Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 19:37 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Download First mix:

http://www38.zippyshare.com/v/25527872/file.html

Tracklist:
1. Coone - Million Miles
2. Zatox - Raw Style
3. Psyko Punkz - Pull your string
4. Bioweapon & Toneshifterz - Worlds Colide
5. Zany - Psychedelic Trip
6. Toneshifters - Origins of life
7. Zatox - How Much Can You Take
8. Ran-D and adaro - Under Attack
9. Tatanka - Tokyo
10. Max Enforcer - Gold

Dit is mijn 1ste mix hier op het forum, laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Ik weet ook dat er nog vele fouten in zitten maar ik ben ook nog maar pas bezig.
Setje is gemaakt met een reloop digital jockey 2.

Advies is altijd welkom!

Grtzz,
Dries
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 19:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dries schreef:
Download First mix:
Dit is mijn 1ste mix hier op het forum, laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Ik weet ook dat er nog vele fouten in zitten maar ik ben ook nog maar pas bezig.
Setje is gemaakt met een reloop digital jockey 2.

Advies is altijd welkom!

Grtzz,
Dries


Als je pas net bezig bent, zet dan niet gelijk de 1e de beste prutmix online, maar ga eerst eens oefenen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 19:42 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Heb je ook geluisterd? :P

Het is ook niet mijn 1ste set die ik gemaakt heb, maar de eerste die ik online zet.
Maar verwacht het niet op jou niveau :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 19:56 
 

Eerst under attack en daarna nog gold en tokyo :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 20:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Eerst oefenen, veel oefenen. Dan leren hoe je een goede TL elkaar in moet steken. Want dit kan niet he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 20:22 
 
Hardtraxx Newbie

Ik vind de overgangen nog meevallen, heb al ergere gehoord :)
Maar tracklist mag inderdaad beter opgebouwd worden.

veel sccs nog!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 20:24 
 
Hardtraxx Veteran

Volgende keer ook even je Dj naam erbij vermelden. Kwestie van het een beetje overzichtelijk te houden :D Heb voorlopig even je naam erbij geplaatst ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 20:39 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Oké, ik zal mijn best proberen te doen voor nieuwe TL's. :$
Maar zou er ook iemand kunnen reageren op de mix zelf a.u.b? :)
Ik weet ondertussen wel dat ik volledig fout zit met de TL maar ik heb nog geen enkele reactie gekregen op het mixwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 23:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha idd je gaat van raw naar soft :P maargoed, je wil iets horen over het mixwerk, heb het snel eens ff doorgeluisterd.
Beatmatchen gaat prima! en de overgangen zijn ook nog niet eens zo slecht hoor, het beste kun je gewoon veel naar andere setjes luisteren, daar leer je t meeste van ;)
Vind deze set best goed gelukt voor de 1e keer hoor, mn complimenten!
Succes verder man
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 08:51 
 
Artiest

reloop digital jockey 2 staat gekoppeld aan een systeem aan Traktor.
dus erg je best moeten doen op het mixen hoeft dan absoluut niet.

en dan gebruik je traktor, en nog lopen een paar mixen niet lekker puur omdat
de track die je mixt een fractie van millisecondes te laat wordt ingestart. Daarna
doe je er niets aan om het gelijk te krijgen.

Hieruit blijkt gewoon dat software mixen POEP is voor diegene die net beginnen.

Iemand zoals Zany heeft zn strepen al meer dan verdient en vind ik het helemaal niet
erg dat hij met Traktor aan de slag is gegaan. Maar beginnende DJs... :nono:



in een DJ set bouw je op naar een hoogtepunt, niet naar een dieptepunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 16:46 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trainfreak schreef:
Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.


Maar wil je het goed doen zul je toch moeten investeren in cd-spelers..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 16:57 
 
Hardtraxxer

Volgens mij ben je ook een nummer vergeten te vermelden.
Ik hoor How much can you take na Origins of Live ipv Under Attack

Gr Robin
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 22:31 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

@dutch_hardstyle
Bedankt voor je reactie!

@TheDizZorder
TheDizZorder schreef:
reloop digital jockey 2 staat gekoppeld aan een systeem aan Traktor.
dus erg je best moeten doen op het mixen hoeft dan absoluut niet.

...

Hieruit blijkt gewoon dat software mixen POEP is voor diegene die net beginnen.

Iemand zoals Zany heeft zn strepen al meer dan verdient en vind ik het helemaal niet
erg dat hij met Traktor aan de slag is gegaan. Maar beginnende DJs... :nono:


Sorry hoor, maar van deze reactie begrijp ik toch wel zeer weinig. Moet elke beginnende DJ meteen een Pioneer setje kopen van min. 1000€?
En achteraf blijkt dan dat je het toch niet zo fijn vindt en dan zit je daar met je Pioneer..

Citaat:
en dan gebruik je traktor, en nog lopen een paar mixen niet lekker puur omdat
de track die je mixt een fractie van millisecondes te laat wordt ingestart. Daarna
doe je er niets aan om het gelijk te krijgen.

Wat heeft dit nu met traktor te maken? Denk je dat ik de sync-knop gebruik ofzo?


Iemand nog tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2010 23:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Trainfreak schreef:
Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.


Maar wil je het goed doen zul je toch moeten investeren in cd-spelers..


Daar heb je zeker gelijk in maar ik denk dat deze discussie al vaak genoeg aan bod is gekomen.
Als je beginnend bent zoals Dries is dan kun je het misschien nog niet permiteren om een dure dj set te kopen.

Eveneens als mij, maar ben het natuurlijk wel van plan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 08:40 
 
Artiest

Trainfreak schreef:
Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.


:')

Dries schreef:
Sorry hoor, maar van deze reactie begrijp ik toch wel zeer weinig. Moet elke beginnende DJ meteen een Pioneer setje kopen van min. 1000€?
En achteraf blijkt dan dat je het toch niet zo fijn vindt en dan zit je daar met je Pioneer..


niet gelijk een Pioneer, je kan ook wat goedkopers kopen. Denk je nou egt dat je met software kan beoordelen of je het leuk vind.. :lol:

Het "DJ" zijn zit in je... dat doe je of dat doe je niet. Men gaat nu alleen maar draaien omdat ze denken op het grote podium te staan en niet meer voor de muziek. Ik ben gaan draaien toen er nog niet eens hardstyle bestond en gewoon omdat ik het leuk vond. En hier zijn gewoon teveel "software" DJs omdat et lekker makkelijk illegaal downloaden is. Voorheen was dit een hobby en echte hobby's kosten geld. Inmiddels is het de kunst om er zo weinig mogelijk geld voor uit te geven en zoveel mogelijk voor te vragen voor een "optreden" en dan sta je daar met je computertje want: een CDJ of Draaitafel; hoe werkt dat eigenlijk??

Ik ben toch ook niet gelijk coureur als ik goed ben in Mario Kart!!! Kommop zeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Ik ben toch ook niet gelijk coureur als ik goed ben in Mario Kart!!! Kommop zeg!

Wat een scheve vergelijking zeg... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 11:09 
 
Artiest

_dp_ schreef:
TheDizZorder schreef:
Ik ben toch ook niet gelijk coureur als ik goed ben in Mario Kart!!! Kommop zeg!

Wat een scheve vergelijking zeg... :/


Want...?
er zijn hier mensen die met software mixen en zich gelijk een DJ noemen terwijl ze nog nooit
een draaitafel of CD speler hebben aangeraakt. Je gaat toch ook niet zeggen als je goed ben in een
race simulator (laat ik het zo formuleren) ik ben een auto coureur ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij een race simulator en een echte race ben je echt met 2 andere dingen bezig terwijl je met software en hardware uiteindelijk hetzelfde resultaat krijgt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 11:26 
 
Hardtraxx Newbie

Goed, zelf ben ik geen DJ, maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dat wel zijn niet blij zijn met je komst Dries. Geen idee waarom, maar anders weet ik het geflame op je tracklist ook niet uit te leggen. Want: 'er is vanalles mee mis' is tegenwoordig een legitieme reden op Hardtraxx. Ja, wat dan, vraag jij je af. Blijkbaar moet Under Attack als laatst worden gedraaid. Nu wil ik de gemiddelde Hardtraxxer niet afvallen, maar als je een mix eindigt met iets van Neophyte is het tenminste hard, en ik vraag me dan ook af hoeveel er zich af zullen vragen of het te hard is; ik denk eerder dat men zich afvraagt of het dan niet te hard wordt. Het is gewoon een kwestie van smaak of affiniteit, net zoals: 'lekker nummertje, die neem ik mee' ervoor zorgt of je mixje vaak gedownload wordt of niet. Dan gaat het inderdaad niet over je mixkwaliteiten maar over je tracklistkeuzelijstkwaliteiten (galgje-win).

Nu is m'n download klaar en zal ik kijken of ik later nog m'n post kan wijzigen om je wat feedback te geven!
Edit:
Zo dat was best 'n fijn mixje hoor! Dan nu het commentaar:
Ik vind de overgang tussen nummer twee (raw style) en drie(pull your strings) beter dan tussen nummer een (million miles) en twee. Tussen nummer een en twee lijkt het alsof je net niet wacht totdat de climax over is, tussen twee en drie lijk je dat wel te doen. Daar staat dan weer tegenover dat de overgang tussen nummer twee en drie vrij snel over is.
De overgang tussen nummer drie en vier is dan weer heel rustig. Persoonlijk vraag ik me af of je het ook iets later had kunnen mixen, dus na het uitmixen van Pull your Strings doorgaan met Worlds Collide ná het stukje tekst van 'Toneshifters, worlds collide' etc. Ik vind namelijk de kick best wel op die van pull your strings lijken (menig luisteraar zal zeggen dat het heel wat anders is maar in essentie is de toon hetzelfde; hard rauwig en kort) De overgang tussen Worlds Collide en Psychedelic Trip is wel goed, maar ook daarbij vraag ik me af of je niet een paar tellen later in het nummer Psychedelic Trip had kunnen beginnen. Ik heb het gevoel alsof je set daardoor iets kort aan 'snelheid' verliest.
De overgang tussen Psychedelic Trip en Origins of Life zit er helaas een fractie naast. Misschien had je bij Origins of Life iets langer moeten nemen om iets meer uit te trekken voor de climax. Ik heb geen idee of het mixwerk er makkelijker op wordt hoor :P
Wat Dikke23 ook al zei, er ontbreekt een nummer in je tracklist. How Much Can You Take zit tussen Origins of Life en Under Attack, gaarne aanpassen! De overgang vind ik trouwens goed, wellicht dat dat komt omdat je veel tijd neemt om het nummer in te mixen vanaf Origins of Life.
De overgang van Origins of Life is mooi lang en subtiel, maar de stilte vlak voordat Under Attack begint is niet mijn smaak. Het is voor de een classy, maar ik vind het jammer, want je was al bezig met het nummer er in te mixen. De overgang tussen Under Attack en Tokyo loopt ook heel soepel, maar net als het nummer volledig is ingemixt zit er weer even een stilte in. Ik weet ook wel dat het hoort bij het nummer, maar dat is iets waar over te mierenneuken is :whistle:
De overgang van Tokyo naar Gold is wat mij betreft te vroeg, net zoals het eerste nummer in de set. Het nummer is nog bezig, en dat hoor je, waarna je doorgaat naar het volgende nummer. Je had dit wellicht iets kunnen rekken.

Tot zo ver het commentaar van de niet-DJ en luisteraar van Hardtraxx. Hopelijk heb je er wat aan, ik hoop van wel. Over het algemeen is je mix gewoon goed en wanneer je de set aan hebt staan (tijdens het gamen) heb je nergens iets om aan te ergeren want de kleine foutjes vallen gewoon niet zo op.

Om nog even terug te komen op de climax en de set die van raw naar soft loopt: Ik vind de tracklijst steeds beter worden naarmate de set vordert. Ik vind Under Attack een mooie afsluiter, maar lang niet zo goed als Tokyo of Gold. Die nummers zitten technisch veel beter in elkaar en hebben behalve een lyric óók melodie. Under Attack is net zo iets als Fother Mucker of Lip Service Radio, het moet het voornamelijk hebben van de (ludieke) lyrics.


Ik zal de vrindelijke groeten doen aan mijn grote vriend Teknizion, heer en meester in de beoordeling van de tracklijsten. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mistahmastah schreef:
Goed, zelf ben ik geen DJ, maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dat wel zijn niet blij zijn met je komst Dries. Geen idee waarom, maar anders weet ik het geflame op je tracklist ook niet uit te leggen. Want: 'er is vanalles mee mis' is tegenwoordig een legitieme reden op Hardtraxx. Ja, wat dan, vraag jij je af. Blijkbaar moet Under Attack als laatst worden gedraaid. Nu wil ik de gemiddelde Hardtraxxer niet afvallen, maar als je een mix eindigt met iets van Neophyte is het tenminste hard, en ik vraag me dan ook af hoeveel er zich af zullen vragen of het te hard is; ik denk eerder dat men zich afvraagt of het dan niet te hard wordt. Het is gewoon een kwestie van smaak of affiniteit, net zoals: 'lekker nummertje, die neem ik mee' ervoor zorgt of je mixje vaak gedownload wordt of niet. Dan gaat het inderdaad niet over je mixkwaliteiten maar over je tracklistkeuzelijstkwaliteiten (galgje-win).

Nu is m'n download klaar en zal ik kijken of ik later nog m'n post kan wijzigen om je wat feedback te geven!

Ik zal de vrindelijke groeten doen aan mijn grote vriend Teknizion, heer en meester in de beoordeling van de tracklijsten. :sick:


Je hebt wel een punt dat de kritiek op setjes hier soms te snel en te hard naar voren worden gebracht, maar opbouw in een tracklist is ook belangrijk, (tenminste ik vind het fijn naar een opbouwende set te luisteren) Daar wijkt zijn volgorde wat vanaf, dat zien de meeste mensen hier al heel snel, maar het is niet voor niets zijn eerste mix dus, er zal vast snel verbetering in zitten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 12:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat dizzorder wil zeggen is dat met de komst van traktor/virtual dj.. iedereen die een beetje kan cracken wat nrs aan mekaar "klikt" en het vervolgens hier op hardtraxx dumpt.. terwijl t zoon fantastisch mixje nog niet eens is (let wel.. ik heb het nu niet alleen over Dries, gaat over het algemeen, en denk dat dizzorder het ook over het algemeen bedoelt). maar als iedere persoon nou gewoon een willekeurig setje hier dumpt. dat het zeer onoverzichtelijk hier word.
hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheDizZorder schreef:
Trainfreak schreef:
Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.


:')

Dries schreef:
Sorry hoor, maar van deze reactie begrijp ik toch wel zeer weinig. Moet elke beginnende DJ meteen een Pioneer setje kopen van min. 1000€?
En achteraf blijkt dan dat je het toch niet zo fijn vindt en dan zit je daar met je Pioneer..


niet gelijk een Pioneer, je kan ook wat goedkopers kopen. Denk je nou egt dat je met software kan beoordelen of je het leuk vind.. :lol:

Het "DJ" zijn zit in je... dat doe je of dat doe je niet. Men gaat nu alleen maar draaien omdat ze denken op het grote podium te staan en niet meer voor de muziek. Ik ben gaan draaien toen er nog niet eens hardstyle bestond en gewoon omdat ik het leuk vond. En hier zijn gewoon teveel "software" DJs omdat et lekker makkelijk illegaal downloaden is. Voorheen was dit een hobby en echte hobby's kosten geld. Inmiddels is het de kunst om er zo weinig mogelijk geld voor uit te geven en zoveel mogelijk voor te vragen voor een "optreden" en dan sta je daar met je computertje want: een CDJ of Draaitafel; hoe werkt dat eigenlijk??

Ik ben toch ook niet gelijk coureur als ik goed ben in Mario Kart!!! Kommop zeg!


Wat een bullshit plemp jij hier neer DizZorder. Voor iemand die nog niet zo lang hardstyle luistert en die het leuk lijkt om te gaan DJ'en is een computermix de ideale manier om feeling te krijgen met het vak. Zo heb ik het ook geleerd en ik kan toch van mezelf zeggen dat ik een aardige DJ ben op hardstyle gebied. (Inmiddels draai ik regelmatig op CDJ800's.) Bovendien, het feit dat jij als oldskool DJ met 15 jaar ervaring hier op een forum rondhangt en je mixjes post maakt je geen haar beter dan Dries, want die post zijn mixjes op hetzelfde forum als jij en heeft dus ook nog geen fuck bereikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 12:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
TheDizZorder schreef:
Trainfreak schreef:
Deze reactie slaat volkomen nergens op als je het mij vraagt.
Er zijn heel veel die beginnen op de pc hoor.


:')

Dries schreef:
Sorry hoor, maar van deze reactie begrijp ik toch wel zeer weinig. Moet elke beginnende DJ meteen een Pioneer setje kopen van min. 1000€?
En achteraf blijkt dan dat je het toch niet zo fijn vindt en dan zit je daar met je Pioneer..


niet gelijk een Pioneer, je kan ook wat goedkopers kopen. Denk je nou egt dat je met software kan beoordelen of je het leuk vind.. :lol:

Het "DJ" zijn zit in je... dat doe je of dat doe je niet. Men gaat nu alleen maar draaien omdat ze denken op het grote podium te staan en niet meer voor de muziek. Ik ben gaan draaien toen er nog niet eens hardstyle bestond en gewoon omdat ik het leuk vond. En hier zijn gewoon teveel "software" DJs omdat et lekker makkelijk illegaal downloaden is. Voorheen was dit een hobby en echte hobby's kosten geld. Inmiddels is het de kunst om er zo weinig mogelijk geld voor uit te geven en zoveel mogelijk voor te vragen voor een "optreden" en dan sta je daar met je computertje want: een CDJ of Draaitafel; hoe werkt dat eigenlijk??

Ik ben toch ook niet gelijk coureur als ik goed ben in Mario Kart!!! Kommop zeg!


Wat een bullshit plemp jij hier neer DizZorder. Voor iemand die nog niet zo lang hardstyle luistert en die het leuk lijkt om te gaan DJ'en is een computermix de ideale manier om feeling te krijgen met het vak. Zo heb ik het ook geleerd en ik kan toch van mezelf zeggen dat ik een aardige DJ ben op hardstyle gebied. (Inmiddels draai ik regelmatig op CDJ800's.) Bovendien, het feit dat jij als oldskool DJ met 15 jaar ervaring hier op een forum rondhangt en je mixjes post maakt je geen haar beter dan Dries, want die post zijn mixjes op hetzelfde forum als jij en heeft dus ook nog geen fuck bereikt.


Dus eigenlijk komt het erop neer dat DizZorder hetzelfde is als Mij jij Dries enz. omdat hij hier ook Setjes post... ik weet niet of je bent vergeten dat hij(DizZorder) toch egt het bekende 2 Dangerous Show samen met Dozer presenteerde en hij daar ook bazen setjes weg gaf... dus denk ik toch dat hij al meer heeft bereikt als jij ik en Dries bij elkaar.. maar goed ff on topic ik denk dat hardtraxx mede bedoeld is om als Harderstyles lovers onder mekaar je meningen en andere dingen te delen. Hier horen ook setjes bij die jij,ik of iemand anders gemaakt hebben, al is het met Virtual DJ of Tractor of gewoon de CD spelers iedereen heeft volgens mij recht om iets te posten waar hij zelf trots op is en met andere mensen dat wil delen. Anders zou er hier een splising moeten komen tussen de "professionelere" setjes en "amateur setjes en die is er volgens mij nog niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 15:14 
 
Hardtraxx Newbie

Het zou wel leuker zijn als de gerenomeerde DJ's het fijn vinden als er iemand anders ook graag zijn DJ talenten laat zien? Daarom is er hier dit forum toch? Denken jullie DJ's meteen aan broodroof; is-ie zo goed dat het meteen een concurrent is of moet men er per definitie niets van hebben?

Psykko schreef:
wat dizzorder wil zeggen is dat met de komst van traktor/virtual dj.. iedereen die een beetje kan cracken wat nrs aan mekaar "klikt" en het vervolgens hier op hardtraxx dumpt.. terwijl t zoon fantastisch mixje nog niet eens is (let wel.. ik heb het nu niet alleen over Dries, gaat over het algemeen, en denk dat dizzorder het ook over het algemeen bedoelt). maar als iedere persoon nou gewoon een willekeurig setje hier dumpt. dat het zeer onoverzichtelijk hier word.
hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb ^^


Nee, want het lijkt nu net alsof alleen goede DJ's hier nu mogen posten. En, hoe word je een goede DJ?
Juistem
Door feedback op je setjes :x
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle