Net even door alle previews gegaan, en ik kan concluderen dat dit met afstand een van de meest bedroevende Hardstyle albums is.
Op Underground Shit na is er geen één track op dit album die ik nog als enigszins oké zou beschouwen. Helaas wordt de midintro van Underground Shit enorm verpest door die spuuglelijke kicks en synth dat zelfs deze tegenvalt. Erg zonde, want de rest is dikke prima en de climax is gewoon erg vet. Het is dan ook geen verrassing dat je hier duidelijk de invloeden van Crypsis hoort.
Zelfs de track met Delete kan me niet boeien, en is zelfs een zware teleurstelling. Zoals ik al eerder zei doet deze me echt totaal niks. De climax is energieloos en de plaat bevat 0 sfeer, wat totaal niet is zoals ik gewend ben van Delete.
Het absolute dieptepunt van dit album is toch wel Wreck, die kick gaat werkelijk waar helemaal nergens over en de rest is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Het album is simpelweg inspiratieloos. De tracks missen kwaliteit en originaliteit. Waarom zou je er zelfs ook maar over nadenken om een album te produceren, als je de 2 laatstgenoemden simpelweg niet waar kan maken? Dit maakt het bericht tegenover de 'haters' dat hij op Facebook plaatste dan ook ontzettend ironisch: dit album is duidelijk het tegenovergestelde van creativiteit, inspiratie en iets nieuws proberen.
Werkelijk waar alles aan dit album is een probleem, zowel de kicks als de lelijks sounds als de ongeïnspireerde anticlimaxen. Ik vind het dan ook ongelofelijk dat deze man continu een podium aangeboden krijgt om zijn tracks op te presenteren, en ik vraag me echt af hoe een plaat als In Other Words 3 tot 4 keer gedraaid kan worden op Qapital (sowieso al vreemd om een plaat 3-4 keer te draaien in dezelfde zaal maar dat terzijde).
Ik kan me verder ook niet voorstellen dat er een groot aantal mensen is die dit album zou willen aanschaffen.
Wellicht leest hij (weer) mee en word ik afgeschreven als 'hater'

maar wanneer je een album uitbrengt waarin zowel kwaliteit als originaliteit ontbreken, dezelfde sounds continu uitgemolken worden, de kick in vrijwel alle tracks spuuglelijk is, en bovenal je tracks definiëren als 'rawcore', kun je dit soort reacties verwachten.