Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 329  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 12:58 

Hardtraxxer

Vitality schreef:
Ik zie het nut echt niet van dat ABBA systeem... :thumbdown:

De statistieken wijzen erop dat team A in een ABAB systeem veel vaker wint.
Ik vind het zelf daarom eerlijker om er ABBA van te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 13:27 

Hardtraxx Veteran

Berenfiets schreef:
Vitality schreef:
Ik zie het nut echt niet van dat ABBA systeem... :thumbdown:

De statistieken wijzen erop dat team A in een ABAB systeem veel vaker wint.
Ik vind het zelf daarom eerlijker om er ABBA van te maken.

Misschien omdat ze de penalties beter inschieten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 14:04 

Hardtraxx Veteran

Wat als blijkt dat bij ABBA team B vaker wint? Gaan we dan aan de ene kant penalties nemen van team A en aan de andere kant team B. En dan tegelijk schieten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 16:08 

Hardtraxx Veteran

Team A is in het ABABABABAB systeem in het voordeel. Vaak staat dit team op voorsprong als team B zijn penalty moet nemen. De druk van moeten scoren is dan veel hoger. Indien het gelijkspel is de druk automatisch lager.

Indien je onder druk staat als speler schiet je automatisch de bal over je standbeen, dan ontwikkel je het fijnste schot voor jezelf. Kijk de penals van gister volgens mij enkel Lozano schiet hem niet over zijn standbeen. (klasse speler ook natuurlijk)

Ik vind ABBA een goed systeem. De variatie is nu veel meer aanwezig, de spanning en druk zijn beter verdeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 16:14 

Hardtraxxer

Lenny schreef:
Team A is in het ABABABABAB systeem in het voordeel. Vaak staat dit team op voorsprong als team B zijn penalty moet nemen. De druk van moeten scoren is dan veel hoger. Indien het gelijkspel is de druk automatisch lager.

Indien je onder druk staat als speler schiet je automatisch de bal over je standbeen, dan ontwikkel je het fijnste schot voor jezelf. Kijk de penals van gister volgens mij enkel Lozano schiet hem niet over zijn standbeen. (klasse speler ook natuurlijk)

Ik vind ABBA een goed systeem. De variatie is nu veel meer aanwezig, de spanning en druk zijn beter verdeeld.

Hier kan ik me ook helemaal in vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 17:10 

Hardtraxx Veteran

Je kunt het ook andersom zien. Als team A voor je net heeft mis geschoten is juist bij team B de druk iets lager. Dat team A over het algemeen vaker wint bij strafschoppen zal best. Als het precies in evenwicht was geweest had ik nog vreemder gevonden. Heeft de toss voor het nemen van de strafschoppen ook nog nut. :P Al is het zo dat de munt vaker op kop valt natuurlijk. Dus ook daar moeten we wat aan doen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 18:33 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Dat team A over het algemeen vaker wint bij strafschoppen zal best. Als het precies in evenwicht was geweest had ik nog vreemder gevonden. Heeft de toss voor het nemen van de strafschoppen ook nog nut. :P

Maar is die inbalans niet precies wat je probeert te voorkomen? Een toss hoort geen aantoonbaar effect in het spel te hebben. Als ABBA dat enigszins kan compenseren, why not?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 18:50 

Hardtraxx Veteran

Tuurlijk overdrijf ik een beetje. Het zou er best eerlijk op worden. Maar ik heb het idee dat ze nu vooral dingen aan het verzinnen zijn om het verzinnen. Laten we nou eerst de VAR goed leren kennen en goed kunnen gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2018 20:25 

Hardtraxx Veteran

Als het aangetoond is dat er een verschil zit tussen of je mag beginnen of als tweede moet en het kost letterlijk geen cent om de verandering door te voeren, waarom zou je het dan niet veranderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 09:02 

Hardtraxx Veteran

Men is in het voetbal te panisch voor verandering. Ik vind het juist wel mooi dat er zo nu en dan dingen getest worden. Kijk bijvoorbeeld naar hockey. Als je dat spelletje vergelijkt met 15 jaar terug dan is er vet veel veranderd, alleen de essentie van het spel is nog steeds het zelfde. Zo'n shoot-out die ze nu daar doen, ten opzichte van een strafballen serie is toch vele malen interessanter? Vrije ballen gewoon mee mogen dribbelen zou het tempo ook in voetbalwedstrijden echt omhoog gooien. Gewoon stapsgewijs innoveren, niks mis mee. Niet te vergeten dat keepers in de jaren 70 nog gewoon terugspeelballen in de handen mochten pakken. Veranderingen zijn niet alleen van nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 09:20 

Hardtraxx Veteran

Bij hockey is het natuurlijk zo dat je een vrije bal (of hoe ze dat daar ook noemen) niet van 30 meter in de kruising kunt krullen. :P Snap wel dat je de sport soms moet innoveren. Maar zoals het spelletje nu is, is het al een prachtige sport. :D En vaak heel interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 09:49 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Bij hockey is het natuurlijk zo dat je een vrije bal (of hoe ze dat daar ook noemen) niet van 30 meter in de kruising kunt krullen. :P Snap wel dat je de sport soms moet innoveren. Maar zoals het spelletje nu is, is het al een prachtige sport. :D En vaak heel interessant.

Zit een kern van waarheid in, maar stilstand is achteruitgang. Je moet wel mee met de tijd, anders ga je op den duur terrein verliezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 09:52 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet. Voetbal is populairder dan ooit. Er gaan miljarden in om. Zo erg is het dus niet gesteld met het spelletje. Dat we in Nederland nou niet meer aan kunnen haken in Europa is een ander verhaal. Dat heeft ook gewoon met het aantal inwoners van Nederland te maken. ^^

Maar goed, vrijdag gaan we weer beginnen! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 10:39 

Hardtraxx Veteran

Ik geloof ook niet dat het ABBA prinicpe voetbal naar een hoger niveau gaat tillen. Vind een penalty al genoeg spanning opleveren, laat staan als ze er twee achter elkaar moeten nemen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 11:41 

Hardtraxx Veteran

Dat voetbal populairder is dan ooit dat betwijfel ik. Je ziet wel dat er steeds en steeds meer geld in omgaat, alleen het verliest wel het contact met het volk. Kijkcijfers van het miljoenenbal, de Champions League, lopen fors terug in bijv. Nederland door de 'voorspelbaarheid' van welke ploegen het in de knock-out fase tegen elkaar opnemen. € 100 miljoen uitgeven voor een speler is meer regel dan uitzondering, terwijl Joe Public in de Premier League al bijna geen seizoenskaart meer kan betalen. Vroeg of laat zal het een keer imploderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 11:46 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Dat voetbal populairder is dan ooit dat betwijfel ik. Je ziet wel dat er steeds en steeds meer geld in omgaat, alleen het verliest wel het contact met het volk. Kijkcijfers van het miljoenenbal, de Champions League, lopen fors terug in bijv. Nederland door de 'voorspelbaarheid' van welke ploegen het in de knock-out fase tegen elkaar opnemen. € 100 miljoen uitgeven voor een speler is meer regel dan uitzondering, terwijl Joe Public in de Premier League al bijna geen seizoenskaart meer kan betalen. Vroeg of laat zal het een keer imploderen.

Ik denk dat de kijkcijfers van de CL ook te maken heeft met Nederlandse clubs die in verval zijn geraakt. Als straks zowel PSV als Ajax de groepsfase bereikt dan knallen die kijkcijfers weer hard omhoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 11:49 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Ik denk dat de kijkcijfers van de CL ook te maken heeft met Nederlandse clubs die in verval zijn geraakt. Als straks zowel PSV als Ajax de groepsfase bereikt dan knallen die kijkcijfers weer hard omhoog.

Klinkt ook wel logisch, al moet ik zeggen dat ik ook niet meer sta te springen voor de 5e Barcelona - Chelsea in 10 jaar of een vergelijkbare pot. Kan ook komen doordat ik nu werk en dergelijke.

Daarentegen lijkt de interesse vanuit Azië en andere delen van de wereld (en daarmee dus de belachelijke inkomsten) alleen maar te groeien. Lijkt me dat daardoor de kloof tussen de toplanden en de kleinere landen alleen maar groter wordt omdat niemand van ver weg ineens voor een kleine club zal zijn omdat er totaal geen binding mee is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 11:58 

Hardtraxx Veteran

Moet zeggen dat ik juist de CL wel weer leuker begin te vinden. Denk dat in Nederland het ook mee speelt dat het niet meer op de NPO is. Plus heel lang best wel zakelijk saai voetbal. De laatste 2 seizoenen is dat wel weer beetje leuker geworden.

Natuurlijk gaat het een keer in elkaar donderen. Vooral als die Arabieren opeens het geld gaan steken in volleybal in plaats van voetbal. Als die lui achter elkaar kappen met geld pompen in clubs dan zullen veel contracten met spelers onhoudbaar zijn. Wat dat betreft zit het in Nederland nog wel goed en gezond. Op hier en daar wat rare staatssteun na. :x :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 12:07 

Hardtraxx Veteran

Oh men. Ik kan echt niet meer wachten tot de competitie weer begint! Er is toch niks lekkerders dan een weekend vol met voetbal! Zondag ook meteen Arsenal - City.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2018 12:18 

Hardtraxx Veteran

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/336564/

Roda-speler Rutjes (34) zet punt achter profloopbaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2018 21:32 

Hardtraxx Veteran

Ajax :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2018 21:54 

Hardtraxx Elite

RTM93 schreef:

Man man man, die kopstoot van De Ligt naar Blaswich >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2018 11:36 

Hardtraxx Crew

Echt genoten van het spel van Bergwijn en Pereiro in de tweede helft ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2018 14:00 

Bierkoning

RTM93 schreef:

Vind het eigenlijk niet eens zo erg, weten ze gelijk dat ze niet zo goed zijn als ze denken en gewoon aan de bak moeten voortaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2018 15:26 

Hardtraxx Veteran

Dit wordt echt weer een seizoen langer irriteren aan Feyenoord..
Vorige  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 329  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic