Gewoon carnaval vieren in de hometown Kruikenzeikersstad! Verkleed als priester, gewapend met mijn wc-borstel. (vorig jaar een dealtje gesloten met de toiletmevrouw dat ik gratis mocht pissen als ik de toiletten zou schoonmaken. )
Sinds een maand of 3 zijn we hier weer druk bezig met onze carnavalswagen. Hier duurt het allemaal wat langer gezien we maar met 6 man zijn, en buiten het wagenbouwen om ook nog een leven hebben.. daarnaast duurt het dit jaar allemaal NOG langer omdat we dit jaar helaas grotendeels buiten moeten bouwen, en een storm al 2x roet in ons eten heeft gegooid.. Tegenwoordig geef ik weinig meer om het carnaval op zich, maar vind ik het optochten rijden des te mooier worden. Flinke bak geluid aan boord, bier, veul bier! en gas op die lollie!
Onze wagen vorig jaar:
Platen als Vreet Spirit zullen dit jaar ook weer geregeld gedraaid gaan worden vrees ik Vorig jaar hebben we deze geregeld aan gehad trouwens, ook wel een fijn plaatje:
2012 & 2013 ben ik trouwens in Udenhout geweest tijdens Hardstyle Carnaval, dat was me gvd een partij vet! Optocht kijken, na afloop een bakkie bier mee en richting het plein waar D-Block, S-te-fan & Villain nog een flinke set weg gaven, en naar afloop binnen verder feesten bij 't Plein. Volgende dag wakker gebonkt worden door alle wagens die door het dorp komen dweilen met hun geluid op standje maximaal, prachtig.
Maar heb gehoord dat daar tegenwoordig ook eea. veranderd is helaas.
Jep. Gaat stiekem toch aardig wat geld en tijd in zitten, vooral wanneer je net als ons maar met een man of 6 bent. Veel wagenbouwers/verenigingen huren zaken als onderstel, geluid, rookmachines, aggregaten & licht, maar bij ons is alles van ons zelf. Sinds een jaar of 3 proberen we dan ook zoveel mogelijk van onze opbouw te recyclen om de kosten een beetje te kunnen drukken. Het klinkt misschien als gekkenwerk, maar als je eenmaal zo'n optocht aan het rijden bent en het publiek weet te entertainen weet je waarvoor je het allemaal doet !
Vierlingsbeek hebben we niet mee gereden hoor.. Maar hij is hier en daar voorbij gekomen op Facebook, wellicht dat je hem daar hebt gespot Vorig jaar : Holthees / Smakt; Maashees; Wanssum & Lichtoptocht Well.
Dit jaar voegen we Westerbeek toe aan het rijtje, en héél misschien lichtoptocht Boxmeer. Rest in de buurt valt wat kut kwa tijden.. Combineren is lastig aangezien alles op hetzelfde tijdstip valt, of heel kort op elkaar zit.
Vierlingsbeek hebben we niet mee gereden hoor.. Maar hij is hier en daar voorbij gekomen op Facebook, wellicht dat je hem daar hebt gespot Vorig jaar : Holthees / Smakt; Maashees; Wanssum & Lichtoptocht Well.
Dit jaar voegen we Westerbeek toe aan het rijtje, en héél misschien lichtoptocht Boxmeer. Rest in de buurt valt wat kut kwa tijden.. Combineren is lastig aangezien alles op hetzelfde tijdstip valt, of heel kort op elkaar zit.
Ah oke, wij doen dit jaar Vortum, Sambeek, Vierlingsbeek en Haps mee. Ook halfvasten in Afferden. Normaal ook nog Well en Boxmeer maar dit jaar doen we er geen lichten op en gaan we naar Karnaval Festival.
Oh, da's net de andere kant uit dan. Wel grappig, aangezien we zo dicht in de buurt van elkaar zitten Of dat we met halfvasten mee doen is nog niet zeker. Mede door problemen met onze bouwplaats denken we erover om deze wagen (of compleet, of onderstel) te verkopen na de carnaval. Als hij er nog is, en geen 2e gele kaart vangen bij de lichtoptocht in Well, rijden we zeker mee. Vorig jaar helaas een gele kaart gevangen, en die geld ook voor halfvasten
Fijne CV gewenst iig
Ik krijg deze net binnen trouwens, zal dit jaar ook wel maximaal gedraaid gaan worden:
Inderdaad nog best snel, maar voor carnaval dus niet meer haalbaar helaas. Iemand nog goede ideeën voor een 'pak-voor-een-dag'?
Ga naar een random carnavalswinkel... en koop daar wat... of fabriceer zelf nog wat... rokje van tule, een of ander fout topje... oh wacht je bent geen vrouw..
Weet niet of je naar Karnaval Festival gaat maar daar heb ik mensen vorig jaar geweigerd zien worden die niet verkleed waren. Weet niet hoe ze een wegwerkers-vestje (met eventueel een ander tekstje) opvatten maar dan ben je alvast gewaarschuwd.
Weet niet of je naar Karnaval Festival gaat maar daar heb ik mensen vorig jaar geweigerd zien worden die niet verkleed waren. Weet niet hoe ze een wegwerkers-vestje (met eventueel een ander tekstje) opvatten maar dan ben je alvast gewaarschuwd.
Tuurlijk is het wel de insteek maar dit is toch krom?
Tuurlijk is het wel de insteek maar dit is toch krom?
Vind het anders vrij logisch dat je dan geweigerd wordt.