Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 18:37 

Hardtraxx Veteran

Voordat ik dit stukje ging schrijven stelde ik mijzelf de volgende vraag; Wat komt er nu als eerste in me naar boven als ik denk aan het jaar 2012? Is dat de eurocrisis, de voorspelling van het eind der tijden of een hypocriete discussie over ‘respect’ in het voetbal?

Het jaar waarin vele kinderen en onschuldige mensen de dood vonden door toedoen van zieke terroristen en dictators. Het jaar waarin menig 8-uur journaal ging over Badr Hari of een uitspraak via twitter van Geert Wilders. Het jaar waarin Hardstyle de top 40 binnen stormde....

Je ziet het niveau, als het gaat om onderwerpen, dalen, zelfs in dit jaaroverzicht door mij geschreven. Alles daalt. De media weet zich geen houding te geven en ziet geen verschil meer tussen (bloed)serieuze onderwerpen en oneliners op Twitter. De politiek heeft het over de vrouwelijke bultrug Johannes en vergeet het te hebben over de vollopende voedselbank.

Op de televisie zijn er tegenwoordig programma’s waarin je geholpen kan worden om je scheiding op een zo goed mogelijke manier te regelen, want de kinderen kunnen weleens de dupe worden. Zo makkelijk kan het gaan dat scheiden, goed stimuleren; ik zeg Doen!

Ook het onderwerp zinloos geweld kwam dit jaar weer diverse keren naar boven met als hoogtepunt de vermoorde grensrechter. Maar zelfs al die minuten stilte hielpen niet mee aan een respectvolle voetbalwereld. ‘’Zonder Respect Geen Voetbal.’’ 1 minuut respect. De aarde stond 1 minuut stil. Iedereen dacht aan Richard Nieuwenhuizen en zijn gezin. Zonde dat de wereldbol na 1 minuut toch weer verder ging met draaien. En hij nam iedereen mee. De neerwaartse spiraal was na 1 minuut stilte doorgezet.....

‘’Wat negatief allemaal Arnold! Heb je niks leuks te melden?’’

Ja Mark, natuurlijk heb ik dat. Op school gaat het goed en vanaf februari loop ik stage bij het Algemeen Nederlands Persbureau; supertof!

‘’Ik bedoel in het algemeen Arnold; wat waren de leuke dingen het afgelopen jaar in Nederland?

Dat is een lastige vraag. Meestal blijven de negatieve gebeurtenissen wel hangen, maar positieve gebeurtenissen.....? Misschien komt dat omdat nieuwsuitzendingen ook altijd van het negatieve uitgaan. Alleen in programma’s als Hart van Nederland hoor je soms wat positief nieuws. Dat de kat van de buurvrouw is gevonden bijv. Of in RTL Boulevard dat een bekend stelletje bij elkaar is gebleven na 2 jaar huwelijk! Dat zijn toch de mooie dingen Mark!

''Niet zo sarcastisch jij!''

Mijn medium tot positiviteit is muziek. Van Hans Zimmer tot aan Headhunterz en van Coldplay tot aan Skrillex. Ik ben van veel markten thuis en ik kan altijd genieten van muziek. Muziek is emotie, een vorm van bijzondere kunst en het is één van de weinige middelen die emotie kan creëren bij mensen.

Maar zelfs muziek heeft soms een negatief randje. Het muziekgenre Hardstyle zit tegenwoordig ook in een neerwaartse spiraal; de unieke muziekstyle stoomde dit jaar de Nederlandse hitlijsten binnen met een track van Wildstylez en Niels Geusebroek. De titel van de track: Year of Summer.

Sommige muziekstylen zijn niet sterk genoeg om zich te weren tegen commercialiteit. Zo kregen ooit de muziekgenres Jumpstyle en Hardcore flinke klappen nadat ze te horen waren geweest op Radio 538, 3FM en Veronica. Hoe groter het publiek werd, hoe kleiner en zwakker de genres. Waar het heen moet gaan met Nede...

‘’Arnold, ik onderbreek je weer even hoor, zelfs over muziek ga je nu negatief praten. Ik heb niet zoveel verstand van die muziekstylen die je noemt, maar de titel ‘Year Of Summer’ spreekt voor zichzelf toch, een positieve boodschap; de zon, het strand, muziek, gelukkig zijn, geen zorgen hebben etc.’’

Sorry Mark. Ik kan het echt niet spannender maken voor je. Over Nederland zijn nou eenmaal weinig leuke dingen te melden in het afgelopen jaar. Zelfs voor onze Koningin was 2012 een slecht jaar, en als ik daaruit iets positiefs mag halen is dat ze sterk is gebleven t.o.v. het Nederlandse volk. Wat een sterke vrouw, wetende dat haar zoon kansloos en opgegeven is.....

Het was geen jaar van van de zomer, of welk seizoen dan ook. Het was een negatief jaar en het positieve daarvan is dat we het volgend jaar niet zoveel slechter kunnen doen.

Houden we het als mensheid vol om in 2013 van de wapens af te blijven en van kleine kinderen in een zwembad. Gaan we lekker door met pesten met de dood tot gevolg.....

‘’Je begint nu te klinken als wereldverbeteraar Arnold, wie ben jij dan?’’

Ik ben een inwoner van jouw land Mark. Iemand met stemrecht, vrijheid van meningsuiting en iemand met een gezond verstand.

‘’Op wie stemde je dit jaar dan?’’

Niet op jou.

‘’Volgens mij heb je veel eigenwaarde?’’

Nee. Ik ben reeël en nuchter. En is er iets mis met eigenwaarde?

‘’Nee, maar het komt arrogant over. Wat zou jij willen veranderen in 2013?’’

Dat heb ik een minuut geleden al aan je verteld, waarna jij me een wereldverbeteraar noemde. Ik ga in 2013 in de spiegel kijken.

‘’Wat zie je dan?’’

Een grote jongeman van 21 jaar van vlees en bloed met goede en slechte eigenschappen. Ik stel mezelf de vraag; Wat doe ik met die eigenschappen en welke van die eigenschappen ga ik vandaag gebruiken?

‘’En dan neem je de goede mee naar buiten?’’

Nee, helaas niet, maar streven naar het goede is in ieder geval iets....

‘’Bijzonder om te horen. Toch jammer dat je zo negatief bent geweest!’’

Pak 2013 positief aan Mark. Het jaar moet leuker, gezelliger en vooral vriendelijker worden. Jij speelt daar een belangrijke rol in, want je bent niet voor niets onze minister-president.

‘’Als jullie mij dan helpen om het leuker te maken ga ik mijn best doen!’’

Top Mark!
---------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wens jullie allen een gezellig en vriendelijk 2013 toe! Pluk de dag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 18:54 

Hardtraxx Veteran

Leuk stukje
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 19:26 

Hardtraxx Veteran

Goed stuk Arnold! En uiteraard alvast iedereen fijne feestdagen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 20:16 

Hardtraxx Veteran

Heel mooi geschreven en ben het grotendeels ook met je eens! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 20:25 

Afbeelding

Maar euh tof stukje. Wel veel negativiteit :x , maar als ik aan 2012 denk dan is dat jaar voor mij toch ook iets minder geweest dan vorige jaren.
Achja 2013 zal vast beter worden!
Prettige feesten aan iedereen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:03 

Hardtraxx Veteran

Leuk geschreven en over het algemeen met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:30 

Hardtraxx Veteran

Leuk geschreven, leuk gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:39 

Hardtraxx Elite

Leuk geschreven, en op veel punten eens met jouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:56 

Hardtraxx Crew

Allereerst Arnold: leuk stuk! Heel goed geschreven, ik blijf toch steeds doorlezen. :)

Helaas is je stuk heel beschouwend. Je wijst er inderdaad op dat er dit jaar veel dingen gebeurd zijn waar je niet vrolijk van wordt, zoals de dood van de grensrechter. Echter, zijn dood wordt naar mijn mening alleen teveel als voorbeeld aangehaald zodat mensen met hun vinger naar anderen kunnen wijzen, maar de hand niet in eigen boezem durven steken. Dit is in de maatschappij naar mijn mening een groot probleem: iedereen roept om het hardst dat van alles en nog wat slecht gaat en dat het moet veranderen, maar dan verwachten ze dat anderen maar veranderen en zelf doen ze niks.

Daarom is het dus dus naar mijn mening des te belangrijker om mensen aan te sporen naar zichzelf te kijken. Kijk eerst eens hoe je zelf reageert na een fluitsignaal voordat je naar anderen roept dat ze zich moeten gedragen. Hier is helaas ook nog een grote rol weggelegd voor stereotypering. Sommige mensen zien enkel de slechte eigenschappen bij anderen, in plaats van de goede eigenschappen naar voren te brengen.

Daarnaast deel ik niet al je negativiteit. Je schrijft over het feit dat je vindt dat hardstyle er als muziekgenre op achteruit gaat. Je kan het ook bekijken als het feit dat het genre breder wordt, waardoor meer mensen dit kunnen waarderen. In jouw stukje komt dit naar voren als negatief, maar je kan het ook anders bekijken. Door een verbreding van de stijl kunnen meer mensen hun emoties kwijt in de muziek, zoals jij het omschrijft. Het lijkt door de negatieve toon alsof je dus baalt van het feit dat andere mensen dingen leuk vinden die jij toevallig ook leuk vindt, in plaats van dat je er met die mensen van geniet. Ook is het niet zo dat alles meteen kapot zal gaan, zoals ik helaas veel mensen zie denken. De negativiteit over de mogelijke gevolgen zorgt ervoor dat mensen niet meer in staat zijn de positieve dingen te zien. Dit jaar is ook een jaar geweest van de opkomst van nieuwe namen, zowel in de melodieuze hardstyle (ik noem een Adrenalize) als in de rauwere variant (een Deetox bijvoorbeeld). Ook hiervoor sluiten veel mensen helaas de ogen.

Mijn boodschap is dus ongeveer: probeer de negatieve blik een beetje te negeren en positieve kanten te zoeken. Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn, maar laat dit niet overheersen. Blijf altijd naar jezelf kijken, zoals je mooi aangeeft in het stukje over je spiegel. De mensheid is nu eenmaal meer dan ieder voor zich, dus probeer er samen het beste van te maken, waarbij je niet bang moet zijn om jezelf te durven veranderen.

Tenslotte: iedereen fijne feestdagen en de beste wensen voor 2013!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 00:32 

Hardtraxx Veteran

Leuk en goed stukje! Kan me wel vinden in wat Zenda schreef overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 01:00 

Hardtraxx Veteran

Bedankt iedereen!

Sander, we spreken elkaar even op facebook! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 10:35 

Hardtraxx Veteran

Schut hij zo even uit zijn mouw die Arnold. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 11:42 

Donateur

Leuk verhaaltje om even te lezen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 16:11 

Hardtraxx Addict

Leuk verhaaltje om te lezen zo, mag je veel vaker doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 16:35 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Ramirez schreef:
Schut hij zo even uit zijn mouw die Arnold. ^^

ai :P

Excuses voor mijn taal barbarisme. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2012 00:22 

Hardtraxx Veteran

Heel goed geschreven. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2012 01:41 

Hardtraxx Elite

Leuk geschreven altijd leuk mee lezen dit soort verhaaltjes.
Iedereen vast prettige kerst en gelukkig 2013 gewenst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2012 09:24 

Hardtraxx Crew

Heb het met plezier gelezen, van jou komen altijd wel leuke stukjes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2012 02:26 

Hardtraxx Veteran

Bedankt iedereen voor de reacties!

Hierbij dan ook meteen: Fijne kerstdagen! :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2012 13:55 

Hardtraxxer

Leuk geschreven, was een mooi verhaaltje. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 13:38 

Hardtraxxer

Mooi stuk! :)
Over de muziek vind ik het persoonlijk wel iets te negatief.
Dat ''Year of Summer'' op de radio komt is inderdaad een beetje extreem en het is maar hopen dat Hardstyle niet net zoals jumpstyle zal worden.
Toch vind ik dat er dit jaar nog steeds heel veel kwalitatief goede platen zijn gereleased.
Wat dat betreft maak ik me niet zoveel zorgen.
Hardstyle is inderdaad toegankelijker geworden, maar dat komt ten goede van de kwaliteit van de tracks.
Zeker als amateur-producer hoor ik dat tracks steeds beter in elkaar zitten en dat er steeds meer bij komt kijken wat ik persoonlijk WEL kan waarderen aangezien veel Hardtraxxers vaak nog balen dat er wordt geëxperimenteert wordt in Hardstyle-tracks.
Al met al geen verkeerd jaar naar mijn mening. :D
Ik wens alle hardtraxxers een fijn 2013!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 01:04 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
Leuk verhaaltje om even te lezen ^^
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic