Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 15:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Artiest: Day-Mar

Track(s): Embrace The Night (Outblast Remix)

Sample/video:

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 15:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je Radical Redemption er achter zet zou je het ook geloven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

Vette kickroll voor de tweede climax :D Vet plaatje, mag van mij wel in hardstyle sets voorbij komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 18:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hoewel het inderdaad een Hardstyle plaat is van een Hardcore artiest vind ik hem vet klinken, een beetje haat-liefde
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 20:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JVDM schreef:
Vette kickroll voor de tweede climax :D Vet plaatje, mag van mij wel in hardstyle sets voorbij komen.

Als artiesten tegenwoordig een dubbele kick doen is het al gelijk een vette kickroll volgens mij xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Sinds wanneer is dit hardstyle ... lol

Wil jij dit echt hardcore gaan noemen op basis van meer dan degene die het geproduceerd heeft dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 12:54 
 
Hardtraxxer

:woot: wat een lekkere plaat. ik mag die hardcore-achtige hardstyle platen wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Hardcore artiest

Irrelevant voor de track in kwestie

Qre8ive schreef:
Hardcore original

Ook niet relevant

Qre8ive schreef:
Hardcore sounds

En daar gaat je dus de fout in. Ik hoor hier maar bar weinig hardcore sounds in, met vooroplopend de kicks. Alles hieraan schreeuwt HS.

Qre8ive schreef:
en 155 BPM ... nee dat maakt het gelijk hardstyle? Een lager BPM is echt niet de eerste keer dat dit in hardcore gebeurd.

Het BPM is hier niet eens bepalend. D-Passion, een grote held van me, heeft ook tracks op een veel lager tempo, neem Blacklist Amok (140 bpm uit mijn hoofd) of wat recenter Different Frequencies (145 bpm) en daar hoor je echt geen seconde over het BPM klagen omdat het gewone bazige tracks met een duidelijke HC sound. Zelfde verhaal voor eindbaas Ophidian's The Middle Children (148 bpm). Allemaal mainstream ook, als ik vals mag spelen met industrial ga ik gerust naar de 130 bpm.

Maar goed, mijn punt is duidelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 13:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat Steffnov zegt. En als dit Hardcore sounds zijn, en daarom hardcore, is heel MiM ook hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 14:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vet hoor :woot: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Dat sommige hardstyle artiesten trouwens hardcore kicks gebruiken maakt dit geen hardstyle naar mijn idee.

Qua BPM bedoelde ik alleen maar aan te geven dat je bij hardcore inderdaad verschillende BPM hebt. Bij hardstyle is 99.9% op 150 BPM geproduceerd....

Wedden dat ze dit als Hardcore zullen releasen?


Het stickertje wat ze erop drukken maakt voor mij ook niet uit. Dat is toch allemaal promotiepraat. Dat sommige HS producers trouwens "HC kicks" (een term die ik nog steeds niet serieus neem, maar dat terzijde) lijkt mij ook nogal irrelevant, aangezien de rest van deze track ook gewoon uit MiM sounds bestaat. Het enige wat die stijl voor MoH hardcore hield, was het BPM. Als dat dan ook nog eens zo verslapt en vertraagd...tja, houd je dit over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Steffnov schreef:
Het stickertje wat ze erop drukken maakt voor mij ook niet uit. Dat is toch allemaal promotiepraat. Dat sommige HS producers trouwens "HC kicks" (een term die ik nog steeds niet serieus neem, maar dat terzijde) lijkt mij ook nogal irrelevant, aangezien de rest van deze track ook gewoon uit MiM sounds bestaat. Het enige wat die stijl voor MoH hardcore hield, was het BPM. Als dat dan ook nog eens zo verslapt en vertraagd...tja, houd je dit over.


MiM sounds komen voornamelijk vanuit de hardcore scene... anyways dit is nog steeds geen 150BPM. Deze track zal dan ook echt niet op 155 bpm gedraaid worden, net als moderne hardstyle tracks die op 145-148 bpm uitgebracht worden.


Je bevestigt nu mijn punt :P het enige verschil tussen MoH en MiM is het tempo (MiM gebruikt over het algemeen het MoH soundboard), als het tempo element weg valt, tja...

En het BPM waarbij hij gedraaid wordt is buiten niet heel relevant, ook nog eens afhankelijk van de gebruikte sounds. En nee, deze klinkt op 165 echt niet beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qre8ive schreef:
Als je dit met een echte hardstyle plaat doet klinkt het echt niet zo hoor ;)

Ik vind dat hier bijvoorbeeld wel zo:

[zippy]http://www46.zippyshare.com/v/99373024/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 21:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MiM sounds hebben een hardcore tintje. Niet gek als je weet waar crypsis vandaan komt nl de live act angerfist.

Dus die zal wel een kickje hier en daar hebben bewerkt of geleend
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Duidelijk een plaat voor de hardstyle gemaakt. Overgangsplaatje van hardstyle naar hardcore of afsluiter van hardstyle. Toch is dit naar mijn mening puur hardcore. Maar die discussie blijf je houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 12:58 
 
Hardtraxx Veteran

Foei foei jongens, niet zo narrow-minded zijn want het is allemaal EDM...



:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 13:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jay schreef:
MiM sounds hebben een hardcore tintje. Niet gek als je weet waar crypsis vandaan komt nl de live act angerfist.

Dus die zal wel een kickje hier en daar hebben bewerkt of geleend


Dat zal het wezen, hoewel Crucifier (voor crypsis er was) zelf ook goeie nummers maakte, die waren altijd wel wat anders dan het standaard MOH spul. Dus het zou me niks verbazen als hij alleen het idee heeft gehad en voor de rest het zelf heeft gemaakt.

Sensational Gargle, Path Of Hell Remix, Corruption, Broken Chain en zijn enige solo track Never Surrender. En ik weet dat veel met Angerfist zijn maar toen die tijd waren de tracks met Crucifier zon beetje de enige die van zijn standaard padje afgingen toen de tijd dat hij alleen maar hetzelfde maakte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 14:08 
 
Hardtraxx Veteran

tomac schreef:
JVDM schreef:
Vette kickroll voor de tweede climax :D Vet plaatje, mag van mij wel in hardstyle sets voorbij komen.

Als artiesten tegenwoordig een dubbele kick doen is het al gelijk een vette kickroll volgens mij xd

Ik hou er wel van ja, haha. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 08:56 
 
Hardtraxxer

waarom staat dit in hardstyle?

aan de andere kant, waarom staat de meeste raw niet in hardcore..

naja laat maar lekker staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MrK schreef:
waarom staat dit in hardstyle?

Omdat het dat is

MrK schreef:
aan de andere kant, waarom staat de meeste raw niet in hardcore..

Omdat het dat niet is

MrK schreef:
naja laat maar lekker staan.

Goed zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 10:58 
 
Hardtraxxer

Steffnov schreef:
MrK schreef:
waarom staat dit in hardstyle?

Omdat het dat is

MrK schreef:
aan de andere kant, waarom staat de meeste raw niet in hardcore..

Omdat het dat niet is

MrK schreef:
naja laat maar lekker staan.

Goed zo


gevalletje mening grote vriend. wie bepaalt wat wat is? jij?

maak dan één grote Nieuwe tracks topic aan en dump alles erin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MrK schreef:

gevalletje mening grote vriend. wie bepaalt wat wat is? jij?

maak dan één grote Nieuwe tracks topic aan en dump alles erin.


Omg idee van de eeuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 11:48 
 
Hardtraxxer

Dakpan schreef:
MrK schreef:

gevalletje mening grote vriend. wie bepaalt wat wat is? jij?

maak dan één grote Nieuwe tracks topic aan en dump alles erin.


Omg idee van de eeuw.

compliment van een simpele ziel..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij heb ik je al eerder uitgelegd dat BPM echt niet de enige reden is, maar ga gerust verder ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks