Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 13:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat had ik al geconstateerd. Alleen de mensen die uit elke mand wat meepikken, komen vaak alleen in aanraking met de meest populaire en commerciële artiesten. En die staan, kijkend naar het DJ aspect, nu niet echt bekend om originele tracklists, creatief mixwerk en andere elementen die een DJ goed maken. Maarja gezien je nooit alle appels uit alle manden kunt proeven blijven dergelijke polls altijd weinigzeggend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 14:42 
 

Lyst schreef:
Dat had ik al geconstateerd. Alleen de mensen die uit elke mand wat meepikken, komen vaak alleen in aanraking met de meest populaire en commerciële artiesten. En die staan, kijkend naar het DJ aspect, nu niet echt bekend om originele tracklists, creatief mixwerk en andere elementen die een DJ goed maken. Maarja gezien je nooit alle appels uit alle manden kunt proeven blijven dergelijke polls altijd weinigzeggend.

In jouw belevenis maken die aspecten die je noemt een DJ goed. Ik bijvoorbeeld geef zelf totaal niets om mixwerk zolang het niet storend is. Verder ga je ervan uit dat mensen die het genre goed kennen ook kiezen voor de DJ die in jouw belevenis de beste is. Voor mij is dat iemand die mijn avond maakt, voor iemand anders een DJ die vijf verschillende tracks kan ombuigen tot een geheel. Dat is ook weer een persoonlijke kwestie en dus kun je niet in een poll omschrijven wie de beste is onder liefhebbers (als ik jou en mijzelf daaronder mag scharen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kerel de definitie van DJ is disk jockey, iemand die platen mixt...
neem dan artiest als term.. want " ik beoordeel een dj niet op mix werk" is nogal dom
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

1. Wildstylez
2. Zany
3. Code Black
4. Alpha²
5. Noisecontrollers
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:30 
 

tommetjeuh schreef:
Kerel de definitie van DJ is disk jockey, iemand die platen mixt...
neem dan artiest als term.. want " ik beoordeel een dj niet op mix werk" is nogal dom
Nee hoor, iemand die DJ is legt platen op een draaitafel. De manier waarop de platen ten gehoren worden gebracht is niet relevant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja.. de kwaliteiten van het vak dj zijn te merken aan platen op een draaitafel leggen..

Eens, platenkeuze is een belangrijk aspect van de dj, maar mixen is toch 1 van de belangrijkste beoordelings onderwerpen van het vak "dj"

Als jij een act beter vind door de platenkeuze (die de laatste tijd behoorlijk producer gevoelig zijn, wat dus vaker gewoon een standaart lijstje is die je van een bepaalde alias kan verwachten.) kun je beter zeggen: die artiest vind ik beter, want hij heeft mijn avond gemaakt.. Als iemand niks doet om te mixen is dat toch echt geen DJ.

Maarja, als jij mixen geen belangrijk aspect van het dj'en vind, be my guest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:46 
 
Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Nee hoor, iemand die DJ is legt platen op een draaitafel.

Beetje kort door de bocht, niet? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
tommetjeuh schreef:
Kerel de definitie van DJ is disk jockey, iemand die platen mixt...
neem dan artiest als term.. want " ik beoordeel een dj niet op mix werk" is nogal dom
Nee hoor, iemand die DJ is legt platen op een draaitafel. De manier waarop de platen ten gehoren worden gebracht is niet relevant.


:'))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 15:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat is inderdaad de gangbare definitie van een DJ ja. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:07 
 
Hardtraxx Addict

tommetjeuh schreef:
ja.. de kwaliteiten van het vak dj zijn te merken aan platen op een draaitafel leggen..

Eens, platenkeuze is een belangrijk aspect van de dj, maar mixen is toch 1 van de belangrijkste beoordelings onderwerpen van het vak "dj"

Als jij een act beter vind door de platenkeuze (die de laatste tijd behoorlijk producer gevoelig zijn, wat dus vaker gewoon een standaart lijstje is die je van een bepaalde alias kan verwachten.) kun je beter zeggen: die artiest vind ik beter, want hij heeft mijn avond gemaakt.. Als iemand niks doet om te mixen is dat toch echt geen DJ.

Maarja, als jij mixen geen belangrijk aspect van het dj'en vind, be my guest :P


Dan zijn bijna alle radio djs geen djs want die mixen bijna nooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is denk ik wel duidelijk dat ik het over live dj's heb he :P Als giel in de top 100 komt drink ik mijn diarree op
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

*Stemt op Giel*
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als mixen echt het criterium is:

1. DJ Vince
Slotje
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:35 
 
Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Als mixen echt het criterium is:

1. Giel Beelen
Slotje















Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:39 
 

Het is toch niet zo bijzonder wat men aan DJ skills laat horen? Als ik oefen kan ik ook zo op Loudness staan. Het gaat echter om het produceren. Als je dingen als Done With My Stash live laat horen dan steek je boven anderen uit qua vaardigheden. Ik hoor alleen van die overgangen als kicks gecombineerd met melodie of vocals van andere tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:42 
 

Citaat:
kun je beter zeggen: die artiest vind ik beter, want hij heeft mijn avond gemaakt..
Dat heb ik gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 16:42 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Conclusie: je kent geen goede DJ's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Als mixen echt het criterium is:

1. DJ Vince
Slotje

Heb hem 1x gezien in de plaatselijke discotheek :worship: wat was dat vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 17:41 
 
Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Als ik oefen kan ik ook zo op Loudness staan. Het gaat echter om het produceren.

Ik geef je één jaar! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 17:42 
 

1. DJ hidden
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 17:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Laidback Luke (gewoon een koning in mixwerk, heb nog nooit iemand zo horen draaien)
2. Degos & Re-Done (altijd strak, hoe groot 't verschil in BPM ook is qua platen)
3. The Geminizers (bijna altijd perfect mixwerk, + heerlijk gevarieerd en gedurft)
4. Thera (Beetje 't zelfde als The Geminizers, alleen dan wat minder gedurft. Wel altijd iets anders)
5. B-Front (Durft hier en daar ook wel 's wat, wat zijn sets toch wat meer tempo geven)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gestemd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Citaat:
kun je beter zeggen: die artiest vind ik beter, want hij heeft mijn avond gemaakt..
Dat heb ik gezegd.

Nee je zei de DJ is beter, ik had het puur over de term DJ.. Ik heb zelf ook gestemd met een oog op producties én setjes.. daar ging het mij helemaal niet om.. hoe is de vaardigheid van een dj beter als hij done with my stash er op gooit? dat heeft totaal niks met vaardigheid te maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Conclusie: je kent geen goede DJ's.

Inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2012 18:32 
 

Lyst schreef:
Conclusie: je kent geen goede DJ's.
Wanneer is een DJ goed?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic