The Skribbler schreef:
ExoBassTix schreef:
Terugluisteren naar een van de beste albums van 2013:
Wat is dit toch een groot genot zeg
Arca heeft trouwens een boel van de producties van Kanye West gedaan.
Serieuze vraag aan jou: post jij dit soort dingen omdat je denkt dat wij het vet vinden, of misschien omdat je hoopt dat wij denken "wauw die exobass luistert echt vet gekke muziek hij is echt een hippe keerl" of om een andere reden...? Want vrijwel alles wat je post gaat over vreemde niche-muziekstijlen die dan ineens crystal-hard-metalcore heten ofzo...
Zie je post nu pas oeps.
Klopt, ik geniet van heel veel niche muziek. De meer onbegrepen, aparte muziek vind ik vaak het meest interessant. Zoiets als Merzbow, ik luister er niet veel naar maar heb wel immens respect voor hem, puur en alleen omdat hij Noise zo groot heeft gemaakt (met zijn releases op Warp Records oa). Dit soort muziek van Arca, daar luister ik vet veel naar.
Ik heb echt geen behoefte aan gek gevonden te worden al vind ik het wel leuk wanneer het wel gebeurt (zolang het niet spottend is). Ik deel gewoon graag de muziek waar ik als persoon blij van word. Ik denk dat het mijn behoefte is om mensen te inspireren, maar dat weet ik niet zeker. Bijzondere muziek, die nergens op lijkt, is voor mij speciaal omdat het de kracht van originaliteit laat zien, dat je zonder het volgen van een groep ook gerespecteerd kan worden. Uiteindelijk is dat ook wat ik wil. Ik wil niet in de voetsporen van een ander treden, omdat dat al gedaan is. De wereld heeft niet meer van hetzelfde nodig vind ik. Dus maak ik en verzamel ik muziek die het spectrum verbreed, die de balans maakt.
Dat sommige mensen het niet als muziek beschouwt omdat het voor hun te onbegrijpelijk is, begrijp ik best. Niet alles is aan iedereen besteed. Ik ben zowat mijn hele leven al in de ban van out-of-the-ordinary muziek, dus voor mij is het niet moeilijk om onbegrijpelijke muziek te respecteren voor wat het is.
Vind het wel vaag dat mensen de muziek die ik post altijd koppelen aan superduperstepstylehardgenre dingen, kan er verder niks aan doen dat bepaalde hokjes bestaan. Ik laat het genre ook vaak vallen, omdat het om de muziek gaat, niet om wat de muziek is.
Oh en wat betreft die comments aan het begin, denk dat het een bug in de Soundcloud widget is dat ie maar een aantal kan laten zien. Comments zitten over hele mixtape heen.