Zie hier de verschillen tussen de Fearm FM Top 100 2009 posities, en rankings gebasseerd op het huidige aantal Spotify plays:
De grootste daler is Donkey Rollers - Innocent (-72) Andere grote dalers zijn: - Zatox - Vintage (-67) - Zany Meets The Beholder - Do You Want Heavy (-61) - Frontliner - The First Cut (-61) - Pavo - Communicate (-54) - Zatox - I Hate U (-49) - Zatox Meets The R3bels - Choir (-37)
De grootste stijgers zijn Brennan Heart - One Blade (Noisecontrollers Remix) en Abyss & Judge - Hardstyle Revolution (Showtek Remix), die respectievelijk van plek 96 en 93 naar plek 17 en 16 zijn gegaan.
En verder: - Technoboy meets Ruffian - The Undersound (+59) - Davide Sonar - Natural (+56) (Sinds Defqon 2014 (volgens mij?) een Classics hitje geworden) - Builder - Her Voice (Headhunterz Remix) (+51) - A-lusion - Visual Perception (+48)
The Pitcher - Strange Love en Donkey Rollers - Justice 4 All zijn de enige 2 met dezelfde positie.
Disclaimer: Ik heb het over dalen en stijgen in populariteit, maar een track kan natuurlijk ook gewoon: - Minder plays hebben omdat die alleen als extended (met mix-intro en outro) op Spotify staan, ik kan me voorstellen dat dat averechts werkt. - Pas laat op Spotify zijn gereleased - Mensen zoeken op naam en spotify recommend artiesten op naam, dus daar hebben artiesten die nu nog steeds erg populair zijn een voordeel mee - Vroeg in 2009 gereleased zijn, waardoor tracks bij het stemmen in November/December niet meer op mensen hun radar stonden.
Hopelijk vinden jullie deze data ook interessant, dit is de motivatie geweest om de 2008, 2007 en 2009 reeksen te beginnen