Laat ik maar een reviewtje schrijven over Qlimax de DVD.
Ik heb met smart naar de DVD van Qlimax 09 uitgekeken, na 2007,2008 zeer goed waren bevallen en die ik ook nog steeds regelmatig luister.
Het begin bracht meteen kippenvel op, Isaac draaide als eerst dus die bewonderde ik dan ook, na een lekker
early hardstyle openingsnummer kwam nummer twee met, The Egde, leuk nummer maar na 2 minuten al handjesklap muziek maar ik keek nog met smart verder helaas werd na 5 minuten A-lusion al geintroduceerd wat opende met een wat ouder nummer? (weet ik niet zeker) na een paar minuten kwam de scope DJ mash-up en dat was wel een mooi moment om te zien...
Na alweer zeg 5-8 minuten kwam Davide Sonar in beeld, na een endelange intro begon de muziek leuke vrolijke nummertje maar alweer met handjesklap momenten ik begon nu al een beetje te twijfelen aan de kwaliteit van deze DVD, het enigste goedmakertje op de set van DS was dat Natural werd gedraaid, dat blijft een topper van een plaat.
Toen Brennan Heart, eigenlijk precies hetzelfde verhaal en Just as Easy komt nu echt mn strot uit.
Een van mn favoriete DJ's Technoboy, ik hoopte met smart op een hard italiaans beuk nummertje en de Undersound maar geen van beide zaten erin, op de eerste track kom ik niet zo 1,2,3 en de 2e is de remix van Rock Civilisation...
DBSTF uiteraard de intro van The Nature of Our Mind, na dit kwamen de intro's wel een beetje mn strot uit, paar leuke nummertjes en geen MMA, na alle vrolijke nummertje hoorde ik Shiverz, nou ik dacht nu komt het maar nee, het was de 'outro' voor DBSTF, 10 seconden Shiverz...
Headhunterz Psychedelic, Tonight etc allemaal leuk, ik had meer op 1 van zn promo's gehoopt buiten Psychedelic om.
Toen werden de NC geintroduceed door middel van Live the Moment, een super moment om dat terug te zien, een heerlijk mixje van Shreek en Crump maar nog niet het harde beuken waar ik op gehoopt had dus snel door naar Deepack, hoe een member van DP MCeet is echt hilarisch, een leuk moment maar ik heb helemaal niets met de tracks die Q-dance hiervoor heeft geselecteerd...
Noize Suppressor knalde dan nog wel lekker...
De documentaire is wel een leuke extra al had ik graag wat meer backstage dingen gezien.
Om eerlijk te zijn heeft deze DVD mij teleurgesteld, niet kwa beelden maar met name de muziek, de dvd van 2007,2008 luister ik nog met plezier terug maar ik denk dat deze dvd snel terug in de kast staat en dat 2008 in mn DVD speler zit... jammer, misschien moet ik de dvd nog een 2e keer bekijken maar ik betwijfel of dat mijn mening zal veranderen.
De CD heb ik niet beluisterd omdat ik gewoon geen interesse in zijn set heb.
Ik heb deze review even snel voor jullie geschreven omdat ik nu pannekoeken ga eten

dus wijzigingen etc kunnen nog voorkomen.