Drietal films gezien:
Mr Nobody
Nice maar ietwat langdradige film. Logisch wel dat de film lang duurt aangezien het de levensloop belicht van het hoofdpersonage bij bepaalde keuzes die hij al dan niet in het leven maakt, waarna je ziet welke gevolgen die keuzes hebben. Het plot was hierdoor erg interessant om te volgen, maar zoals aangegeven qua lengte iets teveel van het goede. Zitten ook een paar bizarre scenes in, kon ik wel waarderen. 8/10.
Manchester by the Sea
Gemixte gevoelens na het zien van deze productie. Enerzijds wordt er goed geacteerd, zitten er krachtige emotionele gebeurtenissen in en is er prima dialoog aanwezig. Anderzijds is het een beetje gezapig en zijn gesprekken van de hoofdpersoon soms zeer pijnlijk om naar te kijken. Dit is wel de bedoeling van de film omdat dit voortvloeit uit bepaalde gebeurtenissen uit zijn leven ( wat precies zie je vanzelf wel gedurende het kijken ), desondanks kon ik me er af en toe toch niets anders dan ongemakkelijk bij voelen. Ik zou hem scoren als een 7, maar gezien de zeer hoge metascore zou iedereen deze iig een kans moeten geven.
Nocturnal Animals
Deze kon me goed bekoren, zoals de laatste tijd eigenlijk altijd wel bij films waar Gyllenhaal een rol in heeft. Origineel plot, uitstekend acteerwerk en een fijn naargeestig sfeertje af en toe. De boodschap van de film had echter een stuk krachtiger overgebracht kunnen worden, nu wordt het een beetje overgedragen aan je eigen pretentie. 7.8/10.