Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2017 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met Pommer, met een beetje gelukkige loting sta je na het verslaan van 2 Eredivisie teams al in de bekerfinale. Zo'n beker is al een prima prijs voor de 'kleinere' clubs. En via de play-offs geef je ze toch nog een kans om Europees te spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2017 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Steffnov schreef:
Pommer schreef:
Serieus die regel dat de bekerwinnaar rechtstreeks de EL in gaat moeten ze echt afschaffen, heel leuk voor clubs als Vitesse, Groningen en PEC Zwolle, maar punten in Europa win je er niet mee. Die bekerwinst an sich is al een grote prijs voor zulke clubs en als je hen dan de playoffs in stuurt ipv de nummer 3 uit de competitie spelen ze alsnog Europees voetbal en kunnen ze zich alsnog plaatsen voor het eindtoernooi van de EL.


Oneens, zo devalueer je de beker alleen nog maar verder. Leuk dat je constant de top 3 (goh, welke teams zijn dat meestal...) Europa in wilt hebben om "Nederland" zogenaamd meer op de kaart te zetten, maar daar hebben maar drie clubs iets aan. Dan moet een PSV maar niet 2x van Osijek verliezen, dan verdien je het net zo min.

Zoals ik al zei, de beker is voor clubs als Vitesse toch al een mooie prijs en ze krijgen alsnog gewoon de kans om in Europa te spelen middels die voorronde. En ik vind sws dat je gewoon de hoogst genoteerde teams uit de competitie de Europese plekken moet geven, daar speel je toch juist het hele jaar voor? Die beker is een competitie an sich en heeft in principe helemaal niks met Europees voetbal te maken. Wat doen we als er per ongeluk een keer een amateurclub de beker wint? Sturen we die dan ook gewoon Europa in...


"Voor die kleine clubs is een glinsterend speeltje genoeg, laat de grote jongens Europa maar in gaan". Het denigrerende toontje druipt er wel vanaf hoor...het is gewoon terecht dat de beker nog een lange-termijn beloning voor de winnende club oplevert. Kijk bijvoorbeeld naar Engeland, hoe serieus de FA Cup genomen wordt (waar wel Europees voetbal te behalen valt, óók door kleinere clubs zoals Portsmouth een aantal jaar terug) en hoe de League Cup (waarin dat niet zo is) een ondergeschoven kindje is waar vooral B-teams aan de start staan. Met het weghalen van enige beloning, draai je de beker de nek om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2017 15:54 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Kun je niet lezen? Ze krijgen toch gewoon die voorronde plek voor de EL. En de beker(winst) zelf is ook al een mooie beloning.

Daarnaast vind ik het ook gewoon fair dat de beste teams over een heel jaar gezien ook de beste Europese plekken krijgen, en dat heeft niks met mijn voorkeur voor 1 van de top 3 teams te maken. Als Vitesse of wie dan ook daadwerkelijk zo goed is dat ze Europa in mogen moeten ze dat via de competitie bewijzen, niet door een paar knock out wedstrijdjes te winnen met dubieuze tegenstand. Dat heeft niks met denigreren te maken, dat is gewoon hoe ik het de eerlijkste manier vindt, ook als Ajax, PSV of Feyenoord de beker zou winnen maar niet in de top 3 zou eindigen.

En je FA/League Cup argument slaat ook nergens op, want beide winnaars gaan gewoon de EL in xd Ze nemen de FA cup alleen serieuzer omdat het de oudste en meest historische prijs van Engeland is, heeft helemaal niks met Europees voetbal te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2017 22:44 
 
Hardtraxx Veteran

Die Immobile die lijkt toch verrekkes veel op die gast van Noisecult
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 08:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alsof de competitie bewijst dat je klaar bent voor de Europa League. Volgens mij heeft AZ toen de tijd de beker gewonnen en heeft het tot de kwartfinale van de Europa League geschopt terwijl, je raadt het, de grote clubs er bij de groepsfase of er voor al werden uitgemikt.

Als dat niveauverschil zo groot is zouden de grote clubs eerst maar eens moeten laten zien dat ze daadwerkelijk consistent ver kunnen komen. Want andere clubs laten het nog meer afweten. Alleen Ajax heeft het laten zien in een seizoen sinds AZ zo ver kwam.

De kleinere clubs hebben juist meer motivatie, zoals je zag bij Vitesse, terwijl enige overtuiging in de voorrondes ontbrak bij Ajax en PSV.

Je kan het wel oneerlijk of eerlijker vinden, maar het resultaat bewijst dat de grote clubs niks meer verdienen en dat de Nederlandse school/competitie sowieso voor geen meter werkt in het buitenland.

En kan je dat überhaupt zomaar veranderen? Dat de 3e plek in de Ere direct in de groepsfase komt? Is dat niet iets wat de UEFA uiteindelijk bepaalt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 09:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vitesse speelde wel goed gisteravond, maar verdedigend bij die 3 goals van Lazio waren ze wel zo slecht. Rashica is wel echt een geweldige speler om naar te kijken. Wat een acties en wat een snelheid heeft die man toch. Hoop dat we zo'n speler eens in Nederland kunnen houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En kan je dat überhaupt zomaar veranderen? Dat de 3e plek in de Ere direct in de groepsfase komt? Is dat niet iets wat de UEFA uiteindelijk bepaalt?


De UEFA bepaalt alleen hoeveel plekken er beschikbaar zijn voor elk land (en hoeveel clubs nog voorrondes moeten doen), het land bepaalt hoe dit ingevuld wordt. De KNVB wil natuurlijk dat de clubs zo ver mogelijk komen, dus bekerwinnaar direct Europa in zal wel een reden hebben.

In België worden nog play-offs gespeeld tussen hoogste 6 ploegen, om zo de beste Europa in te laten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 10:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

In essentie heb je dan alle andere clubs verslagen, niet echt dus.

Vanuit dat oogpunt zou ik best snappen dat die directe plek naar de nummer 3 gaat ipv de bekerwinnaar. Maar imo verander je daar niet zo veel mee. Nederlandse clubs zijn consistent matig in Europa, zij het Utrecht/Vitesse/AZ of PSV/Ajax/Feyenoord. Dus dan gaat het toch niks uitmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 13:27 
 
Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Broken Balance schreef:
En kan je dat überhaupt zomaar veranderen? Dat de 3e plek in de Ere direct in de groepsfase komt? Is dat niet iets wat de UEFA uiteindelijk bepaalt?


De UEFA bepaalt alleen hoeveel plekken er beschikbaar zijn voor elk land (en hoeveel clubs nog voorrondes moeten doen), het land bepaalt hoe dit ingevuld wordt. De KNVB wil natuurlijk dat de clubs zo ver mogelijk komen, dus bekerwinnaar direct Europa in zal wel een reden hebben.

In België worden nog play-offs gespeeld tussen hoogste 6 ploegen, om zo de beste Europa in te laten gaan.


Hoe die Belgen het doen vind ik al helemaal niks. Daar konden vorig seizoen zelfs teams uit de tweede divisie ineens meedoen om een EL-ticket
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2017 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonde dat ze de overwinning nog uit handen hebben gegeven. En dan helemaal als je ook nog verliest :(. Was wel een leuke pot om naar te kijken :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 14:10 
 
Hardtraxx Elite

Loting Europa League Kwartfinales
RB Leipzig - Marseille
Arsenal FC - CSKA Moskou
Atletico Madrid - Sporting CP
Lazio - Salzburg
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 22:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat is dit voor speelronde ook weer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Atletico :cool: De Spaanse hegemonie in Europa is wel ziek hoor :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Atletico :cool: De Madrileense hegemonie in Europa is wel ziek hoor :lol:


:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 23:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nja vorig jaar Sevilla, jaar daar voor Sevilla in EL, vorig jaar Real CL winst, jaar daar voor Real CL winst, ik noem het toch meer Spaans :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 23:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar weer eens een foute beslissing op een cruciaal moment :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2018 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was weer verrassend leuk om Ajax te zien spelen gister. Met Tadic komt het wel goed denk ik, liet een sterkte indruk achter. Hopelijk blijft Ziyech er gewoon bij en hebben we op papier iig een van de sterkste selecties sinds jaren. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2018 10:28 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Was weer verrassend leuk om Ajax te zien spelen gister. Met Tadic komt het wel goed denk ik, liet een sterkte indruk achter. Hopelijk blijft Ziyech er gewoon bij en hebben we op papier iig een van de sterkste selecties sinds jaren. :thumbup:

Champions league topic! :list:
Maar wat een heerlijke pot!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2018 11:54 
 
Hardtraxx Veteran

Ajax iig zeker van EL evenals PSV. Kunnen we in ieder geval een paar punten bij elkaar sprokkelen.

Ik ben benieuwd de volgende ronde tegen Luik. Sturm Graz een beetje overschat, het was een beetje niveau Willem II. Tegen Luik de eerste echte test voor dit Ajax. Ik sta er vrij positief in, ze maken indruk.

Hopelijk kan AZ dit vanavond rechtzetten en geeft Vitesse het gelijkspel in de uitwedstrijd niet weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2018 12:04 
 
Hardtraxxer

Pipa schreef:
Ajax iig zeker van EL evenals PSV. Kunnen we in ieder geval een paar punten bij elkaar sprokkelen.

Ik ben benieuwd de volgende ronde tegen Luik. Sturm Graz een beetje overschat, het was een beetje niveau Willem II. Tegen Luik de eerste echte test voor dit Ajax. Ik sta er vrij positief in, ze maken indruk.

Hopelijk kan AZ dit vanavond rechtzetten en geeft Vitesse het gelijkspel in de uitwedstrijd niet weg

Mee eens, Ajax speelde redelijk, maar is nog niet echt getest. Ziet er naar mijn idee wel beter uit tov vorig seizoen. Ik denk dat Ajax en Psv weer voor de punten moeten gaan zorgen, tenzij Feyenoord zich weet te plaatsen. Fijn dat het seizoen weer van start is in ieder geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2018 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf! Dat penaltymoment bij AZ xd Die scheids is helemaal van ‘t padje
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2018 21:50 
 
Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Wtf! Dat penaltymoment bij AZ xd Die scheids is helemaal van ‘t padje


Was er maar iets waarmee we zulke beslissingen terug konden draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2018 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een 11e en 12e official op de punt 16? Ik snap niet waar je naar toe wilt
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2018 09:51 
 
Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Een 11e en 12e official op de punt 16? Ik snap niet waar je naar toe wilt


Video!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2018 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Video!

Thanks Captain!
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic