Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 16:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

We hadden al een Films en Series topic, maar ik miste nog een boeken topic! Ik leen de E-reader van mama tegenwoordig, en heb het lezen echt gemist. Zijn er nog verder boekenliefhebbers hier op Hardtraxx? Om zelf even te beginnen:

Ik heb een paar jaar geleden alle Game of Thrones boeken gelezen, voordat ik de serie had gezien. Bizar hoe gedetailleerd alles is omschreven, echt overal zit een verhaal achter. Als je graag leest en GOT vet vond is dit zeker een aanrader (al zal het wel een stuk minder leuk zijn als je de serie al gezien heb, er zitten genoeg extra's in om het interessant te houden, en loopt het verhaal ook niet exact hetzelfde). Vond het zelf fijner om het in het Nederlands te lezen, het leest al moeilijk genoeg met die gekke namen en gedetailleerde omschrijvingen).

Verder heb ik laatst Origins, het nieuwste boek van Dan Brown gelezen. Vond deze leuk, maar ander werk van hem vond ik toch wat beter. Vond sommige delen vooral heel voorspelbaar. Spoiler: Bijvoorbeeld dat Kirsch zou worden doogeschoten, vooral omdat je dit na enkele pagina's al kan raden, terwijl hij pas op pagina 100 word doodgeschoten. Ook dat Winston achter dat E-mailadres zat was heel erg voorspelbaar. . Wel vond ik dat het thema bijzonder goed in elkaar zat, waar de boeken van Dan Brown in mijn ogen altijd in uitblinken.

Nu begonnen met boeken van David Baldacci. Eerst The innocent (De onschuldige), heel vet boek, zeker een aanrader. Op het begin vond ik hem wat saai, maar naarmate je verder in het verhaal komt word het echt heel spannend. Een typisch boek dat je in 1 keer wilt uitlezen. Ben nu bezig met The memoryman (De geheugenman), wat ook wel lekker weg leest.

Ondanks dat ik die detectives van David Baldacci wel lekker vind lezen, vind ik boeken met wat meer diepgang ook heel vet. Hebben jullie toevallig nog aanraders? Net als LOTR, Game of Thrones, etc. Fantasy is eigenlijk wel een heel leuk genre om te lezen :innocent:


En nu hoop ik dat ik niet de enige ben op HT die een goed boek kan waarderen, anders heb ik dit voor niks geschreven :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een van de weinige genres die ik op de basisschool las was WWII. Blijf ik echt super interessant vinden. Als ik er echt veel de tijd voor zou hebben zou ik een goed boek niet schuwen. Een van de boeken die mij bij blijft van 'vroeger' is Holland Onder Het Hakenkruis, een heel tof boek van 5 a 600 bladzijden. Meerdere malen gelezen op de basisschool. En als ik de tijd heb zal die vast nog een keer bij mij in de boekenkast belanden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 16:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lees zelf ook vooral WO II boeken, vooral van Stephen Ambrose.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Recentelijk trouwens ook nog de biogrofie van DJ Dano gelezen, ook heel tof!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 16:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik las vroeger vrij veel maar is de laatste jaren wel minder geworden. Ben vorige week weer begonnen aan de Harry Potter reeks (toch wel m'n favoriete reeks), boek 2 is bijna uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vroeger ook enorm veel gelezen. Voornamelijk stripboeken en veel over WO2 waaronder enkele van Stephen Ambrose. De Harry Potter reeks ook 2x gelezen. xd Fantastisch boeken en wereld.

Tijdens de zomer begonnen met Metro 2033 nadat ik de gelijknamige game had uitgespeeld. Maar naarmate het weer minder werd terug vervallen in mijn oude gewoonte om hele dagen wortel te schieten aan mijn bureau (PC).

De LOTR reeks lijkt mij ook geweldig om te lezen maar met mijn huidige leesactiviteit (enkel in de zomer buiten bij goed weer) gaat hier in de nabije toekomst niets van terecht komen. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik lees erg graag. Om mijn slaapkwaliteit te bevorderen leg ik ook ~een uur voor het slapengaan alle elektronische apparatuur weg en ga ik dagelijks nog een half uur tot een uur lezen. Momenteel bezig in Verloren in het paradijs van Mitchell Zuckoff, die ik ergens voor €5 op de kop heb getikt. Eerste 100 bladzijdes waren echt geen doorkomen aan, maar nu is hij wel interessant (waargebeurd verhaal over een vliegtuigcrash in Nederlands Papoea Nieuw-Guinea in 1945). Niet heel lang geleden De jager van Tom Wood gelezen. Erg vet, aanrader (https://www.bol.com/nl/p/de-jager/92000 ... gKwE_D_BwE) en slechts €10. Daarnaast veel sportboeken en autobiografieën gelezen, zo ook die van DJ Dano (erg vermakelijk). Wil binnenkort ook nog de nieuwe van Dan Brown halen maar heb nog zo'n 5 boeken op de bank klaarliggen om nog te lezen.
Vooral van de zomer best wat gelezen. Lekker met een goeie fles bier in het zonnetje een boekje lezen met een muziekje op. Dikke prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
ik lees nonfictie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 18:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op dit moment bezig in: Homo Deus een kleine geschiedenis van de toekomst.
Erg interessant om die er eens bij te pakken, mocht dit onderwerp je aanspreken. Is vlot geschreven een geeft aardig wat diepgang. Heb hem nog niet uit, dus een eindoordeel durf ik nog niet te vellen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 19:15 
 
Hardtraxx Elite

Zelfde als Grim, op vakanties / bij mooi weer lees ik best veel. Vooral veel sport biografieën zoals Gijp, Kieft, Topshow (die laatste is echt geweldig). Maar goed, wellicht alleen interessant als je VI volgt.

Binnenkort maar eens op zoek naar een niet al te moeilijk "actie" WOII boek. Waarschijnlijk wel ergens te vinden in de E-book collectie van mn moeder, die download letterlijk alle boeken via zn betaald download programma. Het boek van Nijhuis inmiddels ook op de telefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 19:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Celebrate Life van ID&T voor mn verjaardag gekregen, moet ik ook maar eens aan beginnen :whistle: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 20:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goed idee, vanavond weer eens een poging wagen om verder te komen in het 1e GoT boek.

Las vroeger redelijk wat, toen een tijd helemaal niks meer tenzij het voor school moest, dat stelde ik dan uit tot het punt waar ik of het hele boek in 1 dag uit las (zonder dat ik het erg vond) of een samenvatting moest gaan lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 21:58 
 
Hardtraxx Elite

Tellen de boeken van Donald Duck ook?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb alleen Halo boeken gelezen. Goed spul hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 22:40 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Nog nooit voor m'n lol boeken gelezen maar ik wil toch eigenlijk wel een keer aan de boeken van GoT of LOTR beginnen. Sta steeds bijna op het punt om ze aan te schaffen of te lenen maar het komt er toch niet van.

Heb er wel eentje geschreven: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Heb er wel eentje geschreven: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf


Heb jij die geschreven? Wat leuk! Heb hier thuis een exemplaartje liggen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 23:21 
 
Hardtraxxer

Ben op dit moment bezig met Celebrate Life en heb laatst het boek over Dano gelezen (Wat De Fok Ouwe), kan ze allebei aanraden als je een beetje interesse heb in de dance geschiedenis :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 23:26 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Pommer schreef:
Heb er wel eentje geschreven: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf


Heb jij die geschreven? Wat leuk! Heb hier thuis een exemplaartje liggen ^^

Nice! Zet je toch aan het denken he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2017 23:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Grim schreef:
Pommer schreef:
Heb er wel eentje geschreven: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf


Heb jij die geschreven? Wat leuk! Heb hier thuis een exemplaartje liggen ^^

Nice! Zet je toch aan het denken he?


Nog niet gelezen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 04:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zojuist pas naar bed gegaan omdat ik per se een boek van Harry Potter uit wilde lezen voor ik ging slapen. Oeps.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 13:09 
 
Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Oxbow schreef:
Op dit moment bezig in: Homo Deus een kleine geschiedenis van de toekomst.
Erg interessant om die er eens bij te pakken, mocht dit onderwerp je aanspreken. Is vlot geschreven een geeft aardig wat diepgang. Heb hem nog niet uit, dus een eindoordeel durf ik nog niet te vellen.

HEEL GROOT PLAATJE

ik luister nu op de fiets het audioboek Sapiens van dezelfde schrijver, ook een aanrader. Homo Deus staat nog op mn lijstje


Op dit moment bezig met Sapiens, bijna uit, erg boeiend maar van te lang lezen krijg ik wel hoofdpijn, niet de meest makkelijke kost :P. Homo Deus ga ik er ook zeker eens bijpakken, maar eerst weer een makkelijker boek. Deal! bijvoorbeeld over Rob Jansen, of de nieuwe Dan Brown ( had werkelijk geen idee dat er een nieuwe was, dus thanks topicstarter :D ).

Ik download overigens alles in epub formaat via Soulseek, om het vervolgens op de mobiele telefoon te lezen. Hetgeen ik laatste tijd gelezen heb:

Sport: De Gijp boeken, Boskamp, Thomas Dekker, Voetbalmaffia I en II.
Overig: Ik Reis Alleen & De Doodsvogel van Samuel Bjork, Judas ( het Holleeder verhaal, dikke aanrader ) en Hex.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 13:28 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb nog zo'n 15 boeken liggen die ik wil uitlezen. Op de een of andere manier koop ik heel graag boeken, begin ik er altijd in en dan heb ik 'geen tijd' meer. Onder andere staat celebrate life nog op het lijstje, deze ligt nu thuis te verstoffen.

Overigens wel het boek Dutch Dance gelezen is een aanrader! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 14:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Op het moment deze aan t lezen.

Afbeelding
Over de vele verhalen van soldaten en de opmars vanaf die dag. Enorm meeslepend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eus van Özcan Akyol :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2017 19:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik lees veel (high) fantasy. Heerlijk om me in een compleet nieuwe wereld te storten. In non-fictie zitten vaak nog iets teveel dingen die me doen denken aan het dagelijks leven, iets waar ik juist aan wil ontsnappen tijdens het lezen. :P
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic