Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2011 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zelda :worship:
1ste melodie klinkt wel aardig maar misschien leuker om het als een mid intro te gebruike?
2de melodie is vele male beter
Maar ik vind ook dat de kicks de melodie "overmeesteren".. je hoort meer de kicks dan de melodie zelf :)
Wel een leuke track maar ik denk dat je er veel meer uit kan halen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2011 21:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Neilio schreef:
Ik bedank je voor deze opbouwende kritiek. Ik ga zeker nog even met de track aan de slag!

Graag gedaan, ik hoop dat je er iets mee kan.

Ik hoorde nu trouwens nog iets: de eerste climax komt uit de lucht vallen. De tweede krijgt een lekker stukje opbouw, maar de eerste is de voorgaande melodie met plots de baseline eronder. Misschien kun je van de tweede climax en diens opbouw de eerste climax maken en daarna het originele sample en daarna de volgende climax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2011 11:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Begin klinkt erg leeg, laatste stukje vind ik opzich wel vet.

als ik kon producen had ik eerder iets met de song of time gedaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2011 01:17 
 
Hardtraxxer

idd zoals al gepost is vind ik dat de 2de climax een stuk geschikter is omdat het tempo wat meer up beat is dat gaat wat makkelijk bij het hardstyle ritme. Miss als je die eerste melodie reeks wil gebruiken de synth laten sidechainen?

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kick verandert mij te vaak van toonhoogte zonder toegevoegde waarde en gaat ie me soms wat te hoog.
Ook hoor je de melodie amper.

Verder is 't best een vet plaatje, maar 't moet nog een stuk netter allemaal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 16:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je hebt nou net mijn favoriete melodie gepakt uit Zelda OoT en MM ^^

klinkt goed in mijn oren. op dat eerste melodietje na. op een of andere manier heb ik het idee dat je meer met die fluit in dat stukje kan doen. klinkt nu nog wat leeg. voor de rest klinkt het weer goed hoor nelio :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 09:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Kick verandert mij te vaak van toonhoogte zonder toegevoegde waarde en gaat ie me soms wat te hoog.
Ook hoor je de melodie amper.

Verder is 't best een vet plaatje, maar 't moet nog een stuk netter allemaal :)


Dat komt dan vooral door de kwaliteit. In hoge kwaliteit is de melodie gewoon goed aanwezig. Hoezo verandert de kick teveel van toonhoogte?

twilightforce schreef:
Je hebt nou net mijn favoriete melodie gepakt uit Zelda OoT en MM ^^

klinkt goed in mijn oren. op dat eerste melodietje na. op een of andere manier heb ik het idee dat je meer met die fluit in dat stukje kan doen. klinkt nu nog wat leeg. voor de rest klinkt het weer goed hoor nelio :thumbup:


Tis ook mijn favoriete melodie haha.
Ik zal die fluit eens wat boosten, want hij is misschien niet genoeg aanwezig.
Thnx voor je feedback
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 15:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Flashbacks naar mijn favoriete game :D Is toch de melodie van die speelhal in het kasteel? :P Weet het niet zeker meer want is pak en beet 7 jaar geleden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 17:03 
 

Ik ben echt lang niet zo negatief als de rest. Ik vind het een best aardige track! Het heeft alleen iets meer nodig van midintro / climax. Maar ik vind de melodielijnen echt prima, inclusief de baseline. Stukje mastering zal al een hoop schelen. Ben benieuwd naar t eindresultaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 19:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Flashbacks naar mijn favoriete game :D Is toch de melodie van die speelhal in het kasteel? :P Weet het niet zeker meer want is pak en beet 7 jaar geleden :P

Nope. De molen in Karariko Village (je leert hem ook nog eens als melodie op je ocarina) in Ocarina of Time. en Majora's mask gewoon een melodie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neilio schreef:
Hoezo verandert de kick teveel van toonhoogte?

Hij verspringt om de paar tellen van toonhoogte. Ik weet dat dit iets van de laatste tijd is, maar je houdt veel meer kracht in de kicks als ze langer op de zelfde toonhoogte zitten. Ik vind 't zelf al te veel als een kick vaker dan 1x in de 4 beats verandert en als 't kan 8 (of meer) ;)

Zit nu in de trein dus kan er niet specifiek voor deze plaat op ingaan, als ik 't niet vergeet ga k 't later nog doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 22:24 
 
Hardtraxxer

@ Neilio, de meeste vinden pitchkicks gewoon niks en dat bedoelen ze met 'te hoog' gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 22:39 
 

GT500eleanor schreef:
@ Neilio, de meeste vinden pitchkicks gewoon niks en dat bedoelen ze met 'te hoog' gaan.


Gast, je hoeft het niet uit te leggen hoor aan Neilio :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2011 12:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Neilio schreef:
Hoezo verandert de kick teveel van toonhoogte?

Hij verspringt om de paar tellen van toonhoogte. Ik weet dat dit iets van de laatste tijd is, maar je houdt veel meer kracht in de kicks als ze langer op de zelfde toonhoogte zitten. Ik vind 't zelf al te veel als een kick vaker dan 1x in de 4 beats verandert en als 't kan 8 (of meer) ;)

Zit nu in de trein dus kan er niet specifiek voor deze plaat op ingaan, als ik 't niet vergeet ga k 't later nog doen :)


Ja, je bedoelt dat intro stuk, daar is de melodie een waltz en verandert de kick dus om de 3 tellen.

Ik heb het geprobeerd zonder te pitchen en mijn mening was dat pitchen beter klonk.

JEFSKIII schreef:
GT500eleanor schreef:
@ Neilio, de meeste vinden pitchkicks gewoon niks en dat bedoelen ze met 'te hoog' gaan.


Gast, je hoeft het niet uit te leggen hoor aan Neilio :lol:


Ja ik weet het, maja ik kan niet iedereen tevreden stellen. Ik houd nou eenmaal van pitch kicks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2011 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

GT500eleanor schreef:
@ Neilio, de meeste vinden pitchkicks gewoon niks en dat bedoelen ze met 'te hoog' gaan.

>.<
Ik vind pitchkicks soms heel vet en wel degelijk wat toevoegen aan een track. Maar ze moeten niet te vaak verspringen en ze moeten wel (redelijk) diep blijven :) Die hoge stuitergeluidjes vind ik vreselijk, dat er totaal geen bas meer in zit. Een kick moet de conus van je speakers een opdonder geven (en zelf hou ik best van een lekkere basstail, als ie maar niet helemaal doordreunt tot de volgende punch) :)

Dus voor mij sowieso al verkeerde conclusie :P (/endofselfdefence)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2011 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neilio schreef:
Ja, je bedoelt dat intro stuk, daar is de melodie een waltz en verandert de kick dus om de 3 tellen.

Ik heb het geprobeerd zonder te pitchen en mijn mening was dat pitchen beter klonk.

Vind 't op zich best fijn klinken hoor. Alleen die sprongen op 1:05 vind ik dan weer té. Naar beneden of niet veranderen is geen optie zeker?

Je moet sowieso doen wat je zelf 't mooiste vindt natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2011 13:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Neilio schreef:
Ja, je bedoelt dat intro stuk, daar is de melodie een waltz en verandert de kick dus om de 3 tellen.

Ik heb het geprobeerd zonder te pitchen en mijn mening was dat pitchen beter klonk.

Vind 't op zich best fijn klinken hoor. Alleen die sprongen op 1:05 vind ik dan weer té. Naar beneden of niet veranderen is geen optie zeker?

Je moet sowieso doen wat je zelf 't mooiste vindt natuurlijk.


De kick nog lager pitchen klinkt niet meer. Dan gaat ie te diep zeg maar. Heb het geprobeerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2011 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kick misschien verbouwen zodat het wel klinkt als je lager gaat. Volgens mij mist deze ook flink wat punch al kan dat youtube zijn.

Voor de rest is het inderdaad iets te happy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 04:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben je hier intussen al iets verder mee? Die tweede climax heeft namelijk echt enorme potentie. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 14:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het feit dat mensen hem niet goed vinden is waarschijnlijk omdat ze niet in de gaten hebben dat dit pas een opzetje is. wacht maar op het eindresultaat, die zal wel erg vet zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 17:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Neilio schreef:
Ja ik weet het, maja ik kan niet iedereen tevreden stellen. Ik houd nou eenmaal van pitch kicks :)


en laat dat nou net je platen 10x vetter maken :D Ik vind deze niet zo lekker, kicks zijn niks mis mee ik hou er ook wel van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 00:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ff een bump voor Nelio omdat ik toch even wil weten hoe het zit met de voortgang van deze track :innocent:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks