Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 14:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bijna onmogelijk, dat zou alleen werken wanneer de artiesten een vooraf afgesproken TL draaien en die ook precies op de goede momenten in en uit mixen.

Je zou dan de app aan een database moeten linken die projecteert wat de CDJ doet. En ik weet niet of een CDJ daar een uitgang voor heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 14:40 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Bijna onmogelijk, dat zou alleen werken wanneer de artiesten een vooraf afgesproken TL draaien en die ook precies op de goede momenten in en uit mixen.

Je zou dan de app aan een database moeten linken die projecteert wat de CDJ doet. En ik weet niet of een CDJ daar een uitgang voor heeft.

Je zou de CDJ info toch ook kunnen koppelen aan de video techniek. Zij zien toch ook al de waveforms van tracks en spelen met lichten daarop in. Het hoeft ja ook niet direct in het scherm te komen maar het lijkt me vrij makkelijk te implementeren in de hedendaagse technische wereld. Dat je even een scrollende tekst krijgt met welke track nu gedraaid wordt ( desnoods Voorbeeld-voorbeeld(original-mix).wav/mp3 wat dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 15:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het maakt niet echt uit hoe ze het interpeteren. Het gaat er om of de CDJ dat signaal wel kan uitzenden. Je kan niet iets verwerken als je de directe data niet ergens direct vandaan kan halen. Dan zouden de DJ's zelf moeten intypen wat ze draaien.

Het laten reageren van licht e.d. op muziek is een doodnormale techniek, daar hoef je bij veel dingen niet eens een plug in te drukken omdat het apparatuur het volume en tempo zelf oppikt.

Maar er zit geen Shazam bij ingebouwd, zeker wanneer DJ's nieuwe, gratis of niet gereleasede tracks gebruiken. Heel veel nummers hebben soortgelijke waveforms, dus dat aflezen zou ook onbetrouwbaar zijn, zelfs als dat zou kunnen.

Dus track id's, mits zelf ingetypt of vooraf afgesteld, is enorm omslachtig en eigenlijk niet mogelijk. Je moet ook niet vergeten dat veel show elementen die op de muziek meegaan van te voren ook zijn ingesteld.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic