Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2018 11:00 
 
Hardtraxxer

@ Zenda

Top dat je dat ook even belicht. Het is soms wel fijn om iets te lezen waar ik de
volgende keer iets aan kan veranderen.
Ik kan me bovendien wel een beetje vinden in de voorbeelden die je benoemde. Dus thx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2018 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik probeer deze week voor Decibel zo min mogelijk hardstyle te luisteren om nog een beetje hyped te raken maar heb eigenlijk wel zin om deze (en je vorige mix, want daar lees ik ook goede verhalen over) aan te zetten. Dus ik moet mezelf beheersen :lol: . Gaat waarschijnlijk tegen het einde van de week sowieso wel aan want heb ze allebei even opgeslagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2018 12:20 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik probeer deze week voor Decibel zo min mogelijk hardstyle te luisteren om nog een beetje hyped te raken maar heb eigenlijk wel zin om deze (en je vorige mix, want daar lees ik ook goede verhalen over) aan te zetten. Dus ik moet mezelf beheersen :lol: . Gaat waarschijnlijk tegen het einde van de week sowieso wel aan want heb ze allebei even opgeslagen.

Wat is dit voor logica dan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2018 11:33 
 
Hardtraxxer

Hahaaah super logisch toch! xd
Zet hem net ff voor Decibel aan, dan zit je wel goed :innocent: :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 09:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Remi schreef:
Ik probeer deze week voor Decibel zo min mogelijk hardstyle te luisteren om nog een beetje hyped te raken maar heb eigenlijk wel zin om deze (en je vorige mix, want daar lees ik ook goede verhalen over) aan te zetten. Dus ik moet mezelf beheersen :lol: . Gaat waarschijnlijk tegen het einde van de week sowieso wel aan want heb ze allebei even opgeslagen.

Wat is dit voor logica dan xd

Soort van 'Unleash the beast' toch. Als ik wekenlang hardstyle luister raak ik het beu ofzo. Als ik de hele week voorafgaand alleen maar bijvoorbeeld techno luister heb ik juist zin in hardstyle / een feest. Hij gaat nu dus aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2018 11:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Echt heel erg vet dit! :love: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2018 21:29 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
Soort van 'Unleash the beast' toch. Als ik wekenlang hardstyle luister raak ik het beu ofzo. Als ik de hele week voorafgaand alleen maar bijvoorbeeld techno luister heb ik juist zin in hardstyle / een feest. Hij gaat nu dus aan :)


Haha, ja had wel door wat je bedoelde hoor. :P
Hetzelfde als dat je vanavond naar een vette film gaat, maar de hele dag al films hebt zitten kijken. :D
Anyway, veel plezier op Decibel dit weekend!

@ Quellas. Thanksss!!! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 23:13 
 
Hardtraxxer

Ik heb nog niet eerder op kunnen reageren, maar ik wil graag zeggen dat deze mix natuurlijk helemaal de bom is :) Net als je vorige overigens. Zeker in het geval van een megamix waarbij je vaak het mixen naar de volgende plaat elke keer anders kan doen. Dit creëert veel vrijheid maar kan stiekem heel veel uren in zitten. Respect daarvoor :thumbsup:

Heb wel een vraagje; het lijkt (bij de meeste overgangen) dat de keys/noten van de nummers vlak bij elkaar zitten, heb je dit gedaan met een key analyzer? Of ken je alle nummers zo goed en had je de trackvolgorde van te voren al bedacht? Of zodoende 'on the go' met de key analyzer die aangeeft welk evt. volgend nummer je kan gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 15:26 
 
Hardtraxxer

@ nmgn

Thanks voor de reactie! :)

Om terug te komen op je vraag;
Het klopt inderdaad dat keys van de tracks dichtbij elkaar zitten al dan niet in dezelfde key zijn.
Ik gebruik daar eigenlijk enkel en alleen mijn oren voor.
Het is een kwestie van lang genoeg muziek luisteren en produceren,
en beschikken over voldoende muziekkennis tot dat dit vanzelf gaat.
Ik had de trackvolgorde niet van tevoren bedacht, alhoewel er al wel een aantal tracks en ideetjes in
mijn hoofd spookten voordat ik daadwerkelijk aan dit project begon.

Mijn werkwijze is gewoon ter plekke ideeën verzinnen.
Dit zorgt ten eerste voor een plezierige, natuurlijke werkflow.
En daarnaast ben ik van mening dat de spontane ideeën 9 van de 10 keer het beste uitpakken.

Ik speel de scenario's gewoon in mijn hoofd af. Ik neurie dan vaak (in mijn hoofd) totdat ineens iets in mij opkomt.
Ik hoor bijvoorbeeld een vocaal, en dan komt ineens een melodie in mij op waarvan ik vind dat die daar
mooi op aansluit/bij past.
En dan pas ga ik controleren of ik die melodie in mijn hoofd wel op de juiste toonhoogte afspeel, en als ik dan de plaat die ik in gedachten had opzoek dan blijkt dat dat in 75 % van de gevallen ook zo is.
En als dat niet zo is, kijk ik of er een optie is om de track te pitchen en met de kicks van de andere plaat te werk kan gaan (door deze met de melodie te stapelen).
Dit is een kwestie van zorgvuldig EQen, sidechaining en een heleboel knipwerk.
Is dat geen optie (ligt de key te ver uit het bereik van de andere plaat), kijk ik verder en zo blijf ik bezig.
Creativiteit kent geen limieten. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2018 11:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heerlijk setje. Normaal geen fan van deze drukte, maar het klopt wel gewoon... keep it up!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2018 12:28 
 
Hardtraxxer

Thanks vertigo! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 20:34 
 
Hardtraxxer

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2019 21:27 
 
Hardtraxxer

Ik ben bezig met selecties maken voor, jawel, een nieuwe editie!
Ik wil het graag nog eens proberen, en mijn uiterste best gaan doen om dit concept
naar een nog hoger niveau te tillen.

Voel je vrij om daar een handje bij te helpen, door je favoriete track(s) of tracks
die echt niet kunnen missen hieronder te droppen! :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2019 21:49 
 
Hardtraxxer

Bij deze wilde ik bekend maken dat 18 september a.s. "Hardstyle: The Alchemy of Sound Reloaded" uitkomt.
Een nieuwe editie met weer de uniekste combinaties, die je zeker niet ziet aankomen! :yes:
Deze keer zal het een 26 minuten durende editie zijn, maar wel eentje waar het tempo weer lekker hoog ligt!
Een toffe nieuwe zomerse mega- mix om met een goed gevoel het zomerseizoen af te sluiten!

Uiteraard zal de complete mix hier in het livesets topic geplaatst worden op die datum, dus blijf op de hoogte!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2019 09:03 
 
Hardtraxx Veteran

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2019 09:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:worship: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2019 11:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heel benieuwd naar! De vorige zijn echt ontzettend goed bevallen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2019 20:00 
 
Hardtraxxer

Mystic schreef:
Bij deze wilde ik bekend maken dat 18 september a.s. "Hardstyle: The Alchemy of Sound Reloaded" uitkomt.

:D Kijk er nu al naar uit. De vorige twee staan nog geregeld op hier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2019 17:15 
 
Hardtraxxer

Mooi om de reacties alvast te lezen! :)
Had er graag weer een uur lange editie voor jullie van gemaakt,
maar heb mijn best gedaan om er iets moois van te breien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2019 14:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat luistert dit toch heerlijk weg! :love: Meer van dit graag! Een vraag echter: hoe maak je dit? Ik neem aan dat dit niet te doen is op een paar CDJ's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2019 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoelang doe je over zoiets? En dan met name de versie van dit topic.

Goeie bump, heb 'm weer aan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2019 16:12 
 
Hardtraxxer

JeftaElachouri schreef:
Wat luistert dit toch heerlijk weg! :love: Meer van dit graag! Een vraag echter: hoe maak je dit? Ik neem aan dat dit niet te doen is op een paar CDJ's?


Haha, thanks! :D

Nou, leuke uitdaging zou het zijn maar dan zou ik je veel succes daarbij wensen! :P
Haha, nee het zit inderdaad te complex in elkaar om het daarmee te doen.
Het is echt sampelen, eq'en, effecten toevoegen, knippen/plakken.
Ik maak het met (ja, je raad het nooit) "FL Studio", waarmee ik ook mijn eigen muziek
produceer en dus heel goed te werk mee kan gaan.

Als je nog precies een week wacht (de 18e) komt er een 2e editie aan. Dit keer 26 minuten durend,
maar wel met een lekker tempo erin en genoeg nieuwe toffe combinaties. Dus blijf op de hoogte! :)

Rickzel schreef:
Hoelang doe je over zoiets? En dan met name de versie van dit topic.

Goeie bump, heb 'm weer aan :thumbsup:


Ervanuit gaande dat ik elke dag (ruim) een paar uur eraan besteed, in een tijdsbestek van ongeveer een paar weken.
Maar uiteraard ligt het er daarbij heel erg aan in wat voor creatieve flow ik zit, of de ideeën snel opkomen en of de ideeën/het einddoel die ik in mijn hoofd heb realiseerbaar zijn met de middelen die ik heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2019 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vet zeg, ik vind dit echt gruwelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2020 15:12 
 
Hardtraxxer

Bij deze wil ik mededelen dat er 1 maart a.s. een, jawel, derde editie van The Alchemy Of Sound aan zit te komen!
Dit keer weer een perfecte mix van nieuw en oud, zoals jullie van mij inmiddels mogen verwachten.

Aan jou de keuze... neem je de blauwe of de rode pil?

Afbeelding

1 maart... The Alchemy Of Sound Part 3! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2020 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze mix zit weel heel erg vet in elkaar. Kijk uit naar je volgende mix :thumbup:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle