yowan schreef:
Shockwave schreef:
Als artiest heb je toch altijd een eigen kijk op melodieën, vind het juist tof met iemand zoals Tom dat je een nieuwe frisse melodie hebt die je gelijk enthousiast maakt en dat je dan daar een track mee kan gaan bouwen. Laten we eerlijk wezen, de meeste van zijn melodieën zijn gewoon erg inspirerend

1. Ik vind niet dat je als artiest een plaat moet gaan bouwen op basis van andermans melodie. Vind ik erg oncreatief en dan ben je als artiest niet met je eigen ding bezig. Ik zie samenwerkingen met Anklebreaker ook niet als collab, bij collabs vind ik dat je samen alles uit moet werken. Een plaat gemaakt op basis van een hapklare melo is ook niet representatief voor de artiest zelf.
2. Als Anklebreaker zulke inspirerende melodieën maakt, waarom doet hij er zelf niets mee dan? Een melodie lijkt mij naast de kick nog wel het moeilijkste om te produceren, als je dat in de hand hebt waarom kan je de rest niet of waarom heb je daar een andere artiest voor nodig.
Mijn mening is overigens volledig gebaseerd op het beeld wat ik van Anklebreaker heb. Dit allemaal op basis van een hoop reacties van insiders/actieve leden op dit forum. Grofweg dat Anklebreaker vaak alleen maar melodieën voor artiesten maakt die dit uitwerken.
Ik ben het met je eens dat ik niet begrijp waarom een artiest niet gewoon zijn eigen melodie zou pakken. Als ik met andermans melodie zou produceren dan voelt het toch niet volledig eigen.
Met je punt dat de melodie na de kick het moeilijkste is om te produceren ben ik het echter niet eens. De melodie is slechts een paar noten op een pianoroll. Als je hier gevoel voor hebt of al iets in je hoofd hebt zitten wat je op een midi keyboard kan spelen is dit binnen 10 minuten gemaakt.
Nu heb je echter alleen nog maar de tonen van de melodie en nog niet de klank(de synth). Anklebreaker zou wel niet heel erg goed zijn in sounddesign en dit is de reden waarom hij zijn melodieën niet uitwerkt tot volledige tracks.