Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2023 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
Ben wel benieuwd naar al die namen dan.

Wat dacht je van Audiotricz, Anklebreaker, D-Charged, D-Mind, Serzo, Envine, Avi8, Effused, Concept Art, Galactixx, Recoder, kan zo nog wel door gaan. Het mogen dan niet de grootste namen zijn maar de meeste van deze namen en boven genoemde namen zijn behoorlijk aan het trekken om de kar weer rollend te krijgen.

Dat jij dit anders ervoer betekend niet dat je dit direct over één kam moet scheren hé.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2023 12:10 
 
Hardtraxxer

Veel van die namen die je noemt hebben letterlijk al jaren dezelfde sound. Met name D-Mind, Serzo (goede platen maar wat is er precies vernieuwend aan?), Avi8 is letterlijk al 10+ jaar dezelfde track aan t maken met een net iets andere melodie dan de vorige. Galactixx is idd wel een goeie, fijne pakkende melodieen, maar vernieuwend? Nee. Audiotricz ben ik wel benieuwd naar nu ze met het progressive hardstyle gebeuren zijn begonnen.

Dat de meeste die je opnoemt kleine namen blijven, bevestigt mijn punt. Euphoric was op een gegeven moment niet de trend meer, omdat raw overnam. Dat dat misschien niet volledig aan euphoric zelf lag kan ik inkomen, trends zijn trends. Maar als die namen nou daadwerkelijk zouden vernieuwen - meer andere kicks, meer drive, meer 'rakende' melodieen ipv de zoveelste generic melodie die op elke andere lijkt, eventueel meer invloeden uit andere genres, gewoon wat meer 'gespeel met de regels' ipv dat veilige, dan zou ik het pas pushen willen noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2023 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat mag misschien wel zijn maar vergeet niet dat veel van deze artiesten niet full-time aan het produceren zijn hé. Enig idee hoe moeilijk het is om jezelf opnieuw uit te vinden en zelfs ook maar enigsinds met iets unieks te komen terwijl er zoveel andere dingen op de markt de overhand hebben?

Ze zijn nu de kar aan het trekken zodat euphorisch ook weer door organisaties en luisteraars op het podium terecht komt. Want er is wel animo voor maar word er weinig met Euphorisch gedaan. Zonder publiek krijg je niet de aandacht als artiest.

Ben altijd wel benieuwd wat je onder vernieuwend verstaat. Kan namelijk ook in de raw weinig vernieuwingen zien aangezien bijna iedereen elkaar daar ook na doet op wat enkele namen na. Aan welke criteria moet dit allemaal voldoen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2023 17:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben het niet met je oneens Zaagkick. Het is wel een beetje afhankelijk van je perspectief.

De bandbreedte waar euphoric in kan variëren qua sound is nou eenmaal niet zo groot als bij raw. Ik denk vooral doordat euphoric erg leunt op tonaliteit en muzikaliteit en dat is bij raw niet noodzakelijk. Raw kan iedere tel 'belonen' en euphoric vraagt meer investment. Ik denk dat je verwachtingen voor wat euforische hardstyle nog kan veranderen wat te hoog liggen (maar prove me wrong eupho producers), want als je het gelijk legt met de ontwikkelingen binnen raw dan is dat imo een oneerlijke vergelijking omdat dat genre gewoon een andere vorm van energie voorbrengt en raw zich minder hoeft te binden aan muzikale regels.

Ik ben verder niet meer zo invested in euphoric om een uitspraak te doen over of er nou wel of niet ontwikkelingen zijn. Ik ben al verhuist naar liquid drum & bass voor een heel nieuw speelveld qua melodische muziek.

Ik zou wel zeggen; dat hele progressive / euforische hardstyle moet zich loskoppelen van de rest van het genre. Je ziet namelijk dat als het tegelijk met raw wordt geprogrammeerd dat mensen na een tijdje toch daar gaan kijken. Dat zag je bijv op Rebirth en ook zondag op Decibel bij de LIVE stage. Ik denk dat het in / vanuit kleinere club venues wel weer leven kan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2023 23:26 
 
Hardtraxx Crew



@ 6:34 :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2023 08:28 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Al heel wat keren live gehoord, gruwelijk fijne plaat :loving:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks