Maar dan moet iedereen wel z'n set opnemen en onder de video editen wat niet zo moeilijk is (gewoon Windows movie maker en even je audio van je video matchen met je set en dan de audio van de video verwijderen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qua tech ben ik ook geen expert, dus hoe we het doen maakt mij niet uit. De vraag is: is beeld noodzakelijk? We kunnen ook een radiostream doen, dan kan iedereen gewoon een chatbox op zijn scherm hebben, in plaats van onze lelijke koppen.

Volgende vraag is: heeft het meerwaarde als iedereen live mixt in plaats van een pre-recorded set inlevert? De meesten maken toch een mix met gear, dus het is in principe wel live gemixt, maar alleen later uitgezonden. Dan hoeven we alleen maar te zorgen dat er een soort stream is, zodat iedereen wel tegelijk naar hetzelfde luistert. Lijkt mij technisch het gemakkelijkst haalbaar. Hier zou je eventueel nog beeld bij kunnen monteren, als mensen dat graag willen.

Dan moeten we alleen nog een datum prikken. Mijn voorstellen zijn: 4 april (op de dag van Qapital) of 11 april (als vervanger van Rebirth).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 10:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Delt-A schreef:
Liever Youtube


YouTube kan je (naar mijn weten) geen andere streams hosten. Dus dan lukt dat sowieso niet als je iedereen laat streamen. Met pre-recorded eventueel wel omdat je het dan maar bij een stream hoeft te houden.

Als je een stream wil doen met pre-recorded plus videos is ook mogelijk. Dit zou je kunnen doen in een playlist (weet niet of VLC/Media Player dat goed kan). Maar dan zet je die videos gewoon in een playlist achter elkaar zodat je niet telkens in je files hoeft te gaan na elk filmpje en een nieuwe op te starten. Ziet er wat knullig uit :P. Maar dan moet iedereen wel z'n set opnemen en onder de video editen wat niet zo moeilijk is (gewoon Windows movie maker en even je audio van je video matchen met je set en dan de audio van de video verwijderen).


Ik dacht sws aan pre recorded net als Qontact. De verbinding vanuit mijn garage is sws niet goed genoeg om te streamen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 11:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Denk dat een simpele radiowebsite kan werken.

Je kan ook YouTube gezien dat algemener is en je daar een ingebouwde chat hebt. Bijna iedereen heeft wel een YT/Google account. Al weet ik niet of hij dan gaat fucken met rechten op nummers.

Je kan dan gewoon de aangeleverde setjes in een playlist achter elkaar plaatsen en laten draaien met de video of een graphic als beeld. YT kan je ook mooi embedden hier.

Als je een radiowebsite doet moet je het daar bij houden. Men gaat niet accounts aanmaken om daar wat te chatten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is ook het leukste als we hier gewoon gaan chatten, dan is iedereen al bekend met de accounts van elkaar. En heb je niet opeens een random RadicalBoy999 en xX_Uptempo4Life_Xx in je chat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TBT naar oude MSN namen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 14:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als iedereen de stream key heeft kan je vanuit een tool als OBS Studio volgens mij door meerdere mensen laten broadcasten. Weet alleen niet hoe het werkt als iedereen tegelijkertijd naar dezelfde key streamt... :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weekend van 4 april zou wel nice zijn, heb ik alsnog een leuk verjaardag feest :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 15:10 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Doe mij maar zaterdag 12 april...

Nee eerlijk gezegd maakt het mij niets uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Datum maakt mij niet zoveel uit. Dit weekend is er weer een stream van Q-Dance op zaterdag zoals afgelopen weekend. Zou mij niets verbazen als ze dit nog wel even blijven doen. Om dus geen Qonqurrentie te hebben lijkt mij een zondag beter. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 21:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Liever 12 april, 4 april wordt anders een b2b met Hekzitter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Liever 12 april, 4 april wordt anders een b2b met Hekzitter :P


Ik kan je een zekerheid geven. Ik ga niet capabel zijn om een mengpaneel te kunnen gebruiken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn hier genoeg mensen die draaien, geen reden om hier ook iets voor meerdere dagen mee te gaan doen denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 23:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Er zijn hier genoeg mensen die draaien, geen reden om hier ook iets voor meerdere dagen mee te gaan doen denk ik


Eens.

Hekzitter schreef:
Broken Balance schreef:
Liever 12 april, 4 april wordt anders een b2b met Hekzitter :P


Ik kan je een zekerheid geven. Ik ga niet capabel zijn om een mengpaneel te kunnen gebruiken :lol:


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag is 4 april en zondag 5 april. Foutje in de poll. Ik heb zondag gekozen omdat het zou kunnen dat Q-Dance die zaterdag weer een stream heeft. Zo niet is zaterdag ook goed.

En youtube livestream komen mss dan wel random mensen bij, maar wel meer exposure en misschien wel potentiele toekomstige Hardtraxx members (Al hoeft dat met de door Chroman genoemde usernames niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht ik van enige toegevoegde waarde zijn, dan houd ik me graag aanbevolen voor een setje. Mag van alles zijn, van hardtrance tot lompe industrial
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 00:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zondag 12 april maar doen dan? Hebben we toch nog een beetje het Rebirth gat gevuld. En iedereen kan lekker doorhalen want maandag is Tweede Paasdag!
De line-up is ondertussen al gevuld, maar zoals gezegd zijn er genoeg vrijwilligers om een tweede editie te houden (of er een weekend festival van te maken, iedereen blijft toch slapen op de locatie).

Ik denk dat voor die tijd wel wordt bedacht hoe we het gaan streamen, discussieer vooral verder hierover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 09:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Full Line-up:

Binary System presents Beyond Limits
Bionicle Tribute to Tijdmachine RAW
Broken Balance: Industrial Set
Charger: Back to the Millennium
Chroman's Melodieuze Soep Met Ballen Special
Dawn: The Euphoric Warmup
Delt-A: SAIFAM on Vinyl
Diffused: The Origins of RAW
Intervention's Ode To InQontrol
Nuracore: Feel Good
Spectra & Gaia: Spectrum of Spoontech
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat het zondags is, dan ben ik altijd met mijn vriendin namelijk en die vindt het maar een teringherrie. Maar wie weet mag ik daar niet meer heen tegen die tijd. Anders sowieso de setjes van Binary System, Nuracore, Grim en Delt-A proberen mee te pakken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zin in! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 12:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Jammer dat het zondags is, dan ben ik altijd met mijn vriendin namelijk en die vindt het maar een teringherrie. Maar wie weet mag ik daar niet meer heen tegen die tijd. Anders sowieso de setjes van Binary System, Nuracore, Grim en Delt-A proberen mee te pakken :)


Same xd
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic