Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

De beste set van deze poule is:
Ekans 3%  3%  [ 1 ]
Farfetch'd 42%  42%  [ 14 ]
Psyduck 21%  21%  [ 7 ]
Tauros 33%  33%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 33
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is tijd voor alweer de laatste poule van ronde 1.1 van de Hardtraxx DJ Battles 2018! De eerste ronde is echt voorbij gevlogen en we gaan dus alweer de laatste week in, waar Ekans, Farfetch'd, Psyduck en Tauros hun beste beentje voort hebben gezet.
Kleine opmerking bij deze poule: er is pas vrij laat nog een extra poule bijgekomen waar ook nog eens heel laat in geswitcht moest worden door een afvaller dus deze poule sluit qua tracklist misschien niet helemaal goed op elkaar aan. Ook heb ik per ongeluk twee mixen verwisseld. Ik wil jullie dus vragen om deze ronde de tracklist echt vooral niet mee te rekenen in je stem (ik kan begrijpen dat dat bij voorgaande rondes wel de doorslag kon geven als je twijfelde op wie je ging stemmen), maar echt 110% op mixwerk en creativiteit te oordelen in deze poule!

Jullie kunnen 7 dagen stemmen op je favoriete set, en vanaf volgende week komen de setjes van ronde 1.2 online!

De tracklists van de setjes kunnen jullie vinden in de Soundcloud beschrijving.

Ekans


Farfetch'd


Psyduck


Tauros
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ekans: Prima setje dit. Nergens storende overgangen gehoord. Misschien wel een minpuntje omdat je 2x een Zany, B-Front en Carnifex plaat gebruikt in 10 tracks. Variatie was er dus wat minder vond ik.

Farfetch'd: Hoe je het hebt klaargespeeld om met 18 platen nog een te korte mix in te leveren, is mij een raadsel. Ik dacht eerst dat dit een zooitje ongeregeld ging worden, maar dat was niet echt het geval. Je hebt de drive er zeker in weten te houden. Je teased wel enorm veel met vocals. Naar het einde toe begon ik me daar wel een beetje aan te storen. Overgangen waren ofwel heel dik, ofwel te chaotisch (Naar E, Death Destruction en Funk bijvoorbeeld). Ook hier worden er binnen één mix meerdere platen gebruikt van dezelfde artiest (Delete, Hatom, Clockartz en zelfs 3x Malice). Dat vind ik toch jammer aangezien er oneindig veel platen zijn om tussen te kiezen.

Psyduck: Aah, nog eens een (redelijk) euforisch setje. Ook net de platen die ik Leuk vind! Groot nadeel van euforische nummers is dat het al snel vrij standaard inmixen op de mixintro is. Moeilijk om je dan te beoordelen op het mixen, maar Destroyer of Worlds > The System is bijvoorbeeld leuk gedaan. Overgangen zijn voor de rest gewoon prima (met uitzondering die naar Freedom, die vind ik wat minder).

Tauros: Deze mix heeft alles: strak mixwerk, drive, variatie. Alleen de overgang naar Rhombus is niet 100% gelukt volgens mij. Verder niet storend ofzo.

Persoonlijk vond ik dit de moeilijkste poule in ronde 1.1 om te kiezen.

Tauros
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ekans: 1 abrupte overgang naar Voice of Noize, verder een strakke mix met veel platen die ik vet vind (Cheers remix _O_ ) Verder wel wat Helicaze zegt, had misschien ietsje gevarieerder gekund.
Tauros: Ook erg strak, vaak creatieve overgangen. Bijv van 5->6->7, erg fijn. Teases netjes en een hele vette TL :drool:
Farfetch'd : Kende niet alle platen dus dit was goed opletten (lastig tijdens het leren soms..) Behoorlijk vlot maar net gemixt! Vond het echter soms iets te druk en wat te snel doorgemixt, dat stoorde me wel een beetje. Ook zat er op het einde behoorlijk wat meuk in, tering. Het megamix idee heb je iig wel strak uitgevoerd, en heb door je mix weer wat nieuw spul ontdekt :thumbsup:
Psyduck: Best prima gemixt, wel vaak zonder risico. En dat is nou net waarmee je je kan onderscheiden in deze battle imo.

M'n stem gaat naar Tauros, kwam als beste uit de bus deze ronde. Denk wel dat dit de beste ronde was qua mix werk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2018 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb ze ook even allemaal geluisterd. Mee eens dat dit de moeilijkste ronde was om te kiezen en dan met name tussen Psyduck en Tauros. Farfetch'd was het qua trackkeuze voor mij niet en Ekans vond ik qua mixwerk iets te saai en traag.
Toch op basis van het totaalplaatje voor Tauros gegaan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2018 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alle 4 de sets wel goed gemixt, maar die van Farfetch'd steekt er echt bovenuit :oh: Af en toe een zeehonden kickje maar qua mixwerk echt top, volgens mij veel met cue points gewerkt, het steekt echt heel goed in elkaar allemaal, en strak ook. Mijn stem gaat dus naar Farfetch'd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2018 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben weer benieuwd naar de setjes. Ben ook benieuwd of er over een paar weken nog genoeg stemmen uitgebracht gaan worden. Heb het idee dat het met de week minder wordt, en de competitie duurt nog vrij lang...

Edit:

Ekans: Prima setje met degelijk mixwerk, echter niet heel bijzonder. Vond alleen de overgang naar Voice of Noize minder, rest was prima in orde.

Farfetch'd: Normaal geen heel groot fan van die megamix achtige setjes, maar hier zit het echt heel lekker in elkaar. Vooral de overgangen naar Warrior en Fast Lane zijn echt heel vet gedaan :D Tegen het einde aan werd het qua platenkeuze wel echt totaal niet meer mijn ding. :P

Psyduck: Heerlijk om ook eens een keer een bijna compleet euforisch setje te zien, hele fijne lijst namelijk :) Ook een leuke mashup erin. Met het mixwerk beetje hetzelfde verhaal als Ekans, heel degelijk maar verder springt het er nergens echt boven of onderuit.

Tauros: Oehh een Scot Project plaat :loving: Verder hele fijne tracklist deze. Leuke overgang naar Andromeda! Dat liep lekker over elkaar heen. Verder ook sterk mixwerk in deze set.

Was een sterke en lastige ronde, uiteindelijk heeft puur gericht op het mixwerk Farfetch'd gewonnen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2018 11:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tauros
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2018 10:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alle 4 de setjes zijn top gemixt, maar ik vond die van Tauros het lekkerst wegluisteren. Daarom: Tauros.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2018 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze is wel héél moeilijk! Farfetch'd springt er toch wel bovenuit, wat een geweldig mixwerk :worship: Dat Ekans 0 stemmen heeft is ook een beetje vertekenend, die is ook gewoon heel goed gemixt, maar de concurrentie is ook wel echt heel hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2018 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ging echt tussen Tauros & Farfetch'd. Beide erg strak mixwerk. Hierin toch de platenkeus de doorslag laten geven voor Tauros.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2018 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De set van Farfetch'd springt er echt boven uit :D Well done
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 22:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ekans: Geen standaard mixwerk en gewoon goed gemixt. Alleen die naar Voize of Noize was een beetje abrupt. Wat gebeurt er trouwens allemaal op het einde? :P

Farfetch'd: Dit klinkt echt ongelooflijk strak zeg. Snelle doormixen dit keer niet storend. Lijkt wel een Delete VIP set.

Psyduck: Tracklist (L). Mixwerk was goed, niet bijzonder. Die mix naar The System is idd wel leuk gevonden, net als de Psyko Punkz mash up natuurlijk.

Tauros: Ook strak mixwerk. Vond alleen de overgangen naar Rhombus en GIR niet geweldig.

Vond de keuze juist wel makkelijk dit keer: Farfetch'd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dat was ronde 1.1 van de dj battles!

De uitslag van deze poule is als volgt:

1. Farfetch'd - 4 punten
2. Tauros - 3 punten
3. Psyduck - 2 punten
4. Ekans - 1 punt
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle