Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:10 

Hardtraxx Veteran

Wat is de term divers eigenlijk in hardstyle?

Volgens mij is van bijna alle hardstyle tracks de opbouw nog het zelfde. Soms wel en soms geen mix intro. Maar als je hardstyle gaat ontleden is de formule vrijwel altijd het zelfde. Natuurlijk heb je euforische tracks en hardere tracks. Maar verander de zingende vrouw door een boze duivelstem, de kick wat minder subtiel en de melodie wat toontjes veranderen zodat de tendens wat negatiever is en klaar. Liefst trouwens melodie weg en screeches. Maar volgens mij bevat elke stijl hardstyle dezelfde elementen. En vaak in dezelfde volgorde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:13 

Kraak... Piep...

DjThera schreef:
Geen enkel label heeft een divers aanbod aan artiesten als t onze en ik vind wel veel meer van onze artiesten een heel erg stuk diverser dan jij aangeeft maar dat kan ik natuurlijk ook makkelijker beoordelen omdat ik ale muziek van ze hoor, zowel uitgebracht en wat er nog niet is uitgebracht. Veel labels hebben n labelsound, wij niet en ook nooit gehad en dat is ook altijd mn insteek geweest.

Anyways deze discussie leidt verder tot niets goeds meer. Laat iedereen t vooral weer over je mix hebben. We zijn t in ieder geval eens dat 2017 een topjaar voor hardstyle is!

:lol: , Spoontech, DWX + sublabels, Scantraxx + sublabels, Rough State (B-Front & Freqz & Adaro & Ran-D hebben allemaal een eigen sound). Gezien jij TCC er tot toe rekent, wat door jezelf als sublabel is gemaakt, reken ik de andere hun sublabels er ook wel bij.

Maar goed, volgens mij wordt je status in de scene als label/dj/artiest nog altijd gevormd door het publiek en niet door jezelf.

Nog even op je opmerking ik vind mezelf nu veel diverser.
Persoonlijk vond ik je eigenlijk pre-opposition rond 2008 tot 2013 veel diverser van Live Hard Now tot Doggystyle tot Stash, collabs met Crypsis, Freqz en Pavo en 2.5 Kings/Trollface e.d., maar dat zijn mijn twee steentjes. Imo zit daar veel meer variatie onderling dan dat je van je album tot nu hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:14 

Artiest

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:16 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Spoontech

Ik ben dan niet zo goed op de hoogte van recente Spoontech, maar HAHAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:20 

Kraak... Piep...

Maximumraver schreef:
Broken Balance schreef:
Spoontech

Ik ben dan niet zo goed op de hoogte van recente Spoontech, maar HAHAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

He, was jij geen Theracords ambassadeur?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:33 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Vind ze een beetje vast hangen in hun stijl en die ligt mij niet.

Broken Balance schreef:
Niet alleen jullie zijn enorm divers bezig, heel de scene heeft op dat gebied een opleving.

Deze volg ik ff niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:35 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
He, was jij geen Theracords ambassadeur?

Lyst schreef:
ad hominem

Je hoeft trouwens niet iedereen er aan te herinneren hoe vet ik TC vind voordat je met mij in discussie gaat, m'n forum image is Thera, alsof dat niet genoeg opvalt :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 14:44 

Kraak... Piep...

Fuzzylogic schreef:
Broken Balance schreef:
Vind ze een beetje vast hangen in hun stijl en die ligt mij niet.

Broken Balance schreef:
Niet alleen jullie zijn enorm divers bezig, heel de scene heeft op dat gebied een opleving.

Deze volg ik ff niet.

Vasthangen in hun stijl is wat vaag geformuleerd geef ik toe.

Maar daar bedoelde ik meer mee dat die nieuwe garde TC in mijn ogen allemaal een niet echt onderscheidende stijl hebben van andere artiesten/labels, onderling soms ook niet.

En Psyched en Thera (TCC) (die ik bedoelde met jullie in de 2e quote) zijn degene die een eigen stijl hebben en zich onderscheiden.
Maar zelfs Thera is in mijn ogen niet zo divers meer als voor de nieuwe garde, en dat komt nog wel eens terug in TCC.

Deze wending gebeurde een tijdje terug al, en zou houden de zelfde stijl nog steeds, daarom zeg ik blijven hangen.

Daarom zei ik vast hangen in hun stijl. "The Opposition" is in mijn ogen dan ook wel een samenvatting van TC de laatste tijd en waarschijnlijk ook de komende tijd. En bij dat album had ik, op een paar platen na, nou niet echt zoiets van JA, DIT is Theracords. Meer ja dit kan ik ergens anders ook wel vinden (op de "jullie" na) en springt er grotendeels nou niet echt bovenuit.

De sounds die er jaren eerder van kwamen van Cellrock tot Geck-O van Deetox tot Exit Mind en Delete tot Catatonic Overload. Allemaal stuk voor stuk hun eigen stijl die zelf ook nog enorm divers was. Een tijd waar je kon zeggen DIT is Theracords (en Therabyte), want dit is zo divers als wat, ook al lag niet ieder zijn muziek mij, was het wel makkelijk te zien. Daarom plaatste ik dat soort platen nog wel in "The best of" want je hoefde geen fan te zijn om te zien dat dit gewoon hoogstaand was.

@Maximum, nee ik zag eigenlijk niet dat dat Thera is.

Ik heb ook niks tegen mensen die het wel vet vinden e.d.

Het begon namelijk allemaal met mijn antwoord op waarom er geen TC in zat, en ik gaf alleen aan hoe ik het zag ;)
En dit (zo goed als) zelfde antwoord zou ik geven wanneer men vroeg waarom er geen End Of Line, Minus Is More of Gearbox of amper DWX releases in zitten. 2017 onderscheidt zich als release jaar door veel van de namen in deze mix.

Maar vervolgens jezelf het meest onderscheidende label noemen en zeggen dat je iemands muziek wel leuk moet vinden omdat je het anderzijds niet luistert of trollt/haat vind ik een beetje te ver gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 08:39 

Donateur

Download link plz
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 11:10 

Kraak... Piep...

U vraagt wij uploaden

http://www100.zippyshare.com/v/iQpzOvhM/file.html
http://www100.zippyshare.com/v/8y5r4hn3/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2017 11:38 

Donateur

U bent bedankt :thumbsup:. Altijd handiger om m op me phone te zetten zo. Met die tifus mixclouddownloadshizzlekutzooi :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2017 19:25 

Hardtraxxer

Citaat:
De sounds die er jaren eerder van kwamen van Cellrock tot Geck-O van Deetox tot Exit Mind en Delete tot Catatonic Overload. Allemaal stuk voor stuk hun eigen stijl die zelf ook nog enorm divers was. Een tijd waar je kon zeggen DIT is Theracords (en Therabyte), want dit is zo divers als wat, ook al lag niet ieder zijn muziek mij, was het wel makkelijk te zien. Daarom plaatste ik dat soort platen nog wel in "The best of" want je hoefde geen fan te zijn om te zien dat dit gewoon hoogstaand was.

TC wordt gewoon weinig support gegeven in mixjes over het algemeen, ook in livesets van menig artiest zal je er niks van terugvinden. Dat hoeft niet per definitie te liggen aan het niet divers zijn van het label en/of de artiesten binnen dat label. Misschien is de diversiteit binnen hardstyle niet altijd in balans. Voorheen had je inderdaad een aantal grote namen die heel bekend waren, ook bij mensen die niet volledig into TC zijn. Platen van hen werden ook gewoon meegenomen in livesetjes en mixen.

Wat mij al eerder opgevallen is, er ontstaat iets binnen het hardstyle en iedereen neemt het werkelijk waar klakkeloos over. Dat is met name toch de laatste tijd behoorlijk veel gebeurd. Extreme kickrolls, Anti's, kick-screech meuk, psytrance kicks/invloeden. 'Vroeger' had iedere artiest nog wel een eigen stijl en streefde er ook naar om die te behouden. Wat inhield dat die artiesten zich met hun eigen werk bezig hielden en binnen hun stijl de creativiteit lieten vloeien. Tegenwoordig is er iemand die iets nieuws brengt en direct zie je opeens een dozijn artiesten die in de weken er op eenzelfde soort plaat weten te maken. Goh, creatief hoor.. Dat heeft in mijn ogen helemaal niks met creativiteit te maken. Tuurlijk geeft iedereen er een eigen draai aan, maar net als met die Psytrance zooi.. ja leuk, maar je maakt er nooit platen mee, maar nadat Subzero Project een plaat er mee maakte en het publiek helemaal waus ging komt er gelijk die zooi 'ja dat moet ik ook maken'. En 2 weken later ligt er een plaat met psykicks op tafel, tussen allerlei andere platen die nog uit moeten komen, maar nee. Dit is een hype, dat moet ik ook doen.

Die hypes en de drang om ze uit te melken zijn de oorzaak van het matige diverse pakket. Het gebrek aan diversiteit heeft verder niet zoveel met labels te maken, omdat mensen van verschillende labels die hypes oppakken en direct uitvergroten. Dan valt de algehele diversiteit binnen de scene en tussen alle labels wel weg. Als je dat combineert met al die 'talenten' die na 1 plaat direct helemaal kapot gehyped moeten worden dankzij.. ja iets? Laat ze eerst zelf meer ontdekken en hun muziek en producties tot een hoger niveau liften.

Ik heb echter wel het idee dat het algehele niveau de laatste maanden stijgend is. Zeker als je kijkt naar deze lijst, wat een zooi lekkere tracks.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle