ErikZ schreef:
Citaat:
Verhaal Lyst
Sorry Lyst maar dit is erg slecht door jezelf onderbouwt.
Een professionele producer/DJ vergelijken met een jongen in de zandbak slaat echt kant nog wal.
Je praat inderdaad met en niet tegen mensen (kinderen kunnen geen discussie voeren, erg slecht voorbeeld dus)
Sorry, maar ik heb even gemist waar het in dit topic over discussies voeren gaat? Het is juist een hele goede vergelijking, want het kind doet zijn eigen ding (producer moet kunnen doen wat hij zelf wil), maar beïnvloed daarmee de zandbak waar ook andere kinderen spelen (tracks kunnen een scene veranderen). Het kind wordt er meerdere keren op aangesproken (hoe extremer de comments die je hier tegen komt op hardtraxx, des te langer bestaat de kritiek al).
Wat veel mensen vergeten is dat je eigen ding doen ook effect kan hebben op andere dingen. Dat wil niet zeggen dat je eigen ding doen per se slecht is, maar dat je daarmee wel enige verantwoordelijkheid draagt naar degene die je er ook mee raakt. Die mensen hebben dan ook al het recht om zich daar over te uiten. Want volgens jullie redenatie hebben die kinderen in de zandbak geen recht van spreken, want dat andere kind mag ook spelen. Arnold noemt het misbruik maken van vrijheids van meningsuiting, terwijl het eigenlijk het opkomen voor eigen belang is.
Citaat:
Ben jij niet degene Lyst die predikt hoe belangrijk creativiteit en originaliteit is? Op het moment dat een producer out of the box wil produceren moet ie zich dan tegen laten houden door de kinderen die al in de zandbak spelen, lees: muziek maken zoals de rest of waar wij als ''fans'' naar verlangen?
Ja, alleen beweer ik nergens dat het kind niet mag doen wat hij wil. Ik stip alleen aan dat dat kind aangesproken mag worden op zijn verantwoordelijkheid, omdat zijn acties effect hebben op de andere kinderen. Ik lees vaak reacties van negeer hetgeen wat je niet mooi vindt en focus op datgene wat je wel mooi vindt. Dat is leuk en aardig, zolang datgene wat je niet mooi vindt geen effect heeft op dat wat je wel mooi vindt. Dus als dat kind water in een andere zandbak had gegooid, dan moeten die andere kinderen inderdaad niet zeuren en gewoon lekker spelen in hun eigen zandbak. Echter in het geval van één zandbak, kunnen ze zich wel richten op het zand wat nog geen modder is, maar daar verdwijnt het effect van het water niet door. De vraag is of het door kritiek wel verdwijnt, omdat het vaak vechten tegen de bierkaai is, maar dat houdt niet in dat de kinderen er dan maar dus niets van mogen zeggen.
@Jurheinen, dat zegt Steffnov niet, hij zegt dat het statistisch gezien wel heel toevallig is dat ze allemaal softer zijn gaan produceren, vooral omdat het een harder genre betreft. Oftewel is het toeval of produceren een aantal toch niet geheel wat ze zelf willen.