Tuning als in motor en prestaties verbeteren hoop ik? En niet van die oerlelijke vleugels onder een auto met veel te grote spoilers en lelijke lichtjes en stickers. Want dat is geen tuning.
Want ik zie sommige idioten die een vleugel op hun voorwiel aangedreven auto pleuren en het tuning noemen. Terwijl je juist het tegenovergestelde doet, want de vleugel drukt bij snelheid de achterwielen op de weg, en je kan al raden wat dat met een voorwiel aangedreven auto doet... minder snelheid en veel minder grip.
Maat van mij had ook een Vectra gekocht voor 2000 euro en hem helemaal uitgedost en een heel klein beetje getuned (Sportuitlaat & Lichte Chiptuning). Wat het totaal plaatje op 7500 gooide. Auto was vrij lelijk uiteindelijk. En hij had er eens een ongeluk mee waardoor die bumpers waren gebogen (want dat doen ze vrij makkelijk) tegen de as en de wielen aan. Waardoor dat vervangen moest worden wat het totaal op 8800 bracht. Toen hij hem verkocht had voor 5000 en naar een nieuwe auto keek, zagen we dat hij voor hetzelfde geld, die 8800 dus, ook dit had kunnen halen.
Een Porsche Boxter 986 uit 2000

Een Mitsubishi Lancer EVO VII

Honda S2000

Ford Mustang uit 2002 (Met 500 erbij)

Jaguar XK uit 1997

En ten slotte, de mooiste voor 400 extra een Mercedes S55 AMG uit 2000

Zulke auto's zijn even duur als zo'n uitgedoste slome auto. Ze zien er vaak veel mooier uit, ze zijn VEEL sneller. Als zo'n uitgedoste Mazda/Golf tegenover die Mercedes zou staan dan rijdt hij je er gemakkelijk uit inclusief dat die Mercedes zo luxe als wat is.
Daarom, dat auto "pimpen" is de grootste geldverspilling.