Jazeker; ik betrap me er zelf ook op. Heisa over Blutonium Boy en we doen allemaal mee: ''Wat een schande zeg dat die een kick heeft gebruikt van Zatox. Laten we allemaal onze mening uiten op fora en Social Media....'' (daarvoor is immers toch uitgevonden?)
Ik kijk zo nu en dan rond op Twitter en dan zie ik soms discussies voorbij komen waar ik mij echt over op kan winden; discussies waar ik niks mee te maken hoef te hebben, maar toch; Arnold gaat even reageren. Even laten zien wat normen en waarden zijn en hoe het vooral WEL kan. Niet beseffende dat ik net zo hard onzinnig discussieer dan de anderen.
Het valt me op dat 'de grote 3' vaak het doelwit zijn van gefrustreerde tieners die een groepering hebben horen praten over de levensbedreigende commerciële Hardstyle. Frontliner ook eh; draait alleen nog maar eigen tracks: ''Wat een kneus! We gaan er wat van zeggen, want ik betaal €60,- voor een kaartje wa......'' Hoor je het jezelf zeggen?
''Als we nou als Hardstyle 'Legioen' eens opstaan en elke producer/dj even vertellen hoe diegene moet produceren en draaien; Zo hé, dat zou nog eens een openbaring zijn. Pakken we meteen de bankdirecteuren van de ING bij de strot, en die lui die vanuit Brussel regeren.''
Het ergste van dit alles is nog; het is geen sarcasme, want we leven in 2013. Het tijdperk waarin iedereen zijn mening MAG en KAN geven; en hoe!!! Alle opmerkingen die gemaakt worden schuilen achter dit bizarre excuus: vrijheid van meningsuiting; een misbruikt iets wat mensenlevens kapot maakt. In de hooligan wereld spreekt men van: ''Grote bekken achter hekken.'' Ja, trek je bek maar open tegen Bas Oskam, Joram Metekohy en Barry Drooger; zolang je maar veilig achter je witgeel bevlekte laptopje zit.
Ik zet een setje op uit 2009, gemaakt met de oudste versie van Virtual DJ; een setje waar ik nog niet mag spreken van iets wat op een overgang lijkt en waar 12 tracks net aan binnen het uur passen. Maar och; wat ben ik blij met de muziek. De tijd van de 4 E.P.'s en de tijd waarin we alles gewoon kregen. We vroegen nergens om; we hadden gewoon een nieuwe vette muziekstijl ontdekt; en wat voor een! Voor de eerste keer naar Hardstyle feesten en je idolen voor de eerste keer live beleven! ''Jaa; Noisecontrollers wilde met me op de foto! Moet je kijken wat gaaf moeders!''
Heden: Ik klik mijn twitter aan en is er weer een nieuwe discussie aan de gang. Diezelfde Noisecontrollers uit de vorige alinea worden aan de hoogste boom gehangen; ze hebben dubstep gebruikt en een lage bpm! ''Dit kan toch niet jongens; ze gaan die vervloekte Showtek achterna.''
Het laat me nadenken over het leven. We worden geboren, gaan naar school, werken, hebben met een beetje geluk een leuke pensioentijd en sterven. Alleen je geliefden denken nog lange tijd aan je, maar de rest; je bent vervangbaar. Mensen krijgen geen beoordeling als het gaat om hun geschiedenis. Showtek is de pispaal (geweest) voor de Hardstyle scene. Dezelfde Showtek die ons zoveel diversiteit bracht en pareltjes van platen. Voorbeeld uit een andere grote wereld: Dirk Kuyt is tegenwoordig de pispaal van Feyenoord, want hij koos voor geld en niet voor Feyenoord. Dezelfde Dirk Kuyt die Feyenoord naar een 3-2 overwinning op Ajax schoot en die jaren achter elkaar topscorer was.
Zie je de overeenkomsten. We willen alles maar bepalen voor anderen en als de keuze niet in ons straatje is; flikker dan maar op! Een mening geven heeft zijn grens, en ik snap het best als je een kuddeschaap wilt zijn, maar val mensen die hun beroep uitoefenen daar niet mee lastig. Jij wilt op je werk toch ook met rust worden gelaten? Of wil je graag dat mensen je uitschelden, omdat je een klant verkeerd benaderd hebt? Opbouwende kritiek is echt niet zo moeilijk hoor; je praat niet Tegen, maar mét mensen.
Ik snap wel dat dat gewoon de wereld is van 2013; een harde wereld, en dat je dat tegen me wilt zeggen, maar ik sta bij sommige dingen liever met de rug naar te toekomst. Want ook al was ik niet op tijd naar de kapper geweest en zie ik eruit als een teletubbie; ik stond er toch maar mooi moeders; met mijn grote helden!