Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 22:55 

Hardtraxx Veteran

Jazeker; ik betrap me er zelf ook op. Heisa over Blutonium Boy en we doen allemaal mee: ''Wat een schande zeg dat die een kick heeft gebruikt van Zatox. Laten we allemaal onze mening uiten op fora en Social Media....'' (daarvoor is immers toch uitgevonden?)

Ik kijk zo nu en dan rond op Twitter en dan zie ik soms discussies voorbij komen waar ik mij echt over op kan winden; discussies waar ik niks mee te maken hoef te hebben, maar toch; Arnold gaat even reageren. Even laten zien wat normen en waarden zijn en hoe het vooral WEL kan. Niet beseffende dat ik net zo hard onzinnig discussieer dan de anderen.

Het valt me op dat 'de grote 3' vaak het doelwit zijn van gefrustreerde tieners die een groepering hebben horen praten over de levensbedreigende commerciële Hardstyle. Frontliner ook eh; draait alleen nog maar eigen tracks: ''Wat een kneus! We gaan er wat van zeggen, want ik betaal €60,- voor een kaartje wa......'' Hoor je het jezelf zeggen?

''Als we nou als Hardstyle 'Legioen' eens opstaan en elke producer/dj even vertellen hoe diegene moet produceren en draaien; Zo hé, dat zou nog eens een openbaring zijn. Pakken we meteen de bankdirecteuren van de ING bij de strot, en die lui die vanuit Brussel regeren.''

Het ergste van dit alles is nog; het is geen sarcasme, want we leven in 2013. Het tijdperk waarin iedereen zijn mening MAG en KAN geven; en hoe!!! Alle opmerkingen die gemaakt worden schuilen achter dit bizarre excuus: vrijheid van meningsuiting; een misbruikt iets wat mensenlevens kapot maakt. In de hooligan wereld spreekt men van: ''Grote bekken achter hekken.'' Ja, trek je bek maar open tegen Bas Oskam, Joram Metekohy en Barry Drooger; zolang je maar veilig achter je witgeel bevlekte laptopje zit.

Ik zet een setje op uit 2009, gemaakt met de oudste versie van Virtual DJ; een setje waar ik nog niet mag spreken van iets wat op een overgang lijkt en waar 12 tracks net aan binnen het uur passen. Maar och; wat ben ik blij met de muziek. De tijd van de 4 E.P.'s en de tijd waarin we alles gewoon kregen. We vroegen nergens om; we hadden gewoon een nieuwe vette muziekstijl ontdekt; en wat voor een! Voor de eerste keer naar Hardstyle feesten en je idolen voor de eerste keer live beleven! ''Jaa; Noisecontrollers wilde met me op de foto! Moet je kijken wat gaaf moeders!''

Heden: Ik klik mijn twitter aan en is er weer een nieuwe discussie aan de gang. Diezelfde Noisecontrollers uit de vorige alinea worden aan de hoogste boom gehangen; ze hebben dubstep gebruikt en een lage bpm! ''Dit kan toch niet jongens; ze gaan die vervloekte Showtek achterna.''

Het laat me nadenken over het leven. We worden geboren, gaan naar school, werken, hebben met een beetje geluk een leuke pensioentijd en sterven. Alleen je geliefden denken nog lange tijd aan je, maar de rest; je bent vervangbaar. Mensen krijgen geen beoordeling als het gaat om hun geschiedenis. Showtek is de pispaal (geweest) voor de Hardstyle scene. Dezelfde Showtek die ons zoveel diversiteit bracht en pareltjes van platen. Voorbeeld uit een andere grote wereld: Dirk Kuyt is tegenwoordig de pispaal van Feyenoord, want hij koos voor geld en niet voor Feyenoord. Dezelfde Dirk Kuyt die Feyenoord naar een 3-2 overwinning op Ajax schoot en die jaren achter elkaar topscorer was.

Zie je de overeenkomsten. We willen alles maar bepalen voor anderen en als de keuze niet in ons straatje is; flikker dan maar op! Een mening geven heeft zijn grens, en ik snap het best als je een kuddeschaap wilt zijn, maar val mensen die hun beroep uitoefenen daar niet mee lastig. Jij wilt op je werk toch ook met rust worden gelaten? Of wil je graag dat mensen je uitschelden, omdat je een klant verkeerd benaderd hebt? Opbouwende kritiek is echt niet zo moeilijk hoor; je praat niet Tegen, maar mét mensen.

Ik snap wel dat dat gewoon de wereld is van 2013; een harde wereld, en dat je dat tegen me wilt zeggen, maar ik sta bij sommige dingen liever met de rug naar te toekomst. Want ook al was ik niet op tijd naar de kapper geweest en zie ik eruit als een teletubbie; ik stond er toch maar mooi moeders; met mijn grote helden!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:01 

oke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:08 

Hardtraxx Addict

En-er-gy schreef:
oke.

hou gewoon je bakkus als je niks zinvols te zeggen hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:08 

Hardtraxxer

En-er-gy schreef:
oke.

xd Dat is nog is een mening!

Sterk stukkie Arnold. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:12 

Hardtraxx Crew

Ik kan me wel herkennen in dit verhaal, hoewel enige nuance natuurlijk niet weg is.

Het haten op bijvoorbeel Noisecontrollers puur en alleen omdat ze dubstep maken vind ik ook hypocriet. Kijk naar hoeveel lof Showtek nu krijgen vanaf bijvoorbeeld dit forum voor de house platen die ze nu maken, terwijl ze in het verleden volledig afgebrand werden omdat ze de overstap ook maar durfden te maken.

Aan de andere kant denk ik niet dat je zomaar alle kritiek weg moet zetten als blinde haat. Neem als voorbeeld de opmerkingen richting Frontliner. De kritiek is niet alleen dat hij alleen maar eigen platen draait, maar voornamelijk dat er totaal geen variatie in zit. Hij draait niet alleen 18 eigen platen, hij krijgt het ook nog eens voor elkaar om op alle grote podia dezelfde 16 platen te draaien, aangevuld met twee nieuwe platen of andere platen die hij toevallig weer tegen is gekomen.

Ook zulk soort reacties worden door artiesten op bijvoorbeeld facebook vaak afgedaan als "haters" en "daar moet je geen aandacht aan geven", terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Artiesten verschuilen zich heel gauw achter dit soort excuses in plaats van een poging te doen de discussie aan te gaan en te kijken of er wederzijds begrip opgebracht kan worden voor aan de ene kant het gedrag en de keuzes van de artiest en aan de andere kant de kritische opmerkingen die soms geplaatst worden vanuit de fanbase. Hiervoor moet ik bijvoorbeeld Headhunterz weer heel veel lof betuigen, dat hij de discussie durfde aan te gaan. Dit soort discussies kunnen heel veel kou uit de lucht halen en dragen daarmee bij aan een stabielere relatie tussen artiest en fanbase.

Kortom: zowel fans als artiesten moeten niet te bang zijn om een keer de oogkleppen die ze dragen, af te zetten en gewoon een discussie aan durven gaan in plaats van elkaar steeds zwartmaken. Mijns inziens kan dit een hoop haat en frustraties voorkomen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:18 

Hardtraxx Veteran

Zenda schreef:
Ik kan me wel herkennen in dit verhaal, hoewel enige nuance natuurlijk niet weg is.

Het haten op bijvoorbeel Noisecontrollers puur en alleen omdat ze dubstep maken vind ik ook hypocriet. Kijk naar hoeveel lof Showtek nu krijgen vanaf bijvoorbeeld dit forum voor de house platen die ze nu maken, terwijl ze in het verleden volledig afgebrand werden omdat ze de overstap ook maar durfden te maken.

Aan de andere kant denk ik niet dat je zomaar alle kritiek weg moet zetten als blinde haat. Neem als voorbeeld de opmerkingen richting Frontliner. De kritiek is niet alleen dat hij alleen maar eigen platen draait, maar voornamelijk dat er totaal geen variatie in zit. Hij draait niet alleen 18 eigen platen, hij krijgt het ook nog eens voor elkaar om op alle grote podia dezelfde 16 platen te draaien, aangevuld met twee nieuwe platen of andere platen die hij toevallig weer tegen is gekomen.

Ook zulk soort reacties worden door artiesten op bijvoorbeeld facebook vaak afgedaan als "haters" en "daar moet je geen aandacht aan geven", terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Artiesten verschuilen zich heel gauw achter dit soort excuses in plaats van een poging te doen de discussie aan te gaan en te kijken of er wederzijds begrip opgebracht kan worden voor aan de ene kant het gedrag en de keuzes van de artiest en aan de andere kant de kritische opmerkingen die soms geplaatst worden vanuit de fanbase. Hiervoor moet ik bijvoorbeeld Headhunterz weer heel veel lof betuigen, dat hij de discussie durfde aan te gaan. Dit soort discussies kunnen heel veel kou uit de lucht halen en dragen daarmee bij aan een stabielere relatie tussen artiest en fanbase.

Kortom: zowel fans als artiesten moeten niet te bang zijn om een keer de oogkleppen die ze dragen, af te zetten en gewoon een discussie aan durven gaan in plaats van elkaar steeds zwartmaken. Mijns inziens kan dit een hoop haat en frustraties voorkomen. :)

Bedankt voor de nuance Sander! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 23:23 

Hardtraxx Veteran

Mooi en sterk geschreven, maar ben het meer met Zenda eens. De artiesten wimpelen alles veel te snel en makkelijk af, maar aan de andere kant zet de fanbase ook te gauw dingen zomaar op internet zonder er echt goed over na te denken
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 01:45 

Hardtraxx Veteran

Goed stuk Arnold :thumbup: erg herkenbaar als ik het reflecteer op mijn eigen gedachtegoed. En daar waar ik me minder mee kan identificeren, raakt Zenda de juiste snaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 01:51 

Hardtraxx Veteran

Arnold, de volgende keer kun je dit beter in een discussie topic of iets dergelijks plaatsen, want het moet natuurlijk niet de bedoeling worden dat iedereen maar zijn mening in een apart topic zet.

OT:
ben het grotendeels wel met je mening eens hoor, maar heb het idee dat er over de opbouwende kritiek heen gelezen wordt. en bij blutonium boy vind ik de haat berichten redelijk terecht. het probleem is alleen dat iedereen de artiest tegenwoordig kan vinden op internet waardoor de artiesten door de bomen het bos niet meer zien en dus geen zin/tijd hebben om die 10 tallen berichten te lezen en de goede reacties eruit te pikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 08:43 

Hardtraxx Veteran

Distinctive schreef:
Arnold, de volgende keer kun je dit beter in een discussie topic of iets dergelijks plaatsen, want het moet natuurlijk niet de bedoeling worden dat iedereen maar zijn mening in een apart topic zet.

Niet eens. Als Hardstyle een vakblad had, had dit een column kunnen zijn. Heel wat anders en heel anders geschreven dan het gebral dat door de meesten (inclusief mezelf) hierop wordt geplempt. :)

Goed stuk Arnold! Zitten wat kleine foutjes in, maar heb even geen zin om de grammar nazi uit te hangen. :P

Oh, en je had idd naar de kapper moeten gaan voor die foto. :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 09:09 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
Distinctive schreef:

Niet eens. Als Hardstyle een vakblad had, had dit een column kunnen zijn. Heel wat anders en heel anders geschreven dan het gebral dat door de meesten (inclusief mezelf) hierop wordt geplempt. :)

Goed stuk Arnold! Zitten wat kleine foutjes in, maar heb even geen zin om de grammar nazi uit te hangen. :P

Oh, en je had idd naar de kapper moeten gaan voor die foto. :evil:

Haha ja, baalde er ook wel van, maarja; boeiend :P Het stuk is zonder enige nuance geschreven, maar uiteraard zijn er mensen die wel op een normale manier communiceren met artiesten! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 09:17 

Hardtraxx Veteran

Columns/opiniestukken zijn zelden genuanceerd geschreven. Als het genuanceerd was, is er geen ruimte voor discussie, wat volgens mij het doel is van een column; discussie opgang brengen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:12 

Hardtraxx Veteran

Altijd weer leuk om te lezen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:48 

Hardtraxx Veteran

Maar wees eerlijk, dit gebeurt echt niet sinds kort. Moet je voor de gein old-school metalheads eens vragen naar bands die in de jaren 90 hun roots zijn verloren met een bepaald album, zelfde voor hiphop (ik zit er niet genoeg in om ook praktijkvoorbeelden te noemen). Het gebeurt nu alleen meer, en daar zijn meerdere redenen voor.

1. Social Media geeft uberhaupt de mogelijkheid je onvrede te uiten over wat dan ook
2. Doordat je direct contact kunt hebben met artiesten, is de magie van het onbereikbare weg. Je gaat ze zien als 'normale' mensen, en richt je ook zo tot hen
3. Het mag volgens mij sowieso een feit zijn dat de nieuwe generatie een stuk mondiger is dan de voorgaande. Die zullen dan ook sneller hun bek los trekken als iets ze niet aan staat
4. Kritiek an sich is ook gewoon terecht (de manier waarop is een ander verhaal). Ze zeggen dat ze produceren wat ze willen, maar waarom is de stijl dan zo anders als 5 jaar terug? Welke bij het grote publiek bekende producer is in die 5 jaar harder gaan produceren? Want je gaat me niet vertellen dat, in een stijl die van origine juist staat voor harde muziek, iedereen zachter *wil* produceren omdat ze dat mooier vinden. Het genre staat grotendeels gewoon niet meer waar het voor stond.

En laten we niet vergeten dat de HS echt niet het enige genre is waar dit op het moment speelt. Het is echt niet zonder reden dat Zedd er zich laatst over uitte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 11:33 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij zit de mens zo in elkaar. Steek je met je kop boven de rest uit, met wat dan ook, dan zal men altijd proberen je naar beneden te halen. Hoe respectloos het ook is. Ik persoonlijk maak me niet zo druk meer om namen als Showtek en Noisecontrollers. De oude tracks die ze hebben gemaakt blijf ik genieten vinden. Het nieuwe werk van Showtek en het expirimentele van Noisecontrollers is wel echt van hoge kwaliteit. Al zou ik er niet op los kunnen gaan op een feest. En zou ik het minder leuk vinden als dat soort muziek steeds vaker op hardstyle feesten gedraaid zou worden. Van mij mogen ze maken wat ze willen maken. Als ze ergens hun gevoel in kunnen leggen moeten ze het zeker doen! Maar ze moeten het niet proberen het hardstyle publiek aan te dringen. En als er dan personen zijn die er tegen in gaan, dan is het heel makkelijk om te roepen dat je open minded moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 12:09 

Hardtraxx Veteran

Ik denk hier exact hetzelfde over. Goed stukje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 14:23 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Zie je de overeenkomsten. We willen alles maar bepalen voor anderen en als de keuze niet in ons straatje is; flikker dan maar op! Een mening geven heeft zijn grens, en ik snap het best als je een kuddeschaap wilt zijn, maar val mensen die hun beroep uitoefenen daar niet mee lastig. Jij wilt op je werk toch ook met rust worden gelaten? Of wil je graag dat mensen je uitschelden, omdat je een klant verkeerd benaderd hebt? Opbouwende kritiek is echt niet zo moeilijk hoor; je praat niet Tegen, maar mét mensen.

Mensen zijn gewoon welvarender, vrij, kritischer en mondiger. Gelukkig heeft deze ontwikkeling ook heel veel positieve gevolgen. Een ontwikkeling waar een groot deel van de wereld helaas nog op wacht en/of nog niet klaar voor is. chapeau dat je deze ontwikkeling toch nog negatief kan beladen.

Parvuz schreef:
Volgens mij zit de mens zo in elkaar. Steek je met je kop boven de rest uit, met wat dan ook, dan zal men altijd proberen je naar beneden te halen.

Dit is inderdaad echt uniek, zo Nederlands. Met dank aan onze sociale cultuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 16:52 

Ik denk dat jullie nog steeds het echt grote punt missen, of in ieder geval wat ik denk dat Arnold meer bedoelt- ik mis juist de meest interessante punten die hij aanstipt over het leven zelf. Dit is niet een post wat alleen over hardstyle gaat, maar meer over het leven zelf. Je kan merken dat jij niet zomaar ergens over nadenkt en dan weer doorgaat, nee jij koppelt het aan je eigen visie. Iets wat een hoop mensen ontbreekt, jammer genoeg.

Desalniettemin denk ik dat het voortkomt uit dat de maatschappij steeds meer aansluit op wat iedereen wil / kan. Steeds meer wordt mogelijk, iedereen wordt steeds meer verwend, niemand is meer iets gewend. Logisch gevolg: verzet tegen dingen die je niet aanstaan. Verschrikkelijk, aanstellers. Als mensen zich nou eens aanleren om dingen te relativeren, dan is het allemaal wat minder erg en zal je wat minder reageren.

Individualisering van de maatschappij. Dit wat jij beschrijft Arnold, is een gevolg hiervan. Ik schreef net 'iedereen wordt verwend'. Ouders, daar begint het mee. Ieder kind telt mee, heeft een eigen mening, moet worden beschermd tegen alles, de autoriteit van vroeger is kudt en een kind moet meebeslissen in alles. Ik denk niet dat iedereen had voorzien dat je kinderen, en dus de mensen, zo een hele andere visie meegeeft van leven. Niet alles is vanzelfsprekend, je hoort je kop te stoten tegen dat kudt rekje in de kelder. Niet alles moet van rubber worden gemaakt omdat je maar je kop er tegenaan kan stoten. Niet alle DJ's maken de keuzes die jij wil dat er gemaakt worden. Volgens mij zijn wij gewoon niet meer gewend om niet onze zin te krijgen.

Denk na over de dingen die je doet en dan vooral waarom. Zo ook bij andere mensen. Waarom zou iemand anders die keus maken? En wat zijn de motieven? Leef je eens in, denk eens verder dan dat je neus lang is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 08:51 

Hardtraxx Veteran

Eensch met Nazale en Arnold. Het blijft ook makkelijk om iets te roepen op de social media. >Project X Haren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 13:20 

Hardtraxxer

Prachtig stuk! Ook de nuance is op z'n plaats. Maar zoals hiervoor al gezegd is; dit is nu (misschien) toevallig in de HS-scene, dit is een maatschappijprobleem. Door de gigantisch snelle veranderingen van de afgelopen tijd, moet de Nederlandse mens zichzelf denk ik ook opnieuw uitvinden. Normen en waarden, cultuur, groepsgedrag, opvoeding. De oude Nederlandse cultuur is 180 graden gedraaid. Daar gaat nog wel wat tijd overheen, voordat er weer een beetje gewenning komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 13:30 

Hardtraxxer

Mee eens, mooie column. De dj's van tegenwoordig kunnen wel wat marketing tips gebruiken, vooral op het gebied van social media. Marketing speelt een grote rol in het profileren van jezelf t.o.v. de klant, in dit geval de fanbase. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 14:28 

Hardtraxx Veteran

Sensive schreef:
Mee eens, mooie column. De dj's van tegenwoordig kunnen wel wat marketing tips gebruiken, vooral op het gebied van social media. Marketing speelt een grote rol in het profileren van jezelf t.o.v. de klant, in dit geval de fanbase. ;)

Een geweldig voorbeeld hiervan is Vato Gonzalez, deze man is producer, labeleigenaar, dj maar vooral fan van muziek. Op zijn site bestaat er een forum a la Hardtraxx voor de Dirty House (een term die hijzelf heeft bedacht, zoals Hakken door Darkraver).

Dit forum staat vol discussies, nieuwe platen en nieuws. In plaats van dat dit alleen op zijn site gebeurd staat hij er ook midden in, hij is erg actief op het forum en doet mee aan discussies. Zijn nieuwste cd bestaat bijvoorbeeld uit alleen maar platen van mensen van het forum. Hij wordt door deze insteek op handen gedragen door het Dirty House publiek.

Zien we zoiets ooit gebeuren bij ons? Pieter had hier een grote kans in voordat hij vertrok imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 15:42 

Hardtraxx Veteran

Nice, ik wist niet dat Vato dat deed. Zoiets is wel baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:21 

ErikZ schreef:
Sensive schreef:

Een geweldig voorbeeld hiervan is Vato Gonzalez, deze man is producer, labeleigenaar, dj maar vooral fan van muziek. Op zijn site bestaat er een forum a la Hardtraxx voor de Dirty House (een term die hijzelf heeft bedacht, zoals Hakken door Darkraver).

Dit forum staat vol discussies, nieuwe platen en nieuws. In plaats van dat dit alleen op zijn site gebeurd staat hij er ook midden in, hij is erg actief op het forum en doet mee aan discussies. Zijn nieuwste cd bestaat bijvoorbeeld uit alleen maar platen van mensen van het forum. Hij wordt door deze insteek op handen gedragen door het Dirty House publiek.

Zien we zoiets ooit gebeuren bij ons? Pieter had hier een grote kans in voordat hij vertrok imo

Ik denk het niet. Hier is het veel te negatief denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:28 

Hardtraxx Elite

Nazale schreef:
ErikZ schreef:
Sensive schreef:

Ik denk het niet. Hier is het veel te negatief denk ik.

Het is in de loop der jaren negatiever geworden. Aan het begin was er een klein groepje die opbouwende kritiek op de producers gaf. Dit groepje was zo klein dat het niet bij de producers aankwam. Ze moesten het dus een tandje harder aanpakken. Door zich iets agressiever op te stellen. De scene ging ondertussen volgens de liefhebbers steeds achteruit en de kleine groep groeide tot een grote groep. De artiesten pikte er nog steeds niets van op of wilde het niet weten. Waardoor er nu steeds meer mensen staan opgesteld tegenover de artiesten. Die zogenaamde "woede" is niet uit het niets gekomen. Het begon eerst met goede opbouwende kritiek.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic