Hee man!
Na het zien van je tracklist toch wel enthousiast geworden en besloten hem mee te nemen en gelijk maar even commentaar te geven voor ik het vergeet

.
Zitten paar leuke nummers in je mix, al had nr. 2 en 4 er van mij niet in gehoeven, maar dat is een kwestie van smaak. Al moet ik zeggen dat het als geheel wel leuk klinkt, je blijft voor mijn gevoel in een bepaald sfeertje, en dat vind ik altijd belangrijk in een mix, want met sfeer creëer je ook samenhangendheid naar mijn mening

.
Aldus, PLAY!;
01. Leuke opener, lekkere binnenkomer. Vind het ook wel tof dat je (in de break voor de) climax begint, zet de toon voor een lekker tempo!
02. Goeie overgang, kapt hem mooi af met een kleine echo waardoor het niet te abrupt klinkt. Kleine break en weer verder, nice! Mooi dat je ook origineel mixt, waardoor je gelijk benieuwd bent naar de rest van de mix.
03. Man o man wat erger ik me aan die pitchkicks in Break the spell trouwens en dat terwijl ik die ongepitchte kick nieteens zo lelijk vind, maar dat even geheel terzijde

.
Wederom leuke overgang, ligt er goed op en die bass-switch klinkt lekker! Houd daar altijd wel van. Je laat het verder mooi meelopen en voor je het weet zit je in het volgende nummer, lekkah!
04. De Toneshifterz hebben voor mij altijd wel iets magisch, dat album van hun kon mij ook echt wel bekoren, net als dit nummer, doet vrijwel niets ten onder t.o.v. het origineel!
Overgang komt lekker vlot, klinkt goed. Alleen had van mij die 'Take me Awayyy' er niet meer doorheen gehoeven, het doet je beseffen dat er nog een nummer voorkwam, haha hoe ik dat ook moet uitleggen..
05. Ik snap wat je wilt met het laten meelopen van LIL, vind het ook wel creatief bedacht, alleen klinkt het in de praktijk wat minder. Vind hem wel leuk gevonden omdat de noten vrijwel hetzelfde zijn, maar het klinkt ietwat chaotisch helaas. Achja goed geprobeerd haha. Over de overgang zelf; die klinkt wel lekker! Zeker omdat die intro toch wat lastig in is te mixen met die aanwezige synth vind ik zelf. Prima!
Heeeeeeerlijk nummer trouwens, kan mij hier echt op vermaken op een feestje! Dit is nou leuke mainstream

.
06. Aiii, nee sorry dit klinkt mij echt te chaotisch

, het lijkt ook of je er ietsje naast ligt? Neem het met een korreltje zout hoor, ben geen echte pro om dat goed te kunnen beoordelen. Maar helaas, misschien als je de bass van LIL had gekillt had het meegevallen. Maar geeft niet, nog overgangen zat om het goed te maken!
07. Heb je peper in je reet? Gaat opeens heel snel allemaal haha

. Voor ik het wist zaten we bij Naked, en nog wel in de climax ook. Kan leuk zijn en ik houd ook wel van wat tempo, maar zodra het kwaliteit gaat verliezen zeg ik toch liever kwaliteit ipv tempo, want het klinkt allemaal heel abrupt. Vervolgens laat je Aevus op een heel laag volume meelopen (klein stukje), wat het chaotische helemaal onderstreept. Helaas, had wel wat leuks kunnen zijn.
08. Eclipse mixt je dan wel weer leuk in, al is die in de 2e climax wel iets meer aanwezig dan ik misschien zou willen horen. Maar niet echt storend ofzo. Is altijd wel lastig overigens, als je hem pas laat laat horen, klinkt het vaak abrupt vind ik. Ligt er verder goed op waardoor het wel lekker doorluisterd.
Wat blijft dit toch ook een super nummertje, lekker zweverig, en dat is op z'n tijd ook wel lekker

.
09. Kijk, deze overgang komt goed uit de verf, lekker snel doorgemixt en gebruik gemaakt van een bass-switch, leuker kan je het voor mij niet maken!

Lang niet gehoord ook deze, heerlijke melo

, sorry buren volume 100!
10. Nice! Alleen heeeeeel jammer dat je de outro van Classic nog laat horen, had van mij echt niet gehoeven. En het kleine stukje tekst in de korte break had je ook achterwege mogen laten, komt een beetje chaotisch over allemaal. Wel heerlijk hoe TGSOE erin komt, zorgt ook voor wat tempo. En wat een heeeeerlijke kick trouwens!
11. En we gaan weer door, je houdt het tempo er goed in nu, en daar houd ik wel van! Klinkt verder prima, ligt er goed op en klinkt niet te abrupt. Lekker ook die teases van Everyday, klinkt vet, ze hadden qua volume alleen niet veel hoger moeten zijn, net goed dit

.
Verder is Shut up een plaat die je vrijwel nooit tegenkomt (niet zo heel gek, niet zo speciaal vind ik), maar toch pluspunten voor de originaliteit.
12. Gewaagde overgang, en niet eens onaardig! Heel netjes gevonden zo, alleen had Everyday er iets subtieler in mogen komen, maar is verder niet storend. Een van je betere overgangen dit!
13. Nu kom je pas echt op stoom ofniet? Lekker hoe je even HOTN mee laat lopen in de intro, ben wel van de teases, top! Terwijl ik dit typte hoor ik in de climax weer HOTN, die had je van mij wel overwege mogen laten, als ik een climax hoor (en zeker de eerste) wil ik alleen die climax, anders gaat het mij iets te snel allemaal.
14. HOTN mix je in net als de voorgaande overgangen, kijk wel uit dat dit geen routine wordt ofzo. Maar het klinkt goed verder, ligt er goed op. Alleen zelfde verhaal als Everyday, breng het iets subtieler, werk met een echo o.i.d. om het minder abrupt te laten klinken. Het idee is goed en dan ben je voor mij al een heel eind

.
15. Jaja, lekker! Bass-switchje, en dan kan je bij mij al weinig fout doen haha. Ligt er misschien ieeetsje langs, maar niet storend. Super! Vind bij No Fate zo sonde dat die break zo lang duurt, die anti is namelijk echt goddelijk en d'r komt een partij energie vanaf, niet normaal!

De 2e climax is dan weer jammer met die pitchkicks.. maar daar kan jij niks aan doen gelukkig.
16. Oei, klinkt wel erg abrupt dit. Is ook een verdomd lastig (tot niet te doen) in te mixen deze. Maar als je dat weet, had ik hem zowieso al achterwege gelaten. Toch probeer je het en dat is wel een kudo waard

. Maar nee, klinkt echt te abrupt dit helaas.
17. Overgang naar DOTN is gewoon goed, kun je verder niet al te veel gekke dingen mee, dus gewoon goed.
18. Wat een supervet nummer blijft DOTN toch ook zeg, teeeering!!

Overgang naar wesker is leuk, op het goeie moment laten meelopen en laten horen, verder prima. Jammer genoeg is Wesker niet echt mijn ding, met name de kick is jammer, en al helemaal t.o.v. de kick van DOTN. Maar smaken verschillen

.
Zo, dat was het alweer. Heel veel goeie dingen gehoord, maar ook wat foutjes. Maar vaak is het idee super, en lekker origineel, maar komt het er wat minder uit, en dat is heel jammer. Maar het feit dat je het probeert vind ik al tof en met dat in m'n achterhoofd luistert deze mix toch lekker weg. Ik weet niet of je dat al deed, maar probeer vooraf je mix even snel al die overgangen uit, en oefen er een beetje op. Als je dit al deed heb ik niks gezegd uiteraard

. Maar blijf oefenen, want als al die dingen die in je hoofd zitten er ook echt zo uitkomt, heb je een super mixje!
Hopelijk kun je hier wat mee, laterss!