Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 17:01 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Graag haak ik even in op deze boeiende discussie :)

Mij is namelijk het volgende opgevallen en ben benieuwd naar jullie mening:
Nieuwe artiesten die het zelf ''maken'' (lees een carrière), zoals Artifact en de heren van Sound Rush, lukt het wel om interessante setjes neer te zetten en artiesten die heel erg gepushed worden, lees een Act of Rage, totaal niet.

Sta ik hier alleen in of zijn er meerdere die dit zijn opgevallen?

Ben ik het mee eens, komt ook omdat die artiesten die jij noemt het "gemaakt" hebben omdat ze meteen origineel waren. Een Unresolved of Sub Sonik doen gewoon het kick+screech trucje na...

(Unresolved is misschien een slecht voorbeeld, dat mag je niet eens mixen noemen :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 17:21 

Donateur

Misschien ook met banden te maken? Ik kan het mij voorstellen als SS/AoR veel vaker platen toegestuurd dan de laatste twee. Ook via de labels trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2015 18:48 

Hardtraxx Addict

ErikZ schreef:
Graag haak ik even in op deze boeiende discussie :)

Mij is namelijk het volgende opgevallen en ben benieuwd naar jullie mening:
Nieuwe artiesten die het zelf ''maken'' (lees een carrière), zoals Artifact en de heren van Sound Rush, lukt het wel om interessante setjes neer te zetten en artiesten die heel erg gepushed worden, lees een Act of Rage, totaal niet.

Sta ik hier alleen in of zijn er meerdere die dit zijn opgevallen?

Het heeft denk ik ook te maken met het feit dat artiesten vaak willen voldoen aan de verwachtingen dat het publiek van hun heeft. Neem als recente voorbeelden Delete en Jason Payne. Volgens mij schoten zij 1 tot 2 jaar geleden er in positieve zin uit qua setjes, juist omdat het (grote) publiek nog geen echte verwachtingen van ze had. Nu lijkt dat te veranderen, alhoewel ze nog altijd gevarieerder draaien dan een hoop anderen: Digital punk wilt bijvoorbeeld zijn 'Unleashed-verwachtingspatroon' waarmaken, Radical Redemption wil zijn 'muziek met ballen & Don't fuck with the Radical-verwachtingspatroon' waarmaken.

Bij het verhaal van Act of Rage is er eigenlijk een vergelijkbaar verwachtingspatroon. Hier wordt het alleen minder door het publiek opgelegd, maar vooral door eenn een label (Minus is More heeft Act of Rage voor een groot deel gebracht waar 'ie nu is, dus wordt er waarschijnlijk verwacht dat hij een hoop hitjes van Radical en Crypsis draait).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2015 17:38 

Hardtraxx Veteran

Juniorstylez schreef:
RadicelArmy schreef:
hotymoty schreef:
Over Adaro ben ik het totaal niet mee eens, als je kijkt naar de Qapital liveset zijn er zeker een ander half handvol tracks die ik van te voren niet had verwacht..

Helemaal mee eens. Adaro is in mijn ogen wel een van de laatste die je kunt verwijten dat hij dezelfde setjes draait.

Dan zijn de meningen daar flink over verdeeld. Check de reacties bij zijn set op Qapital maar;
hardstyle/adaro-qapital-2015-t49703.html

Adaro blijft een baas hoor, maar ik merk dat hij in vergelijking met een paar jaar geleden veel minder gevarieerd draait. Ik hoop dus niet dat hij dezelfde kant als Digital Punk op gaat.

Dude wtf bazel je over een niet-gevarieerde Adaro. Als er 1 artiest is die verrassende tracks pakt en divers draait is het Adaro wel. De set van Qapital ook: van 19 tracks 6 eigen platen + 1 G4H track, en van de overige 12 platen draait hij 2x Regain en verder 11 verschillende artiesten. Noem mij eens drie.. nee noem mij eens één A-artiest die dat ook doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2015 17:53 

Hardtraxxer

Gangsterdwerg schreef:
Dude wtf bazel je over een niet-gevarieerde Adaro. Als er 1 artiest is die verrassende tracks pakt en divers draait is het Adaro wel. De set van Qapital ook: van 19 tracks 6 eigen platen + 1 G4H track, en van de overige 12 platen draait hij 2x Regain en verder 11 verschillende artiesten. Noem mij eens drie.. nee noem mij eens één A-artiest die dat ook doet.

Bever verwoordt het precies, zoals ik het bedoel.

Bever schreef:
Bovendien, écht verrassend draaien betekent af en toe wat onbekendere platen er op gooien, zoals inderdaad Wauw!. Ik zie genoeg andere artiesten die In Other Words en The Rush draaien (en Pattern 2 natuurlijk). De andere platen in zijn set van andere artiesten (bijv Das Weite Land, Push It To The Limit en Go Fuck Yourself) worden (of werden) ook al behoorlijk vaak gedraaid.

De eerste keren dat ik hem zag optreden, een paar keer in 2012, was het elke keer weer een verrassing wat hij ging draaien. Hij draaide toen naar mijn gevoel ook veel minder eigen platen en veel meer onbekende platen. Met uitzondering van Pattern 2 en Mindgame dus, die hij al draait sinds het begin der tijden

Zijn setjes op Qapital en Rebirth kunnen incidentjes zijn, maar vergeleken met vroeger draait hij minder gevarieerd en minder verrassende tracks. Daar blonk hij vroeger juist in uit. Niet-gevarieerd? Dat zeg ik niet. Minder gevarieerd? Zeker weten. Ik hoop gewoon dat hij daar niet in doorslaat, zoals een Digital Punk. Al is dat verschil nog wel groot.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle