Zo in betere kwaliteit vind ik hem nog slechter. De intro is te doen, dan een break die werkelijk HE-LE-MAAL niks aan de rest van de track toevoegt gevolgd door een een climax met een melodie die niet meer random had kunne zijn en een kick die ik ook al vaak zat gehoord heb.
Related topics
Active topics in Nieuwe tracks
- View the latest post: Porter Robinson - Easier To Love You (Vertile Remix)
- View the latest post: Progressive Hardstyle - One Symphony (Melodic Madness OST 2026) (RBR039)
- View the latest post: Bloodlust & Omnya - Paradise Denied (EOL??)
- View the latest post: Atmozfears & Jesse Jax - In The Cold (DQ072)
- View the latest post: Noisecontrollers - TBA
Moderators
Waaaauw. Tijdje geleden dat een melodietjestrack zo'n indruk maakte op me, dit is het betere werk
als je een softe plaat maakt, doe het dan zo!
Saaie mid, saaie break, saaie melodie. Alles is saai. Jammer, maar het was te verwachten.
-
GHardtraxxer
- 552 posts member since 2011
- last seen Apr 2012
Ik vind dit een heerliijk nummer om naar te luisteren!
Staat op repeat
Behalve bij de break sla ik hem over, maar daarna is het ook weer sterk...
Dj's kiezen een alias om eens een andere stijl te produceren of aan te houden.
En dit is zoals ik Technoboy solo ken.
Hier hoeft geen harde kick onder!
Door sommige komt het helaas over alsof hardstyle alleen uit een harde kick bestaat
Staat op repeat
Behalve bij de break sla ik hem over, maar daarna is het ook weer sterk...
Dj's kiezen een alias om eens een andere stijl te produceren of aan te houden.
En dit is zoals ik Technoboy solo ken.
Hier hoeft geen harde kick onder!
Door sommige komt het helaas over alsof hardstyle alleen uit een harde kick bestaat
-
RHardtraxxer
- 162 posts member since 2010
- last seen Apr 2017
Mee eens.. vind alleen de break wat minder..Sunboom wrote:Waaaauw. Tijdje geleden dat een melodietjestrack zo'n indruk maakte op me, dit is het betere werkals je een softe plaat maakt, doe het dan zo!
-
JHardtraxx Veteran
- 5794 posts member since 2011
- last seen 2 days ago
Behalve de break, lekker plaatje! 
Dit hoor ik vaker mensen zeggen... wat bedoel je met een random melodie?? Een melodie is een creatie van de maker en ALTIJD random.. tenzij je een bestaande melodie namaakt... Bijvoorbeeld de melodie van Inner creativity is ook random! Beetje nutteloos vind ik het dus om zoiets te zeggenwootum wrote:een een climax met een melodie die niet meer random had kunne zijn
Goede melodieën zijn niet random, of het moet echt toeval zijn.
Wat is een 'random' melodie dan??
Als je als producer een nieuw nummer maakt (dat niet gebaseerd is op een bestaand nummer of melodie) kan je de melodie zus of zo maken, het publiek zal de alternatieven nooit horen en dus de melodie die de producer kiest accepteren als horende bij het nummer. Hierdoor is iedere melodie bij een nieuw nummer even random in mijn ogen.. want de producer had net zo goed de melodie anders kunnen maken, zodat hij toch perfect bij het nummer past.. zonder dat iemand iets had geweten van die vorige..
beetje ingewikkeld uitgelegd denk ik, maar in het kort is mijn visie:
Zolang een melodie bij het nummer past, is de keuze voor iedere melodie/variatie even random als een ander..
Als je als producer een nieuw nummer maakt (dat niet gebaseerd is op een bestaand nummer of melodie) kan je de melodie zus of zo maken, het publiek zal de alternatieven nooit horen en dus de melodie die de producer kiest accepteren als horende bij het nummer. Hierdoor is iedere melodie bij een nieuw nummer even random in mijn ogen.. want de producer had net zo goed de melodie anders kunnen maken, zodat hij toch perfect bij het nummer past.. zonder dat iemand iets had geweten van die vorige..
beetje ingewikkeld uitgelegd denk ik, maar in het kort is mijn visie:
Zolang een melodie bij het nummer past, is de keuze voor iedere melodie/variatie even random als een ander..
Random betekent willekeurig, en als je noten in een willekeurige volgorde achter elkaar zet heb je een random melodie. Er zit een kans in dat je dan een goed lopende melodie hebt, maar meestal blijft het bij een willekeurig hoopje noten.
Deze melodie is bepaald niet random, vind hem zelfs erg sterk. Het is alleen wel raar dat hij eigenlijk geen relatie met de break lijkt te hebben 
Die melodieën van Digital Punk vind ik pas random melodieën (vooral van z'n album), dit klinkt gewoon als een logisch opgebouwde melodie in mijn orenLyst wrote:Random betekent willekeurig, en als je noten in een willekeurige volgorde achter elkaar zet heb je een random melodie. Er zit een kans in dat je dan een goed lopende melodie hebt, maar meestal blijft het bij een willekeurig hoopje noten.
Wat wel raar is is inderdaad wat Geck-O zegt, de break heeft geen relatie met de melodie. En ik vind de intro van dit nummer echt niets. Alleen de climax vind ik lekker.
Ahhh, het gaat dus over random noten in een melodie en niet over een random melodie! bedankt voor de opheldering
dan heb ik de volgende vraag: Wanneer zijn de noten van een melodie niet random, alleen als ze in dezelfde toonladder zitten ofzo? en waarom is de melodie van dít nummer (om maar even on-topic te blijven) random?
dan heb ik de volgende vraag: Wanneer zijn de noten van een melodie niet random, alleen als ze in dezelfde toonladder zitten ofzo? en waarom is de melodie van dít nummer (om maar even on-topic te blijven) random?
-
MHardtraxx Elite
- 2402 posts member since 2009
- last seen Jul 2026
Wat is dit toch een heerlijke plaat! Krijg er een heel happy gevoel van, op die zeik break na dan.
Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik dit een random melodie vond, ik ging alleen in op brainweavers die zei dat elke melodie random was. De track is teveel kaas. Blijheid en dan 3x over de top, ik houd daar niet van.
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Eens met Geck-O, melodie vind ik erg sterk, maar de break en melodie lijken 2 totaal verschillende nummers te zijn. Break trekt me totaal niet, de melodie vind ik vet. 
Dit gebruik van noten komt me zo bekend voor kan alleen echt de titel niet voor me halen haha zo vervelend 
-
MHardtraxx Elite
- 2402 posts member since 2009
- last seen Jul 2026
Trouwens ook erg lekker als die kick omlaag gaat!
Vind het wel een fijn melodisch plaatje.
Erg simpele melodie, maar die eenvoud maakt het juist fijn om te luisteren. Kicks zijn prima te doen.
Alleen die break slaat echt nergens op. Sluit niet eens aan bij de rest van de track en voegt echt niets toe
Mooi moment om even te pissen of een biertje te halen zonder iets te missen. Soms vind ik dat wel fijn, je moet af en toe bij een set weg kunnen lopen zonder bang te zijn dat je iets moois gaat missen
Erg simpele melodie, maar die eenvoud maakt het juist fijn om te luisteren. Kicks zijn prima te doen.
Alleen die break slaat echt nergens op. Sluit niet eens aan bij de rest van de track en voegt echt niets toe
Mooi moment om even te pissen of een biertje te halen zonder iets te missen. Soms vind ik dat wel fijn, je moet af en toe bij een set weg kunnen lopen zonder bang te zijn dat je iets moois gaat missen