Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 17:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Artiest: Black Pattern (Dizzonator & N-Emy)

Track(s): The Wandering

Sample/video: http://www.youtube.com/watch?v=QxId3DATlVc



[DTRAXX???]
01. Cheese For Everyone
02. The Wandering
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 19:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

eigen productie topic lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 20:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat een troep :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelodicArtDJ schreef:
eigen productie topic lol


Niet als ie gereleased wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 22:09 
 

Fuzzylogic schreef:
MelodicArtDJ schreef:
eigen productie topic lol


Niet als ie gereleased wordt.

Wat een niveau
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 22:46 
 
Hardtraxx Addict

producers-corner/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Fuzzylogic schreef:
MelodicArtDJ schreef:
eigen productie topic lol


Niet als ie gereleased wordt.

Wat een niveau


Omdat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 23:13 
 

Het barslecht is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn al meer tracks van hen gereleased, volgende keer niet zomaar over een 'niveau' gaan praten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 09:51 
 
Hardtraxx Addict

Wat is dit nou weer voor meuk :sick:
@Fuzzylogic maatje van je ofzo? en waarom zouden we niet over het niveau van de track mogen praten? Dat is hier namelijk bedroevend laag..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 10:16 
 
Hardtraxx Newbie

Stereorockerz schreef:
Wat is dit nou weer voor meuk :sick:
@Fuzzylogic maatje van je ofzo? en waarom zouden we niet over het niveau van de track mogen praten? Dat is hier namelijk bedroevend laag..



Waarom? :thumbup: Kritiek is prima, maar wel graag met onderbouwing. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 10:37 
 
Hardtraxx Addict

Wat jij wilt :P

De vocals zijn er droog, gooi er wat reverb en delay op zodat ze niet zo leeg zijn.
Zou de vocal ook 2x clonen, 1 clone naar rechts pannen en 1 clone naar links. Beide clones wat zachter zetten dan het origineel.
Misschien ook een stereo enhancer erop ofzo, geeft vaak wel een leuk effect.

De screech is nog erg dun en droog, ook hier mag wat meer reverb en delay op, en ik zou hem nog wat layeren met andere screeches.
Stereo-en werkt ook vaak goed om het geluid wat dikker te maken, zorgt er ook voor dat alle sounds elkaar niet zo in de weg liggen in het spectrum.
Een compressor erop wil misschien ook wel helpen om het geluid wat dikker te maken, maar zou deze zorgvuldig gebruiken, kan namelijk wat probleempjes opleveren.

De percussie vind ik verre van mooi, zoek wat mooie claps en snares, EQ ze goed, gooi er reverb op, layer ze met wat andere claps en snares, dan klinkt het al een stuk beter.

Je kick vind ik echt niks. Net een grote bak distortion. Probeer wat distortion weg te halen en meer te EQ-en, dat geeft een mooiere klank.

Vind de screech in de intro totaal niet mooi, klinkt veel te druk en random, probeer er een lekker ritme in te krijgen, speel wat met stretchers, tapestops etc.

Zodra je kick erin komt overstuurt alles ook meteen, dus je afmix is niet in orde. Je sounds hoeven niet zachter te staan, je moet alles alleen beter benutten.
Zorg dat je sounds elkaar niet in de weg liggen, zowel qua frequenties als qua geluidsspectrum. Zorg dus ook voor genoeg dimensie in je mix.

Op 0:47 ga je opeens van 1/4 beat naar 1/3 beat, dit klinkt erg slordig, zou het gewoon bij 1/4 beat houden ;)
De lead die erbij komt op 0:48 vind ik er totaal niet bij passen, zowel de lead als de melo zijn veel te blij.

Voor je lead geldt hetzelfde als voor je screech, erg dun en heeft nog geen mooie sound.

Dat breakbeat stuk is erg leeg en doet me niks, voegt niks toe voor mij en vind ook hier je sounds niet mooi hebt gebruikt.

Je melodie past echt totaal niet bij de rest van de track..

Op 2:08 combineer je 1/3 en 1/4 beat, klinkt ook niet mooi, dus nogmaals, probeer 1 van de 2 aan te houden.

Je climax vind ik erg saai en leeg, zoals ik al eerder zei past hij niet bij de rest van de track.

----

Hoop dat dit genoeg uitgebreide feedback was, nu maar snel zorgen dat ik niet te laat kom op school :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 10:45 
 
Hardtraxx Veteran

1:43 tot 2:08 vond k wel leuk. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 10:50 
 
Hardtraxx Newbie

Stereorockerz schreef:
Wat jij wilt :P
...
[Enorm uitgebreide feedback (dankje! :) ]
....
Hoop dat dit genoeg uitgebreide feedback was, nu maar snel zorgen dat ik niet te laat kom op school :P


Feedback genoeg inderdaad, bedankt daarvoor. :thumbup:
Stereo imaging hebben we idd gebruik van gemaakt, alleen we moeten nog een klein beetje uitvogelen hoe we deze in de toekomst gaan toepassen.
Vocals zijn overigens met opzet in het midden geplaatst.
Originele plan was eigenlijk om deze (en Cheese for Everyone) te laten verstoffen op zolder en te beginnen met Cubase, echter konden we het niet over ons hart verkrijgen om zo 'n beukplaat links te laten liggen.

In de track zat ongeveer al zo 'n 22uur aan werk voordat we deze gingen reviseren, en dat merk je dan inderdaad terug in de afmix.
Zie deze plaat (en C4E) dan ook als leertraject waar we onmundig veel van hebben geleerd, wij zijn iig tevreden met het uiteindelijke resultaat :D (maarja, wij weten dan ook hoe de plaat hiervoor klonk :sick: haha )

P.S.
Voordat de moderator hier een slotje op plaatst: We nemen contact op met Dancetraxx, waar deze wss zullen worden gereleased.
Mocht de labeleigenaar er geen geld in zien en de tracks afwijzen zal ik een moderator op de hoogte stellen zodat deze thread verplaats/gesloten kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unleash the Beast melo? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 11:50 
 
Hardtraxx Newbie

p-stylez schreef:
Unleash the Beast melo? :P


Geen flauw idee, zelf ingespeeld, dus zou evt kunnen dat we onbewust iets van een andere track erin terug hebben laten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 12:31 
 
Hardtraxx Addict

Dus je hebt nog geen label om het te releasen? :lol:

Slotje?


Want zo kan ik ook wel al me zooi hier dumpen en zeggen ja ik wacht tot neptraxxrecordzzzzzz me track wil releasen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kay schreef:
p-stylez schreef:
Unleash the Beast melo? :P


Geen flauw idee, zelf ingespeeld, dus zou evt kunnen dat we onbewust iets van een andere track erin terug hebben laten komen.

Haha ok, het lijkt er wel op namelijk ;)

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 12:46 
 
Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
Dus je hebt nog geen label om het te releasen? :lol:
Slotje?
Want zo kan ik ook wel al me zooi hier dumpen en zeggen ja ik wacht tot neptraxxrecordzzzzzz me track wil releasen :P


Stan sluit op dit moment zijn contract af bij DTraxx, verder zijn er eerder gesprekken geweest om als duo ingeschreven te worden.
http://dancetraxxrecords.com/artist/dizzonator/

Verder voldoen we (nog steeds) aan alle voorwaarden die de labeleigenaar ons gaf.
Reden dat wij nog niet ingeschreven zijn is dat we geen singles wilden releasen en wilden debuteren met een release.

p-stylez schreef:
Kay schreef:
p-stylez schreef:
Unleash the Beast melo? :P


Geen flauw idee, zelf ingespeeld, dus zou evt kunnen dat we onbewust iets van een andere track erin terug hebben laten komen.

Haha ok, het lijkt er wel op namelijk ;)


Nu je het zegt! :P Scherp opgemerkt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stereorockerz schreef:
@Fuzzylogic maatje van je ofzo? en waarom zouden we niet over het niveau van de track mogen praten? Dat is hier namelijk bedroevend laag..


Hij had het niet over het niveau van de track, maar over mijn niveau. Tenminste, daar ga ik van uit aan zijn quote te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 14:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is nu bevestigd, wordt gereleased op Dancetraxx Records:

[DTRAXX???]
01. Cheese For Everyone
02. The Wandering
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 15:15 
 
Hardtraxx Newbie

Stan schreef:
Het is nu bevestigd, wordt gereleased op Dancetraxx Records:

[DTRAXX???]
01. Cheese For Everyone
02. The Wandering


Joeyvg ook weer blij :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 16:12 
 
Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
Stereorockerz schreef:
@Fuzzylogic maatje van je ofzo? en waarom zouden we niet over het niveau van de track mogen praten? Dat is hier namelijk bedroevend laag..


Hij had het niet over het niveau van de track, maar over mijn niveau. Tenminste, daar ga ik van uit aan zijn quote te zien.

Aah nu je het zegt, zo had ik hem niet bekeken! Mijn excuses :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 16:32 
 
Hardtraxx Addict

Kay schreef:
Stan schreef:
Het is nu bevestigd, wordt gereleased op Dancetraxx Records:

[DTRAXX???]
01. Cheese For Everyone
02. The Wandering


Joeyvg ook weer blij :evil:


Nee, iedereen kan wat op dancetraxx releasen.. vind het maar een goedkoop label.

Voorbeeld: http://www.hardstyle.com/the-damned/cou ... iginal-mix

Dus van mij mogen alle dancetraxx releases gewoon in het eige productie topic (maar daar heb ik natuurlijk niks over te zegge :P)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks