Even een analyse van deze set van mijn kant, gewoon omdat het kan en om even duidelijk aan te geven wat voor amateurs de Noisecontrollers achter de decks zijn.
Tracklist: Niet gevarieerd, te veel eigen (recent) werk aangevuld met de meest doodgedraaide hitjes van andere DJ's. Maar liefst 0 verassende platen of tracks waarvan je denkt "He, vet dat ze deze weer eens doen!" Opbouw is ook ver te zoeken, gewoon random om en om lekker een hitje draaien. Totaal geen fantasie gebruikt bij het maken van deze tracklist.
Mixwerk: Ben benieuwd, meestal kunnen ze voor geen meter mixen, maar heb de Noisecontrollers (gelukkig) al lang niet meer gezien op een feestje. Toch maar eens kritisch luisteren.
Faster & Further->Revolution is Here: Kan ik geen mix noemen, in 1x de crossfader van links naar rechts halen. Jammer, met de intro van Revolution is Here kun je genoeg doen om hem vet in te mixen.
Revolution is Here->KYHU: Pas bij het 3e blokje van de outro hoor ik de mix. Loopt er langs ook. Bij het begin van de bass van KYHU haalt hij Revolution is Here maar weg omdat hij scheef loopt, waardoor de mix vroegtijdig afgelopen is, terwijl ook de outro van Revolution is Here genoeg geluidjes heeft om lekker door te blijven mixen. Kortom, matige mix.
KYHU->Escape: Weer een hele korte mix, niets bijzonders maar er mankeert ook weinig aan. De beste tot nu toe.
Escape->Shadow: Ook dit kan ik niet echt een mix noemen, de laatste 4 beats van de 2e climax wordt de schuif van Shadow open gezet.
Shadow->Give It Up: Vage mix, outro wordt weggefade terwijl de intro nog loopt. Weer erg matig gemixt, ook hier had meer gedaan mee kunnen worden.
Give it Up->Barbra Streisand: Is volgens mij een mashup van deze 2 nummers, hoor geen mix maar de sample van Give it Up komt nog even terug bij het opbouwende screechje van BS.
BS->Make It Loud: Weer zo'n laffe mix. Mix die plaat op de mix intro in, past perfect bij de reversed bass in de outro van BS. Maar nee hoor, weer een saaie crossfader mix.
Make It Loud->Discorecord: Weer een hele korte mix terwijl ook Discorecord heel vet in te mixen is op Make It Loud. Had zoveel beter gekund.
Discorecord->Crump: Editje van Discorecord zo te horen met een andere outro. Mix van Crump ligt er ook langs en wordt niet gecorrigeerd. Als ik als amateur DJ het hoor dan zou je verwachten dat DJ's uit de DJ Mag Top 100 het ook zouden horen. Niet dus. Slechte mix.
Crump->Shreek: Is geen mix maar gewoon een track waarbij Shreek en Crump achter elkaar zitten. Wat een gehandicapte plaat trouwens met die melodie 1 beat verplaatst.. leuk bedacht maar ik kan er echt helemaal niks mee. En dat huppeltje in die outro ook echt.. blegh.
Shreek->Blue Horizon: Weer een nietszeggende mix, pas de laatste 8 beats wordt de schuif open gezet. Ook nog eens die goeie midintro eruit gehaald zodat je meteen weer de melodie hoort. Jammer.
Blue Horizon->TBA: Mix loopt er weer eens lekker langs. Schade valt verder mee. Ben alleen al ruim een half uur aan het luisteren en heb nog geen vette mix gehoord... Volgens mij ging de CDJ niet kapot maar drukte 1 van de 2 gewoon op Cue bij de verkeerde CD-speler. Slordig.
Jaydee->Gimme Love: Weer een crossfader mix van 4 seconden...
Gimme Love->Into The Light: Zo dit klinkt wel heel lelijk.. Ooit van Equalizers gehoord? Duurt echt tering lang en klinkt echt slordig. Weer een mid-intro geskipt waardoor ze alleen maar melodietjes draaien, pff... wordt er nu wel moe van. Puur omdat ik de hele set wil beoordelen luister ik verder maar niet voor mijn plezier.
Into The Light-> On The Go Ligt er ook langs, weer laf gemixt. De overgangen zijn constant zo kort, kan het eigenlijk geen mixen noemen.
On The Go->Tear U Down: Hoezo draai je dit nummer nog op 2/3e van je set? Ook dit is geen mix maar een crossfadertje aan het eind van de intro van TUD.
Tear U Down->We Are Your Friends: De eerste mix die enigszins fatsoenlijk klinkt. Jammer dat het zo kort duurt. Ongekende hitjesparade dit... Maar goed de Australische Dagjesmensen willen ook waar voor hun geld.
WAYF->Attack Again: Zelfde laken een pak, korte mix, geen teases, saai gemixt.
Attack Again->A Different Story: Doe alsjeblieft een lekkere basswitch... Nouja ze proberen het wel maar helaas ligt de hele mix er nét een tikje langs. Duurt ook echt extreem lang dit. Wederom een gemiste kans, dit had ik zelf beter gemixt in ieder geval. Maar dat geldt voor iedere overgang in deze kutset.
A Different Story->We Live For The Music: Weer een crossfader mix van 3 seconden.
We Live For The Music->Big Bangrinding: Deze mag nog even tussen de tracklist gezet worden, staat er nog niet tussen. Ze proberen hier weer een normale mix te maken. Klinkt redelijk. Als ik hem zo zou maken zou ik niet geheel tevreden zijn. Aan het eind van de mix lopen de platen ook scheef dus de beatmatch was ook niet goed.
Big Bang->Unite:Waarom in godesnaam Unite nog draaien aan het einde van je set? Naja opbouw staat sowieso niet in hun woordenboek dus laat ook maar. Kan het trouwens ook weer geen mix noemen. Crossffader van links naar rechts in 1x. Grafplaat trouwens ook dit. Maar goed verplichte kost op Defqon natuurlijk.
Universe was Born->Yellow Minute: Ook hier verwacht ik een mooie lange mix want met deze intro kun je ook genoeg doen. Maar realiteit is anders, een lelijke bassswitch. Had ook veel en veel beter gemixt kunnen worden. Wat een walgelijke plaat trouwens, echt al 2 jaar lang op ieder feest wordt dat kutnummer gedraaid, komt me echt me strot uit.
YM->This is Who We Are: Aah nog zo'n heerlijke plaat..

Extreem langzame mix die ook weer zeer matig is uitgevoerd. Oooh ooh this is who we are...
TIWWA->Tonight: Ook de Tonight Remix heeft een heerlijke intro waar je veel mee kunt. En dit is eigenlijk ook de eerste mix die een voldoende verdient.
Conclusie: Tracklist was niet verrassend, niet opbouwend en niet interessant. Mixwerk trekt op niks, 9 van de 10 mixen zijn laffe crossfader overgangen. Als ze een normale mix maken ligt hij er vaak langs. Ik zie niet in waarom je op een feest naar de Noisecontrollers zou willen gaan. Vind het een zeer, zeer matige set en dan druk ik me nog politiek correct uit. Gelukkig voor hun zijn ze niet de slechtste in de scene, daarvoor moet je naar Stephanie @ X-Qlusive Italy, was ook al zo'n parel van een set. Ik heb er in ieder geval een reden bij om niet naar XQ Noisecontrollers te gaan.