Ja maar alles wat je denkt hoef je niet naar de wereld te brengen. Ik denk ook weleens van iemand "Zo, die dude heeft echt een ontiegelijk verkrachte grafsmoel zeg", maar dat zou ik never nooit zeggen. Dat doe je gewoon niet. Mensen beledigen omdat het kan, dat is eigenlijk gewoon zinloos geweld...
Bovendien is dingen zeggen als "Dit
is kut" behoorlijk arrogant. De vervoeging van 'zijn' impliceert dat het ook daadwerkelijk zo is, in plaats van dat jij dat zo vind. Alsof jouw mening een feit is. Iedereen die z'n mening zo presenteert, neem ik per definitie al niet serieus.
Als je in plaats van "Dit
is kut" zegt "Ik
vind dit niet mooi", "Niet mijn ding", etc., dan zeg je in principe hetzelfde. Het verschil is, dat je nu niet overkomt als een klootzak die narcistisch veel waarde hecht aan z'n eigen mening. Goed voor jou, goed voor anderen, goed voor iedereen.
