Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:46 

Aan het typen...

Citaat:
Zie je de overeenkomsten. We willen alles maar bepalen voor anderen en als de keuze niet in ons straatje is; flikker dan maar op! Een mening geven heeft zijn grens, en ik snap het best als je een kuddeschaap wilt zijn, maar val mensen die hun beroep uitoefenen daar niet mee lastig. Jij wilt op je werk toch ook met rust worden gelaten? Of wil je graag dat mensen je uitschelden, omdat je een klant verkeerd benaderd hebt?

Om een zandbak voorbeeld er maar weer bij te halen, jij en je vrienden spelen al een tijd lang erg gelukkig in een zandbak, na een tijdje komt er een andere jongen met emmers waters, waardoor de zandbak langzaam verandert in een grote modderpoel. Volgens jouw visie moeten we die jongen vooral niet lastig vallen, hij is tenslotte ook gewoon aan het spelen.
Citaat:
Opbouwende kritiek is echt niet zo moeilijk hoor; je praat niet Tegen, maar mét mensen.

De eerste keer zeg je tegen die jongen, zou je geen water in de zandbak willen gooien, want dan kan ik geen zandkastelen meer bouwen. De jongen reageert niet, de tweede keer zeg je houd alsjeblieft op met dat water in de zandbak gooien, de jongen reageert niet. De derde keer haal je je moeder erbij, die vraagt of hij op wil houden om water in de zandbak te gooien. De jongen blijft echter gewoon doorgaan met water in de zandbak gooien en zegt ik mag toch zelf weten wat ik doe in deze zandbak. Jij wordt boos en begint te schelden op de jongen. Vervolgens begint de jongen te huilen dat jij niet moet schelden. Diezelfde jongen ben jij op dit moment aan het verdedigen. Als die jongen gewoon met het normale zand was gaan spelen was er niets aan de hand, als hij op de schommel was gaan zitten was er niets aan de hand. Maar de jongen moest zo nodig de zandbak veranderen, zonder dat hij daarbij rekening hield met de jongens die al in die zandbak speelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 17:33 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Verhaal Lyst

Sorry Lyst maar dit is erg slecht door jezelf onderbouwt.

Een professionele producer/DJ vergelijken met een jongen in de zandbak slaat echt kant nog wal.
Je praat inderdaad met en niet tegen mensen (kinderen kunnen geen discussie voeren, erg slecht voorbeeld dus)

Citaat:
Maar de jongen moest zo nodig de zandbak veranderen, zonder dat hij daarbij rekening hield met de jongens die al in die zandbak speelden.

Ben jij niet degene Lyst die predikt hoe belangrijk creativiteit en originaliteit is? Op het moment dat een producer out of the box wil produceren moet ie zich dan tegen laten houden door de kinderen die al in de zandbak spelen, lees: muziek maken zoals de rest of waar wij als ''fans'' naar verlangen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 18:21 

Hardtraxx Veteran

ErikZ, jij bent zeker nog van mening dat elke producer precies maakt wat hij zelf vet vind? Of, om me zelf te quoten

Steffnov schreef:
4. Kritiek an sich is ook gewoon terecht (de manier waarop is een ander verhaal). Ze zeggen dat ze produceren wat ze willen, maar waarom is de stijl dan zo anders als 5 jaar terug? Welke bij het grote publiek bekende producer is in die 5 jaar harder gaan produceren? Want je gaat me niet vertellen dat, in een stijl die van origine juist staat voor harde muziek, iedereen zachter *wil* produceren omdat ze dat mooier vinden. Het genre staat grotendeels gewoon niet meer waar het voor stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 19:21 

Hardtraxx Veteran

Smaak en wat je mooi vind kan natuurlijk ook niet veranderen, helemaal vergeten.
En waarom moeten die producers van 5 jaar geleden per se harder gaan produceren?
En daarbij gaan 9/10 "zachte" tracks nog altijd harder dan de gemiddelde houseplaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 20:01 

Aan het typen...

ErikZ schreef:
Citaat:
Verhaal Lyst

Een professionele producer/DJ vergelijken met een jongen in de zandbak slaat echt kant nog wal.
Je praat inderdaad met en niet tegen mensen (kinderen kunnen geen discussie voeren, erg slecht voorbeeld dus)

Sorry, maar ik heb even gemist waar het in dit topic over discussies voeren gaat? Het is juist een hele goede vergelijking, want het kind doet zijn eigen ding (producer moet kunnen doen wat hij zelf wil), maar beïnvloed daarmee de zandbak waar ook andere kinderen spelen (tracks kunnen een scene veranderen). Het kind wordt er meerdere keren op aangesproken (hoe extremer de comments die je hier tegen komt op hardtraxx, des te langer bestaat de kritiek al).

Wat veel mensen vergeten is dat je eigen ding doen ook effect kan hebben op andere dingen. Dat wil niet zeggen dat je eigen ding doen per se slecht is, maar dat je daarmee wel enige verantwoordelijkheid draagt naar degene die je er ook mee raakt. Die mensen hebben dan ook al het recht om zich daar over te uiten. Want volgens jullie redenatie hebben die kinderen in de zandbak geen recht van spreken, want dat andere kind mag ook spelen. Arnold noemt het misbruik maken van vrijheids van meningsuiting, terwijl het eigenlijk het opkomen voor eigen belang is.

Citaat:
Ben jij niet degene Lyst die predikt hoe belangrijk creativiteit en originaliteit is? Op het moment dat een producer out of the box wil produceren moet ie zich dan tegen laten houden door de kinderen die al in de zandbak spelen, lees: muziek maken zoals de rest of waar wij als ''fans'' naar verlangen?

Ja, alleen beweer ik nergens dat het kind niet mag doen wat hij wil. Ik stip alleen aan dat dat kind aangesproken mag worden op zijn verantwoordelijkheid, omdat zijn acties effect hebben op de andere kinderen. Ik lees vaak reacties van negeer hetgeen wat je niet mooi vindt en focus op datgene wat je wel mooi vindt. Dat is leuk en aardig, zolang datgene wat je niet mooi vindt geen effect heeft op dat wat je wel mooi vindt. Dus als dat kind water in een andere zandbak had gegooid, dan moeten die andere kinderen inderdaad niet zeuren en gewoon lekker spelen in hun eigen zandbak. Echter in het geval van één zandbak, kunnen ze zich wel richten op het zand wat nog geen modder is, maar daar verdwijnt het effect van het water niet door. De vraag is of het door kritiek wel verdwijnt, omdat het vaak vechten tegen de bierkaai is, maar dat houdt niet in dat de kinderen er dan maar dus niets van mogen zeggen.

@Jurheinen, dat zegt Steffnov niet, hij zegt dat het statistisch gezien wel heel toevallig is dat ze allemaal softer zijn gaan produceren, vooral omdat het een harder genre betreft. Oftewel is het toeval of produceren een aantal toch niet geheel wat ze zelf willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 20:02 

Hardtraxx Elite

Jurheinen schreef:
Smaak en wat je mooi vind kan natuurlijk ook niet veranderen, helemaal vergeten.
En waarom moeten die producers van 5 jaar geleden per se harder gaan produceren?
En daarbij gaan 9/10 "zachte" tracks nog altijd harder dan de gemiddelde houseplaat.

Je smaak kan zeker veranderen. Dat is in dit geval waarschijnlijk niet aan de orde. Aangezien we de oude sounds terug willen. We zijn dus nog lang niet uitgekeken op die oude sounds. Onze smaak is hetzelfde gebleven, de muziek is veranderd.
Waarom producers harder moeten produceren is natuurlijk klinklare onzin. Ik merk wel dat het vooral de softere kant op gaat. De kant die toevallig ook toegankelijker is. Het is voor mij totaal geen probleem, zolang het niet draait om de vocals en leuke melodielijn. Zo ziet het de laatste jaren er helaas wel naar uit.
Het gaat er toch niet om of hardstyle harder is dan house? Harder is toch niet beter. Soms heb ik het idee zowel bij producers als bij 'liefhebbers' dat harder beter is. Daarbij kan je house niet met hardstyle vergelijken. Daarvoor zou je toch echt aan Hard House of Hardtrance moeten denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 20:05 

Hardtraxx Veteran

Er zijn ook andere voorbeelden natuurlijk, van artiesten die van rustigere muziek naar hardere (of duisterdere) muziek zijn gegaan.
Kijk bijvoorbeeld naar E-Force, Adaro, Radical Redemption, Blackburn & Titan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 20:11 

Hardtraxx Elite

Daveytl schreef:
Er zijn ook andere voorbeelden natuurlijk, van artiesten die van rustigere muziek naar hardere (of duisterdere) muziek zijn gegaan.

Hebben Adaro, Titan en RR ooit rustige muziek gemaakt? Zou je dan een paar voorbeelden willen noemen.
Blackburn gaat alleen maar meer mainstream. Onder de naam drivium produceerde hij veel harder, dus dat is onzin.
De gene die daadwerkelijk harder zijn gaan produceren is maar een hele kleine groep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 22:24 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Daveytl schreef:

Hebben Adaro, Titan en RR ooit rustige muziek gemaakt? Zou je dan een paar voorbeelden willen noemen.
Blackburn gaat alleen maar meer mainstream. Onder de naam drivium produceerde hij veel harder, dus dat is onzin.
De gene die daadwerkelijk harder zijn gaan produceren is maar een hele kleine groep.

* Adaro produceerde als Driftwood een top-40 hit (Freeloader).
* Titan draaide eerst nooit platen van bijvoorbeeld Delete/Theracords wat mijns inziens wel harder is dan de platen die hij een aantal jaren terug draaide.
* Radical drumde vroeger veel, en gezien zijn youtube-filmpjes waren dat minder duistere nummers dan hij nu produceert.

Eerste release van Blackburn waren die 2 melodieuze plaatjes, waarna hij mijns inziens onder Blackburn wel hardere platen is gaan maken (Stay Alert & Without Warning). Die vind ik toch ook wel een stuk harder/duisterder dan de nummers van Drivium.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 23:38 

Hardtraxx Veteran

Ze zijn hard en ja ik hou van hun stijl, maar ik vind je voorbeelden niet echt goed. Titan zit eigenlijk nog niet eens zo heel lang in de hardstyle en zijn setjes zijn altijd al baas (hard) geweest.
1 house plaat is niet echt representatief. Als er nou echt 'softe' hardstyle platen van Adaro zouden zijn die als voorbeeld zouden kunnen dienen, maar dat is niet het geval. Ik denk dus niet dat hij harder is geworden dan eers
t. Het drummen van Radical Redemption was gewoon een hobbie, ik zie hem meer als de man die met Annihilate binnen kwam als een gast die harde hardstyle produceerde, net zoals hij nu doet.

Maar goed, ik ben blij dat ze er alle drie zijn. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 00:48 

Zonde van dit mooie topic. Ik zag er meer in dan dat wat hier nu besproken word..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 09:14 

Hardtraxxer

JVDM schreef:
Titan zit eigenlijk nog niet eens zo heel lang in de hardstyle

http://partyflock.nl/artist/13812/archive.html#archive
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 09:23 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Zonde van dit mooie topic. Ik zag er meer in dan dat wat hier nu besproken word..

Er worden inderdaad veel onzinnige dingen uitgesproken. Lyst met z'n zandbak vergelijking.....We hebben het over mensen die uitblinker zijn in hun vak Hardstyle en zo nu en dan expirimenteren en net even iets anders doen. Die jongen in die zandbak eh; laat hem lekker water in de zandbak gooien; het is een kind! Je kan ook in de spiegel kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 09:24 

Hardtraxx Elite

Daveytl schreef:
Andromeda schreef:
Daveytl schreef:

* Adaro produceerde als Driftwood een top-40 hit (Freeloader).
* Titan draaide eerst nooit platen van bijvoorbeeld Delete/Theracords wat mijns inziens wel harder is dan de platen die hij een aantal jaren terug draaide.
* Radical drumde vroeger veel, en gezien zijn youtube-filmpjes waren dat minder duistere nummers dan hij nu produceert.

Eerste release van Blackburn waren die 2 melodieuze plaatjes, waarna hij mijns inziens onder Blackburn wel hardere platen is gaan maken (Stay Alert & Without Warning). Die vind ik toch ook wel een stuk harder/duisterder dan de nummers van Drivium.

* Een top 40 hit vind ik niet representatief voor het harder gaan produceren. Het was gewoon eenmalig.
* Titan is inderdaad iets harder gegaan maar zat vaak al veel tegen het harde aan.
* Drummen is iets heel anders dan producen via een pc. Dit vind ik dus niet vergelijkbaar.
* Blackburn is juist zachter gaan werken. Alleen Stay Alert en Without Warning zijn "hard." Heppiedepeppie, nieuwe cellrock collab, pan-demic, believe, It's You en Be Aware zijn totaal niet hard.
Luister eens tracks als: Drivium - Reset of Drivium - Absorption Of Light.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 09:25 

Hardtraxx Veteran

Sensive schreef:
JVDM schreef:

Oh, ja. Dat is ook zo. Mond voorbij gepraat, excuses. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 13:55 

Hardtraxxer

Sensive schreef:
JVDM schreef:

Ah... 2006/2007.
toen mijn hardstyle kennis niet veel verder kwam dan technoboy en headhunterz, en ik me altijd af vroeg wie toch die neger was die op vrijwel elke editie van Hard Friday in Leiden draaide.
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 17:44 

Hardtraxxer

FRArnold schreef:
Nazale schreef:

Er worden inderdaad veel onzinnige dingen uitgesproken. Lyst met z'n zandbak vergelijking.....We hebben het over mensen die uitblinker zijn in hun vak Hardstyle en zo nu en dan expirimenteren en net even iets anders doen. Die jongen in die zandbak eh; laat hem lekker water in de zandbak gooien; het is een kind! Je kan ook in de spiegel kijken.

Ik vind de zandbak een prima vergelijking. Als de Noisecontrollers (Andere jongen) zo nodig Dubstep (Modder) willen maken, dan doen ze dat toch in Zandbank 2 die is aangewezen voor modder (Dubstep) met daarin andere kindertjes (Fans) die van modder (Dubstep) houden. Hoeven ze alleen maar hun naam te veranderen / naar de andere zandbak lopen.

Op die manier kunnen de zand kindertjes in de zandbank (Hardstyle) spelen en de modderkindjes in de modderbank (Dubstep). Op die manier forceer je niks en mocht je toch in de modderbank willen spelen (een dubstep feest bezoeken) dan ga je daar toch in spelen.

Ik vind dubstep prima muziek, maar ik hoef het niet op een hardstyle feest te horen. Wil ik het wel horen dan ga ik wel naar een dubstep feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 18:07 

Hardtraxx Beheerder

ErikZ schreef:
Citaat:
Verhaal Lyst

Als jij niet begrijpt wat hij bedoelt hoef je er ook noet op te reageren lijkt me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 16:19 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
* Een top 40 hit vind ik niet representatief voor het harder gaan produceren. Het was gewoon eenmalig.

Was geen eenmalig project. En als het Wildstylez betreft is het zeker opeens wel representatief?
Andromeda schreef:
* Drummen is iets heel anders dan producen via een pc. Dit vind ik dus niet vergelijkbaar.

Gaat toch over muziek? Hoezo zou dit niet vergelijkbaar zijn?
Andromeda schreef:
* Blackburn is juist zachter gaan werken. Alleen Stay Alert en Without Warning zijn "hard." Heppiedepeppie, nieuwe cellrock collab, pan-demic, believe, It's You en Be Aware zijn totaal niet hard.
Luister eens tracks als: Drivium - Reset of Drivium - Absorption Of Light.

Tracks als Reset/Unforeseen/Absorption of Light vind ik niet harder/rauwer dan Stay Alert/Without Warning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 09:16 

Hardtraxx Veteran

Als iemand jou iedere dag een euro geeft en dan opeens stopt en die euro aan een andere gaat geven dan heb je daar toch geen kritiek op, het was immers een gift.
Zo "geven" de producers jullie muziek. Dan mogen ze toch zelf bepalen wanneer ze die muziek aan een andere groep gaan geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 09:21 

Hardtraxx Veteran

Ze geven ons die muziek niet; die verkopen ze. Ze geven ons dus geen euro, wij geven hen een euro en in ruil daarvoor krijgen we een snoepje. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 10:09 

Hardtraxx Veteran

Klopt. Maar je kiest er wel zelf voor het te kopen. Is natuurlijk iets anders maar toch.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic