|
Random opkomend hardstyle land - Afgelopen weekend zijn er bij een zogenaamd "hardstyle festival" (een opkomend muziekgenre vanuit Nederland) vele jongeren betrapt op het gebruiken van drugs of opgenomen door de naweeën van drugs. De politie heeft onderzoek uitgevoerd naar deze ernstige zaak, vooral omdat er vele veertien en vijftien jarigen aanwezig waren.
Voor dit onderzoek is de politie na afloop van het festival op zoek gegaan naar de jongen / het meisje met de grootste pupillen. Plots kwam daar een jongen aan met een roze shirt die verschrikkelijk grote pupillen had, waar mogelijk nog groter dan de maan. De politie heeft deze jongen ondervraagd en de uitkomst was een foto, waar de dealer op te vinden is.
Op bovenstaande foto valt te zien hoe de jongen, in roze shirt met grote ogen, de waarschijnlijke dealer aanwijst bij het maken van de foto. Het identificeren van de dealer was dan ook niet zo'n groot probleem, dit was namelijk de populaire MC van de avond: "MC Villain". De politie heeft hem ingesloten.
De dealer, MC Villain, geeft aan dat het niet zijn bedoeling was om drugs te dealen op plekken waar het niet mocht of om het te dealen aan minderjarige personen. "Deze personen aan wie ik het gegeven heb, zijn nou eenmaal net zo groot als ik, dus ik verwachtte dat zij meerderjarig zouden zijn, net als ik dus", aldus Villain. "Kijk, in Nederland is het heel gewoon om drugs te gebruiken als je minderjarig bent en als MC ben ik dan ook gewend om het uit te de(a)len aan mijn fans, genaamd 'Team Villain'. Ik ben heel meegaand met mijn fans weet je, #TeamVillain #We #Breathe #Hardstyle", geeft Villain aan.
Ook zijn er vele klachten binnen gekomen van ouders van de kinderen. Veel gehoorde klachten zijn: "Mijn dochter kon de hele nacht niet slapen en wij waren zeer bezorgd", "Mijn zoon heeft de hele nacht doorgetrokken en is de hele volgende week niet naar school geweest" en "Mijn zoon heeft de hele avond last gehad van darmproblemen, waardoor hij met een vieze broek thuis kwam".
Nader onderzoek op de site Hardtraxx van deze krant heeft tot een interview geleid met enkele forumgebruikers. Gebruiker "Hard4Us" geeft aan: "Ik heb ook wel vaker m'n broek vol gescheten door drugs, lekker boeiend, gewoon onderbroek weggooien en snel terug naar de zaal en doorknallen!". Forumlid "SL8492" geeft aan: "Gelukkig heb ik dit nooit meegemaakt, toen ik minderjarig was ben ik eenmaal naar een feest geweest en ben ik geweigerd aan de deur. Sindsdien houd ik liever elk feest als 'optie', om vervolgens niet te gaan en deze ellende niet mee te maken."
De politie heeft MC Villain nog in verhoor en verwacht dat hij voor moet komen voor de rechter in het betreffende land. Villain zelf blijft echter doorgaan met het tweeten, facebooken en instaprammen om support te krijgen van zijn #TeamVillain en hoopt zo zijn vele volgers te bereiken. Wordt vervolgd.
|