makrooy wrote:RoyAPO wrote:makrooy wrote:Ligt er ook aan wat ze verstaan onder 'wel eens'. De meeste jongeren (vooral jong volwassenen) hebben vast wel keertje wiet gerookt, maar denk niet dat veel het wekelijks doen bijvoorbeeld.
Je zou je d’r nog over verbazen hoeveel studenten dit doen… ken d’r genoeg in mijn omgeving
Ja of jij kan je verbazen hoe weinig mensen het doen. Want ik ken maar 3 of 4 stoners in mijn omgeving. Zal uiteindelijk ergens tussen inzitten denk ik.
Jaa ik heb altijd wel in drugs niches gezeten al zeg ik het zelf. Maar het gekke is wel dat ik voor mijn 18e meerdere vriendengroepen heb gehad, en bij allemaal werd er aanzienlijk geblowd. Maar de grootste groep op mijn oude school blowt natuurlijk niet. Maar die drinken ook niet of gaan uit. Denk dat iedereen die vroeger uit ging, wel gewoon blowde. Zeker bij de mannen. Vrouwen aanzienlijk minder.
Ik denk dat ik zelf met 50-75 stoners in contact ben geweest. Drugsgebruik komt verder ook meer voor onder havo/vwo/HBO/UNI dan vmbo/mbo. En tussen uni studies zitten er volgens mij ook grote verschillen tussen alfa/beta wat drugsgebruik betreft (geen verband, wel correlatie). Gok dat 80% van de stoners die ik ken, momenteel een alfa studie doet. Ik schat op mijn studie zowat niemand in als een drugsgebruiker of stoner
Verder is blowen en drugsgebruik ook soms plaats of regio gebonden.