Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 00:52 

Hardtraxx Elite

serieus..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 00:56 

Artiest

Lyst schreef:
Ik vind so high beter, ookal doet dat er weinig toe. Er zullen vast ook mensen zijn die dit mooier vinden dan So High. Mijn smaak is compleet anders dus het is voor mij lastiger in te schatten wat jullie vet vinden, maar ik heb zo'n vermoeden dat mensen met een soortgelijke smaak jullie tig tracks kunnen laten horen waarvan jullie denken, deze zijn nog veel perfecter. En dat je niet in 2012 bent begonnen met luisteren zegt ook niet zoveel, ik luister al 10 jaar naar deze muziek en verdiep me al een jaar of 7 a 8, maar zelfs dan kom ik nog tracks tegen (ook buiten hardstyle) welke ik weer nog geweldiger vind, dat ik nooit een dergelijke uitspraak zal doen. Maar even terug komend op die uitspraak, want ik ben nu wel benieuwd welke elementen en aspecten van deze track de track zo "perfect" maken. Dat is geen aanval, maar pure interesse in hoe gedetailleerd jullie een track beleven.

Perfectie zit hem niet in een track. Perfectie zit hem in de beleving van een track. En die is heel persoonlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 00:57 

Hardtraxx Elite

:worship:
ben het daar overigens mee eens. Het is belangrijker hoe een track beleeft wordt dan hoe goed hij technisch wel niet is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 02:25 

Hardtraxx Veteran

Moet ik meteen hebben vrijdag. Wat. Een. Plaat. Energiek tot op het bot en melodieus precies wat ik tof vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 08:20 

Aan het typen...

Headhunterz schreef:
Lyst schreef:
Ik vind so high beter, ookal doet dat er weinig toe. Er zullen vast ook mensen zijn die dit mooier vinden dan So High. Mijn smaak is compleet anders dus het is voor mij lastiger in te schatten wat jullie vet vinden, maar ik heb zo'n vermoeden dat mensen met een soortgelijke smaak jullie tig tracks kunnen laten horen waarvan jullie denken, deze zijn nog veel perfecter. En dat je niet in 2012 bent begonnen met luisteren zegt ook niet zoveel, ik luister al 10 jaar naar deze muziek en verdiep me al een jaar of 7 a 8, maar zelfs dan kom ik nog tracks tegen (ook buiten hardstyle) welke ik weer nog geweldiger vind, dat ik nooit een dergelijke uitspraak zal doen. Maar even terug komend op die uitspraak, want ik ben nu wel benieuwd welke elementen en aspecten van deze track de track zo "perfect" maken. Dat is geen aanval, maar pure interesse in hoe gedetailleerd jullie een track beleven.

Perfectie zit hem niet in een track. Perfectie zit hem in de beleving van een track. En die is heel persoonlijk.

Vandaar ook de laatste zin :P ;)
We hadden hier gisteren een discussie over, niet specifiek over deze track, maar over hoe je een track beleefd. Mensen denken namelijk dat ik een track helemaal ontleedt en dan op ieder punt kritisch zit te zijn, maar ik ervaar de tracks gewoon op deze manier. En ik denk dat dat zich maar steeds blijft ontwikkelen naarmate je je meer in muziek verdiept. In het begin lijkt een track misschien perfect door een geweldige melodie, maar na een tijdje ga je ook "letten" op de kicks, dat letten op doe je niet bewust en dat moet je ook niet willen, maar dat zit hem in de beleving. Zo komen er steeds meer aspecten en elementen bij tot de gekste dingen als de hoeveelheid ruimte voor interpretatie etc. Omdat deze smaak zich blijft ontwikkelen, vind ik een uitspraak als deze track is nagenoeg perfect een uitspraak waar je ooit een keer op terug zal komen, omdat je over een paar jaar de track weer heel anders beleefd en is het zonder verdere onderbouwing een hele vage uitspraak voor de mensen die het lezen. Vind je de track zo perfect, omdat je het een van de beste melodieën ooit vind, vind je het perfect omdat heel veel aspecten die je ervaart in deze track nagenoeg het beste zijn wat je ooit hebt gehoord of verbind je deze track met iets anders zoals een moment, waardoor het moment eigenlijk het perfecte gevoel geeft in plaats van de track zelf. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe zij een track als deze beleven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 11:14 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
En ik denk dat dat zich maar steeds blijft ontwikkelen naarmate je je meer in muziek verdiept.

En op dit precieze punt blijf je iedere keer weer een foute inschatting maken. Ja, je verdiept, maar dat hoeft je smaak niet te veranderen. Dan kun je nog zo'n lang stuk schrijven over van alles en nog wat, maar muziek is niet alleen techniek, muziek is ook emotie. Emotie is persoonlijk en niet altijd in woorden te omschrijven. Ik heb nu in 5-6 jaar lusiteren aan alle kanten van Hardstyle geroken en toch vind ik deze plaat heel erg vet, dus je bewering dat verdiepen smaak verandert is gewoon niet waar voor iedereen. Misschien wel voor jou, maar trek dat dan niet automatisch door naar iedereen.

Ik weet zeker dat als ik deze plaat aankomende zaterdag hoor ik helemaal op zal gaan in dat moment en met mij geloof ik een hoop meer mensen aan de reacties te zien. DAT is voor mij muziek, niet alleen maar een opsomming van technische feitjes of persé de diepte in duiken.

Ik ga het hierbij laten, want anders gaan we wel weer erg ver van de plaat zelf af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 11:38 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Lyst schreef:
En ik denk dat dat zich maar steeds blijft ontwikkelen naarmate je je meer in muziek verdiept.

En op dit precieze punt blijf je iedere keer weer een foute inschatting maken. Ja, je verdiept, maar dat hoeft je smaak niet te veranderen. Dan kun je nog zo'n lang stuk schrijven over van alles en nog wat, maar muziek is niet alleen techniek, muziek is ook emotie. Emotie is persoonlijk en niet altijd in woorden te omschrijven. Ik heb nu in 5-6 jaar lusiteren aan alle kanten van Hardstyle geroken en toch vind ik deze plaat heel erg vet, dus je bewering dat verdiepen smaak verandert is gewoon niet waar voor iedereen. Misschien wel voor jou, maar trek dat dan niet automatisch door naar iedereen.

Ik weet zeker dat als ik deze plaat aankomende zaterdag hoor ik helemaal op zal gaan in dat moment en met mij geloof ik een hoop meer mensen aan de reacties te zien. DAT is voor mij muziek, niet alleen maar een opsomming van technische feitjes of persé de diepte in duiken.

Ik ga het hierbij laten, want anders gaan we wel weer erg ver van de plaat zelf af.

Off: Ik ben het wel gedeeltelijk met Khadber eens. Ik luister hs nu ook al een jaar of 8, en daar binnen schommelt het af en toe wat betreft interesse, maar platen als deze vind ik (nog steeds) erg vet. En dat komt inderdaad door het gevoel dat het met zich meebrengt.

On: lekkere plaat, ik vind hem beter dan reignite. die verveelt sneller denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 11:39 

Aan het typen...

Ik geloof ook best dat je deze plaat heel erg vet vind, maar nagenoeg perfect heeft iets in zich van ik heb nog nooit zoiets vets gehoord. En smaakontwikkeling geldt echt niet alleen voor mij, ik bezoek nu al 8 jaar muziekforums en ik heb bij nagenoeg iedereen die zich echt verdiept een duidelijke smaakontwikkeling gezien, globaal gezien vaak ook nog dezelfde kant op, maar in detail zijn die smaken enorm verschillend. De enige mensen die zich verdiepen en eigenlijk niet van smaak veranderen zijn de mensen die zich enkel alleen richten op de positieve elementen uit een track. Of er een causaal verband te trekken is weet ik niet, maar het valt wel op. Overigens is emotie niet veel anders dan de andere aspecten van muziek. Als jij een gevoel hebt bij een track, maar je ontdekt een track die datzelfde gevoel veel intenser oproept, dan is de ervaring van die eerste track ook anders geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:06 

Artiest

Lyst, als je het er over eens bent dat perfectie hem zit in de beleving en niet in de track, dan zou je er blij mee kunnen zijn dat je er regelmatig op kunt terugkomen, omdat je er open voor staat om perfectie steeds weer op een andere manier te beleven en te definiëren. Dit is niet bedoeld als kritiek, maar jij lijkt het erg belangrijk te vinden dat je geen uitspraken doet waar je later op terug zou kunnen komen omdat dat misschien tekenend zou zijn voor je identiteit en je geloofwaardigheid. Vele anderen vinden het misschien gewoon leuk om hun enthousiasme uit te drukken en zijn er niet zo mee bezig een kloppend plaatje te creëren van wie zij zijn en wat hun standpunten zijn.

Verder heb jij ongetwijfeld een oor voor detail ontwikkeld en jij zult op jouw manier ook ongetwijfeld genieten van muziek. Laten we zeggen dat jij de fijnproever bent in het gezelschap van bourgondiers. Maar je gaat ze nooit kunnen wijsmaken dat hun glas wijn niet lekker smaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:18 

Hardtraxxer

zouden we niet eens ontopic gaan? ook jij willem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:20 

Hardtraxxer

Laatste offtopic dan:

Wat maakt het uberhaupt uit dat je een uitspraak doet waar je later op terug komt? Je bent niet beter als je nooit een verkeerde uitspraak hebt gedaan. Je mag toch gewoon van muziek genieten zonder je druk te maken om andere? Anders moet je het ook verbergen dat je hardstyle luisterd voor vele mensen in het dagelijkse leven omdat die je ook raar aankijken als je zegt dat je hardstyle luisterd.

Verder zou dit liedje toch gewoon perfect kunnen zijn voor sommige mensen? Dat dat kan veranderen is toch logisch.

Ontopic: Bazen track, mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:21 

Hardtraxxer

Jaa ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Willem vindt van The Power Of Music! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:21 

Hardtraxx Veteran

mwah... wel een leuke track alleen ben er niet zo lyrisch over als andere. Melodie is imo niet pakkend wat jammer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 12:22 

Hardtraxx Veteran

Ik luister dit nummer nu voor de eerste keer en wauw, wat een plaat, wat een gevoel erin zeg! Heeft iets treurigs, iets melancholisch en ook euforisch. Wat een emotie zit hierin! Ik vind het tot nu toe de beste mainstream nummer van dit jaar. Ongelooflijk zeg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 16:31 

Hardtraxx Veteran

Ook al zo'n lekker nummer :D blijkt maar weer dat Headhunterz de beste mainstream producer is (voor mij dan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 16:56 

Hardtraxxer

Headhunterz schreef:
Lyst schreef:

Zul je maar zelf muziek maken en je storen aan alles wat je zelf niet zou doen. A curse I tell you! :cry:

Je smaak verdiepen kan zeker, ik ben ook raw en oldschool goed beginnen vinden. Daarom snap ik ook nauwelijks mensen als ze een track als deze horen en deze 'weer eens van hetzelfde' of 'kaas' noemen. Maar dit ligt aan mijn smaak geloof ik dan. Ik ben ervan overtuigd dat ik een uitgebreide muzieksmaak heb, zolang deze kwaliteitsvol is. Je kan vingers wijzen en zeggen, jij luistert enkel Headhunterz, Noisecontrollers, B-Front, etc... Maar dat is omdat ik echt niet kan luisteren naar een track die qua mastering en afmix niet tot de perfectie behoort. Again, producers curse.

Recent was er dan ook weer 'Never Break Me'. Ik begon te luisteren en hoorde die pop-vocals. Ik dacht, nee niet weer, dit is niks. Maar ik kan niet ontkennen dat die track mij ongelooflijk pakt door de simpelheid en die melodie. Net zoals ik op Spectral het gevoel krijg dat ik echt los kan gaan, wat minstens even goed is.

Het is volgens mij ook nutteloos om met om het even wie over dit in discussie te gaan, iedereen beleeft dit anders en die zijn overtuiging zal enkel veranderen door tijd, niet door iemand anders die hem uitlegt wat er mis is met zijn statement.

Dat gezegd vind ik dit een zeer leuke melodie maar aan de opbouw stoor ik me een beetje, lijkt onafgewerkt :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 17:00 

Hey mister Heady Head kom maar lekker discussiëren in het discussie topic of in het off topic :yes:. Altijd leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 17:10 

Headhunterz schreef:
Lyst, als je het er over eens bent dat perfectie hem zit in de beleving en niet in de track, dan zou je er blij mee kunnen zijn dat je er regelmatig op kunt terugkomen, omdat je er open voor staat om perfectie steeds weer op een andere manier te beleven en te definiëren. Dit is niet bedoeld als kritiek, maar jij lijkt het erg belangrijk te vinden dat je geen uitspraken doet waar je later op terug zou kunnen komen omdat dat misschien tekenend zou zijn voor je identiteit en je geloofwaardigheid. Vele anderen vinden het misschien gewoon leuk om hun enthousiasme uit te drukken en zijn er niet zo mee bezig een kloppend plaatje te creëren van wie zij zijn en wat hun standpunten zijn.

Verder heb jij ongetwijfeld een oor voor detail ontwikkeld en jij zult op jouw manier ook ongetwijfeld genieten van muziek. Laten we zeggen dat jij de fijnproever bent in het gezelschap van bourgondiers. Maar je gaat ze nooit kunnen wijsmaken dat hun glas wijn niet lekker smaakt!

Nu je hier toch bent, en gezien Reignite, The Power Of Music, Toulouse Remix vrijdag full komen...

Geef je Spectrum remix ook een free release en die andere bootleg van je?

En hoe zit het met Lessons In Love..

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 17:56 

Donateur

_Padam schreef:
zouden we niet eens ontopic gaan? ook jij willem :P

Gast hou alsjeblieft je muil man, gaat het eens de diepte in is het weer niet goed. Of wou je ons weer naar het discussietopic verwijzen? Je kunt toch gewoon tussen de andere posts je mening over de track geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 22:26 

Hardtraxx Newbie

Lyst schreef:
Ik geloof ook best dat je deze plaat heel erg vet vind, maar nagenoeg perfect heeft iets in zich van ik heb nog nooit zoiets vets gehoord. En smaakontwikkeling geldt echt niet alleen voor mij, ik bezoek nu al 8 jaar muziekforums en ik heb bij nagenoeg iedereen die zich echt verdiept een duidelijke smaakontwikkeling gezien, globaal gezien vaak ook nog dezelfde kant op, maar in detail zijn die smaken enorm verschillend. De enige mensen die zich verdiepen en eigenlijk niet van smaak veranderen zijn de mensen die zich enkel alleen richten op de positieve elementen uit een track. Of er een causaal verband te trekken is weet ik niet, maar het valt wel op. Overigens is emotie niet veel anders dan de andere aspecten van muziek. Als jij een gevoel hebt bij een track, maar je ontdekt een track die datzelfde gevoel veel intenser oproept, dan is de ervaring van die eerste track ook anders geworden.

Ondanks dat ik al 121 jaar naar hardstyle luister vind ik jullie ellelange, tot niets leidende verhalen erg kwasi en oninteressant. Wel leuk dat Heady reactie plaatst overigens! Maar dat terzijde. Vrede op aarde
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 22:31 

Hardtraxx Veteran

faberr schreef:
Lyst schreef:

Ondanks dat ik al 121 jaar naar hardstyle luister vind ik jullie ellelange, tot niets leidende verhalen erg kwasi en oninteressant.

Waarom lees je het dan/reageer je erop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 23:04 

Hardtraxx Veteran

faberr schreef:
kwasi

:lol:
faberr schreef:
Ondanks dat ik al 121 jaar naar hardstyle luister vind ik jullie ellelange, tot niets leidende verhalen erg kwasi en oninteressant.

Misschien is dat het verschil tussen jou en een groot gedeelte van HT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 23:31 

Headhunterz schreef:
Lyst schreef:

Willem slaat met deze zin in mijn ogen de spijker op zijn kop! :D

Moet ik perse in discussie gaan en in detail gaan uitleggen waarom ik een track mooi vindt? Nee!
Ik hoef niet uit te leggen waarom ik een track geweldig vindt, en om eerlijk te zijn Lyst, met alle respect uiteraard, is dat jouw probleem. Soms voel je een track gewoon, en mensen zijn daar geen uitleg bij verschuldigd. Soms kan je niet uitleggen waarom je een track perfect vindt. Ik vind deze track perfect en ik begon met luisteren in de project one tijd. Deze track geeft mij een heerlijk gevoel, en ik kan echt niet wachten tot ik hem zaterdag live hoor in de ziggodome! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 23:34 

Headhunterz schreef:

En dit is trouwens echt een ontzettend knap staaltje beeldspraak! :worship:
(Met nog steeds alle respect voor Lyst!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 23:39 

Hardtraxx Addict

Om dan maar even in te gaan op Lyst:
Ik heb gezegd dat ik dit een van de meest perfecte tracks ooit vind en daar blijf ik ook achter staan. Ik ben het er mee eens dat ik hier ongetwijfeld op terug zal komen, want er wordt steeds weer iets nieuws geproduceerd en er komt zeer waarschijnlijk weer een andere track uit die ik nog beter vind. Maar gewoon op dit moment van schrijven, vind ik dit echt een ongelofelijk energieke en bijna emotionele plaat.
Dit komt door de melodie die is afgeleid van The Sacrifice, een erg nostalgische track die nog steeds erg fijn is om langs te horen komen. Power of Music is dan weer een ''modernere'' versie daarvan, als je het zo mag noemen. Dan tijdens de buildup komt er een soort synth-overgang (kan het niet beter omschrijven :P) die de sfeer compleet omgooit. De kicks passen er wat mij betreft perfect bij, geweldige melodie. Dat riedeltje aan het einde van de melodie maakt de track nog wat verfijnder, een leuk detail. Die dingen gecombineerd maken dat deze track mij een beleving geeft die dichtbij perfectie komt. Dit is natuurlijk voor iedereen anders en kan me goed voorstellen dat jij dat anders beleefd. Nogmaals, nu zeg ik dit maar er komen natuurlijk wel tracks aan in de toekomst die mij van mening zullen doen veranderen, of deze track dan weer naar de achtergrond drukken.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks