Echt heel erg jammer..
Wat een dramatisch weekend voor Red Bull. Door een amateuristische blunder tijdens de pitstop ook nog de zege van Ricciardo verpesten. Het is in mijn ogen ongelofelijk dat dit bij een topteam kan gebeuren. Ricciardo had de overwinning dit weekend echt verdiend.
Max Verstappen is super en gaat een grote toekomst tegemoet, maar dit is wel een dramatisch weekend voor de Nederlander. 3x crashen in een weekend door eigen fouten kan en mag gewoon echt niet gebeuren. Ben groot fan van hem, maar we moeten ook bij teleurstellingen eerlijk zijn over dit weekend. En dat mogen we als Max-fans ook wel uitspreken. Crash in FP3 kan gebeuren. In Q1 van de kwalificatie, tijdens je eerste snelle ronde, mag je zo'n fout echter simpelweg niet maken. De mislukte kwalificatie had zijn race natuurlijk direct verpest, want de gevolgen van zo'n kwalificatie zijn in Monaco enorm groot. Vervolgens moet hij tijdens de race enorm veel risico nemen en maakt hij dezelfde fout als in de derde vrije training. Helaas was Max dit weekend veel te gretig.
Voor het eerst in zijn F1-carrière ben ik echt teleurgesteld in Max. Extra pijnlijk dat zijn auto op dit circuit heel veel punten had kunnen en moeten scoren.
Dit hoort er echter allemaal bij. Winnen en verliezen, vallen en weer opstaan. Het hoort, ondanks het feit dat hij nu bij een topteam zit, bij zijn leerproces en Max zal waarschijnlijk nog iets meer ervaring nodig hebben voor een circuit als Monaco. Gelukkig heeft hij met zijn overwinning in Barcelona krediet opgebouwd, maar hij kan zich in Canada zeker geen crash veroorloven. Hij heeft talent genoeg en zal hier sterker van worden. Over twee weken met een verbeterde motor nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ik kijk in ieder geval enorm uit naar de GP van Canada!