Ja Belgie is gewoon een flop op het gebied van (top)sportorganisatie, zeker bij wintersporten. Bijna elk jaar sluit hier een schaatsbaan. En de dichtste 400 meterbanen zijn in Breda en Eindhoven.
Verder heb ik mooie prestaties gezien van Mathias Vosté & Jens Almey, deze jongens hadden vroeger al een hoop talent maar zijn vaak op zichzelf aangewezen wat betreft finaciele ondersteuning. Swings is altijd wel een vaste waarde maar helaas lijkt hij niet meer het absolute topniveau te bereiken.
Ik heb zelf nog op jonge leeftijd geshorttrackt in Gent. Er was/is best een grote instroom maar het is een erg moeilijke sport om de top te bereiken.
Helaas is de infrastructuur voor Shorttrack op veel banen onvoldoende, de matten zijn vaak erg stug en van slechte kwaliteit. Plus je komt eigelijk gewoon op de bording gevlogen, wat nare blessures kan opleveren.
Heb zelf helaas mijn scheenbeen gebroken toen ik met mijn schaats onder de mat door ging en met mijn mes op de bording knalde. Nadien nooit meer op het ijs gestaan.
Ik heb altijd een zwak gehad voor Nederlandse sporters. Toen we in de basisschool naar Belgie - Nederland keken in de klas was ik ook de enige die voor Nederland was.