Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 10:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja de jankerds zijn alweer met nieuwe dingen bezig.

Kamp zure Engelse Mercedes/Hamilton fans beschuldigt Red Bull er van dat ze te weinig benzine er in hebben gedaan om gewichtsproblemen op te lossen (wat om meerdere redenen gewoon niet klopt) en dat ze daarom gestraft moeten worden. En kamp blinde simpele Verstappen fans zeggen dat er geknoeid is met de benzinepomp (die komt van de FIA zelf en is van Italiaanse maak, iedereen heeft die pomp).

Dus wat het ook is, simpel volk zal je altijd houden. In hun ogen is het altijd een of ander politiek gekleurd antwoord ipv de meest voor de hand liggende en logische uitleg.

Met populariteit en zulke brede marketing die F1 nu hanteert ga je net als voetbal ook onzinnig partijdig gejank op platformen als Facebook, Twitter en Racenieuwswebsites met comments krijgen die allemaal clickbait artikelen plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 11:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi dat Ferrari weer mee doet en dat Haas in de punten rijdt. :D
Belooft inderdaad een mooi seizoen te worden zo.

Heb alleen nog niet optimaal van de race kunnen genieten door het soms haperende beeld van F1TV. Ik bekeek de stream via laptop met hdmi naar tv. Misschien komende race de laptop maar eens met een utp kabel op de router aansluiten ipv wifi.
Ook het engelse commentaar beviel mij niet, toen de commentator zei dat Hamilton een goeie pitstop had gemaakt met 3.4 seconden heb ik het afgezet en Olav Mol aangezet. Maar dan is er dus het probleem dat beeld en audio niet synchroon blijven lopen vanwege het haperen van F1TV. Dan heeft Olav het over een inhaal actie die ik nog niet zie. Weg race beleving.

Iemand betere ervaring via het viaplay/ziggo kanaal 200?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 11:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vond de commentatoren van F1 TV juist top, Joleon Palmer doet het zeer goed en als voormalig F1 coureur (voor Renault) weet hij ook zat. Hij schreeuwt niet zo dom en is niet zo partijdig als Crofty en hij is niet zo blind, simpel en partijdig als Olav Mol.

Ook van Viaplay hoor ik goede verhalen over het huidige duo. Denk dat het tegengeluid vooral komt uit mensen die gewoon gewend zijn aan Olav e.d. objectief gezien doen de huidige commentatoren het gewoon beter en is het duosysteem ook veel handiger.

3.4 was op zich in context ook wel een prima stop. Je merkt dat door die nieuwe grotere banden de tijden wat meer uit elkaar liggen qua pitstops. In relatie tot vorig jaar is het slechter inderdaad, dit zal over het seizoen wel beter worden. Volgens mij was de gemiddelde stop tijd ook 3+ seconden en er onder was gelijk een enorm goede stop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad, de enige die rond de 2,2/2,4 seconden pitstop zaten was Ferrari. Die deden bijna alles wel perfect tijdens deze race, zowel strategie, het rijden en de pitstoppen. Terechte winnaars want ze zijn al het hele weekend sterk bezig.

De rest zat boven de 3s (met enkele 2,8/9 geloof ik) wat ook wel te verwachten is met die 4x 23KG banden :oh:

En de partijdigheid van de F1TV commentatoren viel mij ontzettend mee (nog) en je krijgt nu wel dankzij Jeleon Palmer veel meer insider-info en inhoudelijke informatie over de race/auto termen wat ik wel wat waard vind. Ik heb soms ook wel gelachen tijdens wat opmerkingen van ze zoals bij Bottas die het steeds niet lukte om in te halen :lol:

Denk verder dat er voor Red Bull en Mercedes deze week flink wat werk ligt.
Hamilton gaf gisteren bij Sky ook al aan dat het vertrouwen in de auto er nog lange niet is. Tijdens de bochten zijn ze behendig en vlot maar op de lange stukken verliezen ze gewoon kracht en snelheid, zelfs tijdens DRS en blijft het purpoison een probleem.

Red Bull doet er nu wel luchtig over maar het is wel een kwalijke zaak als 3 van de 4 uitvallen en 2 van je eigen team hetzelfde probleem vertonen. Ook dat de analyse tijdens de race ook gewoonweg geen problemen vind en Max het team bijna moet overhalen dat er wat aan de hand is met de auto terwijl hij er nu als enige hands-on aan zit blijft vreemd. Althans, zo kwam het over.

En wat moet McLaren zich kut voelen over afgelopen weekend :oh: Had Ricciardo echt niet achter aan de race verwacht, zeker niet laatste plek, uiteindelijk 14 maar wel in de laatste 5.

Williams mag ook wel ff doorbijten nog al deed Albon het wel ok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Commentaar bij F1TV was redelijk prima wel.
Maar idd, ik verbaasde me ook toen die pitreporter mega enthousiast riep 'and that is a GREAT STOP FROM LEWIS HAMILTON!!' terwijl ie idd 3,4 sec had, en later in de race riep volgens mij diezelfde vent weer 'and now I want to see Hamilton with in 1 sec from Perez so he will get the DRS and take the position'.

Redelijk biased maargoed. Ik hoorde over het viaplay commentaar ook weinig goeds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 12:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Leuke seizoensopener gezien en vind het een goede ontwikkeling dat die auto's elkaar zo makkelijk kunnen volgen geeft toch weer wat extra's. In de beginfase zaten er in het achterveld op een gegeven moment ook een stuk of 6 auto's gigantisch dichtbij elkaar.

Ferrari heeft het huiswerk wel goed gedaan met de ontwikkeling van deze nieuwe auto's. Waar McLaren de boot heel erg gemist heeft waar ze beiden bijna als laatste over de finish kwamen.

Had door de nieuwe commentatoren nog niet echt het idee dat ik F1 aan het kijken was, niet dat het slecht was ofzo maar als je al ik weet niet hoelang Olav Mol gewend bent is het toch ff schakelen. Waar ik tijdens de wedstrijd wel achterkwam is dat als je via Ziggo kanaal 200 kijkt je vertraging hebt t.o.v. de mobiele app of tv-app. Want dan kreeg ik op whatsapp al berichten binnen van goeie inhaalactie Max! Vervolgens van: kut Leclerc is er weer voorbij en dan moest Max zijn inhaalactie nog inzetten >.<
Dus maar geswitcht naar de tv-app en dat ging prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 13:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Maar idd, ik verbaasde me ook toen die pitreporter mega enthousiast riep 'and that is a GREAT STOP FROM LEWIS HAMILTON!!' terwijl ie idd 3,4 sec had


Dat ja.
Het was ook nog eens de eerste pitstop, dus het kon nog helemaal niet vergeleken worden. En dan een seconde langzamer zijn dan Ferrari is op zn minst geen rede om het een great stop te noemen.

Maar goed, die vent spreekt sowieso iedere zin met veels te overdreven enthousiasme uit alsof er een kampioenschap wordt gewonnen.

De F1 app is wel tof met het data scherm, en de onboards.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 13:25 
 
Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Iemand betere ervaring via het viaplay/ziggo kanaal 200?


Kanaal 200 werkt top! Gewoon kwaliteit als elk ander tv kanaal. Over de verslaggevers: Goede technisch verslaggeving , 2 man werkt ook goed. Echter doordat het er 2 zijn is het nooit stil en dat werd op een moment wel te veel.

Om en om 1 race doen zou mijn voorkeur hebben maar andere kant is het hun eerste race op deze manier en ben erg tevreden. Ook de pre show was top, veel verschillende interviews en Coulthard en Hakkinen samen is een leuke duo. Zelfs Coronel was goed te doen, zonder het Ziggo team om hem heen heeft ie gewoon veel kennis.

Seizoenen lang zitten ergeren aan Olav Mol samen met mijn pa, wat doet die man...zet hem alsnog aan want: ja toch vertrouwd xd

Race: Heerlijke opening, heel tof dat de nieuwe wagens regels al zoveel effect hebben :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2022 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet zeggen dat het nieuwe commentator duo van Viaplay gewoon prima was deze race. Krijgen veel mee, zien ook direct op welke banden een coureur rijdt ed. De graphics van de F1 zelf zaten er dit weekend vaker naast qua sectortijden en bandencompounds. xd

In de studio mag het nog wel iets dynamischer. Lijkt er soms nog iets teveel op alsof Amber Brantsen het journaal staat op te lezen. Maar goed, zou wel heel Nederlands zijn om het direct af te schieten. De reacties van de analisten op de vragen van haar waren wel gewoon prima en uitgebreid. Van de interviews niks meer gezien aangezien ik na de F1 race direct ben overgeschakeld naar de Indycar dus geen idee hoe Stephane Kox het heeft gedaan. (ze ziet er iig leuk uit, maar dat zie je dan weer niet als ze een interview geeft)

Over de race. Leuk en goed om te zien dat Ferrari weer vooraan meedoet, Red Bull heeft nog een hoop te onderzoeken om te zorgen dat het betrouwbaarder wordt (blijkbaar zit de brandstofpomp op een plek waar die behoorlijk warm wordt, nu met close racing pas echt als issue naar boven gekomen ivm minder koeling).

Leuk ook dat Haas en Alfa Romeo nu makkelijk in het middenveld meekomen, en met wat geluk zelfs de subtop bereiken. Valt me op dat de Ferrari teams alle 3 heel sterk zijn, en eigenlijk alle Mercedes teams heel erg tegenvallen. Zowel McLaren, Aston Martin en Williams zaten om de laatste plaatsen te strijden. En ook Mercedes kon qua snelheid niet aan Ferrari en Red Bull tippen.

Benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen. Interessant wordt nu om te zien hoe snel de teams upgrades kunnen brengen. Op naar Saudi-Arabiƫ.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2022 22:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Kwami schreef:
Zit toch te twijfelen om ergens een abonnement af te sluiten, onze tv provider Caiway hebben we wel 6 Ziggo kanalen bij maar F1 wordt indd niet uitgezonden.

Is F1 tv het beste alternatief (abo van 65 eu per jaar)? En kun je daarmee ook account delen en meerdere mensen tegelijk inloggen?


Meerdere tegelijk inloggen wel... Ook kijken geloof ik


Even hierop terugkomend.
Afgelopen weekend keek vriendin streamend op tv en ik vanuit voetbal stadion en kroeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2022 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij kun je met F1TV met 6 schermen tegelijk kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een race zeg!

Heerlijk ook dat respect van Leclerc na de finish. Dat duimpje omhoog, genieten geblazen onder de coureurs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijke race dit! :loving:
Perez dikke pech met z'n pit timing, had hem ook een podium gegund.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wauw, zwaar genoten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Poahh genieeeeten dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 20:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ferrari en Red Bull gaan een mooi seizoen tegemoet... Gave race.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2022 22:57 
 
Hardtraxx Elite

Genoten!
Alleen moet Max oppassen dat ie niet dat gejank van Lewis over gaat nemen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Genoten!
Alleen moet Max oppassen dat ie niet dat gejank van Lewis over gaat nemen...


Janken is normaal in F1, vloek van de kampioen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 13:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Of het gebeurde al en wordt nu pas op een voetstuk gezet in de uitzending.

Het is leuker kijken nu. Natuurlijk is het voorraan spannend, maar het middenveld levert ook meer entertainment op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 14:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Hard4Us schreef:
Genoten!
Alleen moet Max oppassen dat ie niet dat gejank van Lewis over gaat nemen...


Janken is normaal in F1, vloek van de kampioen.


Gebeurt vrij veel in de race. Tijdens de race is iedereen elkanders vijand en zeikt iedereen op elkaar in het voordeel van hun eigen hachje.

Het siert hem niet, maar het is ook niet abnormaal. Gelukkig zei GP er ook wat van op een gegeven moment.

Verder een geweldige race gezien. Wel ongelukkig voor Perez natuurlijk, maar dat hoort er bij. Ik hoop nog veel meer van dit harde maar fair racen. Goed ook om te zien dat ze elkaar na de tijd de hand schudden en bedanken voor de strijd. Het lijkt wel of veel coureurs door deze nieuwe auto's veel meer plezier hebben in het racen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Genoten!
Alleen moet Max oppassen dat ie niet dat gejank van Lewis over gaat nemen...

Vraag me af of hij nou daadwerkelijk meer "jankt" dan vorige jaren of dat het gewoon vaker uitgezonden wordt omdat hij nu de wereldkampioen is als ik eerlijk ben. Volgens mij wordt er meer gezegd dan dat er uitgezonden wordt namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 17:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Klopt, als je volledige boordradios hoort wordt er vrij veel gepraat (vooral engineer naar coureur) maar er wordt genoeg gepraat en gezeurd over van alles. Het gros vindt de sensatiezoeker (lees mensen die kijken voor crashes en drama) niks aan.

Ergens in het middenveld of achteraan is dat niet boeiend natuurlijk tenzij het echt clasht (zoals Ocon & Alonso) maar de twee zwaar vechtende titel kanshebbers is natuurlijk wel interessant, zeker in context tot vorig jaar.

Als ze maar een korreltje kunnen geven om het online gezever weer op te laaien dan doet Liberty Media dat om maar aandacht te brengen naar F1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 17:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja goed punt van Khadber, ik heb de gehele race de teamradio van Max mee laten lopen en eigenlijk alleen technisch gehoord. Wel gaf hij in de beginfase aan dat hij veel teveel onderstuur had en dat "het" niet werkte. Fragment dat uiteindelijk werd uitgezonden is meer voor de drama en blijkt ook nog eens perfect te werken. Je moet ook niet vergeten dat dat voor enorm veel buzz achteraf zorgt en dus voor alle betrokkenen centen opbrengt. Als je zelf liefhebber bent: gewoon geen (social) media volgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2022 18:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Als je zelf liefhebber bent: gewoon geen (social) media volgen.


Amen, of je moet echt heel voorzichtig zijn met welke websites je kiest en actief sensatiemedia gaan aanvinken als niet geinteresseerd.

hoeistnou?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2022 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt wel.
GPFans had ook weer zo'n lekker clickbait artikel op Facebook.

'Ferrari stelt onderzoek in naar RedBull: Verstappen zat hoger, maar heeft dat toen verlaagd', wat klinkt alsof er een klacht is ingediend oid. Facebook reacties schreeuwen moord en brand dat Ferrari de nieuwe Mercedesjankerts zijn. Terwijl als je op het artikel klikt, de titel op de website veel genuanceerder ligt.

Ferrari gaat downforce Red Bull analyseren: "Verstappen zat vrijdag hoger"

Klinkt toch al anders. Maarja, het meeste volk op Facebook leest enkel de titel en schrijft dan al een rant. xd
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic