Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Youri schreef:
Is geen haat, maar zijn zat dj's uit de scene die productie technisch toch iets betere kwaliteit leveren.


Wat hier al aangegeven wordt, en 'haat' was idd niet goed gekozen, en noem dan eens dj's uit deze scene die jij produce technisch beter vindt (Ik bedoel niet dat die er niet zijn hoor btw).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:19 
 
Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Youri schreef:
Is geen haat, maar zijn zat dj's uit de scene die productie technisch toch iets betere kwaliteit leveren.


Wat hier al aangegeven wordt, en 'haat' was idd niet goed gekozen, en noem dan eens dj's uit deze scene die jij produce technisch beter vindt (Ik bedoel niet dat die er niet zijn hoor btw).

Er zijn tal van producers die kwalitatief beter kunnen producen. Het is natuurlijk niet helemaal te meten, maar deze artiesten doen niet onder / zijn gelijkwaardig / zijn beter Headhunterz, Noisecontrollers, Wildstylez, B-Front, Adaro, Geck-o, Wavolizer, Audiofreq, Brennan Heart, Ran-D, Atmozfears en Phrantic. Om maar even een greep uit de gelijkwaardige/betere artiesten te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben ik het niet bepaald mee eens, maar ja het is natuurlijk smaak/een mening, dus ik zal er verder maar niet op in gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:32 
 
Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Ben ik het niet bepaald mee eens, maar ja het is natuurlijk smaak/een mening, dus ik zal er verder maar niet op in gaan :)

Ik ben er wel benieuwd naar. Waarom ben jij het niet met mij eens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
HardstyleForEvah schreef:
Ben ik het niet bepaald mee eens, maar ja het is natuurlijk smaak/een mening, dus ik zal er verder maar niet op in gaan :)

Ik ben er wel benieuwd naar. Waarom ben jij het niet met mij eens?


Die lijst zelf, ik vind bijvoorbeeld Brennan Heart echt niet beter qua produces (ook niet als DJ zelf btw) :thumbup:

Edit: En voor de rest ook niet helemaal hoor, zo'n Adaro vind ik persoonlijk (als we het over produces hebben) minder goed dan Thera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:49 
 
Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Andromeda schreef:
HardstyleForEvah schreef:
Ben ik het niet bepaald mee eens, maar ja het is natuurlijk smaak/een mening, dus ik zal er verder maar niet op in gaan :)

Ik ben er wel benieuwd naar. Waarom ben jij het niet met mij eens?


Die lijst zelf, ik vind bijvoorbeeld Brennan Heart echt niet beter qua produces (ook niet als DJ zelf btw) :thumbup:

Edit: En voor de rest ook niet helemaal hoor, zo'n Adaro vind ik persoonlijk (als we het over produces hebben) minder goed dan Thera.

Minder goed of het is niet je smaak? Het ging overigens niet over dj-skills en Brennan Heart zeker beter producen dan Thera. Adaro vind ik wel gelijkwaardig aan hem. Hij doet echt niet veel onder. Ik vind niet dat jij echt met goede argumenten/voorbeelden komt hoe ik daadwerkelijk kan zien dat die minder zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die heb ik ook niet, daarom wou ik het er ook bij laten :P. Het is en blijft namelijk een kwestie van smaak, ik zeg alleen dat ik het niet met jouw lijst eens ben. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 17:55 
 
Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Die heb ik ook niet, daarom wou ik het er ook bij laten :P. Het is en blijft namelijk een kwestie van smaak, ik zeg alleen dat ik het niet met jouw lijst eens ben. :thumbup:

Huh? Hoezo is het een smaak van kwestie of iemand goed kan produceren? Bij de echte professionals ligt het inderdaad heel dicht bij elkaar. Er zijn maar enkele die ver boven de rest staan. Maar het is toch geen smaak dat Brennan Heart 10 keer beter kan producen dan Hardstyle Mafia (om maar een voorbeeld te geven)? Dat is gewoon een feit. Ik ben nog steeds benieuwd waarom jij mijn lijstje niet vind kloppen en of ik er me enigzins in kan vinden. :corn: :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben het wel een beetje met andromeda eens.. Ookal maakt brennan heart vaak schijtplaten, ik vind ze produceertechnisch beter in elkaar zitten dan de meeste thera platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jezus haha, vooruit dan hier heb je de producers van jouw lijstje waar ik het niet mee (helemaal) mee eens ben: Ran-D, Adaro, Atmozfears, Brennan Heart en Phrantic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
Ik ben het wel een beetje met andromeda eens.. Ookal maakt brennan heart vaak schijtplaten, ik vind ze produceertechnisch beter in elkaar zitten dan de meeste thera platen


Juist, ik vind, dit is dus iets subjectief, dit mag jij dus natuurlijk vinden, maar ik vind dat niet zo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:37 
 
Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Jezus haha, vooruit dan hier heb je de producers van jouw lijstje waar ik het niet mee (helemaal) mee eens ben: Ran-D, Adaro, Atmozfears, Brennan Heart en Phrantic.

Waarom dan niet? Zitten volgens mij wel ongeveer op het zelfde niveau zoals ik al aangaf in mijn eerste post. Brennan Heart hoort bij de top. De rest valt over te twisten, maar die zijn zeker beter of evenaren het niveau. Op welk gebied is Thera dan beter dan deze artiesten? Ik hoor bij Thera vaker dat er bijvoorbeeld sounds niet goed op elkaar aansluiten of de sounds verder van elkaar afstaan dan bij Phrantic, Ran-D, Adaro en Atmozfears.

HardstyleForEvah schreef:
nielstil schreef:
Ik ben het wel een beetje met andromeda eens.. Ookal maakt brennan heart vaak schijtplaten, ik vind ze produceertechnisch beter in elkaar zitten dan de meeste thera platen


Juist, ik vind, dit is dus iets subjectief, dit mag jij dus natuurlijk vinden, maar ik vind dat niet zo :)

Valt niets over te vinden, het is gewoon een feit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij vergeten sommige mensen hier dat A: kwaliteit toch echt een objectieve maatstaf is en B: het hier gaat om een DJ lijst, niet producer lijst.

Al ben ik het niet eens over de productiekwaliteit van Brennan Heart, die is soms echt schokkend laag (heel F.I.F.O. is daar een goed voorbeeld van)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lekker boeiend xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik laat het (in dit topic erbij) dat ik iemands producties subjectief vind, en als iemand verder de discussie wil voeren kan dit (op een ander moment) via de PB. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 18:45 
 
Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
Volgens mij vergeten sommige mensen hier dat A: kwaliteit toch echt een objectieve maatstaf is en B: het hier gaat om een DJ lijst, niet producer lijst.

Al ben ik het niet eens over de productiekwaliteit van Brennan Heart, die is soms echt schokkend laag (heel F.I.F.O. is daar een goed voorbeeld van)

De discussie ging even over het vak producen en niet over DJ'en. Wij weten ook allemaal dat dit een DJ mag is.

F.I.F.O is wel wat minder maar platen als zijn Imaginary, Life That We Dream Of, We Can Escape en het Freaqshow anthem toch van prima kwaliteit. Terwijl Thera recente tracks heeft als Ocean en Celebrate waar sommige sounds niet goed op elkaar aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 19:17 
 
Hardtraxx Elite

Project 141 schreef:
Andromeda schreef:
Steffnov schreef:
Volgens mij vergeten sommige mensen hier dat A: kwaliteit toch echt een objectieve maatstaf is en B: het hier gaat om een DJ lijst, niet producer lijst.

Al ben ik het niet eens over de productiekwaliteit van Brennan Heart, die is soms echt schokkend laag (heel F.I.F.O. is daar een goed voorbeeld van)

De discussie ging even over het vak producen en niet over DJ'en. Wij weten ook allemaal dat dit een DJ mag is.

F.I.F.O is wel wat minder maar platen als zijn Imaginary, Life That We Dream Of, We Can Escape en het Freaqshow anthem toch van prima kwaliteit. Terwijl Thera recente tracks heeft als Ocean en Celebrate waar sommige sounds niet goed op elkaar aansluiten.


Kwaliteit is geen objectieve maatstaf. Je kunt het niet meten ofzo, het is maar net hoe je het ervaart.

Ik had aan het begin ook al gepost dat het niet helemaal te meten is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 19:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Niet gezien, maar het was ook meer op stefan gericht ;)

Het is niet volledig te meten nee, maar kwaliteit blijft een objectief iets. Dat maakt het ook zo verdomd lastig
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 23:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Project 141 schreef:
Niet gezien, maar het was ook meer op stefan gericht ;)

Het is niet volledig te meten nee, maar kwaliteit blijft een objectief iets. Dat maakt het ook zo verdomd lastig

?? Moeilijk te volgen dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 05:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Steffnov schreef:
Project 141 schreef:
Niet gezien, maar het was ook meer op stefan gericht ;)

Het is niet volledig te meten nee, maar kwaliteit blijft een objectief iets. Dat maakt het ook zo verdomd lastig

?? Moeilijk te volgen dit.

Tja... kwaliteit is in principe objectief en meetbaar, maar smaak is subjectief. DAT maakt het zo verdomd lastig. Sommige platen die kwalitatief minder goed zijn geproduceerd, kan ik alsnog heel vet vinden. (Of andersom)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2014 21:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kwaliteit is wel deels meetbaar. Dat ligt vooral in de mastering denk ik, clipping, ruis, overdistortion, goeie lagen in bass.
De rest is eigenlijk allemaal smaak inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doelde inderdaad op wat Broken Balance zegt. Qua sounddesign kan je gewoon kwalitatief beter of minder goed produceren. Denk dan aan: gebruik je het hele frequentiespectrum, drukken geluiden elkaar niet weg, dat soort dingen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 23:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hier kan sticky ook wel vanaf
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic