Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 19:31 

Hardtraxxer

:love: dikke set hoor, maar DV8 :thumbdown: FOEI !!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 19:32 

Donateur

Heb je gewoon wel eens beter zien draaien Bob. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Heb je gewoon wel eens beter zien draaien Bob. :)

Eens

(En om maar even in te gaan op z'n FB bericht)
Dat een deel hetzelfde is, oké. Maar als drie kwart hetzelfde is, zijn de setjes grotendeels standaard wat weer snel gaat vervelen. Als iemand week in, week uit drie kwart hetzelfde draait, denk je op een gegeven moment ook van 'Ik heb het nu wel gezien/gehoord'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 20:03 

Hardtraxx Veteran

Gewoon vaker naar wat oudere platen grijpen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 20:28 

Hardtraxx Newbie

Activator & Jajox - Santana :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 20:30 

Hardtraxx Veteran

Niks mis mee om eens een Inner Child, Frightnight, Dark Tomorrow, Stage is our Home etc... te draaien Bob :).

Setjes van B-front kan ik eigenlijk altijd wel waarderen, maar het rotte is dat nummers als Everyday, Dikke Vette Bassplaat, Spectral etc gewoon heel vaak ten gehore worden gebracht (ook door andere dj's ).

Niet iedereen zit altijd op de nieuwste promo's te wachten in elke set, gewoon een keertje een paar oudere nummers er doorheen knallen en dat zal veel positieve ervaringen opleveren :).

Net als Radical Redemption, die o.a. Neophobia en nog wat oudere nummers draaide op Q-base ! Of wat te denken van B-front zelf, op Loudness 2011 / Q-base 2011 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:27 

Hardtraxx Veteran

Tja, het slaat met alle respect ook nergens op. Je wilt een aantal eigen nieuwe platen promoten (daar komt het publiek ook gedeeltelijk voor) en er zitten een paar platen in die je bijna nooit hoort. Ik denk dat het meer een afwisseling is voor sommige mensen, maar als je continu hetzelfde genre luistert is dat misschien ook wel moeilijker.

Hoe dan ook, bij het einde van Mysterias binnen gekomen, prima vermaakt. Mein Land ook voor het eerst gehoord, toffe plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:36 

Donateur

urbandesigner schreef:
Niks mis mee om eens een Inner Child, Frightnight, Dark Tomorrow, Stage is our Home etc... te draaien Bob :).

Net alsof die platen origineel zijn xd Hoor je op een random raw feestje ook vaker op een avond.

Enige wat ik op deze set heb aan te merken, dat ie adaro en ran-d platen draaide.. Terwijl die na hem ook nog moesten, vind ik een beetje raar..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:39 

Hardtraxx Veteran

Even op jou (Khadber) opmerking ingaan, niet over of Bob een goede of slechte set heeft neergezet.

Khadber schreef:
Je wilt een aantal eigen nieuwe platen promoten (daar komt het publiek ook gedeeltelijk voor)

Al zijn tracks in deze set (Oudere en nieuwere tracks):
03. Zaza Front - Dikke Vette Bas plaat
05. Zany & B-Front - Victems of the Same World
07. B-Front - Inner Creativity
09. Digital Punk - Burn (B-Front Remix)
12. B-Front - Mysterias
14. Digital Punk & B-Front - Spectral
17. B-Front & Frontliner - Magic

Khadber schreef:
en er zitten een paar platen in die je bijna nooit hoort.

Even alle platen gekozen die je niet vaak hoort of die Bob niet vaak draait:
04. Donkey Rollers - Chaos
13. Ran-D - Feel My Fire (Edit?)
15. Titan - Born To Fight
16. Radical Redemption & Crypsis ft. Mc Tha Watcher - Unlike Others (Als je een RR plaat hoort, is het wel deze)
19. Donkey Rollers - Mein Land

Oftewel iets meer dan de helft. (12 van de 20)

Wil hier alleen maar mee zeggen dat je wel gelijk heb met het eerste, dat mensen komen voor zijn tracks, maar dat jou opmerking op deze set niet volstaat. :)

Maargoed, zoals ik eerder zei is ong. drie kwart (De laatst genoemde 5 platen dus niet) hetzelfde als dat hij vaker draait. Niet dat hij elke week een andere set moet draaien, zoals hij zelf op FB zei, maar een beetje afwisseling mag wel. Mensen die vaker naar feesten gaan en juist B-Front willen zien, omdat hij 1 van hun favoriete DJ is, raken dus sneller op hem uitgekeken doordat het juist 75% hetzelfde is.

Even iets wat ik nu pas zie, 20 platen in een uur, pluspunt voor dat. Beter dan het standaard-mixwerk met 15/16 platen in een uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 21:48 

Hardtraxx Veteran

Adaro heeft ook altijd een beetje een leidraad in zijn set, maar die kan iedere week ook een beetje afwisselen en dat doet hij dus ook. Nu weet ik niet exact hoe dat bij B-Front zit, want ik heb hem buiten zaterdag en decibel een tijd niet gezien. Maar ik gok dat B-Front dat ook echt wel doet, misschien dat je hem te vaak hebt gezien?

Zijn tracks zijn leidend in de scene en B-Front zelf ook. Ik gok dus eigenlijk dat je misschien ook meer variatie voor jezelf moet zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:00 

Hardtraxx Veteran

Is toch de omgekeerde wereld als je als fan de variatie moet zoeken?
Die hoort een DJ jou te bieden. Ik vind dat je niet elke keer hetzelfde mag verwachten van een DJ.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:02 

Hardtraxx Veteran

Tja, als je naar een feest gaat, wil je toch je favoriete DJ's zien. Bij mij en vele andere is B-front er daar 1 van. En nou ga ik nog niet zó vaak naar feesten (1 keer per maand gemiddeld), maar toch is het vaak dezelfde set met enkele andere tracks. Nou is B-front echt niet de enige die maanden lang drie kwart hetzelfde draait, maar hij begon er nu over op FB dat hij het niet snapt, dus vandaar dat het nu over hem gaat :P

Ook Adaro, omdat jij hem nu noemde haha, is iemand die grotendeels hetzelfde draait met enkele andere tracks, waardoor het na een aantal keer ook voorspelbaar word.

Het is misschien ook een luxeprobleem dat we zo kritisch zijn, maar als je de grotere namen gaat vergelijken met bijv., om ze maar weer aan te halen :P, de Theracords-hoek of de residents van The Magic Show, ga je je toch afvragen waarom de grotere namen niet vaker de keuze maken om wat onvoorspelbare tracks er door heen te gooien. Lijkt mij in ieder geval ook niet meer dan redelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 22:53 

Hardtraxx Elite

Standaard lijst??????? Jullie zijn echt fucking blind zeg, er staat een tracklist bij, kijk ff goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 23:28 

Hardtraxx Veteran

Wesz91 schreef:
B-Front's betoog:
Citaat:
i see some things about people saying: ''standard list'' & ''standard track''.
i don't understand those reactions..
if i see my tracklists back from like 2009 almost every set is different..
it's my style right? ofcourse i play some tracks for weeks even months.. but it's because i like them..
when is a track ore list standard?

if you hear them twice? or what?

i don't understand the criticism..

do i have the play a new set every week? like 15 different new tracks or something?
i think for some people its never good enough.

i play what i like! and i love you guys,.
but sometimes i don't get those things..

if those people can do it better..
why they don't do it :)

some one can explain? :P

ofcourse i understand that people have criticism.. but what i said before.. i don't understand those things..
and i want criticism ofcourse. it can help me futher!
but i want criticism that is well founded

but enough with this negative energy!!
always be positive right? and i'm :) i do my thing like it or not!

love you guys!! :D thanks for everything!! hope to see you soon! :D
Grtzz Bob

Respect :)
Blijft echt nen held ze :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 23:33 

jambekkie schreef:
Standaard lijst??????? Jullie zijn echt fucking blind zeg, er staat een tracklist bij, kijk ff goed.

:')

Kom op, iedereen weet dat het tegenwoordig zeldzaam is om een divers setje te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 23:37 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Is toch de omgekeerde wereld als je als fan de variatie moet zoeken?
Die hoort een DJ jou te bieden. Ik vind dat je niet elke keer hetzelfde mag verwachten van een DJ.

Dus omdat jijzelf veel bij B-Front gaat kijken moeten alle anderen die niet zo vaak gaan maar niet zijn nieuwe platen horen en de platen die nu populair zijn. Dat is eerder de omgekeerde wereld. Een DJ staat er ook voor het publiek wat niet zo vaak komt en die zijn hoogstwaarschijnlijk in de meerderheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 08:11 

Donateur

Mensen die de DJ altijd bij hun werkelijke naam blijven noemen op een forum. :')

Ontopic: luistert lekker weg, maar ik zou graag zien dat de opnames van een evenement eens ZONDER de MC zijn.

Heel irritant wanneer je een set lekker hard op hebt staan. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 09:37 

Hardtraxx Addict

Het zou al een hoop schelen als er geen of vrijwel geen livesets meer online zouden komen. Je hoeft nu niet naar ieder feest te zijn geweest om de sets te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:01 

Hardtraxx Veteran

Er worden tegenwoordig gewoon ZOVEEL tracklists gepost met alle livesets, amateursets, radio shows, promo mixes en weet ik veel allemaal dat bijna alles tegenwoordig een standaard set is, vooral als je binnen 1 hokje blijft. Er zijn zoveel djs die 'raw' draaien en zoveel djs die 'mainstream' draaien en zoveel djs die 'theracords/spoontech' draaien dat ik bij elk lijstje gewoon moe word van hoeveel tracks ik al 100x eerder in een TL heb gezien. Dat maakt de set nog niet kut, maar de lijst ziet er wel saai uit.

Meer variatie maakt de lijst interessanter, en dan niet per se van week tot week, maar gewoon binnen de set. Paar raw plaatjes in een mainstream set, paar wat meer mainstream plaatjes in een raw set, paar theracords platen erbij of een paar 2006-2010 knallers oid, maakt al een hoop verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:09 

Aan het typen...

Ik ben het met Daveytl eens, hoe bedenk je het om de schuld bij de fans neer te leggen. Ik verwacht van een artiest, iets wat een DJ in mijn ogen hoort te zijn, creativiteit. En die creativiteit uit zich in zowel platenkeuze, opbouw als overgangen. Als je als artiest al niet snapt dat als je keer op keer nagenoeg hetzelfde draait er mensen kritisch worden, dan zou ik mezelf toch afvragen of ik als artiest sta te draaien. Nu is het toevallig B-Front die reageert, maar het geldt natuurlijk voor nagenoeg de gehele hardstyle scene. Ik heb steeds vaker het idee dat er verkopers op een feest staan, je weet wel van die mensen die naar je mond praten en hun product zoveel mogelijk promoten. Maar ook dit wordt weer goed gepraat door een aantal mensen, ik zou haast gaan denken dat jullie een grotere fan zijn van commercie dan van muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:27 

Hardtraxx Veteran

Precies, ongelooflijk ook dat Khadber kritiek keer op keer maar wil verleggen, alsof wij het domme volk zijn en er niks van snappen. Hij is enkel bezig met de uitstraling van het forum en gaat elke vorm van realiteitszin daarvoor uit de weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:29 

Hardtraxxer

Ik denk wat Khadber vooral bedoelt is dat een Dj onmogelijk iedereen tevreden kan stellen. Als B-front een totaal ander setje zou draaien zouden de mensen die kwamen voor de standaard platen juist teleurgesteld zijn. Ik ben van mening dat een Dj tijdens een feest toch echt wel een beetje(binnen grenzen natuurlijk) rekening moet houden met het publiek in zijn platen keuze, en daarom snap ik de beslissing van B-front wel. Dan is het misschien een optie om minder vaak naar B-front te gaan zodat de setjes in jou beleving afwisselend blijven.

Noisecontrollers had bijvoorbeeld in het eerste halfuur van The Qontinent enorm veel House en Dubstep sounds. Daarvoor kom ik niet naar de Noisecontrollers, dus zelfs al vinden zij het zelf vet, van mij mogen ze dat soort sets ergens anders draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:31 

Aan het typen...

Maar dan past het publiek dus gewoon niet bij de artiest. Als je als DJ iedere keer weer een originele set neerzet, dan weet het publiek uiteindelijk ook wel dat ze niet de standaardplaten hoeven te verwachten. Dan haakt het publiek dat de standaard platen wil horen vanzelf af. En ja dan ben je minder populair en ja dan heb je waarschijnlijk ook minder boekingen. Maar goed die discussie hebben we ergens anders al gevoerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:35 

Hardtraxxer

Niet perse. Ik ben zelf ook een fan van B-front en hoewel ik liever een iets gevarieerder setje had was ik met deze set ook zeer tevreden, puur omdat ik B-front nog maar 1x live heb gehoord. Thuis heb ik al deze tracks al vaak zat geluisterd dus de set wordt ook niet geluisterd maar op een feest is de beleving heel anders imo.

En alle Adaro/Ran-D platen hou ik hier even buiten trouwens, ik vind dat hij die niet moest draaien omdat die twee beide na hem stonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:40 

Aan het typen...

Maar stel B-Front draait gemiddeld 2 a 3 platen van zichzelf in een set, iedere keer weer andere platen en verder draait hij erg gevarieerd met een mix van vergeten platen, onontdekte pareltjes, oude hitjes en wat promo's/hedendaagse tracks. Dan ben je de volgende keer toch meer geneigd om B-Front nog een keer op te zoeken, omdat je de andere tracks ook nog graag wil horen? En als B-Front alle platen die je wilde horen in 1 setje stopt en iedere keer nagenoeg ditzelfde setje draait, dan ben je hem na een paar keer toch helemaal zat?
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle