Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 13:50 

Artiest

Hierbij presenteer ik mijn nieuwe Early Hardstyle podcast "Call It Early Hardstyle"
#CIEHS

Elke 2e donderdag van de maand breng ik een 30 minuten durende snel gemixte early hardstyle set uit de 2001-2006 periode.

De eerste episode is een vinyl tribute voor mijn maatje Manuel Tessarollo, ook wel bekend als Activator.

01.Megaphone - Do You Have A Blow
02.Dj Devil - The Devil Inside Me (Original Mix)
03.Alien Pulse - Psycho Confusion
04.Overdrive - Listen To The Fat Bass
05.Ultrasonic - Ultrabass
06.Ultrasonic - Party People
07.Tamok - The Resistance Is Futile
08.Overdrive - I Want Your Love
09.Ultrasonic - Bass Mtf Remix
10.Outlaw - Execute
11.Spy-Kore - Pupils
12.Piero Zeta & Manuel Es - Warfare (Dj Mantes Remix)

Zoals altijd, volg me op onderstaande accounts voor meer info:
http://www.facebook.com/DjManiNL
http://www.twitter.com/DjManiNL
http://www.mixcloud.com/DjManiNL
http://www.soundcloud.com/DjManiNL
http://www.instagram.com/DjManiNL
http://www.youtube.com/DjManiNL
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 15:06 

Hardtraxx Veteran

JA. HEBBEN GODVERDOMME. EN ONTZETTEND LUISTEREN.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 13:22 

Artiest

Thanks Dirk,

Was 't wat?

En waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, hoe bevalt het vocale intro stukje? Eerste keer dat ik zowat doen, is nog een beetje work in progress :whistle: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 14:53 

Hardtraxx Veteran

Echt ontzettend lekker deze set! Vanaf het begin van de set al zo'n heerlijke drive :yay:
Bizarre plaat trouwens die eerste!

Over die vocal intro, die zou ik zelf gelijk vanaf de eerste seconde doen. Verder klonk dat wel ok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 17:03 

Hardtraxx Veteran

Ja was zeker wat, leuk initiatief, lekker korte setjes maar wel vlot doorgemixt.

Wat Davey zegt over de intro: gewoon gelijk mee beginnen, lekker kort en bondig houden, was op zich prima zo verder :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 17:56 

Artiest

Cool! Thanks :)

:thumbsup:

Kan niet wachten tot ik episode 2 kan delen :whistle: :innocent: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 16:52 

Hardtraxx Addict

Nice, kijk uit naar de volgende. Als jong broekie in 2002 lette ik nooit zo op de artiesten of nummers, dus ik vind de sound supervet, maar weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken, op een paar albums na. Dit soort setjes helpt, thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2015 16:58 

Hardtraxx Veteran

Activator's early :worship: staat nu aan! en ik zou dat vocal stukje ook aan het begin doen ja ;)
Zo, geluisterd. Wat een drive zeg! Die kicks uit Bass Mtfk :woot:
Ik zou die sample van 'call it early hardstyle' iets minder op de voorgrond zetten. Vond ik een beetje storend. En is de naam ook een sneer naar de 2007-2010 sound die nu door sommigen als early bestempeld wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 00:56 

Artiest

Danku voor de feedback.

Die sample ben ik ook nog niet helemaal tevreden over, daar moet ik nog wat aan doen.

Met betrekking tot de naam; ab-so-luut geen sneer :$ Wat mensen nu wel of niet als early bestempelen mag iedereen zelf weten. Ik heb er mijn kijk op en zal die zo goed als ik kan proberen uit te dragen. De discussie over wat wel en niet bestempelt kan en mag worden als early Hardstyle blijft een moeilijke zaak en zal altijd subjectief blijven. Ook zal het met elk jaar dat we ouder worden weer lastiger worden.

Pas tot een grote organisatie een duidelijk standpunt zal innemen over welke periode welke naam krijgt zal het een discussiepunt blijven.

Zolang die 2001-2005 stijl maar niet vergeten wordt en er een podium voor blijft bestaan (hopelijk wat groter zal worden) ben ik tevreden. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 02:42 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor je antwoord, vroeg me het gewoon af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 08:40 

Hardtraxxer

Zwaaaaaar de top!!!! :love:

Ik denk dat er in de periode van 2001-2005 vele Italiaanse knallers voorbij komen!

Wat blijft Spy-Kore - Pupils bizar vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 09:06 

Donateur

Ik dacht dat early hardstyle gewoon voornamelijk bestond uit platen met bepaalde kicks (dus gewoon niet pitchend)? Daar doet een volgend tijdperk toch niet aan af?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 10:07 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Ik dacht dat early hardstyle gewoon voornamelijk bestond uit platen met bepaalde kicks (dus gewoon niet pitchend)? Daar doet een volgend tijdperk toch niet aan af?

Als dit aan mij gericht is: zo bedoelde ik het niet? Ik gokte maar wat met de naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:00 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:

Op zich wel met je eens. De meeste mensen noemen hardstyle van vroeger (tot welk jaar je dan rekent moet je zelf weten, ik zou zelf zeggen tot 2005) early hardstyle, maar soms hoor ik nieuwe(re) platen die qua stijl goed passen, en dan zie ik niet in waarom die platen niet als 'early' bestempeld mogen worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:13 

Donateur

Noem eens wat platen die je als early zou willen bestempelen? In principe is toch de kwaliteit en sfeer (naast de kicks) iets wat je nauwelijks nog terug hoort.

Nee Leo, in 't algemeen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:15 

Aan het typen...

Bijvoorbeeld:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:17 

Donateur

Zal straks eens luisteren. Vind 't vaak wel jammer dat er zo weinig drive in Early zit, anders had ik er veel vaker naar geluisterd denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:21 

Aan het typen...

Geintje zeker? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 12:27 

Donateur

Ja. Gemiste kans, jammer. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 13:47 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Zal straks eens luisteren. Vind 't vaak wel jammer dat er zo weinig drive in Early zit, anders had ik er veel vaker naar geluisterd denk ik.

Voor mij is dit heel erg wisselend. Een reversed bass en percussie geven ontzettend veel drive mee, maar een Early plaat met gated kick met weinig andere elementen kan idd wat saai zijn.

Maar Tim, luister dit setje maar eens. Ik vind dat er gelijk vanaf het begin ontzettend veel drive in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 13:55 

Donateur

Haha ja was toch een geintje flappie. Ik zal hem vanavond eens aangooien. En ik moet ook echt nog een keer naar een early feestje, ik pak ook vaak niet meer dan 4-5 platen early mee aangezien ik niet altijd om 21:00 voor de deur kan staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 13:58 

Hardtraxx Veteran

Och, sorry, verkeerd gelezen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 15:26 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Bijvoorbeeld:

Dikke track, ken hem niet :) Uit welk jaar komt hij?

Dit vind ik ook een vette plaat, hartstikke nieuw, maar wel met een fijne early-feel erin
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:16 

Hardtraxx Addict

Acti altijd fijn! Wat heeft die man veel bazenplaten uitgebracht zeg...
Lekker setje Mark en overigens nog gefeliciteerd met je boeking at Remember! :thumbsup:

(Ben wel jaloers..... :$ )
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2015 18:36 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Lyst schreef:
Bijvoorbeeld:

Dikke track, ken hem niet :) Uit welk jaar komt hij?

Dit vind ik ook een vette plaat, hartstikke nieuw, maar wel met een fijne early-feel erin

Komt uit 2010 ;)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle