Active topics in Off-Topic

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 14 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Newbie
34 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeronderzoek voor Cardiac Music BV.
Ik zou jullie willen vragen of jullie deze enquête willen invullen. De enquête gaat o.a. over muziek, online diensten en downloaden.

Als je het onderzoek invult en je e-mail adres achter laat ding je mee naar het prijzenpakket met daarin o.a. 2 kaarten voor "A decade Of Enzyme" te Zak in Duitsland op 21 mei!

Wie Cardiac / Enzyme of mij volgt op Twitter / Facebook kan zojuist de aankondiging hebben gezien ;-) Ik probeer natuurlijk overal participanten te vinden!

Mijn dank is groot.

Nederlands onderzoek: http://bit.ly/ENQNLD
Engelse onderzoek: http://bit.ly/ENQNLD
-------------------------------------------------

I am currently working on a thesis for Cardiac Music BV. I would like to ask you if you want to participate in this survey. In this survey there are questions about music, online services and downloading.

If you fill in the survey and leave your e-mail adress you will participate automatically in the raffle to win a nice package including 2 tickets for "A decade of Enzyme" in Zak, Germany on the 21st of May.

If you follow Cardiac Music / Enzyme Records or me on Twitter or Facebook may already have seen the annoucement. I'm just trying to find particpants everywhere ;-)

I thank you for filling in this survey.

English survey: http://bit.ly/ENQNLD
------------------------------------------------------

P.S. mocht het topic niet in dit subforum thuishoren hoor ik dit graag en hoor ook graag waar het dan wel hoort :)
Hardtraxx Elite
2417 posts member since 2009
last seen Jan 2024
Ingevuld - succes er mee!
Hardtraxx Veteran
3800 posts member since 2011
last seen May 2022
Zal em ook wel even invullen ;)
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Heb hem ook even ingevuld.
Jij moet voor je afstuderen dus een marketing/verkoop-plan maken voor Cardiac? Wel vet!
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.
Hardtraxx Newbie
last seen Mar 2014
Alvast bedankt degene die het ingevuld hebben! :)
@dawasiknie : Daar komt het op neer ja ;-) Aan de hand van de info uit het onderzoek kan ik voor Cardiac bepalen hoe ze hun marketing en verkoop daar het beste op kunnen aanpassen / inspelen
@ skedoedelefloeps: De term " illegaal" downloaden is er bewust uitgelaten. Deze term schrikt af (bij Nederlanders misschien iets minder..) en degene die het gaan invullen kunnen gaan denken dat we ze dan aan een kruisverhoor leggen of belachelijk maken. De scheiding tussen legaal en illegaal zit wel enigzins ingebouwd in de enquete, maar het is lastig om de woorden legaal en illegaal heenbouwen :) (de enquete is meerdere malen aangepast voordat deze de deur uit ging).
Hardtraxxer
928 posts member since 2010
last seen Mar 2013
Leuk man :thumbup: Heb je gewoon zelf gevraagd of je daar mocht afstuderen? Of had je al connecties.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Gedaan :thumbup:
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
Ingevuld! Succes ermee! :)
Hardtraxx Veteran
4622 posts member since 2009
last seen Sep 2025
Titatovenaar wrote:Ingevuld - succes er mee!
+1
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Edwinn wrote:
Titatovenaar wrote:Ingevuld - succes er mee!
+1
+ nog 1
Hardtraxx Veteran
4295 posts member since 2010
last seen May 2016
Mol wrote:Ingevuld! Succes ermee! :)
:yes:
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 5 hours ago
Ook voor je ingevuld.
Hardtraxx Elite
2422 posts member since 2008
last seen Apr 2014
wootum wrote:Ook voor je ingevuld.
C
Ook even ingevuld. ;)
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Skedoedelefloeps wrote:Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.
Illegaal muziek downloaden bestaat niet ;)
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Mannonymous wrote:
Skedoedelefloeps wrote:Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.
Illegaal muziek downloaden bestaat niet ;)
Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Zodat het duidelijk is wat hij bedoelt, maar blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg :P
Hardtraxx Beheerder
6141 posts member since 2008
last seen 14 minutes ago
"illegaal" downloaden van muziek bestaat helemaal niet, alleen het verspreiden daarvan (zonder toestemming) is over het algemeen illegaal.

Daveytl wrote: Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Zodat het duidelijk is wat hij bedoelt, maar blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg :P
Dan is het nog steeds niet duidelijk, want het bestaat gewoon niet (alleen voor software). Alleen de verspreiding mag niet.
(zelf vind ik het nogal krom... maarja, dat is dat hele auteursrecht voor artiesten)

Tevens verplaatst naar offtopic
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Hoe moet je het dan noemen, gezien het kopen ook downloaden is. Ik gebruik zelf ook altijd illegaal tussen "", omdat dat in de volksmond zo genoemd wordt, maar niet echt illegaal is.
C
Ingevuld... ofja, na het douchen issie klaar
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Jor-D wrote:
"illegaal" downloaden van muziek bestaat helemaal niet, alleen het verspreiden daarvan (zonder toestemming) is over het algemeen illegaal.

Daveytl wrote: Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Dan is het nog steeds niet duidelijk, want het bestaat gewoon niet (alleen voor software). Alleen de verspreiding mag niet.
(zelf vind ik het nogal krom... maarja, dat is dat hele auteursrecht voor artiesten)

Tevens verplaatst naar offtopic
Yes. Jij snapt 'm! Hoorde 't laatst bij recht. :P
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Lyst wrote:Hoe moet je het dan noemen, gezien het kopen ook downloaden is. Ik gebruik zelf ook altijd illegaal tussen "", omdat dat in de volksmond zo genoemd wordt, maar niet echt illegaal is.
Dit
Hardtraxx Veteran
4329 posts member since 2009
last seen 14 days ago
Ingevuld! :thumbup:
Hardtraxx Elite
2594 posts member since 2010
last seen Mar 2023
FRArnold wrote:Ingevuld! :thumbup:
Hardtraxx Newbie
last seen Mar 2014
Thnxs all voor het invullen :D

@Deeltjesversneller: Wat connecties en wat geluk hebben voor mij de deuren geopend in de muziekindustrie ;) Maar de eerste ervaring (waaruit vele andere ervaringen en stages, zoals deze, zijn voortgekomen) is wel puur gekomen door contact en 'open sollicitaties'. Maar nu met meer ervaring kan ik wel zeggen dat connecties zeer handig zijn.

@Jor-D Bedankt voor het verplaatsen. Nu weet ik in welk subforum het thuishoort ;)
De term illegaal en legaal zorgen (zoals hier ook weer bevestigt) voor veel ophef. De media en de doelgroep spreekt over illegaal downloaden als zij muziek ergens vandaan halen, maar dat is zoals je al aangeeft niet direct illegaal. Het verspreiden en openbaar maken van muziek waar je geen reht op hebt is illegaal. Maar je begrijpt dat voor een organisatie de aandacht niet direct ligt op de "illegale" markt ;)
Het auteursrecht zoals dat nu is, is inderdaad enigzins krom en nooit aangepast aan de digitale revolutie. Er is in juni 2010 wel een voorontwerp ingeleverd die is goedgekeurd door de Raad van State, maar dit voorontwerp heeft nooit het wetboek gehaald.