Sainen schreef:
Vond het een leuke film tot aan het gedoe met de kids. Typisch Amerikaans om ze niet af te maken, wat uiteindelijk de hele film om zeep hielp.
Zelfde verhaal voor rendition, probeert interessant te doen met een politiek beladen thema maar op het eind lekker afgezaagd de amerikaanse kant kiezen.
Rendition vond ik goed doordat de verhaallijn niet chronologisch is. Het verhaal begint eigenlijk aan het eind (de eind situatie) en de film vertelt eigenlijk het verhaal hoe het tot deze situatie komt en wat de gevolgen zijn voor mensen die onschuldig zijn maar toch in deze mess terecht komen. Unthinkable vind ik dat er teveel tijd zit in de martel scenes. Bij rendition is er een stuk meer diepgang in alle partijen en de propaganda nam ik voor lief.
Het slachtoffer van de martelingen, de dochter van die om komt terwijl de vader het oorspronkelijke doelwit is, de vriend en tevens suicidal bomber, de vrouw van het slachtoffer van de martelingen in de vs zelf. Ik vond dit juist een heel erg goede film. Je moet het uiteraard wel snappen.