Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 17:09 

Bierkoning

Diffused - Heavy Noises #1:

Tracklist:
1. The Machine & Chris One – The Forsaken Lands (Wish Outdoor Anthem 2013)
2. Noisecontrollers – Yellow Minute (Original Mix)
3. Dozer – In Full Effect
4. Phuture Noize – Firepower (Diffused Edit)
5. Headhunterz – The Fear Of Darkness
6. The Beholder & Max Enforcer – The Preacher
7. Zany – Ghoulish Delight
8. D-Block & S-Te-Fan ft. High Voltage – Shiverz
9. B-Front – Mysterias
10. Solutio & The I’s vs Prefix & Density – Tanya
11. The R3bels – Shade
12. Crypsis – Strike
13. Jack of Sound – You’re Next (Dub Mix)
14. Degos & Re-Done – Nothing Is What It Seems
15. Prefix – Outrageous (Phuture Noize Remix)
16. The Machine & Chris One – Different Kind Of Therapy (Different Mix)
17. Zany meets The Beholder – Who Wants This
18. B-Front & Frontliner - Magic

Gemixt met 2x Pioneer CDJ800 MK & 1x Behringer DDM4000

Nieuwe naam, dus een nieuwe reeks mixjes. Ik ben erg tevreden over deze, veel gewaagde overgangen en vlot doorgemixt. Alleen de overgangen naar In Full Effect & NIWIS zijn matig, maar dat maak ik hopelijk goed met de rest. Vooral het stukje van The Preacher t/m Shade is denk ik zeker het luisteren waard :)

Tips en commentaar zijn altijd welkom, enjoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 18:13 

Best een aardige lijst!

Uitgebreide feedback, komt ie weer:

Overgang naar:

Yellow Minute: Sowieso eerst even benoemen dat de tracks mooi bij elkaar passen. Melodieën lijken echt verdomd veel op elkaar. Goed, ik hoor mixwerk. Insta-switches zijn bij mij al een plus, en deze uitvoering is gewoon naadloos. Erg goed gedaan. Screeches wisselen zich goed af van allebei de tracks.

In Full Effect: Mooie originele plaat. Oei, deze switch is inderdaad niet lekker. Nadat je het op het begin corrigeert, loopt ie nog steeds naast. Zonde. Misschien had je ook iets met de midintro kunnen doen van deze plaat, loopt lekker door met daarna een lekkere switch ook. Outro van Yellow Minute leent zich er ook wel voor.

Firepower: Ben benieuwd hoe je deze gaat mixen, met de midintro kun je niet zo heel veel volgens mij, maar het is een edit, misschien wel een intro edit. Oke, je mixt m gewoon op de intro, hij komt er wel wat plots en een tikje offbeat in. Iets meer EQ'en was denk ik een pre geweest :) Ah nice dat je de midintro er nog tussen hebt geknipt. Prima editje :)

Fear of Darkness: Een tease! Chill, nog niet gehoord dit setje. (Al doe ik dat zelf ook niet altijd evenveel omdat ik vaak aan het rekenen ben hoe de tracks moeten uitkomen :D) Gewoon prima strakke mix, niks aan het handje. Next. Dijk van een plaat trouwens, al vind ik m wel wat vrolijker dan de nummers hiervoor.

The Preacher: Wederom, prima doorgemixt. Goed dat je het op de break doet, komt lekker uit met t vocaltje. (mix sloeg wel een paar keer over hier, audacity beetje verkrepscht waarschijnlijk)

Ghoulish Delight: Lekkere mix! Goed midintro, de outro van the preacher is ook wat leeg, dus wel lekker dat je zo het tempo er een beetje inhoudt.

Shiverz: Van mij mag deze plaat op ieder feest langskomen. Echt uberheerlijk om in te mixen, met zowel dikke kicks, dikke anti en een dikke melodie. Je kan m ook goed teasen, tot zover nog niet echt goed gehoord. Haha op t moment dat ik dat zeg, hoor ik de screech van Shiverz. Niks gezegd dus! Zo, je mixt m nu idd midintro in met een instaswitch. Kan prima al vind ik het wel een tikkeltje druk. Die neiging heb ik zelf ook vaak in mijn setjes dus ik mag je er niet al te hard op afrekenen, maar had een normale switch denk ik wel vetter gevonden.

Mysterias: Goeie mix naar Mysterias. Heb de plaat zelf wel iets te vaak gehoord, maar dit is gewoon een steady goeie mix.

Tanya: Even wat me opvalt so far, niet zoveel teases dus, maar ook totaal geen gebruik van effecten. Kwestie van stijl of gewoon nog niet echt mee bezig? Weer een midintro mixje, de kicks matchen vind ik niet helemaal lekker, maar de screeches wel heel goed. Bevalt me wel! Track zelf vind ik niet zo boeiend, maar dat maakt niet uit. Beetje in het kader van: "Je kan niet altijd alleen maar droge scheten hebben."

Shade: Nog zo'n plaat die je heerlijk kan inmixen. Ik hoor nu al de "What's this?!" met die dikke pomp kick. Beter dan die kicks van P&D. Laat maar komen. Jep, zoals het hoort bij deze plaat! Dikke kick, dikke screech samen met die zeurderige schreech van Tanya gaat lekker. Wel vind ik het faderdown momentje voordat de switch komt ietsje te plots / vroeg. Klein detail though!

Strike, You're Next, NIWIS, Outrageous en DKOT: Wat? Allemaal tegelijk? Ja het is iets minder uitgebreid omdat ik aan t koken was. Strike en YN waren volgens mij gewoon strak, NIWIS was idd erg traag en ook vrij scheef, beetje gekke mix, en outrageous kwam ook niet lekker op me over. Matchte niet echt lekker, was jammer. DKOT daarentegen was erg vet, die kick is een stuk fijner en zit ook meteen drive in. Lekker.

Who Wants This: Ik ben ondertussen weer terug, inclusief bordje voeier. :cool: Who wants this is gewoon strak, maar de afmix een klein beetje te plots. Filtertje? Echootje? Iets meer EQ? Verder goed.

Magic: He-le-maal klaar met deze plaat. Ik hoop voor je dat je m goed inmixt anders gaat ie zodra die solo loopt instant af. Onbegrijpelijk overhyped en overplayed, ben daar nog steeds niet van hersteld. Zal wel aan mij liggen. Beetje plotse mix, instant af. Sorry kerel. :D

Overall: Best een lekker mixje man! Zitten echt wel een paar vette mixjes bij zoals yellow minute, ghoulish delight, shade en DKOT. Soms mist er nog wel wat detailwerk met EQ's en effecten denk ik, maar dat is voor de geoefende luisteraar denk ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 18:42 

Hardtraxx Addict

Top lijstje, luistert weer lekker weg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 19:14 

Hardtraxx Veteran

Mooie TL, als ik het commentaar van Nazale lees is het ook goed gemixt. Ga ik deze week eens luisteren tijdens huiswerk ofzo :P

PS. Nazale: wat ben je toch ook een held he, met je super uitgebreide commentaar :) Heb je ook eens bij een demo van mij gedaan, is altijd fijn om zo gedetailleerd te lezen wat iemand er goed/minder goed aan vindt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 19:50 

Bierkoning

Wow bedankt voor de uitgebreide feedback Nazale! Erg fijn altijd :D

Ten eerste: ik ben blij dat ie over het algemeen bevallen is, doet me goed om van jou te horen haha :)

Wat betreft die effecten enzo, ik ben daar vooralsnog niet echt mee bezig inderdaad, ik focus me meer op strakke en als het even kan originele overgangen. Maar ik zal bij m'n volgende setje eens wat uitproberen! Teasen doe ik overigens normaal gesproken wel wat meer, maar de tracks leenden zich er in dit geval niet echt voor vond ik.

Je opmerking over de mix naar Shiverz is erg herkenbaar haha, het zit net op het randje van een te drukke overgang. Dat heb ik wel vaker :P De mix naar Outrageous was idd ook niet helemaal lekker, ik zat een beetje te kloten om hem strak te krijgen, waardoor ie er ook wat abrupt in komt uiteindelijk.

En sorry voor Magic xd Ik draai hem zelf eigenlijk bijna nooit, dus vond het wel weer eens tijd haha.

Nogmaals bedankt voor je feedback, kan ik weer wat mee voor de volgende keer!

Richardd schreef:
Top lijstje, luistert weer lekker weg!

Bedankt man!

The Skribbler schreef:
Mooie TL, als ik het commentaar van Nazale lees is het ook goed gemixt. Ga ik deze week eens luisteren tijdens huiswerk ofzo :P

PS. Nazale: wat ben je toch ook een held he, met je super uitgebreide commentaar :) Heb je ook eens bij een demo van mij gedaan, is altijd fijn om zo gedetailleerd te lezen wat iemand er goed/minder goed aan vindt :thumbup:

Is goed :) En idd helemaal waar dat tweede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 20:58 

Hardtraxx Veteran

Leuke lijst, jammer van Magic. Ga m ff luisteren Pommer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 22:35 

Haha als t kut is hoor je me, maar als iets goed is hoor je me ook wel hoor :)

Ik heb de laatste tijd niet echt vaak meer dit soort feedback gegeven, maar ik had een tijd geleden ons pommertje flink bekritiseerd met z'n hoeveelheid aan sets. Stuk minder gezien de laatste tijd, dus ik dacht laat ik even checken hoe t nu gaat! En dat gaat steady. Je hebt trouwens wel gelijk met de teases, kon bij deze tracks niet overal even goed.

Haha skribbler, zou goed kunnen. T hangt ook wel af in welke hoedanigheid er een set wordt gepost. Demo's wekken altijd wat meer interesse en als ik dan de tijd heb, zet ik wel wat neer. Hoop dat meer mensen t doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 10:09 

Hardtraxx Veteran

Jammer van Magic? :( Wat een bazenplaat blijft dat voor mij! :thumbsup:

Heel leuk lijstje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 13:11 

Bierkoning

Dank heren! Wat vond je ervan Gil? ^^ Magic buiten beschouwing gelaten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 13:41 

Hardtraxxer

Pommer, jij hebt altijd een fijne platenkeuze! Mixwerk is ook niet verkeerd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2013 11:22 

Bierkoning

Juniorstylez schreef:
Pommer, jij hebt altijd een fijne platenkeuze! Mixwerk is ook niet verkeerd :)

Dank u :D
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle