Het was natuurlijk ook gewoon dom van Van Persie..
Sowieso die actie op Messi waar hij dan geen kaart voor pakt, maar dat had er wel 1 mogen zijn..
Dan plant hij zijn hand in het gezicht van Alves wat ook gewoon een domme actie was..
En die actie waarvoor hij zijn tweede geel krijgt, kun je niet over oordelen of hij het nou wel of niet gehoord heeft, want als er 95.000 man zit te schreeuwen, fluiten, zingen etc. dan kan het natuurlijk gebeuren dat je het niet hoort.
Dus over die actie val over te twisten maar het is natuurlijk wel zo dat hij al eerder eraf had gekund.
En de wedstrijden van gister heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen..
Maar in de eredevisie gebeurt het ook vaak zat dat clubs aan punten geholpen worden..
Duidelijkste voorbeeld is PSV denk ik?
Tegen Willem II krijgen ze het makkelijk doordat er 2 spelers heel erg gemakkelijk er uit worden gestuurd
En tegen Excelsior afgelopen weekend krijgen ze een wel heel erg gemakkelijk gegeven penalty in de allerlaatste minuut..
Dus dat een scheidsrechter een wedstrijd wel degelijk kan beïnvloeden is dus wel zo..
Jammer genoeg.
Zelfs in het amateur voetbal ook bij ons..
Afgelopen zaterdag komt er een scheids heel netjes met een KNVB tenue en embleem en alles er op en de aan.
Maar hij zorgt er wel voor dat de wedstrijd kapot gefloten word en heel veel beslissingen heeft waarin hij niet consequent is.. Voor de ene overtreding fluit hij wel de andere precies de zelfde niet.. En dan ga je je ergeren en word je zo gewoon de wedstrijd uitgefloten..
OT:
Ik hoop dat Inter, Man. Utd, Real en Chelsea doorgaan
dan krijg je wel interessante kwart finales