Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012 ... 1233  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Remi schreef:
Morgen stopt mijn alcoholvrije periode :love:


Om vervolgens twee dagen je gezicht er af te drinken en er zondag weer helemaal klaar mee te zijn. Mooi, haha :D .

You know me.

THArdstyler schreef:
Remi schreef:
Morgen stopt mijn alcoholvrije periode :love:

Wat is eigenlijk de precieze reden dat je dit doet, puur uit nieuwsgierigheid haha!

Sinds een aantal jaar las ik dat jaarlijks in, in januari. Soms ook nog een maandje tussendoor. Ik doe het niet per se met een reden, behalve om mijn lichaam even 'rust' te gunnen. Zeker zo na de feestdagen in december (en eventueel in de zomer) met al het gezuip en gedoe vind ik het wel langer om even een maandje te detoxen, haha.

Ik moet zeggen dat het nu wel minder is dan vroeger, maar ik merkte wel dat elk weekend drinken (1 of 2 dagen) op een gegeven moment ook wel een gewoonte enzovoorts werd. Zeker omdat ik bijvoorbeeld ook nog voetbal in een bierteam, waar een avondje rustig in de kantine zitten stiekem uitmondde in een x aantal biertjes én ik jaren in de horeca heb gewerkt.

Oftewel: geen reden, en toch weer wel. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat merk je aan je drooglegging? Lichamelijk of mentale verschillen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
verhaal

Duidelijk. Zelf ook wel eens over gedacht, maar zie mezelf het echt geen maand volhouden. Elke maand is er wel weer één of ander feest die ik dan niet wil missen en waar dan toch wel bij gezopen wordt :lol: Maar is nu ook wel minder nodig voor mezelf, omdat ik nu bij de feuerwehr zit waar ik 1 keer in de 3 weken toch 24-uursdienst heb en niet mag drinken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Wat merk je aan je drooglegging? Lichamelijk of mentale verschillen? :P

Lichamelijk sowieso wel. Ik sportte er altijd al veel bij maar ik merk wel dat ik een stukje droger ben geworden. Ik heb mezelf overigens niet gewogen en gemeten dus ik heb er geen bewijs voor maar een spiegel zegt wel wat.

Mentaal is het ook wel een dingetje ja, haha. Het laat je wel bewust worden van je (drink)gedrag en je bent toch wel een soort van trots als je weekenden achter elkaar niet drinkt in het bijzijn van vrienden die dat wél doen. Maar goed: ik moet nou ook weer niet doen alsof 40 dagen niet drinken een wereldprestatie is. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 19:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Balkenbrij, zure zult en karnemelk als ontbijt met carnaval... lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2018 21:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
klapstoel schreef:
Wat merk je aan je drooglegging? Lichamelijk of mentale verschillen? :P

Lichamelijk sowieso wel. Ik sportte er altijd al veel bij maar ik merk wel dat ik een stukje droger ben geworden. Ik heb mezelf overigens niet gewogen en gemeten dus ik heb er geen bewijs voor maar een spiegel zegt wel wat.

Mentaal is het ook wel een dingetje ja, haha. Het laat je wel bewust worden van je (drink)gedrag en je bent toch wel een soort van trots als je weekenden achter elkaar niet drinkt in het bijzijn van vrienden die dat wél doen. Maar goed: ik moet nou ook weer niet doen alsof 40 dagen niet drinken een wereldprestatie is. :lol:


Nette prestatie toch. Zelf heb ik eind vorig jaar samen met een maat een 100 dagen challenge gedaan (weliswaar met 10 jokerdagen). Het meest opvallende vond ik de reacties van mijn omgeving. Hier in West-Friesland is drinken echt een gewoonte te noemen. Zodra je verteld dat je niet drinkt wordt je heel raar aangekeken. Veel mensen zeiden ook: ''joh, dat is toch een eitje'', wat lekker makkelijk lullen is als je het zelf niet probeert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 01:04 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik probeer het niet eens. Weet zeker dat ik alleen maar chagrijnig zou worden in het weekend en daarnaast geniet ik oprecht echt ontzettend van die eerste biertjes op de vrijdagmiddagborrel. Zou dat echt niet in willen ruilen voor een colaatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 01:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik probeer het niet eens. Weet zeker dat ik alleen maar chagrijnig zou worden in het weekend en daarnaast geniet ik oprecht echt ontzettend van die eerste biertjes op de vrijdagmiddagborrel. Zou dat echt niet in willen ruilen voor een colaatje.


Precies. Ik heb er echt geen problemen mee een biertje te laten staan, maar ik heb geen zin om op dat soort gelegenheden moeilijk te moeten doen met een frisje, en 100 vragen te moeten beantwoorden over waarom ik niet aan een biertje zit. Betekent niet dat ik me van de planeet zuip, maar gewoon gezellig een biertje is een genietmomentje an sich.

Plus, het is gewoon lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 09:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
Remi schreef:
klapstoel schreef:
Wat merk je aan je drooglegging? Lichamelijk of mentale verschillen? :P

Lichamelijk sowieso wel. Ik sportte er altijd al veel bij maar ik merk wel dat ik een stukje droger ben geworden. Ik heb mezelf overigens niet gewogen en gemeten dus ik heb er geen bewijs voor maar een spiegel zegt wel wat.

Mentaal is het ook wel een dingetje ja, haha. Het laat je wel bewust worden van je (drink)gedrag en je bent toch wel een soort van trots als je weekenden achter elkaar niet drinkt in het bijzijn van vrienden die dat wél doen. Maar goed: ik moet nou ook weer niet doen alsof 40 dagen niet drinken een wereldprestatie is. :lol:


Nette prestatie toch. Zelf heb ik eind vorig jaar samen met een maat een 100 dagen challenge gedaan (weliswaar met 10 jokerdagen). Het meest opvallende vond ik de reacties van mijn omgeving. Hier in West-Friesland is drinken echt een gewoonte te noemen. Zodra je verteld dat je niet drinkt wordt je heel raar aangekeken. Veel mensen zeiden ook: ''joh, dat is toch een eitje'', wat lekker makkelijk lullen is als je het zelf niet probeert.


Haha. Dat is niet heel lastig. 100 dagen = 14 weken en met 10 jokerkaarten kun je dus 10 van de 14 weekenden gewoon op zaterdag lekker je gezicht er af drinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf vorig jaar vanaf carnaval tot rebirth niets gedronken. Lichamelijk vond ik het zeker waard, maar mentaal vond ik het echt lastig. Vooral constant het verantwoorden aan anderen. Nu merk ik wel aan mijzelf dat ik verantwoordelijker met alcohol om ga. Ik drink doordeweeks eigenlijk vrijwel nooit en in de weekenden of op feestjes zuip ik niet mijn hele kop eraf ( kleine uitzonderingen daargelaten zoals carnaval).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Balkenbrij, zure zult en karnemelk als ontbijt met carnaval... lekker!


Wauw, dat klinkt echt als de meest ranzige zooi die ik ooit gelezen heb :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
rakkietakkie schreef:
Balkenbrij, zure zult en karnemelk als ontbijt met carnaval... lekker!


Wauw, dat klinkt echt als de meest ranzige zooi die ik ooit gelezen heb :lol:


Als je weet waar de 1e 2 van gemaakf zijn, ja ... okay :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff maand zonder alcohol zou ik wel lastig vinden met de omgeving waar ik me in bevind :x. Elke avond wordt er in de woonkamer in Mn studentenhuis wel gedronken. Ik drink wel 3-4 dagen in de week zo’n beetje denk ik. Maar daarvan is 1 dag dan meer dan 3 biertjes dus het valt ook wel mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Ik heb zelf vorig jaar vanaf carnaval tot rebirth niets gedronken. Lichamelijk vond ik het zeker waard, maar mentaal vond ik het echt lastig. Vooral constant het verantwoorden aan anderen. Nu merk ik wel aan mijzelf dat ik verantwoordelijker met alcohol om ga. Ik drink doordeweeks eigenlijk vrijwel nooit en in de weekenden of op feestjes zuip ik niet mijn hele kop eraf ( kleine uitzonderingen daargelaten zoals carnaval).

Mja wat de rest er van vindt boeit me niet zo, want ik doe het niet voor een ander maar voor mezelf. Ik ben onderhand wel oud genoeg om mijn eigen plan te trekken en kritiek van een ander links te laten liggen.
(Shiittt, klink echt op deze manier, maar you know what I mean.)

Ik drink door de week sowieso al niet en 2 dagen in het weekend is eerder regel dan uitzondering. Maar toch, even een aantal weken opfrissen is wel oké. En daarbij kies ik wel de goede maand uit natuurlijk, januari is toch niet zo boeiend qua feestjes enzo. Daarnaast was ik druk bezig met verhuizen dus het kwam me alleen maar goed uit dat ik elk weekend zonder kater wakker werd.

Om maar even on topic te blijven: vanmiddag dus mijn eerste biertje na 40 dagen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister mijn nieuwe camera opgehaald, wat een parel :loving: Gok dat ik er vandaag nog even een accu voor bij bestel en morgen maximaal testen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Balkenbrij

Zo, dat heb ik lang niet gehoord/gegeten. Vroeger altijd bij m'n opa en oma als lunch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het echt klinken als iets wat al gegeten is. Ik ga even wat balkenbrij in de pot leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 11:56 
 
Hardtraxx Veteran

Jordy schreef:
Ik vind het echt klinken als iets wat al gegeten is. Ik ga even wat balkenbrij in de pot leggen.


Zo ziet het er ook uit en zonder suiker erop smaakt het ook zo.

Veel gegeten vroeger als we erwtensoep aten :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Balkenbrij

Zo, dat heb ik lang niet gehad. Knetter hard, tot het zwarte aan, aanbakken en dan op brood :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 12:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Klinkt inderdaad als iets wat wordt uitgekotst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Klinkt inderdaad als iets wat wordt uitgekotst.

Klinkt als BB dus.
grapje xoxo
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 12:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Broken Balance schreef:
Klinkt inderdaad als iets wat wordt uitgekotst.

Klinkt als BB dus.
grapje xoxo


Dat ben'n geen grappm, dat bent woarhedn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 12:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sws balkenbrij in de morgen.. kende hele dag tegen en kater is zo weg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Balkenbrij :sick: Boerenkool is beste :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2018 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Exterkate schreef:
Balkenbrij :sick: Boerenkool is beste :thumbsup:

Heuj vanavond boerenkool op het menu :thumbsup:
Vorige  1 ... 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012 ... 1233  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic