Jij bent echt een beetje een zure dude of niet?
Volgend betoog hoort 100% in het irritatiemomentje toppa thuis maar wil toch ff aanhaken, dit is verder niet naar jou gericht Cro maar wat ik vooral op het internet lees als reactie op zijn nieuwe werk.
Industrial als genre ligt al jaren stil, tot mijn grote spijt, simpelweg omdat er geen ruimte is voor vernieuwing. Dit komt mede (of beter gezegd: vooral) door een groepje onmeunig zure types. Deze gasten verlaten hooguit één keer per jaar hun Vinex-koopwoning, compleet met zonnepanelen, bakfiets, Big Green Egg en matchende Arc'teryx-jassen, om naar Defqon of r_AW te gaan, en die gaan vervolgens te vertellen wat wel en niet industrial is
(Dit argument kun je overigens ook toepassen op andere subgenres die hier vaak worden besproken, maar het leggen van die correlatie laat ik aan anderen over
)
Nu komt een producer, technisch gezien onbetwist een van de besten, met een frisse kijk op “industrial”, en Jan Klip en consorten klimmen gelijk in hun stabilo autistenpenno hem ff heel gauw de waarheid te vertellen pfff. Dit is precies de reden waarom bijna elke producer die vroeger iets om dit genre gaf, is afgehaakt
Bron: die artiesten zelf trustme bro MIWER 1v1 noscope shipment dan sahbiN-Vitral heeft altijd al binnen zijn stijl waar die actief was buiten de lijntjes gekleurd. Ik vind ook lang niet alles vet, maar zie eens het ongekende succes van Don’t Sleep, waarmee hij rustig de (uptempo) scene bij de lurven grijpt en door elkaar schudt. Je hebt producers nodig die dat doen. Vernieuwing heet dat. HEEL ENG HOOR maar fakka als promo en collega's rond de millenium periode niet aankwamen met een nieuwe sound op 150 bpm was het genre als een nachtkaars uitgegaan. Hij HOEFT deze muziek, mind you, wat voor een EXTREEM kleine niche inmiddels bestemd is echt niet meer te maken he? Dit doet hij puur uit passie. Let him cook.
ik juig het juist toe dat hij het bijna-net-zo-dode-genre-als-het-morsdode forum wellicht kan reanimeren. Industrial for life. Silver is the best stage.
tl;dr goeie muziek is goeie muziek hjb gwn