Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Katamaran - Oldskool Testmix
http://www3.zippyshare.com/v/91988418/file.html

Tracklist:
1. Hunter - I Shot The Blender (Technoboy Remix)
2. Shithead - Shithead 3002
3. Julian DJ & Davide Sonar - Go Go Go (Original Mix)
4. High Voltage - Bombs Away
5. Hardstyle Masterz - Age of Reverse Bass (Technoboy's Rude Mix)
6. Donkey Rollers - Evil

Na een paar dagen flink oefenen op overgangen binnen de lijntjes heb ik uiteindelijk maar een setje opgenomen. Ben er redelijk tevreden over, maar wie ben ik om dat alleen te beoordelen. Soms is een overgang aan langdradige kant, dat is simpelweg omdat ik mixte zonder fouten te willen maken. Er zat nog totaal geen lef in, maar dat komt nog wel, als ik blijf oefenen. Nu ben ik benieuwd naar tips van jullie kant, ik hoop dat er goed commentaar komt waar ik iets mee kan. Ik heb gekozen voor een kort setje met een paar klassiekers, en natuurlijk niet al te ingewikkelde tracks. Veel luisterplezier, en laat een reactie achter, dan heb ik er ook nog wat aan en zal ik blijven oefenen.

En oja, het is gemixt met VDJ, omdat ik simpelweg geen geld heb voor professionele gear. En dit is denk ik een goed begin. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:21 
 
Hardtraxx Veteran

zal is luisteren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
zal is luisteren ^^

Prima :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:24 
 

uhmm ken alleen Bombs Away & Evil maar ik ga luisteren want dit is je eerste mix en je moet waarschijnlijk nog veel dingen leren dus comments komen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vette tracklist :thumbsup: ..ik zal eens luisteren en comments komen nog :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens meenemen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:29 
 
Hardtraxx Veteran

alvast een punt ik hoor dat je de tracks er rustig in laat komen, maar je kan hem er beter in 1 keer in gooien en ook gelijk eruit halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben benieuwd allen :thumbup:

@RAW-vizion
Kijk, daar heb je al een twijfelpunt bij mij te pakken, wist namelijk niet hoe ik dat het beste kon aanpakken. Vond namelijk met oefenen gister dat het langzaam inlaten komen wel vet klonk, maar af en toe paste het ook niet helemaal lekker. Maar dat ligt natuurlijk aan de tracks, zal de volgende keer eens anders proberen. Is het erg storend dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:40 
 

ik moet m helaas afzetten want ik ga eten.. luister m morgen opnieuwd en dn krijg je een reacit eover het je mixwerk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:42 
 
Hardtraxx Veteran

katamaran schreef:
Ben benieuwd allen :thumbup:

@RAW-vizion
Kijk, daar heb je al een twijfelpunt bij mij te pakken, wist namelijk niet hoe ik dat het beste kon aanpakken. Vond namelijk met oefenen gister dat het langzaam inlaten komen wel vet klonk, maar af en toe paste het ook niet helemaal lekker. Maar dat ligt natuurlijk aan de tracks, zal de volgende keer eens anders proberen. Is het erg storend dan?

niet storend maar slaap verwekend xd je moet gewoon zorgen dat hij recht ligt en dan op de juiste beat (hoop dat je al weet hoe de beats in elkaar zitten?) hem er in gooien, zelfde geld voor eruit halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oew lekkere lijst! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
katamaran schreef:
Ben benieuwd allen :thumbup:

@RAW-vizion
Kijk, daar heb je al een twijfelpunt bij mij te pakken, wist namelijk niet hoe ik dat het beste kon aanpakken. Vond namelijk met oefenen gister dat het langzaam inlaten komen wel vet klonk, maar af en toe paste het ook niet helemaal lekker. Maar dat ligt natuurlijk aan de tracks, zal de volgende keer eens anders proberen. Is het erg storend dan?

niet storend maar slaap verwekend xd je moet gewoon zorgen dat hij recht ligt en dan op de juiste beat (hoop dat je al weet hoe de beats in elkaar zitten?) hem er in gooien, zelfde geld voor eruit halen!

Ik snap het, bedoelde ik ook een beetje met langdradig mixen, om fouten te voorkomen. Heel voorzichtig gemixt ja. En verder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 18:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je had beter met die vocal kunnen beginnen dat ligt beter in het gehoor, met claps beginnen is stukken minder.
Tot nog toe weinig gehoord waarvan ik zeg ...
Het enige is waar je echt goed op moet letten is het moment van inmixen dat time je af en toe niet helemaal goed.
Bombs away hoor ik er een keer tussendoor waar die totaal niet hoort, en daarna loopt die toeter daarvan totaal niet lekker mee.
Voor de rest opzich prima gemixt, wel wat lafjes zoals je zelf al aangeeft.
Maargoed voor een eerste keer niet slecht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Je had beter met die vocal kunnen beginnen dat ligt beter in het gehoor, met claps beginnen is stukken minder.
Tot nog toe weinig gehoord waarvan ik zeg ...
Het enige is waar je echt goed op moet letten is het moment van inmixen dat time je af en toe niet helemaal goed.
Bombs away hoor ik er een keer tussendoor waar die totaal niet hoort, en daarna loopt die toeter daarvan totaal niet lekker mee.
Voor de rest opzich prima gemixt, wel wat lafjes zoals je zelf al aangeeft.
Maargoed voor een eerste keer niet slecht!

Jup, Bombs away kwam er veels te vroeg in, beetje jammer. En de sounds van Go Go Go en Bombs Away liepen ook niet helemaal lekker naast elkaar, helemaal gelijk in. En dat lafjes mixen komt hopelijk vanzelf wel verandering in, hoe meer ervaring hoe gewaagder je gaat mixen denk ik. Maar bedankt voor je reactie en tips, zal er wat meedoen. En de snelheid van mixen, is dat nog een punt? Het zijn namelijk wel lange tracks, maar toch is 6 tracks in 25 minuten best ruim. Hoe zou je dat het best kunnen opvangen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 18:35 
 

Piaaa schreef:
Je had beter met die vocal kunnen beginnen dat ligt beter in het gehoor, met claps beginnen is stukken minder.
Tot nog toe weinig gehoord waarvan ik zeg ...
Het enige is waar je echt goed op moet letten is het moment van inmixen dat time je af en toe niet helemaal goed.
Bombs away hoor ik er een keer tussendoor waar die totaal niet hoort, en daarna loopt die toeter daarvan totaal niet lekker mee.
Voor de rest opzich prima gemixt, wel wat lafjes zoals je zelf al aangeeft.
Maargoed voor een eerste keer niet slecht!

ik wou net een reactie plaatsen toe ik deze zag en ik denk precies hetzelfde heb er niks aan toe te voegen ;)
goed gedaan voor je eerste mix youri :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DarkSymphony schreef:
Piaaa schreef:
Je had beter met die vocal kunnen beginnen dat ligt beter in het gehoor, met claps beginnen is stukken minder.
Tot nog toe weinig gehoord waarvan ik zeg ...
Het enige is waar je echt goed op moet letten is het moment van inmixen dat time je af en toe niet helemaal goed.
Bombs away hoor ik er een keer tussendoor waar die totaal niet hoort, en daarna loopt die toeter daarvan totaal niet lekker mee.
Voor de rest opzich prima gemixt, wel wat lafjes zoals je zelf al aangeeft.
Maargoed voor een eerste keer niet slecht!

ik wou net een reactie plaatsen toe ik deze zag en ik denk precies hetzelfde heb er niks aan toe te voegen ;)
goed gedaan voor je eerste mix youri :thumbup:

Dubbel de mening van Piaaa dus, ga er echt op letten! Bedankt, ben blij dat de eerste set al goed ontvangen wordt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
Piaaa schreef:
Je had beter met die vocal kunnen beginnen dat ligt beter in het gehoor, met claps beginnen is stukken minder.
Tot nog toe weinig gehoord waarvan ik zeg ...
Het enige is waar je echt goed op moet letten is het moment van inmixen dat time je af en toe niet helemaal goed.
Bombs away hoor ik er een keer tussendoor waar die totaal niet hoort, en daarna loopt die toeter daarvan totaal niet lekker mee.
Voor de rest opzich prima gemixt, wel wat lafjes zoals je zelf al aangeeft.
Maargoed voor een eerste keer niet slecht!

Jup, Bombs away kwam er veels te vroeg in, beetje jammer. En de sounds van Go Go Go en Bombs Away liepen ook niet helemaal lekker naast elkaar, helemaal gelijk in. En dat lafjes mixen komt hopelijk vanzelf wel verandering in, hoe meer ervaring hoe gewaagder je gaat mixen denk ik. Maar bedankt voor je reactie en tips, zal er wat meedoen. En de snelheid van mixen, is dat nog een punt? Het zijn namelijk wel lange tracks, maar toch is 6 tracks in 25 minuten best ruim. Hoe zou je dat het best kunnen opvangen?

Je zou er voor kunnen gaan om een track in de 2e climax in te mixen of wat dan ook.
Of bij een track de intro ervanaf te halen en hem op de midintro in te mixen, ook omdat je dan vaak wat meer synths hebt en dus een voller geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mixen in de 2e climax lijkt me nu nog iets te veel, aangezien dat denk ik iets te chaotisch is. En eigenlijk wil ik de climax intact houden. Met de mid-intro heb ik al wel paar keer geprobeerd, maar dat ging bij de ene track beter dan bij de andere, maar na lang oefenen is dat toch wel een goede denk ik. Ik hou het eerst nog wel bij de intro, maar probeer wel iets sneller van de ene naar de andere track te gaan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
Mixen in de 2e climax lijkt me nu nog iets te veel, aangezien dat denk ik iets te chaotisch is. En eigenlijk wil ik de climax intact houden. Met de mid-intro heb ik al wel paar keer geprobeerd, maar dat ging bij de ene track beter dan bij de andere, maar na lang oefenen is dat toch wel een goede denk ik. Ik hou het eerst nog wel bij de intro, maar probeer wel iets sneller van de ene naar de andere track te gaan. :)

Het is en blijft gewoon oefenen natuurlijk en zoeken naar de juiste overgangen, sommige overgang die ik zelf verzin vind ik dan ook echt geniaal.
Heb dan wat in mijn hoofd zitten en ga proberen dat in praktijk te brengen.
Als je het nog niet aandurft om in de 2e climax in te mixen en midintro's en dergelijke moet je intro - outro blijven oefenen.
Zorg er alleen wel voor dat het lekker doorloopt niet dat het geheel te leeg word zeg maar.
Ik betrap mezelf er nu op dat ik bijna niets meer intro - outro inmix of uitmix...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:53 
 
Hardtraxx Veteran

tip:
als je wilt gaan climax mixen moet je weten hoe een track eruit ziet, je moet hem kunnen dromen, en gewoon je tracks goed kennen, das het halve werk :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
tip:
als je wilt gaan climax mixen moet je weten hoe een track eruit ziet, je moet hem kunnen dromen, en gewoon je tracks goed kennen, das het halve werk :thumbup:

Dat ook idd, dat slaat dus weer neer op oefenen, en het uit de kop kennen van tracks komt met de jaren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
tip:
als je wilt gaan climax mixen moet je weten hoe een track eruit ziet, je moet hem kunnen dromen, en gewoon je tracks goed kennen, das het halve werk :thumbup:

Climax mixen lijkt me sowieso nog niet wat, maar gewoon snel mixen met mid-intro's is wel vet altijd. Maar dat komt nog wel, ga proberen elke week voor mezelf een set te maken, als de set wel interessant is dan zet ik hem online. Dus vooral een set waar punten in zitten waar dingen verbetert kunnen worden, maar ook punten die een vooruitgang vormen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 20:01 
 
Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
RAW-vizion schreef:
tip:
als je wilt gaan climax mixen moet je weten hoe een track eruit ziet, je moet hem kunnen dromen, en gewoon je tracks goed kennen, das het halve werk :thumbup:

Dat ook idd, dat slaat dus weer neer op oefenen, en het uit de kop kennen van tracks komt met de jaren :)

idd je moet vooral niet bang zijn van dat dit allemaal heel veel werk/moeilijk is, want het komt automatisch met de tyd, en dingen die je nu onmogelijk lijken zul je waarschijnlijk straks doorhebben zonder dat je het weet (als je goed oefent)



edit: pas op met mid intro's mixen, je hebt heel gouw dat de 2 kicks met elkaar gaan vechten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt allen voor alle aandacht voor m'n eerste setje, zal deze pagina erbij houden. En dat de kicks gaan vechten in de mid-intro heb ik al wel gemerkt, af en toe gaan het net mis. Maar nog niet eens zo erg met de kicks, maar vooral de sounds die niet echt matchen. Moet ik dan ook soms volume van de ene track die te veel overheerst dempen? Of moet ik gewoon altijd de track die er in komt een lager volume laten hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2011 20:08 
 
Hardtraxx Veteran

katamaran schreef:
Bedankt allen voor alle aandacht voor m'n eerste setje, zal deze pagina erbij houden. En dat de kicks gaan vechten in de mid-intro heb ik al wel gemerkt, af en toe gaan het net mis. Maar nog niet eens zo erg met de kicks, maar vooral de sounds die niet echt matchen. Moet ik dan ook soms volume van de ene track die te veel overheerst dempen? Of moet ik gewoon altijd de track die er in komt een lager volume laten hebben?

nee dat kan je doen door de gain/trim wat meer dicht te draaien (bij de ene mixer heet het trim en bij de andere gain, mar t is gewoon het zelfde)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle