Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 12:03 

Bierkoning

Diffused - Heavy Noises #4:

Tracklist:
1. Headhunterz & Noisecontrollers – The Space We Created
2. The R3belz & Vamper - Cosmik
3. Bass Modulators – Freaqs By Night (Freaqshow Anthem 2013)
4. Noisecontrollers – Creatures
5. Zany – Thugs (Original Mix)
6. Donkey Rollers – Immortal
7. Gunz For Hire – The Cycle
8. Phuture Noize & Atmozfears – Unexpected
9. Digital Punk & Profyler – Death Sentence
10. B-Front vs Bass Modulators – Quarantine
11. Alphaverb & Intractable One – Scary Voices
12. Wild Motherfuckers – Natural Born Raver
13. Ran-D & Digital Punk – Rebel To The Grave
14. The R3bels – Pattern 2
15. Tat & Zat – Proud To Be Loud
16. Vazard & Delete – Let’s Get Weird
17. Phuture Noize – Compressed Thoughts
18. Radical Redemption – Accumulated Filth
19. The Machine – Place Of Terror
20. Radical Redemption – God’s Child

Deel 4 van Heavy Noises! Immortal in en uitmixen ging niet helemaal lekker, maar ik denk niet dat het storend is. Verder heb ik weer geprobeerd om lekker vlot en niet standaard over te mixen :)

Enjoy!

Facebook: https://www.facebook.com/djdiffused

Soundcloud: https://soundcloud.com/jurrepommer
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 12:24 

Hardtraxx Elite

Wederom een dikke lijst, staat aan ^^

Creatures :drool:

EDIT:
Weer een goede set! Mixwerk van de vorige keer was iets vermakelijker, maar verder prima :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 16:04 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
1. Headhunterz & Noisecontrollers – The Space We Created
4. Noisecontrollers – Creatures
5. Zany – Thugs (Original Mix)
6. Donkey Rollers – Immortal
8. Phuture Noize & Atmozfears – Unexpected
11. Alphaverb & Intractable One – Scary Voices
13. Ran-D & Digital Punk – Rebel To The Grave
14. The R3bels – Pattern 2
15. Tat & Zat – Proud To Be Loud
19. The Machine – Place Of Terror
20. Radical Redemption – God’s Child

:loving:
Voor de rest ook weer dik! Gaat zo aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 16:20 

Hardtraxx Veteran

Tof setje weer man.
Alleen volgende keer Proud To Be Loud eruit, die draai je wel redelijk vaak :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 16:55 

Hardtraxx Veteran

Audiokwaliteit laat nog wel wat te wensen over imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 18:17 

Hardtraxx Crew

Gave lijst, zal hem straks eens luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 16:53 

Bierkoning

Dank heren!

ramon038 schreef:
Weer een goede set! Mixwerk van de vorige keer was iets vermakelijker, maar verder prima :thumbsup:

Daar is ook behoorlijk wat meer tijd in gestoken haha, dit is wat soepeler in elkaar gezet .

Henk-Jan schreef:
Tof setje weer man.
Alleen volgende keer Proud To Be Loud eruit, die draai je wel redelijk vaak :P

Heb je wel gelijk in ja, zal hem er voorlopig ff uit houden :P Maarja ik blijf het een geweldige track vinden en hij is ook heerlijk in te mixen.

Jurheinen schreef:
Audiokwaliteit laat nog wel wat te wensen over imo

Ik draaide nu wel wat in het rood, maar als ik dat niet deed had ik het gevoel dat ie wel héél zacht opgenomen werd. Maar goed ik zal er de volgende keer op letten (al vraag ik me af of dat het probleem is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:39 

Ik was benieuwd hoe je er voor stond na de laatste keer dat ik had geluisterd. Je geeft al aan dat het wat sneller in elkaar is gezet, dat vind ik an sich al een enorme verbetering. Heb zelf altijd het gevoel dat bij jou en nog een paar andere mensen op het forum dat het tot in de cuepoints is voorbereid. Haalt voor mij wel iets van charme weg, maar dat ter zijde.

Ik zal toegeven dat ik alleen de overgangen heb geluisterd, dus qua sfeer in het setje kan ik niet oordelen. Ik vind drive ook altijd een dikke plus in de set, maar ook dat is lastig beoordelen als je steeds de climaxjes skipt :D

Anyway, het viel me eerlijk gezegd nog wel een beetje tegen. Je setje met Yellow Minute en die Loud Tool / machine was een stuk strakker dan deze. Hoewel ik je trackkeus best wel leuk vind, op die Let's Get Weird na dan, zijn er een hoop rommelige overgangen. En nee, geen onoverkomelijke overgangen waarbij ik helemaal lijp zou worden als ik het live zou horen, maar ook weinig overgangen waarbij ik denk JAAAA. Je geeft zelf al aan dat Immortal niet lekker wordt in en uit gemixt. De eerste overgang is trouwens wel het beste van de set denk ik. Je mixt of met een bass-switch (wat ik vaak een pre vind), of op de climax door. Wat voor mij echt nodig is, is een hele strakke afmix als je op de climax doormixt. Ik heb volgens mij geen enkele keer een filter gehoord, of een echo, of echt al voorbereidend gewerkt met je equalizers waardoor ik echt al heel smooth kon aanvoelen dat je hem uit ging faden. Ik wist het wel omdat ik hem (overigens redelijk abrupt soms) er vrij hard bij hoorde komen in de climax. Dan kun je er donder op zeggen dat het gaat gebeuren, toch op het moment supreme ben ik nog niet klaar voor het nieuwe nummer.

Ik heb ook echt een aantal overgangen gehoord waarop de platen nog niet goed op elkaar lagen.

Het is een vrij... negatieve beoordeling van je set, sorry daarvoor. Maar ik wil je wel effe op scherp zetten want ik heb al betere sets van je gehoord! Dus: qua timing zit je bij deze set wel oke. Quarantaine mix je prima in (al is het wel leeg na 2 blokjes :p ) en Cosmik klinkt dope. Qua beatmatch valt er nog het eea te winnen. Qua detailwerk met afmix zit de grootste winst nog in dit setje.

Ik zal me wel niet populair maken omdat ik wel vaker kritiek op je heb gehad, maar het is wel objectief. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:52 

Bierkoning

Haha maakt me niet uit hoor, ben alleen maar blij met opbouwende kritiek en ik ben het ook grotendeels met je eens, vond dit ook niet echt m'n beste set. Liep allemaal niet zo soepel als de meeste sets hiervoor.

Het klinkt als een slap excuus maar m´n koptelefoon kraakt ook als een malle dus ik had een beetje moeite met het gelijk leggen van m´n platen af en toe en mede daardoor kwamen sommige platen er ook iets te hard/abrupt in idd.

Ja bij Quarantine dacht ik eigenlijk al dat de mid afgelopen was haha, stukje platenkennis wat me hier ontbrak.

Maar vooral op het afmixen en equalizen ga ik volgende keer letten, bedankt voor de feedback! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 21:26 

Hardtraxx Crew

Dikke lijst! Staat aan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:24 

Hardtraxx Veteran

Na een hoop gebash op jou zal ik me ook eens van mijn goede kant laten zien en een opbouwend kritische beoordeling doen.

TSWC->Cosmik: Je gooit hem er direct vrij hard bij wat nogal onverwacht klinkt. Je killt meteen de bass van TSWC waardoor ik die plaat direct een beetje kwijt ben, terwijl die outro juist zo hard ragt. Beter was denk ik geweest om pas later van bass te switchen zodat de overgang minder abrupt was. Dan had je de outro van TSWC meer recht aan gedaan en daarnaast zou de switch vetter hebben geklonken.

Cosmik->FbN: Ook dit is een zeer abrupte overgang, vooral het eind van de mix klinkt niet mooi, plaat stopt uit het niets zonder dat je dat hoort aankomen. Ook het echte inmixen miste ik een beetje.

FbN->Creatures: Heb het idee dat Creatures qua volume een stuk zachter staat maar dat kan ook aan de dofheid van de kick liggen omdat het een oude plaat is. Vind de sounds van beide platen niet echt bij elkaar matchen. Daarnaast ben ik FbN weer kwijt na 2 blokjes outro. Je had denk ik ook hier de switch pas later moeten doen omdat het laatste gedeelte van de mix nu leeg aanvoelt.

Creatures->Thugs: Hier hoor ik ook weinig mix. Wederom een abrupte kill van Creatures zonder dat je echt hoort dat Thugs eraan komt. Beter equalizerwerk en een filter of echo op Creatures had de mix een stuk natuurlijker laten klinken. Nu klinkt het eigenlijk bijna als stop/play.

Thugs->Immortal:Hier mix je wel degelijk de plaat hoorbaar in op de climax. Hij ligt helaas een tikkeltje scheef en ook gebruik je niet de bass van immortal terwijl je het misschien juist vet zou zijn geweest als je die breakbeat had gebruikt als switch.

Immortal->The Cycle: Pas vlak voor het eind van de intro gooi je The Cycle erbij waardoor de mix nogal kort is. Hij ligt er ook langs en daarnaast heb je hem 1 beat te laat ingestart. Wel cool dat ook The Cycle een soort breakbeat heeft na de intro waardoor het qua stijl goed op elkaar aansluit.

The Cycle->Unexpected:De mix klinkt voor de switch nogal druk en helaas weer een tikkeltje scheef. Na de switch corrigeer je hem volgens mij want daarna hoor ik hem niet meer erlangs lopen. Redelijke overgang maar als hij strak was geweest en met wat zorgvuldiger gebruik van je equalizers had je er een stuk meer uit kunnen halen.

Unexpected->Death Sentence: Hier had je veel meer mee kunnen doen. De intro van DS bevat veel vette fx geluiden en ook een bass switch. Al deze dingen hoor ik totaal niet in de overgang terug, in plaats daarvan hou je hem een beetje op de achtergrond en bij het einde van de intro stopt Unexpected wederom te abrupt.

Death Sentence->Quarantine: Qua timing een goeie mix alleen vind ik de platen weer niet echt bij elkaar passen. DS heeft een hele diepe ragkick terwijl Quarantine juist een holle, bijna jump-achtige kick heeft. Ook hier is het 3e blokje van je mix weer leeg omdat de geluiden in de outro van DS stoppen.

Quarantine->SV: Hier hoor ik wel duidelijk dat je SV echt inmixt op de climax, dat is een plusje waard. Het eind van je mix (afmix) is ook minder abrupt dan de vorige keren al was hij nog wel voor verbetering vatbaar.

SV->NBR: Best een goede mix, weinig op aan te merken behalve dat het eind wederom een beetje abrupt is.

NBR->RTTG: Hier klonk het eind van je mix wel prima en stoorde ik me niet echt aan een abrupt einde. Daarentegen jammer dat je die geluiden van RTTG niet gebruikt want die kun je juist echt vet teasen tijdens je mix.

RTTG->P2: Hier hoor wel dat je hem inmixt maar wederom het eind is weer abrupt. Een filter of echo had het beter gemaakt. Of misschien had je de laatste toon van de melo van RTTG kunnen gebruiken want die sluit het ook wel af als je begrijpt wat ik bedoel.

P2->PTBL: Idee van je mix vind ik erg vet want het beukt door als een malle. Hij ligt alleen scheef en de timing is net niet helemaal lekker, net wat te druk eigenlijk. Ik had hem zelf denk ik 2 blokjes later ingemixt zodat het wat minder druk was geweest.

PTBL->LGW: Vind dit ook niet bij elkaar passen. Sowieso qua kicks niet, pluspunt is dat je wel redelijk lang wacht met de switch, als je die vroeger had gedaan dan was het niet mooi geweest denk ik. Volgens mij ligt hij ook een klein beetje scheef maar niet heel storend.

LGW->CT: Je gebruikt prima het geluidje in de intro en mixt hem daarna strak in. Ik had denk ik de bass van CT nog gekilled omdat hij er vrij hard bij komt maar buiten dat wel een goeie mix!

CT->AF: Zelfde verhaal een beetje: Je mixt hem wel in maar bij het eind van je mix klinkt het toch weer wat abrupt.

AF->PoT: Zie hierboven

PoT->GC: Beetje rommelige mix, einde is dit keer minder abrupt omdat die vocal van GC nogal aanwezig is. Kan er wel mee door. Overigens ook een raar einde van de set haha.

Al met al ben ik er niet echt kapot van. Ik luisterde een tijdje terug een DJ-contest demo van je en die was erg goed gemixt terwijl ik bij deze set eigenlijk niet 1 echt vette overgang heb gehoord. Dat geeft me het idee dat je die andere set dan tot in de puntjes hebt voorbereid en dat als je 'on the fly' draait dat het toch een stuk minder is allemaal. Probeer niet alleen bezig te zijn met het 'inmixen' van je plaat maar ook met het 'uitmixen' van de vorige plaat. Gebruik eens een filter/echo/backspin bij het uitmixen, dan klinkt het een stuk vloeiender. Ook bij het gebruiken van geluidjes/teases in de intro van de inmixende plaat kan je nog winst pakken. Daarnaast kun je ook met equalizers je overgangen smoother maken en minder abrupt. Dus als een plaat bij de intro al een stevige kick heeft de bass juist een beetje dimmen omdat hij er anders nogal hard bij komt, en als er juist alleen maar claps zijn zou ik de mid/high wat hoger zetten zodat je die juist beter kunt horen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 19:15 

Bierkoning

Wow dat noem ik nog eens feedback :worship:

Ben het grotendeels ook met je eens (zoals ik ook al tegen Nazale zei), alleen FbN > Creatures vond ik juist wel heel goed bij elkaar passen. Maar verder herken ik al je punten zeker. Dat einde ging idd ff verkeerd haha, drukte op het verkeerde knopje.

Die demo's bereid ik idd tot in de puntjes voor, omdat je daarmee toch een wedstrijd probeert te winnen :) Nouja vanavond moet ik ergens 2,5 uur lang draaien zonder enige voorbereiding, dus dan kan ik daar mooi wat extra ervaring mee op doen.

Maar ik ga zeker wat met je aanmerkingen doen, hopen dat je binnenkort weer eens een keer wil luisteren om het te beoordelen :D Voor nu bedankt en tof dat je je goeie kant laat zien haha!
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle