Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2016 14:32 

Hardtraxx Veteran

Goed voorbeeld voor mijzelf vind ik Frequencerz - Open Your Mind, toen ik die voor het eerst hoorde op Qlimax was ik weggeblazen en ook bij de Live set van Hard Bass.

Hoorde daarna die preview op de normale 150 bpm en de drive in het intro was voor mij bijna verdwenen, is een gevoel wat het bij mij oproept.

Een hogere bpm kan voor mij persoonlijk dus wel degelijk bijdragen aan meer drive in een plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2016 15:38 

Donateur

kevin-field schreef:
Bouke schreef:
Hoog BPM ≠ Drive
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een hoog bpm kan wel degelijk bijdragen aan meer drive in een nummer. Zo heb ik bij hordcorenummers vaker het gevoel dat een track meer drive heeft in vergelijking met hardstyle. Echter zou een hoog bpm bij mij alleen een gevoel van meer drive kunnen geven als de rest van een set op een lager bpm wordt afgespeeld. Anders wordt het hogere bpm 'de norm' en geeft het geen extra drive mee.

Volgens mij zijn jullie het prima eens. Bouke geeft aan dat een hoger BPM niet per se meer drive betekent. Jij hebt het een aantal keer over kan en kunnen. Dat komt m.i. redelijk op hetzelfde neer.

Ook wel interessant: tijd geleden had je een plaat van Thera. Ik vond de kick in die plaat niet zo sterk, toen gaf hij zelf aan dat als je hem sneller afspeelde (waarvoor hij bedoeld was), de kick een stuk harder over zou komen. Toen ik hem voor de grap op 1,25 afspeelde op YouTube merkte ik direct verschil. BPM kan dus zeker invloed hebben op de hardheid/drive in een plaat.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks