Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2023 19:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gisteravond Hardcore Never Dies even gekeken. Die viel me even zwaar tegen zeg. Waar ik liever een film had gezien die dieper inging op de cultuur van destijds, hebben de makers het echt op safe gespeeld door er een voorspelbaar misdaadfilm van te maken. Enige pluspuntjes: de aspect-ratio (geeft je echt een jaren 90 gevoel) en het acteerwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2023 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja de film gaat tenslotte niet om de naar waarheid ingevulde verhaal te vertellen van Hardcore natuurlijk. Dit blijft gewoon een misdaag film waar de hardcore scene gebruikt word als thema.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2023 11:23 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Tja de film gaat tenslotte niet om de naar waarheid ingevulde verhaal te vertellen van Hardcore natuurlijk. Dit blijft gewoon een misdaag film waar de hardcore scene gebruikt word als thema.


En dit was vanaf het begin meteen duidelijk en aangekondigd dus snap te verontwaardiging niet echt van mensen.

4 bij 3 geschoten is wel een lekker stijltje bij deze film inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2024 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister Killers of the Flower Moon gezien op Apple TV+. Lange zit, maar wel een vette film. Ben altijd groot van van Leonardo DiCaprio en die is hier ook weer goed. Gozer kan altijd van die mooie verwilderde blikken produceren. Bizar eigenlijk dat het een waar gebeurd verhaal volgt. Daar kwam ik dus pas na de film achter xd maar ziek dat zulke dingen vroeger gebeurden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2024 22:21 
 
Hardtraxx Veteran

Eerste geluiden van critics over Dune 2 zijn erg, erg positief.

Lats go.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Eerste geluiden van critics over Dune 2 zijn erg, erg positief.

Lats go.


Poah, zeer goed nieuws. Had me totaal niet beseft dat deel 2 al zo snel kwam. Ga ook geen trailers kijken, ga er lekker blanco in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 12:21 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Had me totaal niet beseft dat deel 2 al zo snel kwam.


En dat terwijl hij dik een half jaar vertraging heeft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goede stok achter de deur om 1 maar eens te gaan kieke
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 16:50 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Goede stok achter de deur om 1 maar eens te gaan kieke


Heb gewacht met 1, juist voor dit moment. Wist dat 1 een harde cut off had naar het volgende deel en ik haat dat bij films.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 23:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dune 1 niet in de bios zien is wel een schande.

Of pak je ergens een double feature?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 23:36 
 
Hardtraxx Veteran

Schande is een groot woord, maar je doet jezelf wel ernstig tekort.
De soundtrack moet je nergens anders dan op een bioscoopset willen luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2024 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gezellige Uptempo schreef:
Of pak je ergens een double feature?

Dit is wel een goede tip, eens ff kieke of dat in de buurt ergens te doen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2024 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb Dune gekeken in het vliegtuig, zonder geluid, maar alleen met ondertiteling. Veel grotere schande is er niet denk ik, wat een anticlimax was dat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2024 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik heb Dune gekeken in het vliegtuig, zonder geluid, maar alleen met ondertiteling. Veel grotere schande is er niet denk ik, wat een anticlimax was dat :lol:


...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2024 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Chroman schreef:
Ik heb Dune gekeken in het vliegtuig, zonder geluid, maar alleen met ondertiteling. Veel grotere schande is er niet denk ik, wat een anticlimax was dat :lol:


...

SHAME *dingding*
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2024 17:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik heb Dune gekeken in het vliegtuig, zonder geluid, maar alleen met ondertiteling. Veel grotere schande is er niet denk ik, wat een anticlimax was dat :lol:


Heb laatst ook Defqon Legends opgezet zonder geluid maar met ondertiteling, waarom staan ze daar als een stel mongolen te springen op wat sporadische tekst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2024 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onlangs de film WIL gezien. Schetst de machteloosheid (en wreedheid) van de Belgische politie/rijkswacht tijdens de Duitse bezetting in WO2. Stond op Netflix voor mij. Geen idee of dat ook het geval is in NL:
https://www.youtube.com/watch?v=fBb51Xf ... KFDBelgium
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2024 00:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gezellige Uptempo schreef:
Of pak je ergens een double feature?


Zaterdag 2 maart :cool: Begint om 19u15 en het einde van de 2e film is voorzien om iets voor 01u :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2024 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Onlangs de film WIL gezien. Schetst de machteloosheid (en wreedheid) van de Belgische politie/rijkswacht tijdens de Duitse bezetting in WO2. Stond op Netflix voor mij. Geen idee of dat ook het geval is in NL:
https://www.youtube.com/watch?v=fBb51Xf ... KFDBelgium


Staat hier ook op Netflix. Interesse is gewekt iig
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2024 10:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zaterdag naar Bob Marley geweest, goed gemaakt, mooi om te zien hoe zijn leven verliep :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2024 11:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Holy moly, Dune Part 2 is echt absurd goed, beter dan Part 1.

Wat een genot voor de ogen en de oren is die film. De cinematografie, de setting, het acteerwerk, het verhaal en het geluid boven alles is echt absurd goed.

Het is gewoon storytelling door middel van beeld en geluid en expressies. Dat vertelt je al zo veel over de wereld en de persoonlijkheden en hoe dat hier wordt gedaan is echt van de bovenste plank. De film is fast-paced (wat moet als je zo'n groot boek in een film wilt hebben) maar (bijna) nooit gehaast, zie hieronder.

Ik vond een punt alleen wat storend. (Spoiler)
In de film ging Paul heel snel van ik ben een van de freman naar ik ben een dictator, dit wordt in het boek wel duidelijker uitgelegd maar dit hadden ze op het scherm echt meer naar voren moeten brengen, het was een vrij snelle transitie en er hadden prima andere dingen uit de film gekund waar dat meer aandacht had kunnen krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2024 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Holy moly, Dune Part 2 is echt absurd goed, beter dan Part 1.

Wat een genot voor de ogen en de oren is die film. De cinematografie, de setting, het acteerwerk, het verhaal en het geluid boven alles is echt absurd goed.

Het is gewoon storytelling door middel van beeld en geluid en expressies. Dat vertelt je al zo veel over de wereld en de persoonlijkheden en hoe dat hier wordt gedaan is echt van de bovenste plank. De film is fast-paced (wat moet als je zo'n groot boek in een film wilt hebben) maar (bijna) nooit gehaast, zie hieronder.



Klinkt goed! Vanavond hier naar een Dune marathon. :thumbsup: :corn:

Zonet klaar met meer dan 2 uur op YouTube "inlezen" over de eerste film. Ik ging, toen die uitkwam, er blind in en snapte er helemaal niks van toen ik weer buitenkwam. Reken daar nog eens een aantal jaar bij dat het geleden is en dit was toch wel nodig vond ik zelf om vanavond goed mee te kunnen.

Voor wie dit ook wil doen. Ik kan onderstaande video enorm aanraden. Daar wordt alles netjes uitgelegd, van de facties en personages tot de hele politiek en alles anders. Regelmatig wordt ook het verschil tussen film en boek uitgelegd (vandaar de titel van de video) maar ik vond het niet storend en eerder een verrijking.

Let op, videolengte is 1u26m (!!) en ik heb regelmatig gepauzeerd om de tekst op de video te lezen alsook af en toe enkele tientallen seconden terugspoelen omdat ik iets niet goed begreep.

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2024 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet of ik de enige ben die hier last van had, maar ik kan mij amper wat herinneren van Dune 1. Op de een of ander manier vond ik het moeilijk om te focussen op de film destijds.

Desalniettemin Dune 1 herkijken en binnenkort naar Dune 2, omdat ik wel geloof dat het kwaliteit heel hoog ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2024 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Broken Balance schreef:
Holy moly, Dune Part 2 is echt absurd goed, beter dan Part 1.

Wat een genot voor de ogen en de oren is die film. De cinematografie, de setting, het acteerwerk, het verhaal en het geluid boven alles is echt absurd goed.

Het is gewoon storytelling door middel van beeld en geluid en expressies. Dat vertelt je al zo veel over de wereld en de persoonlijkheden en hoe dat hier wordt gedaan is echt van de bovenste plank. De film is fast-paced (wat moet als je zo'n groot boek in een film wilt hebben) maar (bijna) nooit gehaast, zie hieronder.



Klinkt goed! Vanavond hier naar een Dune marathon. :thumbsup: :corn:

Zonet klaar met meer dan 2 uur op YouTube "inlezen" over de eerste film. Ik ging, toen die uitkwam, er blind in en snapte er helemaal niks van toen ik weer buitenkwam. Reken daar nog eens een aantal jaar bij dat het geleden is en dit was toch wel nodig vond ik zelf om vanavond goed mee te kunnen.

Voor wie dit ook wil doen. Ik kan onderstaande video enorm aanraden. Daar wordt alles netjes uitgelegd, van de facties en personages tot de hele politiek en alles anders. Regelmatig wordt ook het verschil tussen film en boek uitgelegd (vandaar de titel van de video) maar ik vond het niet storend en eerder een verrijking.

Let op, videolengte is 1u26m (!!) en ik heb regelmatig gepauzeerd om de tekst op de video te lezen alsook af en toe enkele tientallen seconden terugspoelen omdat ik iets niet goed begreep.




Grimvriend. Is deze spoilervrij? Ik heb Dune 1 een jaartje geleden ongeveer gekeken, maar zou ook mijn god niet meer precies weten hoe of wat. Dan is zo'n Youtube filmpje wel handig. Echter is 1,5 uur wel redelijk fors haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2024 15:47 
 
Hardtraxx Veteran

Dune 2 was erg vet inderdaad. Nice ook om bepaalde zaken visueel te zien in plaats van dat je er uit het boek alleen zelf een bepaald beeld bij kan schetsen.

Verder opvallend dat Ana Taylor-Joy maar liefst één hele korte scene kreeg, daarmee vergeleken had Zendaya bijna een hoofdrol in de eerste film :x.
Vorige  1 ... 359, 360, 361, 362, 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic