Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 96  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 22:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
rakkietakkie schreef:
Nuracore schreef:
Die 5s was omdat hij de plek al eerder had moeten terug geven.
De race was uberhaupt al chaotisch en ik vond FIA ook erg warrig en onbesluitvaardig


Dus.. Je wil die terug geven die plek. Maar diegene knalt hem even naar binnen bij jou.
De kans is er geweest, en nu krijg je 5 sec omdat iemand bij jou naar binnen rijdt.

Vrij apart

Die 5s is niet voor die botsing


Nee snap ik... Maar op dat moment geeft hij dus de kans om in te halen. Als FIA kun je dat ook beredeneren als... Ja plek terug willen geven maar mislukt
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 22:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Max die meteen wegloopt van het podium xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 23:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat een race zeg. Beide coureurs hebben hierbij de randjes opgezocht en zijn hierbij over de schreef gegaan, laat ik dat voorop stellen. Ik sta absoluut niet als zo'n domme aap als Coronel zo blind achter Max.

Je zag hier ook duidelijk hoe zo'n waailap Coronel is, wat irritant zeg. Te schreeuwen over hoe oneerlijk Lewis deed en dat Max er voor zat terwijl dat helemaal niet zo was. Hij geeft wel perfect weer hoe sommige blinde fans en presentatoren zijn, van Max en Hamilton. Tering irritant die generatie aan fans, blind nationalisme of fanboy gedrag over daadwerkelijk weten wat er aan de hand is.

Ik wil eerst alle beelden goed kunnen terugzien voor ik een definitief oordeel vel. Maar ik denk de volgende 5 punten wel nu zeker zijn.

1. Max en Hamilton zochten beiden de randen enorm op en gingen ook over de schreef. Tot het randje door de bochten gaan vond ik geweldig om te zien, dat is echt vechten om een kampioenschap. Dit ging echter wel op de latere momenten over de schreef.

Ik denk ook dat de voornaamste reden dat je Hamilton en Mercedes steeds vaker hoort janken en bedelen naar de FIA is omdat Max en Red Bull de randjes opzoeken en daarbij Mercedes het te moeilijk maken. Je drijft Mercedes als een rat in het nauw met klassiek ongegeneerd hard racen en dan maken ze rare sprongen. Wederom heeft Mercedes zichzelf als team van zijn slechtste kant laten zien dit weekend.

In dat opzicht, je kan eindeloos gaan zeuren nu over ja maar Hamilton reed hem er van af en ja maar Max beukte Lewis daar weg. Ze deden het beiden, en terecht. Ellebogen er uit en er vol voor gaan en als je de regels overtreedt, dan pech en deal with it. Daar zit het verschil echter in, ze doen het beiden maar wie hoor je er het meeste over jammeren?

Maarja, dan heb je een natte dweil als wedstrijdleider. Op dit soort momenten mis je Charlie Whiting echt, en zo ook punt 2.

2. Michael Masi is de meest waardeloze wedstrijdlijder ooit. Niet standvastig, niet consistent, rare straffen. Het lijkt wel of hij elke keer een team te veel bestraft en dan de volgende keer dit bij de andere doet om weer een wit voetje bij het eerdere team te halen. Dat hij een deal voorstelt aan Red Bull en Mercedes om de plek terug te geven kwam misschien mooi uit voor Max (want anders had hij 5 seconden sowieso gekregen voor het niet teruggeven van de plek) maar hij had eerlijk gezegd meteen moeten dreigen met plek terug of 5 seconden. Sta bij je regels, notabene je eigen verzonnen regel.

Zodoende, wat Max zij bij de Driver Of The Day interviews vond ik heel terecht. De FIA heeft deze race verneukt. Beide coureurs hebben hard tegen elkaar geracet en zijn ook te ver gegaan. Straf ze dan ook gelijk. Mazepin en Kimi hebben beiden ook nog niks gekregen voor overduidelijke incidenten. Bottas jaagde Max bijna van het circuit af bij de start door te laat te remmen (alweer). Hamilton overtrad meerdere regels bij de 1e restart. Max had meteen die plek moeten teruggeven of gelijk een straf moeten krijgen. En zo nog meerdere dingen.

3. Voordat het gejammer hier ook losbarst. Het hele feit dat Hamilton achterop Max knalde is voor 90% de schuld van Mercedes zelf. Met de vele virtual safety cars, hoe krap en gevaarlijk de baan is en hoeveel contact er al was, is het niet gek dat Hamilton twijfelde. Maar zijn team had gewoon slecht gecommuniceerd, en Hamilton kreeg het pas te horen toen het al gebeurd was. Die andere 10% is Hamilton die er in elke andere situatie wel was langsgescheurd, maar deed het wss niet omdat Max anders DRS voordeel kreeg.

4. Ik vond wat die kerel te gast aan tafel bij Ziggo zei enorm passend. Het begint steeds meer op voetbal te kijken. Teamleiders blijven maar janken tegen de FIA. En Hamilton, Mercedes en Red Bull zijn zo overduidelijk aan het doen of alles de ander zijn schuld is om maar een straf aan te naaien aan de ander. Deze race bleef Red Bull nog wel relatief kalm verder maar mijn god wat laten Hamilton en Mercedes zich weer kennen. Zeker met die eerste Red Flag, gewoon janken dat Max zijn banden mag wisselen wat al 1000000 jaar een regel is en zelfs daar een complot achter zoeken terwijl Hamilton tig keer deze zelfde mazzel heeft gehad.

5. Dit circuit is onnodig. Het is voor coureurs leuk, als alles goed gaat en wanneer ze in vrije lucht zitten omdat het een soort krappe kartbaan is. Maar dit is gewoon Baku maar gevaarlijker en met nog minder inhaalmogelijkheden. De enige reden dat deze race (en Baku) zo gek zijn is omdat het levensgevaarlijk is, precies iets wat Alonso en Vettel ook al hebben gezegd dit weekend.

/rant

(ohja, heel geinig dat Hamilton zaterdag zegt zich niet veilig te voelen met mensen met dit soort gedachtengoed maar dan wel na de finish zeggen dat de mensen hier geweldig zijn)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 23:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
chas1n schreef:
Nee die 5 seconden was omdat Max weer off track ging met "gaining een advantage off track". Maar je krijgt te horen van FIA laat Lewis er door en dan knalt ie bovenop je. Voorsprong/pacing weg.

Dat is wat ik zeg, als Verstappen die plek sneller terug gaf dan was er geen advantage meer en racen ze vrolijk door als voor hij van de baan schoot.


Over dit trouwens.

Bij de eerste keer dat Max buiten de baan Hamilton inhaalde werd de deal gemaakt dat Max achter Hamilton moet starten. Daarmee was het opgelost (anders was het ook 5 seconden geworden). Daarom heeft Red Bull wss ook bijna meteen ja gezegd.

Daarna echter, deed Max het weer en hij had toen ook meteen die plek moeten teruggeven. Ocon heeft het toen ook relatief snel gedaan toen hij Hamilton ook inhaalde buiten het circuit. De wedstrijdleiding had echter toen ook dat al naar Red Bull moeten communiceren, wat geloof ik niet was gedaan. Als dat wel zo is, dan is het de fout van Red Bull en had Max sowieso die 5 seconden moeten krijgen en die straf is dan ook helaas terecht.

Het punt is, hoe langer Max voor Hamilton rijdt, hoe meer voordeel Max er uit haalt (omdat Hamilton in vrije lucht wss zou wegrijden). Daarom verloopt de optie om de plek terug te geven en wordt het een 5 seconden straf. Dit is Masi zijn eigen regel.

Uiteindelijk drukte Lewis Max wel redelijk van de baan af daar, maar Max deed dit even goed meerdere keren. Dat is eigenlijk gewoon goed geweest qua beslissing. Als het eenzijdig was dan moest er een straf komen, maar in dit geval was de beslissing om dat niet mee te rekenen in de straf correct van Masi, in dat opzicht is het inderdaad laten racen en de risico's zijn voor de coureurs en het team.

Daarnaast kan het volgende gebeuren straks met Hamilton die achterin Max crashte.

01. Het wordt afgedaan als racing incident voor de coureurs en een boete voor Mercedes omdat het vooral een communicatiefout van Mercedes met Masi en Hamilton was. Daarnaast is niemand gespind, geen grote schade en niemand in de muur geknald verder (maar dit mag volgens de Silverstone beoordeling niet meetellen in het oordeel aldus Masi zelf). In de verwarring van de race zelf is het te begrijpen dat Lewis twijfelde om er voorbij te gaan. In dit geval noemen ze het gewoon een ongeluk met een sisser en geven ze alleen een reprimande aan de oorzaak (Mercedes).

Echter is het een fout van Mercedes en wanneer een auto remt en je hebt geen melding van je engineer of op je stuur van VSC's of gele vlaggen, dan moet je er gewoon voorbij gaan. Dat brengt me bij punt 2.

02. Hamilton krijgt lage gridstraf voor onveilig rijgedrag. Dit omdat hij uiteindelijk wel achterin iemand gecrasht is wat niet had gemoeten en Max deed daar niks verkeerd. Daarmee staan ze in lijn van de reglementen en gaan ze er van uit dat Hamilton echt verward was door de situatie en niet expres wachtte vanwege de DRS voordeel die Max daarna zou hebben.

03. Een 10 plaats gridstraf voor een 3e Black + White vlag. In die situatie gaan ze uit van dat Hamilton zag dat Verstappen terugschakelde en dat hij moedwillig niet inhaalde of een gevaarlijke situatie wou veroorzaken. Dat in combinatie met het meer dan 10 autolengtes achter Max blijven tijdens de formatieronde en het te dicht op Max komen tijdens de VSC kan wel leiden tot een B&W vlag. Die laatste twee zijn namelijk geen harde regels maar meer gedragscodes.

Hamilton remde namelijk ook, duidelijk te horen en zien. Maar hij remde niet hard genoeg en week ook veel te laat uit. Dat is iets wat Mazepin zou doen, niet een 7 voudig kampioen. Ze gaan er dan vanuit dat Hamilton Max er niet langs wou laten omdat hij wist dat Max daarna een DRS zou krijgen en hem weer opnieuw zou inhalen. Iets wat Max later ook deed toen hij hem er alsnog langs liet. Hamilton had dit eveneens makkelijk kunnen voorkomen.

Op dat punt zou hij een B&W vlag krijgen, zijn 3e, wat betekent dat hij 10 plaatsen straf krijgt voor Saudi Arabie.

Ik denk dat het de eerste optie wordt. En of dat terecht is, is moeilijk. Er is zo veel gebeurd tijdens deze race dat voor alle kanten het wel mogelijk is om weer een "ja maar hij deed dat" er bij te halen. Ik denk dat Masi liever wilt dat de beslissende race op gelijke voet begint. Echter zou dat wel in strijd zijn met zijn eigen regels en zou het ook redelijk oneerlijk zijn naar Red Bull.

Het feit is ook dat beslissingen in de race vaak final zijn. Achteraf kan je boetes krijgen en gridstraffen, meer niet. Een gridstraf is heftig op dit punt in het kampioenschap, echter moet je ook gewoon consistente regelvoering houden. Daarom denk ik dat het een boete voor Mercedes wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huh? Een gridstraf voor een afgelopen race?

K vond de regie wel slecht overigens.
Tig herhalingen, en op t einde een finishende Hamilton en verstappen laten zien terwijl Bottas en ocon nog volle bak aan het racen waren
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2021 23:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Huh? Een gridstraf voor een afgelopen race?

K vond de regie wel slecht overigens.
Tig herhalingen, en op t einde een finishende Hamilton en verstappen laten zien terwijl Bottas en ocon nog volle bak aan het racen waren


Je kan gridstraffen krijgen voor de volgende race he. Net zoals Max na Monza en Bottas na Hongarije. Ik bedoel gridstraffen voor Abu Dhabi.

Ja de regie was tergend slecht. Dit idee heb ik bij de laatste races wel vaker. Nu ook, gewoon Hamilton en Max die al uit elkaar lagen tonen terwijl Bottas en Ocon in zwaar gevecht waren. Of een 3 wegs gevecht tussen Alonso, Giovinazzi en nog iemand terwijl ze aan het inhalen zijn wegschakelen.

FUN FACT: Als Max en Hamilton crashen in Abu Dhabi, wint Max.

En ik denk haast wel dat dit gaat gebeuren. Max heeft niks te verliezen, Hamilton wel en Max is veel bruter in zijn rijstijl. Hij zal echt geen centimeter geven. Daarbij moet hij het wel beter doen dan hij bij deze race heeft gedaan, gewoon positie teruggeven als je buiten de track inhaalt, als Hamilton je er echt af heeft gebeukt dan komt die straf nog wel. Want zo verneuk je het meer voor jezelf.

Als het crasht n.a.v. hard racen, so be it, maar geen kamikaze acties zoals Mazepin of laffe acties zoals Schumacher, Senna en Prost deden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ULTIMO schreef:
Huh? Een gridstraf voor een afgelopen race?

K vond de regie wel slecht overigens.
Tig herhalingen, en op t einde een finishende Hamilton en verstappen laten zien terwijl Bottas en ocon nog volle bak aan het racen waren


Je kan gridstraffen krijgen voor de volgende race he. Net zoals Max na Monza en Bottas na Hongarije. Ik bedoel gridstraffen voor Abu Dhabi.

Ja de regie was tergend slecht. Dit idee heb ik bij de laatste races wel vaker. Nu ook, gewoon Hamilton en Max die al uit elkaar lagen tonen terwijl Bottas en Ocon in zwaar gevecht waren. Of een 3 wegs gevecht tussen Alonso, Giovinazzi en nog iemand terwijl ze aan het inhalen zijn wegschakelen.

FUN FACT: Als Max en Hamilton crashen in Abu Dhabi, wint Max.

En ik denk haast wel dat dit gaat gebeuren. Max heeft niks te verliezen, Hamilton wel en Max is veel bruter in zijn rijstijl. Hij zal echt geen centimeter geven. Daarbij moet hij het wel beter doen dan hij bij deze race heeft gedaan, gewoon positie teruggeven als je buiten de track inhaalt, als Hamilton je er echt af heeft gebeukt dan komt die straf nog wel. Want zo verneuk je het meer voor jezelf.

Als het crasht n.a.v. hard racen, so be it, maar geen kamikaze acties zoals Mazepin of laffe acties zoals Schumacher, Senna en Prost deden.


Hoedit? Verstappen staat nu tweede toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee, Hamilton en Verstappen hebben evenveel punten. Echter heeft Max 8 race wins en Lewis 7, daarom staat Max technisch gezien 1e. Als ze crashen, hebben ze gelijke punten en dan gaan ze kijken naar race wins. Max heeft er dan meer, zodoende zou hij dan winnen.

Je ziet trouwens wederom de hondjes weer naar elkaar blaffen (Marko & Toto). Het begint me echt te veel op voetbal te lijken met dat constante neppe en hypocriete gejank om straffen. Masi heeft ook de ballen niet om ze even met hun koppen tegen elkaar aan te slaan, zeggen dat ze zich stil moeten houden en zich maar aan zijn regels te houden hebben. Dit krijg je namelijk met dit soort inconsistente regelgeving.

Het kutte is dat Netflix hier sowieso op gaat kapitaliseren en het daadwerkelijk zo laat lijken zoals beiden schetsen. En dan krijg je weer meer van die schreeuwlelijkerds er bij die online gaan janken voor coureur A of team B. Dan ga je van hard en respectvol racen naar van dat neppe drama.

Maar goed dat is wel wat veel kijkers willen (VS vooral). Die vinden racen te saai en vinden het alleen interessant als er van die gefabriceerde drama is of als het hele circuit met elkaar crasht en vecht. Treurig eigenlijk wel dat conflict en drama ons als mensheid het meeste interesseert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nee, Hamilton en Verstappen hebben evenveel punten. Echter heeft Max 8 race wins en Lewis 7, daarom staat Max technisch gezien 1e. Als ze crashen, hebben ze gelijke punten en dan gaan ze kijken naar race wins. Max heeft er dan meer, zodoende zou hij dan winnen.

Ach zo, duidelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou Hamilton nog een reprimande kunnen krijgen? Dan is het z'n 3e dit seizoen en nog 10 plaatsen gridstraf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Zou Hamilton nog een reprimande kunnen krijgen? Dan is het z'n 3e dit seizoen en nog 10 plaatsen gridstraf.


Dat is mogelijk maar ik denk niet dat ze dat doen. Dat zou dan voor het gedrag bij de formatierondes van de restarts moeten zijn en het dichtrijden van het gat tijdens de VSC's. Voor de crash achterop wordt het lastig omdat ze niet kunnen bewijzen dat het opzettelijk onsportief gedrag is. Dat zou het geval zijn als Hamilton expres niet langs Max ging omdat hij wist dat hij daarna een DRS voordeel zou krijgen en hem weer zou inhalen.

Maar er zijn wel kanttekeningen. Hamilton kon er voor een relatief aanzienlijke tijd makkelijk voorbij en zou dit in elk ander geval ook gewoon hebben gedaan, Hamilton stuurde pas laat naar links om hem in te halen toen hij pal achter Max zat en Max die bewoog tegen het einde redelijk naar het midden van de baan ipv rechts aan te houden. Dit laatste is trouwens legaal, want hij positioneerde zich voor de bocht en had trackposition omdat Hamilton hem niet had ingehaald, maar het is wel een rede dat Hamilton er op knalde.

Als ik ergens mijn geld op moet inzetten is het een boete voor Mercedes. Als er toch straffen gaan vallen dan gaat Hamilton 3 of 5 plaatsen krijgen voor causing a collission en unsafe behaviour. Dat laatste zou onder Charlie Whiting de beslissing zijn geweest. Onder Masi... ik denk dat hij zich niet wil branden aan het kampioenschap, is hij te laf voor. En dat is in zekere zin misschien wel terecht, maar het is objectief gezien gewoon meten met twee maten.

De minste kans is de 3e black flag en 10 plaatsen. Tenzij Red Bull met heel overtuigende zaken en bewijzen aan komt zetten, zie ik dat niet gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meten met twee maten... Welkom bij FIA 2019-2021
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Trouwens, deze wedstrijd was beslist op het moment dat Max mediums kreeg, slechte zet van Red Bull. Ik snap de reden, voor een betere start, maar zelfs met hards was Max daar wel voorbij gereden. En zelfs met de VSC's gingen die medium banden er te snel aan om nog weerstand te bieden op het laatst.

Tijdstraf of niet, Max had hem niet gewonnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 00:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo te lezen krijgt Verstappen nog eens 10s straf door de botsing met Hamilton.
Verstappen is dus schuldig bevonden. Gelukkig blijft hij hierdoor alsnog tweede.

Verstappen krijgt 10 seconden tijdstraf na incident met Hamilton, blijft tweede https://www.nu.nl/formule-1/6171548/ver ... weede.html (via @NUnl)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 01:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Die snap ik niet. Ten eerste zou het 5 seconden moeten zijn (maakt verder niet uit) en voor het zelfde incident in Baku toen met Vettel en Hamilton kreeg Vettel de straf. Deze straf is nu wel te vergelijken omdat de persoon die plots remt bij Baku als onschuldige werd aangewezen en nu is het compleet andersom. Ja Vettel tikte daarna Hamilton aan wat de voornaamste reden van zijn straf was, maar wederom in Masi zijn eigen woorden "de botsing/de overtreding wordt alleenstaand bekeken en de gevolgen van die acties worden dus niet in het oordeel meegenomen". Dus dit is wederom meten met twee maten.

De reden die wordt gegeven is omdat Max plots remde. Maar Masi had toen al gehoord dat ze Hamilton de plek willen terug geven en Mercedes heeft dit te laat doorgegeven aan Hamilton. Masi zei dat zelfs nog tegen Mercedes. Plus Max remde niet "plots". Over een tijd van meerdere seconde hoor je Max gas loslaten, remmen en terugschakelen, wat Hamilton dan ook nadoet tot pas het allerlaatste moment waar hij dan wel er voorbij wil gaan. Als Hamilton er niet voorbij gaat denkt Max wss dat hij het niet ziet dus vertraagt nog steeds.

Sorry maar de enige lichtelijk geldige reden dat Max hier de schuldige zou zijn is omdat hij naar het midden van de baan reed op het einde of omdat Red Bull te laat had doorgegeven dat Hamilton er langs mocht. In beide gevallen zou Max niet gestraft moeten worden omdat dat de racelijn is en hij remde (anders is het moving under braking) en omdat Red Bull zelf anders fout zat en zij gestraft moeten worden.

De enige terechte straf is ook gewoon 5 seconden voor het uberhaupt er niet langs laten van Hamilton nadat hij hem buiten de baan had ingehaald, en die straf had hij ook.

Dus dit riekt echt meer naar wederom extreem slecht en inconsistent handelen van Masi en de stewards. Ook een tijdstraf achteraf geven is iets wat ze normaal niet doen. Zie hem er zelfs nog er wel voor aan om dat zo te hebben gedaan omdat Max commentaar had op ze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 10:42 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Wat een race zeg. Beide coureurs hebben hierbij de randjes opgezocht en zijn hierbij over de schreef gegaan, laat ik dat voorop stellen. Ik sta absoluut niet als zo'n domme aap als Coronel zo blind achter Max.

Je zag hier ook duidelijk hoe zo'n waailap Coronel is, wat irritant zeg. Te schreeuwen over hoe oneerlijk Lewis deed en dat Max er voor zat terwijl dat helemaal niet zo was. Hij geeft wel perfect weer hoe sommige blinde fans en presentatoren zijn, van Max en Hamilton. Tering irritant die generatie aan fans, blind nationalisme of fanboy gedrag over daadwerkelijk weten wat er aan de hand is.


Ik wil eerst alle beelden goed kunnen terugzien voor ik een definitief oordeel vel. Maar ik denk de volgende 5 punten wel nu zeker zijn.

1. Max en Hamilton zochten beiden de randen enorm op en gingen ook over de schreef. Tot het randje door de bochten gaan vond ik geweldig om te zien, dat is echt vechten om een kampioenschap. Dit ging echter wel op de latere momenten over de schreef.

Ik denk ook dat de voornaamste reden dat je Hamilton en Mercedes steeds vaker hoort janken en bedelen naar de FIA is omdat Max en Red Bull de randjes opzoeken en daarbij Mercedes het te moeilijk maken. Je drijft Mercedes als een rat in het nauw met klassiek ongegeneerd hard racen en dan maken ze rare sprongen. Wederom heeft Mercedes zichzelf als team van zijn slechtste kant laten zien dit weekend.

In dat opzicht, je kan eindeloos gaan zeuren nu over ja maar Hamilton reed hem er van af en ja maar Max beukte Lewis daar weg. Ze deden het beiden, en terecht. Ellebogen er uit en er vol voor gaan en als je de regels overtreedt, dan pech en deal with it. Daar zit het verschil echter in, ze doen het beiden maar wie hoor je er het meeste over jammeren?

Maarja, dan heb je een natte dweil als wedstrijdleider. Op dit soort momenten mis je Charlie Whiting echt, en zo ook punt 2.

2. Michael Masi is de meest waardeloze wedstrijdlijder ooit. Niet standvastig, niet consistent, rare straffen. Het lijkt wel of hij elke keer een team te veel bestraft en dan de volgende keer dit bij de andere doet om weer een wit voetje bij het eerdere team te halen. Dat hij een deal voorstelt aan Red Bull en Mercedes om de plek terug te geven kwam misschien mooi uit voor Max (want anders had hij 5 seconden sowieso gekregen voor het niet teruggeven van de plek) maar hij had eerlijk gezegd meteen moeten dreigen met plek terug of 5 seconden. Sta bij je regels, notabene je eigen verzonnen regel.

Zodoende, wat Max zij bij de Driver Of The Day interviews vond ik heel terecht. De FIA heeft deze race verneukt. Beide coureurs hebben hard tegen elkaar geracet en zijn ook te ver gegaan. Straf ze dan ook gelijk. Mazepin en Kimi hebben beiden ook nog niks gekregen voor overduidelijke incidenten. Bottas jaagde Max bijna van het circuit af bij de start door te laat te remmen (alweer). Hamilton overtrad meerdere regels bij de 1e restart. Max had meteen die plek moeten teruggeven of gelijk een straf moeten krijgen. En zo nog meerdere dingen.

3. Voordat het gejammer hier ook losbarst. Het hele feit dat Hamilton achterop Max knalde is voor 90% de schuld van Mercedes zelf. Met de vele virtual safety cars, hoe krap en gevaarlijk de baan is en hoeveel contact er al was, is het niet gek dat Hamilton twijfelde. Maar zijn team had gewoon slecht gecommuniceerd, en Hamilton kreeg het pas te horen toen het al gebeurd was. Die andere 10% is Hamilton die er in elke andere situatie wel was langsgescheurd, maar deed het wss niet omdat Max anders DRS voordeel kreeg.

4. Ik vond wat die kerel te gast aan tafel bij Ziggo zei enorm passend. Het begint steeds meer op voetbal te kijken. Teamleiders blijven maar janken tegen de FIA. En Hamilton, Mercedes en Red Bull zijn zo overduidelijk aan het doen of alles de ander zijn schuld is om maar een straf aan te naaien aan de ander. Deze race bleef Red Bull nog wel relatief kalm verder maar mijn god wat laten Hamilton en Mercedes zich weer kennen. Zeker met die eerste Red Flag, gewoon janken dat Max zijn banden mag wisselen wat al 1000000 jaar een regel is en zelfs daar een complot achter zoeken terwijl Hamilton tig keer deze zelfde mazzel heeft gehad.

5. Dit circuit is onnodig. Het is voor coureurs leuk, als alles goed gaat en wanneer ze in vrije lucht zitten omdat het een soort krappe kartbaan is. Maar dit is gewoon Baku maar gevaarlijker en met nog minder inhaalmogelijkheden. De enige reden dat deze race (en Baku) zo gek zijn is omdat het levensgevaarlijk is, precies iets wat Alonso en Vettel ook al hebben gezegd dit weekend.

/rant

(ohja, heel geinig dat Hamilton zaterdag zegt zich niet veilig te voelen met mensen met dit soort gedachtengoed maar dan wel na de finish zeggen dat de mensen hier geweldig zijn)


Ik kijk zelden F1, maar waar ik mij altijd mateloos aan erger zijn de analisten die met een Max Verstappen bril kijken en dat het nooit aan Max ligt, maar altijd aan Hamilton. Ben gewoon objectief
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:

Ik kijk zelden F1, maar waar ik mij altijd mateloos aan erger zijn de analisten die met een Max Verstappen bril kijken en dat het nooit aan Max ligt, maar altijd aan Hamilton. Ben gewoon objectief


Ja Coronel was echt achterlijk lomp aan het schreeuwen. Maar (enige mate van) subjectiviteit houd je altijd op nationale zenders toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat Max probeerde was ook gewoon bullshit. Hem op een stuk voorlaten om vervolgens met DRS meteen weer in te halen. In de hitte om de kampioenschap natuurlijk helemaal logisch dat ie alles uit de kast wil halen, maar vind niet dat het de bedoeling is.

Als de telemetry laat zien dat Max idd duidelijk remt terwijl die al langzaam ging, dan vind ik de straf opzich wel terecht. Want dan is het duidelijk dat hij gewoon voor de drs lijn wou zijn en dat heeft niet veel met je plek terug geven te maken. Maar het grootste probleem is de communicatie. Of FIA het te laat aan merc heeft gezegd of Merc aan Lewis maakt opzich niet uit, maar het ging wel ten nadele van de veiligheid van de coureurs en daar mag dan ook wel een straf gegeven worden.

Verder heeft Max het zelf gewoon weggeven dit weekend. De qualy verneukt en geen pole, en dan krijgt hij een gratis kans met de rode vlag en verneukt hij de restart, tjaaa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Verder heeft Max het zelf gewoon weggeven dit weekend. De qualy verneukt en geen pole, en dan krijgt hij een gratis kans met de rode vlag en verneukt hij de restart, tjaaa.


Helaas, al was de restart ook wel weer fraude doordat Lewis meer dan 10 wagens achter Max reed, waardoor Max z'n nieuwe koude banden niet hielpen en Lewis nog een paar burners deed voor hij aankwam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 11:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Wat Max probeerde was ook gewoon bullshit. Hem op een stuk voorlaten om vervolgens met DRS meteen weer in te halen. In de hitte om de kampioenschap natuurlijk helemaal logisch dat ie alles uit de kast wil halen, maar vind niet dat het de bedoeling is.

Als de telemetry laat zien dat Max idd duidelijk remt terwijl die al langzaam ging, dan vind ik de straf opzich wel terecht. Want dan is het duidelijk dat hij gewoon voor de drs lijn wou zijn en dat heeft niet veel met je plek terug geven te maken. Maar het grootste probleem is de communicatie. Of FIA het te laat aan merc heeft gezegd of Merc aan Lewis maakt opzich niet uit, maar het ging wel ten nadele van de veiligheid van de coureurs en daar mag dan ook wel een straf gegeven worden.

Verder heeft Max het zelf gewoon weggeven dit weekend. De qualy verneukt en geen pole, en dan krijgt hij een gratis kans met de rode vlag en verneukt hij de restart, tjaaa.


Hier zit je er wel enigszins naast.

1. Het laten inhalen voor het DRS gedeelte is compleet legaal en is door meerdere coureurs gedaan, dit wordt zelfs bijna altijd gedaan. Dit is logisch omdat de makkelijkste plekken om iemand in te halen zonder veel op te geven de rechte stukken zijn, in dit circuit is het nou eenmaal toevallig voor een DRS meetzone. Je moet hem er voorbij laten, je moet niet per sé er meteen 2 seconden achter gaan zitten en in dat geval gebeurt het gewoon dat wel eens dat het bij een DRS zone is. Lewis heeft dit zelf ook vaker gedaan, hij noemde in het interview een keer toen hij wel een straf kreeg (onterecht) maar hij heeft het daarna nog tig keer gedaan.

Luister aub niet te veel naar wat Toto en Lewis daarover schreeuwen want die buigen graag alle regels om wanneer ze tegen zichzelf worden gebruikt. Dat hoorde je dit weekend ook wel met de red flag, wat m.i. echt schandalig onsportief was. Zij zien gewoon dat hard schreeuwen en zeuren bij de FIA buiten alle redelijkheid en sportiviteit om werkt bij Masi en doen het daarom ook. Alles op alles zetten om te winnen en hoe ze er dan uitzien maakt niet uit. Max mag dan wel on track hard racen en over de schreef gaan maar Hamilton en Toto doen dat bij alle andere facetten en qua racen op meer achterbakse manieren. Maar de wereld is te klein als Max dat terug doet en dan beginnen ze weer te krijsen.

2. Max ging niet al langzaam, hij liet gas los en remde daarna relatief traag. Backmarkers doen alleen dat eerste zelfs en men passeert. Bij Ocon wist Lewis het wel meteen (Ocon liet ook gas los en remde licht op een recht stuk) en ging hij er langs. Hij heeft nergens hard geremd. Elke andere coureur zou ook meteen er langs zijn gegaan, zonder communicatie van het team. Hamilton had wel geweten wat er aan de hand was als er een vlag of VSC oid was want dat zie je meteen op je stuur voor je team wat zegt. Daarnaast kon Max zijn auto ook kapot zijn, en dan zou hij er normaliter ook meteen langs zijn gegaan. De beslissing van Hamilton om hem niet in te halen is vreemder dan dat Max die plek koos om te remmen.

3. Max heeft de start niet per sé verneukt, de ene startlijn is veel vuiler omdat het de racelijn is. Daarom is er meer grip te vinden daar. Daarom zag je ook dat elke keer dat de persoon die als 2e begon bij de restarts voorbij de 1e ging (waarbij Bottas natuurlijk inhield want teamorders).

Al was zijn 1e restart al niet geweldig, de persoon op de 2e plek heeft hier bij de restarts gewoon een behoorlijk gripvoordeel. Dat is ook een reden dat Max de mediums kreeg, wat verdergaat in punt 4. Daarnaast waren Lewis zijn banden warmer om dat trucje dat hij flikte waarbij hij te ver terug viel wat in alle andere situaties een gegarandeerde black & white vlag is. Hij is iig echt #blessed door een belabberde wedstrijdleider dat hij die niet heeft gekregen.

4. Max heeft de quali idd verneukt. Maar hij heeft daarna echt alles er uit gehaald wat er uit te halen valt. Hij verdedigt en valt aan met alles wat hij heeft en neemt extreme risico's. Daarbij is hij over de schreef gegaan maar kom op, dit is een titanenstrijd. De grens mag best opgezocht worden en moet gewoon bestraft worden als hij overschreden wordt (wat ze terecht deden met de 2 keer dat Max inhaalde buiten de baan).

Max heeft verloren omdat hij de medium band had gekozen voor een lange stint en niet de hard zoals Hamilton had gekozen en een deel de 2e inhaalactie waarbij hij de plek niet meteen terug gaf. Maar toen zat Ocon er eerst nog tussen, daarna had hij hem er wel langs moeten laten. Niks meer, niks minder. Zelfs zonder alle inhaalacties en gevechten had Max verloren. De medium band was op dit circuit gewoon niet best na 20 rondes, meerdere coureurs hadden hier last van (zoals Sainz).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh maar ik weet dat het legaal is. Dat vind ik juist onzinnig. Wat betreft restart heb je een punt, dan snap ik niet waarom ze naar mediums zijn gegaan als het relatief goed inhalen is aan de start.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:03 
 
Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
Pipa schreef:

Ik kijk zelden F1, maar waar ik mij altijd mateloos aan erger zijn de analisten die met een Max Verstappen bril kijken en dat het nooit aan Max ligt, maar altijd aan Hamilton. Ben gewoon objectief


Ja Coronel was echt achterlijk lomp aan het schreeuwen. Maar (enige mate van) subjectiviteit houd je altijd op nationale zenders toch?

Een klein beetje wel, maar bij F1 vind ik het over de top. Ze zijn gewoon totaal niet objectief meer. Ze zitten daar als fans i.p.v. analisten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, dat je juicht voor een jongen uit eigen land is logisch, maar om nou zoals Coronel helemaal overtuigd te zijn van Max zijn gelijk en Hamilton zijn ongelijk vind ik echt niet kunnen.

Ook zo'n Mol vond ik verschrikkelijk in Baku toen Hamilton rechtdoor schoot. Onprofessionele lul.

Dat je blij bent dat Max wint, helemaal prima. Dat je juicht omdat zijn grootste concurrent eraf vliegt, rot op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Wat Max probeerde was ook gewoon bullshit. Hem op een stuk voorlaten om vervolgens met DRS meteen weer in te halen. In de hitte om de kampioenschap natuurlijk helemaal logisch dat ie alles uit de kast wil halen, maar vind niet dat het de bedoeling is.

makrooy schreef:
Oh maar ik weet dat het legaal is. Dat vind ik juist onzinnig.

Maar als je weet dat het legaal is dan weet je ook dat het geen bullshit is toch? :P Gewoon een slimme zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2021 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
makrooy schreef:
Wat Max probeerde was ook gewoon bullshit. Hem op een stuk voorlaten om vervolgens met DRS meteen weer in te halen. In de hitte om de kampioenschap natuurlijk helemaal logisch dat ie alles uit de kast wil halen, maar vind niet dat het de bedoeling is.

makrooy schreef:
Oh maar ik weet dat het legaal is. Dat vind ik juist onzinnig.

Maar als je weet dat het legaal is dan weet je ook dat het geen bullshit is toch? :P Gewoon een slimme zet.


Nee, daarom zou ik ook dat het volkomen logisch is dat hij het probeert. Maar het principe erachter vind ik bullshit. Je geeft niet je plek terug als je hem daarna gratis terug krijgt. Ik verwoordde het alleen zo dat het leek alsof ik Max blame, bedoel ik niet zo xd
Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 96  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic