Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2016 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niks voor mij. Vind een saxofoon melody/synth met een hardstyle kick eronder totaal niet klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 09:24 
 
Hardtraxx Newbie

yowan schreef:
Shockwave schreef:
Als artiest heb je toch altijd een eigen kijk op melodieën, vind het juist tof met iemand zoals Tom dat je een nieuwe frisse melodie hebt die je gelijk enthousiast maakt en dat je dan daar een track mee kan gaan bouwen. Laten we eerlijk wezen, de meeste van zijn melodieën zijn gewoon erg inspirerend :thumbup:

1. Ik vind niet dat je als artiest een plaat moet gaan bouwen op basis van andermans melodie. Vind ik erg oncreatief en dan ben je als artiest niet met je eigen ding bezig. Ik zie samenwerkingen met Anklebreaker ook niet als collab, bij collabs vind ik dat je samen alles uit moet werken. Een plaat gemaakt op basis van een hapklare melo is ook niet representatief voor de artiest zelf.

2. Als Anklebreaker zulke inspirerende melodieën maakt, waarom doet hij er zelf niets mee dan? Een melodie lijkt mij naast de kick nog wel het moeilijkste om te produceren, als je dat in de hand hebt waarom kan je de rest niet of waarom heb je daar een andere artiest voor nodig.

Mijn mening is overigens volledig gebaseerd op het beeld wat ik van Anklebreaker heb. Dit allemaal op basis van een hoop reacties van insiders/actieve leden op dit forum. Grofweg dat Anklebreaker vaak alleen maar melodieën voor artiesten maakt die dit uitwerken.


Ik snap je mening :) , maar hoe is je kijk op vocalisten? die leveren ook een aandeel bij een track. Gaan die ook hun eigen track maken, omdat ze goed kunnen zingen? Ik speel melodieën op de piano... dus kan ik ook mijn ineens eigen tracks produceren..... Ik ben in ieder geval blij dat er artiesten zijn die mijn melodieën gebruiken in hardstyle :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Shockwave schreef:
Als artiest heb je toch altijd een eigen kijk op melodieën, vind het juist tof met iemand zoals Tom dat je een nieuwe frisse melodie hebt die je gelijk enthousiast maakt en dat je dan daar een track mee kan gaan bouwen. Laten we eerlijk wezen, de meeste van zijn melodieën zijn gewoon erg inspirerend :thumbup:

1. Ik vind niet dat je als artiest een plaat moet gaan bouwen op basis van andermans melodie. Vind ik erg oncreatief en dan ben je als artiest niet met je eigen ding bezig. Ik zie samenwerkingen met Anklebreaker ook niet als collab, bij collabs vind ik dat je samen alles uit moet werken. Een plaat gemaakt op basis van een hapklare melo is ook niet representatief voor de artiest zelf.

2. Als Anklebreaker zulke inspirerende melodieën maakt, waarom doet hij er zelf niets mee dan? Een melodie lijkt mij naast de kick nog wel het moeilijkste om te produceren, als je dat in de hand hebt waarom kan je de rest niet of waarom heb je daar een andere artiest voor nodig.

Mijn mening is overigens volledig gebaseerd op het beeld wat ik van Anklebreaker heb. Dit allemaal op basis van een hoop reacties van insiders/actieve leden op dit forum. Grofweg dat Anklebreaker vaak alleen maar melodieën voor artiesten maakt die dit uitwerken.


Ik ben het met je eens dat ik niet begrijp waarom een artiest niet gewoon zijn eigen melodie zou pakken. Als ik met andermans melodie zou produceren dan voelt het toch niet volledig eigen.

Met je punt dat de melodie na de kick het moeilijkste is om te produceren ben ik het echter niet eens. De melodie is slechts een paar noten op een pianoroll. Als je hier gevoel voor hebt of al iets in je hoofd hebt zitten wat je op een midi keyboard kan spelen is dit binnen 10 minuten gemaakt.

Nu heb je echter alleen nog maar de tonen van de melodie en nog niet de klank(de synth). Anklebreaker zou wel niet heel erg goed zijn in sounddesign en dit is de reden waarom hij zijn melodieën niet uitwerkt tot volledige tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 11:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ThaBomba. schreef:
yowan schreef:
Shockwave schreef:
Als artiest heb je toch altijd een eigen kijk op melodieën, vind het juist tof met iemand zoals Tom dat je een nieuwe frisse melodie hebt die je gelijk enthousiast maakt en dat je dan daar een track mee kan gaan bouwen. Laten we eerlijk wezen, de meeste van zijn melodieën zijn gewoon erg inspirerend :thumbup:

1. Ik vind niet dat je als artiest een plaat moet gaan bouwen op basis van andermans melodie. Vind ik erg oncreatief en dan ben je als artiest niet met je eigen ding bezig. Ik zie samenwerkingen met Anklebreaker ook niet als collab, bij collabs vind ik dat je samen alles uit moet werken. Een plaat gemaakt op basis van een hapklare melo is ook niet representatief voor de artiest zelf.

2. Als Anklebreaker zulke inspirerende melodieën maakt, waarom doet hij er zelf niets mee dan? Een melodie lijkt mij naast de kick nog wel het moeilijkste om te produceren, als je dat in de hand hebt waarom kan je de rest niet of waarom heb je daar een andere artiest voor nodig.

Mijn mening is overigens volledig gebaseerd op het beeld wat ik van Anklebreaker heb. Dit allemaal op basis van een hoop reacties van insiders/actieve leden op dit forum. Grofweg dat Anklebreaker vaak alleen maar melodieën voor artiesten maakt die dit uitwerken.


Ik ben het met je eens dat ik niet begrijp waarom een artiest niet gewoon zijn eigen melodie zou pakken. Als ik met andermans melodie zou produceren dan voelt het toch niet volledig eigen.

Met je punt dat de melodie na de kick het moeilijkste is om te produceren ben ik het echter niet eens. De melodie is slechts een paar noten op een pianoroll. Als je hier gevoel voor hebt of al iets in je hoofd hebt zitten wat je op een midi keyboard kan spelen is dit binnen 10 minuten gemaakt.

Nu heb je echter alleen nog maar de tonen van de melodie en nog niet de klank(de synth). Anklebreaker zou wel niet heel erg goed zijn in sounddesign en dit is de reden waarom hij zijn melodieën niet uitwerkt tot volledige tracks.


Het gaat er in ons geval om dat we elkaars kwaliteiten benutten. Wanneer wij geïnspireerd raken door een melodie van Anklebreaker dan gaan wij hier graag mee aan de slag. Je maakt samen een stuk muziek wat lekker moet klinken voor de luisteraar en de luisteraar een bepaald gevoel moet geven. Echter is het niet zo dat Anklebreaker de melodie aanlevert, deze in een paar leads geplakt wordt en kick eronder klaar. Gedurende het proces kan de melodie iets aangepast worden door ons en denkt Anklebreaker mee in de vorm van de track. Het werkt zeer inspirerend om af en toe aan de slag te gaan met een idee vanuit iemand anders.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks